Krasje op een bmw x5

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Krasje op een bmw x5

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 mar 2016, 08:41

allen schreef:Martin, de vraag is ook hoe hard je ermee wilt rijden. Met de Transporter een paar keer een aanhanger gereden die zwaarder was dan een autotrailer met Z4 of Caterham achter m'n Defender 130. Waar je met de Transporter nog wel stiekem iets harder wilt, laat je dat met een Defender wel uit je hoofd. Dat voelt simpelweg minder stabiel aan. Met een 90 zal dat vast nog een stukje minder rijden.
Dat is waar ja. Maar het moet gewoon kunnen want de auto heeft tenslotte een goedkeuring gekregen om dat gewicht te kunnen/mogen trekken.

Ik pak ook liever de Master als ik wat moet ophalen hoor. En beste is nog even iets zwaars achterin leggen.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Krasje op een bmw x5

Bericht door Paskal » 16 mar 2016, 10:35

Dickh. schreef:Afgelopen jaar heb ik 55.000km met de trailer achter de auto gereden. Das best een stukkie. Belading en aangepaste snelheid is alles. Ik rij nooit harder dan 100km/h. De trailer heeft een Duitse 100km/h sticker dus technisch aangepast. De ML doet het super makkelijk, maar mist de stabiliteit van een grote bus zoals mijn vorige Sprinter L3H2. De opvolger zal dan ook weer een bus met verhoogd dak vanwege de windvang en dubbellucht achter vanwege de stabiliteit worden.
Wow, dat zijn nog eens kilometers Dick :)
Eens voor wat betreft het juist beladen. Enkele centimers voor of achteruit kan zeker met een relatief zware wagen op de kar heel veel verschil maken. Zo haalde ik mijn onderstaande 535-racer-touring na aankoop op met een flinke hoeveelheid velgen en losse banden erbij. De vorige eigenaar had een stuk of 8 velgen achterin de 535 touring gedaan. Snelweg op en bij 80 km/u voelde ik al een lichte slingerneiging. Eerste de beste parkeerplaats op, velgen eruit en in de X5, losse banden in de 535 en problem solved. Al doende leert men :D

Dick, kan me ook nog herinneren dat jij ook ooit een best wel spannend moment met de e34 M5 op de aanhanger had nabij Venlo ;)

Afbeelding

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Re: Krasje op een bmw x5

Bericht door Dickh. » 16 mar 2016, 18:43

Nogal!! Dat scheelde ook niets. Net even te snel van baan wisselen en in de vrachtwagen sporen blijven hangen.

Gebruikersavatar
Hugo Bos
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
Locatie: Ioniq EV

Re: Krasje op een bmw x5

Bericht door Hugo Bos » 16 mar 2016, 19:10

Paskal schreef:. Al doende leert men :D
Afbeelding

In de tunnel vanuit GB toch maar even de M5 op de aanhanger een stukje naar voren voor iets meer kogeldruk.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Krasje op een bmw x5

Bericht door Joy » 16 mar 2016, 20:20

Dickh. schreef:Afgelopen jaar heb ik 55.000km met de trailer achter de auto gereden. Das best een stukkie. Belading en aangepaste snelheid is alles. Ik rij nooit harder dan 100km/h. De trailer heeft een Duitse 100km/h sticker dus technisch aangepast. De ML doet het super makkelijk, maar mist de stabiliteit van een grote bus zoals mijn vorige Sprinter L3H2. De opvolger zal dan ook weer een bus met verhoogd dak vanwege de windvang en dubbellucht achter vanwege de stabiliteit worden.

Een Sprinter rolt erg fijn met een aanhanger erachter. Het enige nadeel vind ik de zijwindgevoeligheid. De laatste maanden waait het geregeld vrij behoorlijk en de stuurcorrecties die dan nodig zijn vind ik niet ontspannen rijden. De nieuwe Sprinter schijnt zijwindhulp te hebben dmv remingrepen, geen idee of dat veel verschil maakt. Het onderstel is ook verlaagd dacht ik.

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Re: Krasje op een bmw x5

Bericht door Dickh. » 16 mar 2016, 21:19

Een Sprinter rolt erg fijn met een aanhanger erachter. Het enige nadeel vind ik de zijwindgevoeligheid. De laatste maanden waait het geregeld vrij behoorlijk en de stuurcorrecties die dan nodig zijn vind ik niet ontspannen rijden. De nieuwe Sprinter schijnt zijwindhulp te hebben dmv remingrepen, geen idee of dat veel verschil maakt. Het onderstel is ook verlaagd dacht ik.[/quote]

Mee eens Joy. Daarom dus ook dubbellucht achter. Dat scheelt enorm.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Krasje op een bmw x5

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 mar 2016, 21:20

Banden doen ook erg veel. De ene band is gewoon gevoeliger ervoor dan de ander.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 226 gasten