Porsche 718 Boxster / Cayman

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41143
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 08 jan 2021, 18:53

Romo meldde me dat volgende week zaterdag de GT4 wordt gebracht/afgeleverd. Spannend.

Twist
Berichten: 1318
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Twist » 08 jan 2021, 19:28

Robin schreef: 08 jan 2021, 15:15 +1 Sitechris....
Tom schreef: 08 jan 2021, 13:08
Twist schreef: 08 jan 2021, 12:45 Het is toch ook niet dramatisch anders in andere auto's? Zelfs een aygo ging ook tegen de 110kmh in 2.
Idd die discussie is hier al eens eerder gevoerd. Dat verhaal over lange gearing is volgens mij een eigen leven gaan leiden bij autojournalisten. De GT3 doet al vanaf de 996 bij elke generatie minimaal 120 km/u in de tweede versnelling, maar daar hoor je ze niet over. Maar ik werd elke keer voor gek verklaard :)
Het punt is niet of een Aygo 110kmh in z'n 2 doet en 'n een GT3 120kmh. Dat is het punt in dit 'te lange verzetten' dus niet....

Het is HOE snel/fel/gretig /koppelrijk, bij de les hij in de toeren 'is' en klimt.

Bij 'n Aygo gaat dat kut en traag. Bij 'n GT3 gaat dat stukken beter.

Bij 'n M2 CS handbak , een 599GTO handbak of 'n Corvette Z06, een Carrera GT of 'n McLaren F1 gaat dat zo smeuig koppelrijk dat je GRAAG van 2500- 3000 tot 7000+ in de toeren wil: Je krijgt een vloeiende duw/enorme trap in je rug als je 't gas intrapt naarmate de toeren klimmen en je naar de redline in z'n 2 snelt.

Bij 'n GT4 handbak gaat dat adhv de tests gewoon dat je voelt dat je terug naar z'n 1 moet in sommige krappe bochten. Er is bijna niemand thuis(relatief) als je bij 50 in z'n twee 't gas intrapt.

Daar had de E9x M3 6MT 4.0 V8 ook erg last van lange verzetten. Veel geschreeuw weinig wol:)
Daarom heb ik 'm ook wegggedaan. Dat was de grootste manco. Kansloos in real life. Had 'n flipper DCT bak moetren zijn korter op elkaar zittende versnellingen.

Daarom ben ik er zo 'fel' op in dit Cayman draadje:)

En daarom wilde Romo(die ook 'n E92 M3 handbak had) pertinent géén GT4 handbak.....
Vaak terug naar 1 dus!

Twist
Berichten: 1318
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Twist » 08 jan 2021, 19:38

Ff opgezocht, een normale m2 en gt4 hebben bij 50kmh in 2 beiden zelfde rpm, de m2 heeft daar wel meer power maar dat komt natuurlijk door de turbo. Een turbo heeft heel veel voordelen maar natuurlijk ook veel nadelen. Denk dat de m2 (c/s) niet opkan tegen geluid en gasrespons van de gt4

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41143
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 08 jan 2021, 21:25

Twist schreef: 08 jan 2021, 19:28
Robin schreef: 08 jan 2021, 15:15 +1 Sitechris....
Tom schreef: 08 jan 2021, 13:08
Idd die discussie is hier al eens eerder gevoerd. Dat verhaal over lange gearing is volgens mij een eigen leven gaan leiden bij autojournalisten. De GT3 doet al vanaf de 996 bij elke generatie minimaal 120 km/u in de tweede versnelling, maar daar hoor je ze niet over. Maar ik werd elke keer voor gek verklaard :)
Het punt is niet of een Aygo 110kmh in z'n 2 doet en 'n een GT3 120kmh. Dat is het punt in dit 'te lange verzetten' dus niet....

Het is HOE snel/fel/gretig /koppelrijk, bij de les hij in de toeren 'is' en klimt.

Bij 'n Aygo gaat dat kut en traag. Bij 'n GT3 gaat dat stukken beter.

Bij 'n M2 CS handbak , een 599GTO handbak of 'n Corvette Z06, een Carrera GT of 'n McLaren F1 gaat dat zo smeuig koppelrijk dat je GRAAG van 2500- 3000 tot 7000+ in de toeren wil: Je krijgt een vloeiende duw/enorme trap in je rug als je 't gas intrapt naarmate de toeren klimmen en je naar de redline in z'n 2 snelt.

Bij 'n GT4 handbak gaat dat adhv de tests gewoon dat je voelt dat je terug naar z'n 1 moet in sommige krappe bochten. Er is bijna niemand thuis(relatief) als je bij 50 in z'n twee 't gas intrapt.

Daar had de E9x M3 6MT 4.0 V8 ook erg last van lange verzetten. Veel geschreeuw weinig wol:)
Daarom heb ik 'm ook wegggedaan. Dat was de grootste manco. Kansloos in real life. Had 'n flipper DCT bak moetren zijn korter op elkaar zittende versnellingen.

Daarom ben ik er zo 'fel' op in dit Cayman draadje:)

En daarom wilde Romo(die ook 'n E92 M3 handbak had) pertinent géén GT4 handbak.....
Vaak terug naar 1 dus!
Weet ik niet. Ik hou niet zo van de 1. Alsof je de boel martelt.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41143
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 08 jan 2021, 21:27

Twist schreef: 08 jan 2021, 19:38 Ff opgezocht, een normale m2 en gt4 hebben bij 50kmh in 2 beiden zelfde rpm, de m2 heeft daar wel meer power maar dat komt natuurlijk door de turbo. Een turbo heeft heel veel voordelen maar natuurlijk ook veel nadelen. Denk dat de m2 (c/s) niet opkan tegen geluid en gasrespons van de gt4
Waarschijnlijk mee eens. Maar 't ging om de krachtontplooiing. Gasrespons bij 50 in 'n GT4 handbak of M2/C/CS is theorie. Want het 'oppakken' vooral bij M2C/CS is veel krachtiger...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 19728
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Alles is een aanname....

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door JP » 08 jan 2021, 21:44

Robin schreef: 08 jan 2021, 18:53 Romo meldde me dat volgende week zaterdag de GT4 wordt gebracht/afgeleverd. Spannend.
Wie ?

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41143
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 08 jan 2021, 21:49

JP schreef: 08 jan 2021, 21:44
Robin schreef: 08 jan 2021, 18:53 Romo meldde me dat volgende week zaterdag de GT4 wordt gebracht/afgeleverd. Spannend.
Wie ?
Herinnert u zich deze nog(echo)????


Deel Twee:

Twist
Berichten: 1318
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Twist » 10 jan 2021, 12:26

Robin schreef: 08 jan 2021, 21:27
Twist schreef: 08 jan 2021, 19:38 Ff opgezocht, een normale m2 en gt4 hebben bij 50kmh in 2 beiden zelfde rpm, de m2 heeft daar wel meer power maar dat komt natuurlijk door de turbo. Een turbo heeft heel veel voordelen maar natuurlijk ook veel nadelen. Denk dat de m2 (c/s) niet opkan tegen geluid en gasrespons van de gt4
Waarschijnlijk mee eens. Maar 't ging om de krachtontplooiing. Gasrespons bij 50 in 'n GT4 handbak of M2/C/CS is theorie. Want het 'oppakken' vooral bij M2C/CS is veel krachtiger...
Absoluut, in het begin heeft de M2 meer PK (want hoger koppel), bij de GT4/Spyder als je bij 50 al naar 2 schakelt duurt het even voordat hij echt op gang komt. Inderdaad is dan gasrespons direct maar de PK's die tot je beschikking staan bij 3000rpm zijn er niet zo veel hehe. Hij is wel wakker maar slaapt nog een beetje ofzo...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41143
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 10 jan 2021, 12:34

Twist schreef: 10 jan 2021, 12:26
Robin schreef: 08 jan 2021, 21:27
Twist schreef: 08 jan 2021, 19:38 Ff opgezocht, een normale m2 en gt4 hebben bij 50kmh in 2 beiden zelfde rpm, de m2 heeft daar wel meer power maar dat komt natuurlijk door de turbo. Een turbo heeft heel veel voordelen maar natuurlijk ook veel nadelen. Denk dat de m2 (c/s) niet opkan tegen geluid en gasrespons van de gt4
Waarschijnlijk mee eens. Maar 't ging om de krachtontplooiing. Gasrespons bij 50 in 'n GT4 handbak of M2/C/CS is theorie. Want het 'oppakken' vooral bij M2C/CS is veel krachtiger...
Absoluut, in het begin heeft de M2 meer PK (want hoger koppel), bij de GT4/Spyder als je bij 50 al naar 2 schakelt duurt het even voordat hij echt op gang komt. Inderdaad is dan gasrespons direct maar de PK's die tot je beschikking staan bij 3000rpm zijn er niet zo veel hehe. Hij is wel wakker maar slaapt nog een beetje ofzo...
Exact:)

flieger
Berichten: 695
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door flieger » 10 jan 2021, 17:16


Kadett
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Kadett » 10 jan 2021, 17:33

PON/Porsche steekt wel makkelijk 7000 euro in eigen zak. PDK in Duitsland 2800 euro optie, hier 2900 euro. Alleen door de PDK 17 gr/km CO2 uitstoot minder wat eigenlijk zou betekenen dat de GT4 met PDK een optie van -4000 euro moet zijn.

mark323ti
Berichten: 1212
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door mark323ti » 10 jan 2021, 18:23

flieger schreef: 10 jan 2021, 17:16 https://youtu.be/6MeawcHpFXw
Vind het geluid eigenlijk niets bijzonder. Op een of andere manier vind ik het herrie. Vind het van de oude 981 gts bijvoorbeeld veel mooier.

flieger
Berichten: 695
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door flieger » 10 jan 2021, 19:37

Kadett schreef: 10 jan 2021, 17:33 PON/Porsche steekt wel makkelijk 7000 euro in eigen zak. PDK in Duitsland 2800 euro optie, hier 2900 euro. Alleen door de PDK 17 gr/km CO2 uitstoot minder wat eigenlijk zou betekenen dat de GT4 met PDK een optie van -4000 euro moet zijn.
Nogal kort door de bocht. Positionering is geen onbelangrijke, misschien wel de belangrijkste factor. Porsche Duitsland kan, waarschijnlijk goed op de hoogte van regelgeving en co2 boetes in Nederland, ook een hogere verkoopprijs hanteren. Andersom kan ook: misschien hebben ze in Duitsland wel een stuk minder marge op de PDK.

Online
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2509
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/E39/E30/Tuono1000r
Locatie: https://brandbikes.nl/

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door e30touring1990 » 10 jan 2021, 20:18

mark323ti schreef: 10 jan 2021, 18:23
flieger schreef: 10 jan 2021, 17:16 https://youtu.be/6MeawcHpFXw
Vind het geluid eigenlijk niets bijzonder. Op een of andere manier vind ik het herrie. Vind het van de oude 981 gts bijvoorbeeld veel mooier.
Vind het ook niet lekker klinken in dat filmpje. Lijkt wel alsof het uitlaatsysteem wil nabootsen alsof het een V-motor is oid. Er zit niet dat huilende in wat een F6 wel kan.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2293
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door MarkS » 10 jan 2021, 20:21

Cargraphic heeft dit beter gedaan. 981 blijft top.

Twist
Berichten: 1318
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Twist » 11 jan 2021, 05:31

Kadett schreef: 10 jan 2021, 17:33 PON/Porsche steekt wel makkelijk 7000 euro in eigen zak. PDK in Duitsland 2800 euro optie, hier 2900 euro. Alleen door de PDK 17 gr/km CO2 uitstoot minder wat eigenlijk zou betekenen dat de GT4 met PDK een optie van -4000 euro moet zijn.
Dat is het uiteindelijk toch ook? Als je handbak selecteert gaat eerst de optieprijs omhoog en daarná knalt ineens de BPM omhoog. Handbak was laatste keer dat ik checkte ~4000 duurder

Twist
Berichten: 1318
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Twist » 11 jan 2021, 05:33

flieger schreef: 10 jan 2021, 19:37
Kadett schreef: 10 jan 2021, 17:33 PON/Porsche steekt wel makkelijk 7000 euro in eigen zak. PDK in Duitsland 2800 euro optie, hier 2900 euro. Alleen door de PDK 17 gr/km CO2 uitstoot minder wat eigenlijk zou betekenen dat de GT4 met PDK een optie van -4000 euro moet zijn.
Nogal kort door de bocht. Positionering is geen onbelangrijke, misschien wel de belangrijkste factor. Porsche Duitsland kan, waarschijnlijk goed op de hoogte van regelgeving en co2 boetes in Nederland, ook een hogere verkoopprijs hanteren. Andersom kan ook: misschien hebben ze in Duitsland wel een stuk minder marge op de PDK.
Jullie zeggen precies hetzelfde?: 'in eigen zak steken' of 'positionering'. Alleen flieger geeft een argument waarom Porsche in NL meer op zou mogen/kunnen verdienen op een optie, namelijk 'positionering' a.k.a. we vragen gewoon wat de gek ervoor wil geven. Alleen m.i. kloppen die getallen dus niet...

Shakes
Berichten: 7648
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Auto: Iets met 400+ nm
Locatie: 020

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Shakes » 11 jan 2021, 08:33

Man man man willen ze ook nog geld verdienen in Zuffenhausen/Leusden. Het is toch wat.
Laatst gewijzigd door Shakes op 11 jan 2021, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 10386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Andre » 11 jan 2021, 08:46

Bestel je toch gewoon bij de duitse dealer. Net zo makkelijk.

flieger
Berichten: 695
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door flieger » 11 jan 2021, 14:10

Shakes schreef: 11 jan 2021, 08:33 Man man man willen ze ook nog geld verdienen in Zuffenhausen/Leusden. Het is toch wat.
Precies dat!

flieger
Berichten: 695
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door flieger » 13 jan 2021, 10:28

De Boxster 4.0 25 Years (op basis van de GTS):


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Een ode aan de oorspronkelijke Boxster concept:

Afbeelding

flieger
Berichten: 695
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door flieger » 13 jan 2021, 10:33

En altijd leuk: de configurator

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32142
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Arthur » 13 jan 2021, 10:37

Ik lust hem wel.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41143
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 13 jan 2021, 10:37

Ik heb zo'n Boxster Concept 1:18 model. Dus al '25 jaar' in bezit.:)

Die 25 Year Edition. Uitmundende kleuren- en wielcombo. Prachtig!

Twist
Berichten: 1318
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Twist » 13 jan 2021, 15:36

Heel gaaf! Soort meer comfortabele Spyder (automatisch dak, comfi stoelen en comfi onderstel)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Fabian, Kocheler, KoenM, Sander-E46, SlowCo, vester86 en 87 gasten