Porsche 718 Boxster / Cayman

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Will F. » 28 sep 2017, 16:18

Ik heb weleens gedacht wat nou als ze de basis versie voor 60k redelijk aangekleed zouden aanbieden, zou hij dan wel verkopen?
Een soort van basic maar niet kale, track spec non S Cayman 4 pitter voor (na aftrek korting): 60k?
Kuipjes, sportpoef, beetje audio, mooi stuurtje erin, mooie niet te kleine en niet te grote wielen. (ben niet zo thuis in de opties uit Zuffenhausen)
Ik teken wel... denk ik :hmmm:

Online
Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Hitz » 28 sep 2017, 17:11

Ik heb net nog even zitten kijken, ik kwam net op 84k voor een non S, PDK, Sportstoelen en wat basic dingen. Dan zou mij de bijtelling écht te hoog worden.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Joy » 28 sep 2017, 17:22

Afbeelding

De verkoopcijfers in Amerika laten best een aardige daling zien, ook van de 911. Niet normaal wat de andere modellen voor Porsche's omzet doen. :shock:

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Rnd » 28 sep 2017, 22:54

Hier is ie niet te betalen, maar in andere landen is een Macan een leuke redelijk betaalbare family car. Dus is wel te begrijpen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Macboy » 29 sep 2017, 10:09

Wat betreft die resonantie: daar heeft alleen de Cayman S versie last van. De non S minder. De Boxster al helemaal niet want die heeft niet de klankkast van de Cayman. En uiteraard de handbak ook minder.

Will F. schreef: 28 sep 2017, 16:18 Ik heb weleens gedacht wat nou als ze de basis versie voor 60k redelijk aangekleed zouden aanbieden, zou hij dan wel verkopen?
Een soort van basic maar niet kale, track spec non S Cayman 4 pitter voor (na aftrek korting): 60k?
Kuipjes, sportpoef, beetje audio, mooi stuurtje erin, mooie niet te kleine en niet te grote wielen. (ben niet zo thuis in de opties uit Zuffenhausen)
Ik teken wel... denk ik :hmmm:
Heb je mijn versie destijds gezien ? Alle noodzakelijke opties voor €67k !

Mijn wish-list list ziet er voorlopig zo uit:

- 718 2.0 300pk
- non metallic
- alcantara stuur/pook
- gordels en tellers in kleur
- 18" S velgen
- park assist achter
- windscherm
- 64l tank
- verwarmbare stoelen
- bluetooth telefoon

Thats it. De rest is allemaal mooi meegenomen.
De rest is onnodige luxe. Als je het kan betalen doen. Maar zo is het al echt een gaaf monster !

Online
Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Hitz » 29 sep 2017, 10:15

Maar een Cayman is nu vanaf 71K, Boxster zelfs 72K.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door indobesar » 29 sep 2017, 10:44

Even met de configurator gespeeld.

- Cayman non S
- Racinggeel
- Standaard interieur met sport (kuip) stoelen in zwart leder
- Handgeschakelde 6-verrsnellingsbak
- Porsche Active Suspension Management (PASM)
- Porsche Torque Vectoring (PTV) incl. mechanisch achteras-sperdifferentieel
- Sportuilaatsysteem zwart Porsche Exclusive Manufaktur
- 64 liter tank
- 18" wielen
- Sport kuipstoelen
€ 80.315 totaal

Dan liever ietsjes doorsparen en gaan voor een jong gebruikte, vorige generatie Cayman GT4/Boxster Spyder imho...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door romo » 29 sep 2017, 15:53

Resoneren gaat niet alleen over geluid in het interieur! Maar juist ook over vibraties al daar !!

En daar gaat de 4 pitter echt mank IMHO.

Het ding loopt rauw, lees niet rond, of het nu S of non-S is, om het even. Dat blok kan ik niet warm van worden, al helemaal niet in vergelijking met het prachtige, soepel, trillingsvrije 6F GTS blok, het meest vrij ademende en revende blok ooit voor mij.

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Artosevo » 29 sep 2017, 16:35

Alleen jammer dat ie zo traag op gang komt :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Macboy » 29 sep 2017, 20:20

Is de 718 stilzwijgend 10k duurder geworden dan ?? Sjesus Christus ......

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door romo » 15 okt 2017, 12:47

Toch forse verkoop problemen 718 volgens Auto Motor und Sport;

Some interesting items on the forthcoming 992 in a recent issue of the German Auto, Motor Und Sport magazine. The original German text is followed by my translation. My German isn't the greatest, so perhaps a native German speaker can provide a more accurate translation.

Selbst in der kleinen Mittelmotor-Baureihe scheint Porsche damit eine Grenze ueberschritten zu haben, zumindest ging in diesem Jahr bis einschliesslich August der Absatz erheblich zurueck – beim Boxster um 20, beim Cayman um 41,9 Prozent gegenueber dem vergleichbaren Vorjahrszeitraum. Derzeit versucht der Vertrieb, mit guenstigen Leasingangeboten zu kontern.

Even in the small mid-engined range, Porsche seems to have crossed a line, at least this year, as sales, including sales in August, have declined significantly - the Boxster by 20 percent, the Cayman by 41.9 percent compared to the comparable period of the previous year. At the moment, the sales department is trying to counter with favorable leasing offers.

Some other items of note in the article on hybrid 911s, 4cyl 911s, and manual transmissions.


Urspruenglich war die Einfuehrung des 911 E-Hybrid fuer rund ein halbes Jahr nach Markteinfuehrung des 992 im Spaetsommer / Herbst 2018 vorgesehen, inzwischen ist der Hersteller von diesem Plan abgerueckt – aus zwei Gruenden: Zum einen bestehen mittlerweile erhebliche Zweifel daran, dass Sportwagenkaeufer zu dieser Variante greifen wuerden, zum anderen erlaubt es diese Antriebsart noch nicht, das Porsche-typische Bremsgefuehl zu vermitteln. Die Abstimmung zwischen Rekuperation und hydraulischer Bremse erweist sich selbst fuer die Profis im Entwicklungszentrum Weissach als echte Herausforderung. Mag dieses Phaenomen beim Panamera und beim Cayenne noch akzeptabel sein – beim Elfer, dem Aushaengeschild der Marke, nicht.

Originally, the introduction of the 911 E-Hybrid was planned for around half a year after the market launch of the 992 in the late summer / autumn 2018. In the meantime, the manufacturer has withdrawn from this plan for two reasons: On the one hand there are considerable doubts that sports car buyers would have (purchase) this variant, and on the other hand this type of drivetrain does not yet convey the Porsche-typical brake feeling. The coordination between recuperation and hydraulic braking proves to be a real challenge for the professionals at the Weissach development center. This phenomenon can still be acceptable at the Panamera and the Cayenne – not for the 911, the license plate (halo) of the brand.

…Die Homologation des manuellen Getriebes faellt vermutlich dem Rotstift zum Opfer, der Verkaufsanteil ist bereit heute verschwindend gering.

... The homologation of the manual gearbox is likely to fall victim to the red pencil, the sales share is now ready to disappear.

…Bekommt der Elfer einen Vierzylindermotor, wird es also wieder einen 912 geben mit dem 2.5 Liter Boxer aus dem 718 vielleicht? Kann der Hersteller damit die Flottenemissionen druecken? Ueberlegungen dazu wurden durchaus angestellt, immerhin leistet das Aggregat 350 PS. Klare Antwort vom Entwicklungsvorstand: “Nein, im Elfer wird is keinen Vierzylindermotor geben. In Bezug auf die Emissionen ergaebe das keinen Sinn, da der 992 bereits nach dem realistischeren WLTP-Zyklus homologiert werden wird. Ein erwarteter Vebrauchsvorteil gegenueber dem Vorgaengermodell mit Sechszylinder waere da ebenso fraglich wie die Akzeptanz eines solchen Modells bei unseren Kunden.”

... If the 911 gets a four-cylinder engine, will there be a 912 with the 2.5 liter boxer from the 718 maybe? Can the manufacturer pass fleet emissions standards with a 4 cylinder? Consideration was given to the idea, at least the unit does 350 HP. Clear answer from the development board: "No, there will be no four-cylinder engine in the 911. With regard to the emissions, this makes no sense since the 992 will be homologated after the more realistic WLTP cycle. An expected advantage over the six-cylinder model would be just as questionable as the acceptance of such a model among our customers."

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door sitechris » 15 okt 2017, 19:06

Het had wel kunnen werken als de viercilindermodellen goedkoper waren geprijsd.

Online
Gijzert
Berichten: 4990
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Gijzert » 15 okt 2017, 19:09

Dat zijn ze toch ook als ik Macboy zo hoor. Of bedoel je nog goedkoper?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Joy » 15 okt 2017, 19:48

Het is een beetje het probleem wat een Jaguar XJ heeft. Een 2.0 4 pitter in een luxe sloep waar van oudsher dikke 6, 8 of 12 pitters thuis horen voelt nu eenmaal als heiligschennis. Een groot stuk van de beleving was de trillingsvrije loop, het majestueuze geluid en het losjes uit de pols schudden van het vermogen.
Als je dan in het geval van een 718 pakweg 80 mille te besteden hebt, ga je in 1e instantie niet voor downsizing en inleveren op productbeleving. Nee, je wil juist net dat extraatje t.o.v. het gebruikelijke vervoer. Daar heeft Porsche zich toch een beetje in vergist. Een 911 met een 4-pitter naast een scala aan 6-pitters lijkt me nog niet zo een probleem. Het zou wel een probleem worden als alleen de high-end 911-modellen nog met 6-pitter leverbaar zijn en de rest niet.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door sitechris » 15 okt 2017, 22:35

Gijzert schreef: 15 okt 2017, 19:09 Dat zijn ze toch ook als ik Macboy zo hoor. Of bedoel je nog goedkoper?
Ja. Of biedt een rijkere standaarduitrusting aan. Het is een karige boel.

Tom
Berichten: 21717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Tom » 16 okt 2017, 08:58

De gewone Boxster een 4 cilinder en de S een 6 cilinder was nog beter. Al denk ik dat de non-S alsnog ruk zal verkopen, zelfs senioren die een zomerauto willen en poen hebben zullen de S kopen omdat die waarschijnlijk beter in de uitrusting zit.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Macboy » 16 okt 2017, 10:37

Een 4-cilinder 718 moet gewoon met veel standaard opties rond €65-€70 kosten. Helaas gaan ze in Nederland veelal richting de €80k of zelfs €90k. En voor de S helemaal natuurlijk. Een 911 met 4-cilinder zou best nog wel lukken. Maar dan moet ie rond €80k kosten denk ik met veel standaard opties.

Als Porsche slim is doen ze dat op die manier. En dat zal de verkoop absoluut stimuleren. Maar kale basis versies met 4-cilinders en dan aankleden om richting 6-cilinder bedragen gaan trapt niemand in natuurlijk.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Rnd » 16 okt 2017, 12:58

Standaard Cayman start in Duitsland bij 52.500. Beetje aangekleed is hij 60k. Dat is niet onredelijk. Dat ze in NL bij 70k starten komt door onze fijne belastingen, maar daar gaat Porsche zijn prijzen (terecht) niet voor aanpassen. De prijs is in andere landen dus niet verkeerd. Dan is het toch de 4 cilinder die men niet wil....blijkbaar. Voor 60k zou ik hem wel willen in ieder geval.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door MarkS » 16 okt 2017, 13:06

Prijsstelling / markt positionering is ook nooit de reden geweest voor Porsche om met die 4 cilinders te komen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Macboy » 17 okt 2017, 20:51

Kijk voor de grap maar eens op mobile.de en je zult zien dat er amper een 718 in Duitsland te vinden is voor onder de €70k. Ook in Duitsland gaat de 718 S met opties met gemak richting de €80/90k.

Er is bijna niemand die een “beetje aangeklede” Porsche wil. En dus heel weinig mensen die een 4-cilinder Porsche willen rijden juist omdat ze geld hebben voor meer. En kennelijk loopt het met de verkopen in Duitsland ook niet storm, getuige het feit dat ze scherpe lease tarieven daar willen aanbieden.

Conclusie: het lijkt me heel verstandig van Porsche om niet veel op de opties te willen verdienen en gewoon de verkopen van de 718 te boosten en dat kan alleen als de opties gewoon “voor niets” worden aangeboden. Kortom tijd om wat te stunten met de prijzen.

Dat het in Nederland duurder is dan in Duitsland is helder, maar maakt geen verschil. In Duitsland is de 718 namelijk net zo duur als de 981 met 6-cilinder terwijl in Nederland de 718 rond €7500 goedkoper was dan de 981. En je zou dan verwachten dat het met de verkopen beter gaat. Niets is minder waar, omdat mensen die dit uitgeven genoeg te besteden hebben en toch al €90k konden uitgeven.

Die €7500 is dus alleen interessant voor iemand als ik. Die helaas niet meer dan €70k aan een leaseauto kan uitgeven en toch heel graag Porsche wil rijden. Dat soort gekken zijn er niet zoveel vrees ik.

En dan rij ik alsnog niet in een 718 maar in een Mini :|

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 17 okt 2017, 21:10

Macboy schreef: 16 okt 2017, 10:37 Een 911 met 4-cilinder zou best nog wel lukken. Maar dan moet ie rond €80k kosten denk ik met veel standaard opties.

Volgens mij zeg je nou zelf dat mensen in die doelgroep al geen 4 pots 718 halen want 't geld is er toch al/wel.
Dus hoe moet ik dit zien? Je gaat zo'n icoon toch niet voorzien van een 4 pots boxer(mede) vanwege de lagere prijs?
Waar is díe exclusiviteit dan? En de engineeringsbeleving als rijder van een 4pots boxer turbo ook al is hij van Porsche komt toch never ever in de buurt van een 6 pots(ook al is ie sneller en zuiniger etc) ?

Of?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Macboy » 17 okt 2017, 21:44

Je moet dan alleen denken aan gekken zoals ik. Dus dat gaat ook niet gebeuren vrees ik.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Will F. » 17 okt 2017, 21:52

Als ik het goed lees moet Porsche met een macboy editie cayman non S komen, dat is er ééntje met kekke carosseriekleur en ditto stiksels op de alcantara zetels en alcantara dash en portieren, handbak en verder niet te veel poespas :tooth: maar wel voor 70k of scherp in de lease. :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Macboy » 17 okt 2017, 22:06

Will F. schreef: 28 sep 2017, 16:18 Ik heb weleens gedacht wat nou als ze de basis versie voor 60k redelijk aangekleed zouden aanbieden, zou hij dan wel verkopen?
Een soort van basic maar niet kale, track spec non S Cayman 4 pitter voor (na aftrek korting): 60k?
Kuipjes, sportpoef, beetje audio, mooi stuurtje erin, mooie niet te kleine en niet te grote wielen. (ben niet zo thuis in de opties uit Zuffenhausen)
Ik teken wel... denk ik
Ik bedoelde meer zoiets ;)

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Will F. » 17 okt 2017, 22:27

:beer:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: e30touring1990 en 73 gasten