Porsche 718 Boxster / Cayman

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door Hielke » 05 apr 2016, 12:05

Klinkt heerlijk die vierpitter. Dat ie Subaru like klinkt is een compliment.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door Riceaux » 05 apr 2016, 12:22

Robin schreef:Goede verhalen over de 4 pitters van Porsche en BMW etc.

Het zal ongetwijfeld aan m'n headset liggen, maar de sound van die 718 in Autoweek vind ik nou niet bepaald speciaal/sportief/des Porsche dit itt een E30 M3 'DTM' achtig ding met dito sound.

Power en balans kom ik niet aan.
Volledig mee eens. Totaal niet sportwagen-waardig dat geluid. Maak 'm dan maar gelijk volledig elektrisch.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door Tom » 05 apr 2016, 12:44

Evo review
http://www.evo.co.uk/porsche/718-boxster" onclick="window.open(this.href);return false;
Straight-line performance is stronger than ever, but the intensity and excitement of the old six-cylinders has been lost. Along with the missing soundtrack that means a good chunk of the reason we’ve loved Boxsters for so long has been taken away from us.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus RS 2015

Bericht door RVV » 05 apr 2016, 12:45

Wat Robin zegt, als advocaat zou ik nou juist geen Porsche Boxster nemen. Zwarte Focus (met dikke motor) word wel gevreten door klanten. Mensen zitten nu eenmaal zo in elkaar.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Focus RS 2015

Bericht door tomgtr » 05 apr 2016, 12:49

Ik geloof niet dat je je als advocaat druk hoeft te maken om imogo. Dan zouden makelaars dat ook moeten doen. Ok vanwege beschijdenheid zou je een Focus eco schraper kunnen verkiezen boven een Porsche, prima. Maar geen RS vol met Tupperware. Kom je echt niet erg serieus over imho. Ja bij een petrolhead wel. Als mijn advocaat in een RS zou voorrijden zou hij al 350 euro kunnen schrijven voor het praten over z'n auto. Maar 99 pct van Nederlanders is geen petrol head. Een Boxster zou imago bevestigend zijn. Een RS, hmm advocaat en petje?

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Focus RS 2015

Bericht door Robin » 05 apr 2016, 13:11

En bij 'n Boxster denkt de client niet 'iets' Tom? Lijkt me eerder 'n bevestiging van 'advocaat met een Porsche'(vind 't allemaal prima, maar vind 't ook 'n cliché. En Ilija moet kiezen, ben de laatste die voor hém iets kiest)

Zo'n Focus met tupperware valt natuurlijk bij 90% van de non petrolheads 'niet' op...

En de Boxster wel, en dat hoeft niet altijd postief te zijnnatuurlijk...

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Focus RS 2015

Bericht door dvh » 05 apr 2016, 13:12

Macboy schreef:Echt waar joh ? Gister gelukkig al mailtje verstuurd naar Ford.... even afwachten


Arthur schreef:Belastingdienst? Wat nou belastingdienst? Het interesseert mij geen ene moer wat er naar de BD gaat. Linksom of rechtsom, boeit mij niets. Het gaat mij om de netto berekening, als het onder de streep kost wat ik ervoor uit wil geven boeit het mij niet wie wat krijgt
Ergo, het is dus niet onverstandig om soms wat meer kosten te maken en de winst te verlagen en daarmee minder IB te betalen voor relatief weinig (bruto) meer per maand en dus effectief veel meer plezier te ervaren door meer uit te gaan geven in plaats van te gaan besparen.
Eens met Macboy.
Echter heb je wel gewoon 1500 om elke maand af te tikken. De minder uit te geven bedragen / terug te krijgen bedragen komen pas later (een beetje ) terug.

Zoiets is leuk om ervoor te zorgen dat je geen na-aanslagen krijgt. Zoiets is mooi wanneer je geen schuld meer hebt en dus (relatief veel) winst maakt om de belasting wat te drukken.

Maar je geeft natuurlijk altijd meer uit dan weer je gewoon belasting af zou tikken en het opspaart...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Focus RS 2015

Bericht door allen » 05 apr 2016, 13:14

Autokeuzes kunnen met pech een paar klanten kosten. Aan de andere kant werk je nog altijd voor je eigen plezier. Dus als je met het zelf verdiende geld een Porsche of RS wilt kopen, moet je niet met een E-Tron bij de dealer wegrijden...

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Focus RS 2015

Bericht door dvh » 05 apr 2016, 13:18

Ik hou er toch rekening mee. Staat hier een suffe Polo voor de deur. Dat is prima. Hoor je niemand over.
Als je een Porsche voor de deur zet dan krijg je er elke dag wat over te horen..

Als je een punt bereikt dat je je zaakjes op orde hebt en het kan je niet meer schelen, prima. Maar als ze nog verdiend moeten worden speel ik op safe.. :-)

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Focus RS 2015

Bericht door Robin » 05 apr 2016, 13:19

allen schreef:Autokeuzes kunnen met pech een paar klanten kosten. Aan de andere kant werk je nog altijd voor je eigen plezier. Dus als je met het zelf verdiende geld een Porsche of RS wilt kopen, moet je niet met een E-Tron bij de dealer wegrijden...
Klopt hoor en mee eens, maar Nederland vooral is 't land van scheve ogen, gras-groener-bij-buren en niks gunnen. Heb ik niet bedacht:)

De halve wereld denkt al gauw aan een portie Panama:)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Focus RS 2015

Bericht door allen » 05 apr 2016, 13:28

Wellicht als je een gloednieuwe 911 voor de deur parkeert, maar een Focus is 50 en de Boxter 70?
Zeker met Ilija's beroep lijkt me dat echt geen ramp. Ik zou me eerder zorgen maken om z'n kwaliteiten als hij in een Matiz aan kwam rijden.
Maar goed, op sommige gebieden ben ik onbewust toch minder Hollands dan ik dacht. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door Macboy » 05 apr 2016, 13:31

The note does harden over the final 1000rpm, but the long and short of it is that the Boxster is no longer a car that can be enjoyed for the way it sounds.
Laten we dus niet fantaseren of die wel of niet goed is. Ik denk dat ie absoluut slechter klinkt ten opzichte van de oude 6-cilinder en daarmee is een groot stuk van de beleving weg.

Zou ik hem daarom laten staan ?

Nee, want juist om die reden wordt deze auto voor mij nu enigszins bereikbaar. En hij klinkt ongetwijfeld een stuk gaver dan mijn 120d. Dus het is maar net wat je gewend bent denk ik. Time will tell.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Focus RS 2015

Bericht door Robin » 05 apr 2016, 13:35

allen schreef:Wellicht als je een gloednieuwe 911 voor de deur parkeert, maar een Focus is 50 en de Boxter 70?
Zeker met Ilija's beroep lijkt me dat echt geen ramp. Ik zou me eerder zorgen maken om z'n kwaliteiten als hij in een Matiz aan kwam rijden.
Maar goed, op sommige gebieden ben ik onbewust toch minder Hollands dan ik dacht. :mrgreen:
Ik ook:)

Maar Focus 50k ziet geen hond. Boxster 70k ziet de nietsvermoedende burger als + 100k ben ik bang?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Focus RS 2015

Bericht door tomgtr » 05 apr 2016, 13:56

Robin schreef:En bij 'n Boxster denkt de client niet 'iets' Tom? Lijkt me eerder 'n bevestiging van 'advocaat met een Porsche'(vind 't allemaal prima, maar vind 't ook 'n cliché. En Ilija moet kiezen, ben de laatste die voor hém iets kiest)

Zo'n Focus met tupperware valt natuurlijk bij 90% van de non petrolheads 'niet' op...

En de Boxster wel, en dat hoeft niet altijd postief te zijnnatuurlijk...

Jawel bevestigt waarschijnlijk het cliché en dat is prima toch. Als petrolhead zou ik een advocaat in een RS vertrouwen, als niet petrolhead zou ik bij een advocaat met een Boxster denken : kennelijk doet hij z'n werk goed genoeg om met dat uurtarief genoeg klanten te hebben. Ik bedoelde het niet negatief, ik bedoelde het poitief. Ik ben gelukkig loonslaaf en hoef me om dat sort zaken niet druk te maken. En ben het ook met anderen eens dat het niet uit zou moten maken. Maar het maakt wel uit.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2698
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Focus RS 2015

Bericht door Mark 320iS » 05 apr 2016, 14:37

Volgens mij denkt 90% van de klanten niet eens na over de auto die je rijdt. Hoe vaak zien ze hem überhaupt? Vaak sta je toch ergens op een bezoekersparkeerplaats of zelfs een openbare parkeerplaats. Ik kwam ook met mijn knalrode Golf GTI of M3 bij klanten voorrijden, nooit een negatieve reactie gehad. Als ik al een reactie kreeg was die positief.

Van een Porsche kan ik me nog voorstellen dat die reacties uitlokt, en dat dat reacties geeft in de trant van 'patser/ playboy' oid, van een RS eigenlijk niet. Ik zou mijn autokeuze er in elk geval niet van af laten hangen.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Focus RS 2015

Bericht door Will F. » 05 apr 2016, 14:47

Robin schreef: een portie Panama:)
:roflol:

toch denk ik dat een advocaat in een boxster moet kunnen tenzij die veel sociale, vluchtelingen of letselschade zaken doet. Dan lijkt het me niet gepast. Ik heb er al wel een paar gezien en meegemaakt; soms hele sympathieke gasten, soms vervelende, snelle, egomane mannetjes. Kortom als je de weelde kan dragen, doen!

Het is met dit soort karren in NL vaak wel om 'm niet pal voor kantoor of de rechtbank te parkeren. Beetje verdekt opstellen, evenals een onopvallende kleur kiezen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door GTRene » 05 apr 2016, 16:01

het zal ongetwijfeld een goede auto zijn, waarschijnlijk nog wat meer voor 'all round' mensen en minder voor de puur NA mensen (old school) :D
ik ga er echter toch een beetje vanuit dat ze ook voor dit type een RS versie maken voor de fanatiekelingen zeg maar :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Focus RS 2015

Bericht door GTRene » 05 apr 2016, 16:09

voor een advocaat past mooi een klassieke auto vind ik :D
er zijn best mooie klassiekers, je zorgt dan bv dat het interieur en exterieur helemaal naar je smaak is, lekker classic stijlvol, echter de techniek en onderstel zo goed als nieuw/modern
Ook al rijd je 50k dan frot je er bv bij 250k weer een verse tor in, die zit toch onder de kap, je behoud dan de de mooie klassieke lijnen en stijl.

je kan dan na aanschaf (die wel prijzig kan zijn) relatief gunstig rondrijden en toch een fraaie stijlvolle kar hebt. :D

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door allen » 05 apr 2016, 16:10

Meer voor allround mensen omdat het geen ongeblazen motorblok heeft? Wat is dat nu weer voor rare conclusie? De tijd van n/a is voorbij Rene. Wen er maar vast aan.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Focus RS 2015

Bericht door JP » 05 apr 2016, 16:19

Of die beste man nu een Porsche rijdt, of een RS, zijn uurloon blijft hetzelfde. Wat de man met zijn geld doet, dat is zijn goed recht.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door GTRene » 05 apr 2016, 16:24

allen schreef:Meer voor allround mensen omdat het geen ongeblazen motorblok heeft? Wat is dat nu weer voor rare conclusie? De tijd van n/a is voorbij Rene. Wen er maar vast aan.
die tijd kan wel voorbij zijn, die mensen die zoiets prettig vinden nog niet :mrgreen:

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door Twist » 05 apr 2016, 16:25

Twee nieuwe reviews macboy!

https://www.youtube.com/watch?v=kon9hlFts94" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=4vU7CncEUlg" onclick="window.open(this.href);return false;

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Focus RS 2015

Bericht door allen » 05 apr 2016, 16:30

GTRene schreef:voor een advocaat past mooi een klassieke auto vind ik :D
er zijn best mooie klassiekers, je zorgt dan bv dat het interieur en exterieur helemaal naar je smaak is, lekker classic stijlvol, echter de techniek en onderstel zo goed als nieuw/modern
Ook al rijd je 50k dan frot je er bv bij 250k weer een verse tor in, die zit toch onder de kap, je behoud dan de de mooie klassieke lijnen en stijl.

je kan dan na aanschaf (die wel prijzig kan zijn) relatief gunstig rondrijden en toch een fraaie stijlvolle kar hebt. :D
Ja ja. Ik kocht een "nieuwe klassieker" en na 3 jaar emmeren (gelukkig in de garantie) kan ik zeggen dat je voor je werk beter af bent met een modernere wagen. :tooth:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Focus RS 2015

Bericht door Emiel » 05 apr 2016, 16:31

JP schreef:Of die beste man nu een Porsche rijdt, of een RS, zijn uurloon blijft hetzelfde. Wat de man met zijn geld doet, dat is zijn goed recht.
Zo werkt dat niet in Nederland. Afgunst en jaloezie is groter.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Focus RS 2015

Bericht door tomgtr » 05 apr 2016, 16:36

JP schreef:Of die beste man nu een Porsche rijdt, of een RS, zijn uurloon blijft hetzelfde. Wat de man met zijn geld doet, dat is zijn goed recht.

De beste man is niet spaarzaam met meningen of adviezen dus ik ga ervan uit dat hij diep geroerd is dat zijn vrienden hier om hem geven en hem helpen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot], Spinazie en 166 gasten