Porsche 718 Boxster / Cayman
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Romo meldde me dat volgende week zaterdag de GT4 wordt gebracht/afgeleverd. Spannend.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Vaak terug naar 1 dus!Robin schreef: ↑08 jan 2021, 15:15 +1 Sitechris....
Het punt is niet of een Aygo 110kmh in z'n 2 doet en 'n een GT3 120kmh. Dat is het punt in dit 'te lange verzetten' dus niet....Tom schreef: ↑08 jan 2021, 13:08Idd die discussie is hier al eens eerder gevoerd. Dat verhaal over lange gearing is volgens mij een eigen leven gaan leiden bij autojournalisten. De GT3 doet al vanaf de 996 bij elke generatie minimaal 120 km/u in de tweede versnelling, maar daar hoor je ze niet over. Maar ik werd elke keer voor gek verklaard
Het is HOE snel/fel/gretig /koppelrijk, bij de les hij in de toeren 'is' en klimt.
Bij 'n Aygo gaat dat kut en traag. Bij 'n GT3 gaat dat stukken beter.
Bij 'n M2 CS handbak , een 599GTO handbak of 'n Corvette Z06, een Carrera GT of 'n McLaren F1 gaat dat zo smeuig koppelrijk dat je GRAAG van 2500- 3000 tot 7000+ in de toeren wil: Je krijgt een vloeiende duw/enorme trap in je rug als je 't gas intrapt naarmate de toeren klimmen en je naar de redline in z'n 2 snelt.
Bij 'n GT4 handbak gaat dat adhv de tests gewoon dat je voelt dat je terug naar z'n 1 moet in sommige krappe bochten. Er is bijna niemand thuis(relatief) als je bij 50 in z'n twee 't gas intrapt.
Daar had de E9x M3 6MT 4.0 V8 ook erg last van lange verzetten. Veel geschreeuw weinig wol:)
Daarom heb ik 'm ook wegggedaan. Dat was de grootste manco. Kansloos in real life. Had 'n flipper DCT bak moetren zijn korter op elkaar zittende versnellingen.
Daarom ben ik er zo 'fel' op in dit Cayman draadje:)
En daarom wilde Romo(die ook 'n E92 M3 handbak had) pertinent géén GT4 handbak.....
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ff opgezocht, een normale m2 en gt4 hebben bij 50kmh in 2 beiden zelfde rpm, de m2 heeft daar wel meer power maar dat komt natuurlijk door de turbo. Een turbo heeft heel veel voordelen maar natuurlijk ook veel nadelen. Denk dat de m2 (c/s) niet opkan tegen geluid en gasrespons van de gt4
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Weet ik niet. Ik hou niet zo van de 1. Alsof je de boel martelt.Twist schreef: ↑08 jan 2021, 19:28Vaak terug naar 1 dus!Robin schreef: ↑08 jan 2021, 15:15 +1 Sitechris....
Het punt is niet of een Aygo 110kmh in z'n 2 doet en 'n een GT3 120kmh. Dat is het punt in dit 'te lange verzetten' dus niet....Tom schreef: ↑08 jan 2021, 13:08
Idd die discussie is hier al eens eerder gevoerd. Dat verhaal over lange gearing is volgens mij een eigen leven gaan leiden bij autojournalisten. De GT3 doet al vanaf de 996 bij elke generatie minimaal 120 km/u in de tweede versnelling, maar daar hoor je ze niet over. Maar ik werd elke keer voor gek verklaard
Het is HOE snel/fel/gretig /koppelrijk, bij de les hij in de toeren 'is' en klimt.
Bij 'n Aygo gaat dat kut en traag. Bij 'n GT3 gaat dat stukken beter.
Bij 'n M2 CS handbak , een 599GTO handbak of 'n Corvette Z06, een Carrera GT of 'n McLaren F1 gaat dat zo smeuig koppelrijk dat je GRAAG van 2500- 3000 tot 7000+ in de toeren wil: Je krijgt een vloeiende duw/enorme trap in je rug als je 't gas intrapt naarmate de toeren klimmen en je naar de redline in z'n 2 snelt.
Bij 'n GT4 handbak gaat dat adhv de tests gewoon dat je voelt dat je terug naar z'n 1 moet in sommige krappe bochten. Er is bijna niemand thuis(relatief) als je bij 50 in z'n twee 't gas intrapt.
Daar had de E9x M3 6MT 4.0 V8 ook erg last van lange verzetten. Veel geschreeuw weinig wol:)
Daarom heb ik 'm ook wegggedaan. Dat was de grootste manco. Kansloos in real life. Had 'n flipper DCT bak moetren zijn korter op elkaar zittende versnellingen.
Daarom ben ik er zo 'fel' op in dit Cayman draadje:)
En daarom wilde Romo(die ook 'n E92 M3 handbak had) pertinent géén GT4 handbak.....
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Waarschijnlijk mee eens. Maar 't ging om de krachtontplooiing. Gasrespons bij 50 in 'n GT4 handbak of M2/C/CS is theorie. Want het 'oppakken' vooral bij M2C/CS is veel krachtiger...Twist schreef: ↑08 jan 2021, 19:38 Ff opgezocht, een normale m2 en gt4 hebben bij 50kmh in 2 beiden zelfde rpm, de m2 heeft daar wel meer power maar dat komt natuurlijk door de turbo. Een turbo heeft heel veel voordelen maar natuurlijk ook veel nadelen. Denk dat de m2 (c/s) niet opkan tegen geluid en gasrespons van de gt4
- JP
- Berichten: 31201
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Absoluut, in het begin heeft de M2 meer PK (want hoger koppel), bij de GT4/Spyder als je bij 50 al naar 2 schakelt duurt het even voordat hij echt op gang komt. Inderdaad is dan gasrespons direct maar de PK's die tot je beschikking staan bij 3000rpm zijn er niet zo veel hehe. Hij is wel wakker maar slaapt nog een beetje ofzo...Robin schreef: ↑08 jan 2021, 21:27Waarschijnlijk mee eens. Maar 't ging om de krachtontplooiing. Gasrespons bij 50 in 'n GT4 handbak of M2/C/CS is theorie. Want het 'oppakken' vooral bij M2C/CS is veel krachtiger...Twist schreef: ↑08 jan 2021, 19:38 Ff opgezocht, een normale m2 en gt4 hebben bij 50kmh in 2 beiden zelfde rpm, de m2 heeft daar wel meer power maar dat komt natuurlijk door de turbo. Een turbo heeft heel veel voordelen maar natuurlijk ook veel nadelen. Denk dat de m2 (c/s) niet opkan tegen geluid en gasrespons van de gt4
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Exact:)Twist schreef: ↑10 jan 2021, 12:26Absoluut, in het begin heeft de M2 meer PK (want hoger koppel), bij de GT4/Spyder als je bij 50 al naar 2 schakelt duurt het even voordat hij echt op gang komt. Inderdaad is dan gasrespons direct maar de PK's die tot je beschikking staan bij 3000rpm zijn er niet zo veel hehe. Hij is wel wakker maar slaapt nog een beetje ofzo...Robin schreef: ↑08 jan 2021, 21:27Waarschijnlijk mee eens. Maar 't ging om de krachtontplooiing. Gasrespons bij 50 in 'n GT4 handbak of M2/C/CS is theorie. Want het 'oppakken' vooral bij M2C/CS is veel krachtiger...Twist schreef: ↑08 jan 2021, 19:38 Ff opgezocht, een normale m2 en gt4 hebben bij 50kmh in 2 beiden zelfde rpm, de m2 heeft daar wel meer power maar dat komt natuurlijk door de turbo. Een turbo heeft heel veel voordelen maar natuurlijk ook veel nadelen. Denk dat de m2 (c/s) niet opkan tegen geluid en gasrespons van de gt4
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
-
Online
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
PON/Porsche steekt wel makkelijk 7000 euro in eigen zak. PDK in Duitsland 2800 euro optie, hier 2900 euro. Alleen door de PDK 17 gr/km CO2 uitstoot minder wat eigenlijk zou betekenen dat de GT4 met PDK een optie van -4000 euro moet zijn.
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Vind het geluid eigenlijk niets bijzonder. Op een of andere manier vind ik het herrie. Vind het van de oude 981 gts bijvoorbeeld veel mooier.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Nogal kort door de bocht. Positionering is geen onbelangrijke, misschien wel de belangrijkste factor. Porsche Duitsland kan, waarschijnlijk goed op de hoogte van regelgeving en co2 boetes in Nederland, ook een hogere verkoopprijs hanteren. Andersom kan ook: misschien hebben ze in Duitsland wel een stuk minder marge op de PDK.
-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Vind het ook niet lekker klinken in dat filmpje. Lijkt wel alsof het uitlaatsysteem wil nabootsen alsof het een V-motor is oid. Er zit niet dat huilende in wat een F6 wel kan.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Cargraphic heeft dit beter gedaan. 981 blijft top.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Dat is het uiteindelijk toch ook? Als je handbak selecteert gaat eerst de optieprijs omhoog en daarná knalt ineens de BPM omhoog. Handbak was laatste keer dat ik checkte ~4000 duurder
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Jullie zeggen precies hetzelfde?: 'in eigen zak steken' of 'positionering'. Alleen flieger geeft een argument waarom Porsche in NL meer op zou mogen/kunnen verdienen op een optie, namelijk 'positionering' a.k.a. we vragen gewoon wat de gek ervoor wil geven. Alleen m.i. kloppen die getallen dus niet...flieger schreef: ↑10 jan 2021, 19:37Nogal kort door de bocht. Positionering is geen onbelangrijke, misschien wel de belangrijkste factor. Porsche Duitsland kan, waarschijnlijk goed op de hoogte van regelgeving en co2 boetes in Nederland, ook een hogere verkoopprijs hanteren. Andersom kan ook: misschien hebben ze in Duitsland wel een stuk minder marge op de PDK.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Man man man willen ze ook nog geld verdienen in Zuffenhausen/Leusden. Het is toch wat.
Laatst gewijzigd door Shakes op 11 jan 2021, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Bestel je toch gewoon bij de duitse dealer. Net zo makkelijk.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
De Boxster 4.0 25 Years (op basis van de GTS):
Een ode aan de oorspronkelijke Boxster concept:
Een ode aan de oorspronkelijke Boxster concept:
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
En altijd leuk: de configurator
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik lust hem wel.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik heb zo'n Boxster Concept 1:18 model. Dus al '25 jaar' in bezit.
Die 25 Year Edition. Uitmundende kleuren- en wielcombo. Prachtig!
Die 25 Year Edition. Uitmundende kleuren- en wielcombo. Prachtig!
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Heel gaaf! Soort meer comfortabele Spyder (automatisch dak, comfi stoelen en comfi onderstel)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 181 gasten