Porsche 718 Boxster / Cayman
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Alles moet tegenwoordig een rijdende bureaustoel zijn met Ipad.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Geen 6 cilinder voor de GTS:
https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-d ... gts-103274De variant waarvan je wist dat 'ie ging komen, maar heeft deze dan wél die lekkere zescilinder?
Volgens kenners is het dé variant die je wil hebben in het oerwoud van diverse Porsches: de GTS. Uitstekend te gebruiken voor elke dag, maar wel met dat sportieve randje dat hem afmaakt. Niet zo ridicuul snel (of duur) als de Turbo modellen en niet zo hardcore als sommige GT-varianten. Ok, bij de Boxster en Cayman zijn er geen ‘Turbo’-modellen, maar toch waren de Boxster GTS en Cayman GTS van de vorige generatie bijzonder fijne auto’s.
Dan komen we tot het nieuws van deze dag: ze hebben een opvolger gekregen. Het recept van de GTS is vrij eenvoudig en misschien daardoor wel briljant. De GTS-modellen zijn gebaseerd op de ‘S’-modellen, maar je krijgt net even wat meer uitrusting (die je eigenlijk toch wel wilt). Als kers in de appelmoes zijn de GTS-modellen voorzien van extra vermogen en koppel. En volgens de wet van @Wouter: meer vermogen en koppel is altijd beter.
Om met de uitrusting te beginnen, dat is niet verkeerd. Standaard krijg je namelijk het Sport Chrono pakket, Porsche Torque Vectoring (PTV) met een mechanisch sperdifferentieel en Porsche Active Suspension Management (PASM). Verder kun je de GTS aan de buitenkant herkennen aan de donkere achterlichten, Sport Design voorbumper, zwarte dubbele centrale uitlaten, 20″ satijnzwarte velgen en de ‘GTS’-logo’s onderaan de deuren. In het interieur is er kwistig gebruik gemaakt van alcantara. Het zitvlak van de sportstoelen, het stuurwiel, de middenconsole en de armsteunen zijn met dit materiaal bekleed.
De nieuwe 718 GTS modellen krijgen ook meer vermogen. Nu de Boxster en Cayman modellen ‘718’ heten, is er geen verschil meer in vermogen tussen de open (Boxster) of gesloten (Cayman) variant. Het slechte nieuws: de GTS-modellen hebben ditmaal geen zescilinder motor, maar een viercilinder. Het is echter nog wel een boxermotor met turbo, net als de Boxster S en Cayman S. Dankzij een nieuw inlaattraject en geoptimaliseerde turbo levert deze motor nu 365 pk en 430 Nm. Voor de context, de 718 S heeft 350 pk, de vorige Cayman GTS had 340 pk en de vorige Boxster GTS had 330 pk. Net als voorheen is er de keuze tussen een handgeschakelde zesbak of een PDK-automaat. Met de PDK haal je de 100 km/u in 4,1 seconden, terwijl de topsnelheid 290 km/u bedraagt.
Dan rest alleen nog de prijs. De goedkoopste is de 718 Cayman GTS met PDK, deze kost 107.300 euro. De Boxster GTS met PDK kost 2.000 euro meer. Zelf schakelen kan ook, maar is een prijzige aangelegenheid. De Cayman GTS met zesbak kost 112.565 euro. De Boxster-variant is wederom 2.000 euro duurder. De 718 GTS modellen zijn per direct te bestellen. De eerste exemplaren worden in Januari 2018 geleverd. Een video van beide auto’s zie je op autojunk.nl.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Wij vroegen gisteren nog om modelletjes met paar opties voor €65k en nu is het €112k geworden
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Geen 6-cilinder was natuurlijk al lang bekend en vrij logisch. GT4 moet dat gat hopelijk opvullen.
Wat een vet interieur is het geworden en verder mooie uitvoering
Wederom niet veel begeerlijker dan een standaard S of non S. Gewoon net even wat dikker maar met de gewone 718 hoef je je nog steeds niet te schamen. Zal ook niet veel verkocht gaan worden denk ik.
Wat een vet interieur is het geworden en verder mooie uitvoering
Wederom niet veel begeerlijker dan een standaard S of non S. Gewoon net even wat dikker maar met de gewone 718 hoef je je nog steeds niet te schamen. Zal ook niet veel verkocht gaan worden denk ik.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Tsja 15 pk erbij. Prijzig optiepakketje op die manier.
Afgelopen weekend bij de Nürburgring een stuk meer 981's gezien dan 718's. Daar viel me ook weer op hoe jammer het geluid is van een 718. Voor een 4-pitter klinkt zo'n blok echt wel aardig, maar het klinkt gewoon echt als een Subaru die langsrijdt. Die NA 6-cilinder was gewoon echt een gigantische USP vind ik.
Afgelopen weekend bij de Nürburgring een stuk meer 981's gezien dan 718's. Daar viel me ook weer op hoe jammer het geluid is van een 718. Voor een 4-pitter klinkt zo'n blok echt wel aardig, maar het klinkt gewoon echt als een Subaru die langsrijdt. Die NA 6-cilinder was gewoon echt een gigantische USP vind ik.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
meer dan een ton voor een viercilindertje. Dat is toch wel serieus geld. En dan heb je nog de paginadikke optielijst om het bedrag richting de 130 a 140k te plussen.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik krijg op geen enkele wijze hier het hebben hebben gevoel, wat mij wel overkwam bij de 981 GTS.
Opvallend wederom, 365 PK (marginaal stapje van 15PK), net onder de standaard Carrera met 370PK, de 911er blijft heilig uiteraard.
Dat laat vermoeden dat de nieuwe GT4, rond de 400 paarden gaat eindigen, ruim onder de Carrera S gepositioneerd, vooral nog ruimer onder de heiligste der heiligen GT3 uiteraard.
Zoals hierboven terecht opgemerkt, €107K "kaal" plus nog wat opties is way too much voor een 4 cilinder, das toch het kloppende hart, mijn hart klopt er niet harder van ieg.
Opvallend wederom, 365 PK (marginaal stapje van 15PK), net onder de standaard Carrera met 370PK, de 911er blijft heilig uiteraard.
Dat laat vermoeden dat de nieuwe GT4, rond de 400 paarden gaat eindigen, ruim onder de Carrera S gepositioneerd, vooral nog ruimer onder de heiligste der heiligen GT3 uiteraard.
Zoals hierboven terecht opgemerkt, €107K "kaal" plus nog wat opties is way too much voor een 4 cilinder, das toch het kloppende hart, mijn hart klopt er niet harder van ieg.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik vind het een schitterende wagen. Schijnt nog weer beter te rijden/sturen dan een 981. Wat een hele prestatie is. Vorige week een ochtendje kunnen sturen in een 981 GTS en dat is al heel erg indrukwekkend.
Maar die 4 cilinder zou het voor mij volledig verpesten, ook voor de GTS.
Maar die 4 cilinder zou het voor mij volledig verpesten, ook voor de GTS.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
^Helemaal mee eens !
De kar is qua in-exterieur, rijkwaliteiten echt boven elke twijfel verheven, maar de 4 cilinder verpest het volledig voor me. De motor is ook nog eens heel erg rauw en resonerend. Nee, dat gaat hem niet worden, qua verkoop schat ik het ook betrekkelijk negatief in.
De kar is qua in-exterieur, rijkwaliteiten echt boven elke twijfel verheven, maar de 4 cilinder verpest het volledig voor me. De motor is ook nog eens heel erg rauw en resonerend. Nee, dat gaat hem niet worden, qua verkoop schat ik het ook betrekkelijk negatief in.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Al stoppen ze er 600 PK in, een viercilinder voor dat geld is absurd. Sorry Porsche, je komt met veel weg maar niet met dit. Een sportauto koop je uit emotie, en daar hoort geen opgevoerd hothatchblok in. Period.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10421
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik ben zo bang dat je over 20 jaar een patser bent met een rang extender. Over de hoeveelheid cylinders zullen we het dan niet meer hebben.
Maar goed tegen die tijd zoek ik wellicht naar een opgevoerde rollator.
Maar goed tegen die tijd zoek ik wellicht naar een opgevoerde rollator.
- Arthur
- Berichten: 39749
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
20 jaar? Dan is een opgevoerde rollator al best heftig
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Eerst was een turbo heiligschennis, nu is het de 4 cilinder. Boeit mij echt niets. Als het heel veel power heeft met een perfecte balans en een goed stuurgevoel.....dan maakt het mij niet uit of er een turbo en/of 4 cilinder in zit. Ik lees in reviews dat Porsche het stuurgevoel ook bij elektrische stuurbekrachtiging goed voor elkaar heeft. Ben toch wel heel benieuwd hoe de 718 stuurt.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Die auto stuurt echt geweldig. Met een 4-cilinder is an sich ook niet veel mis. De BMW 740e kost bijvoorbeeld ook €120.000 voor een 4-cilinder. Waanzin.
En 15pk meer heeft helaas met de 911 te maken. Gewoon zelfde vermogen dus uit een 4-cilinder als een 6-cilinder is toch knap. Maar goed dat doet Mercedes met de A45 AMG natuurlijk ook gewoon met 360pk. Hoewel dat een 2 liter is en de 718 GTS een 2.5 liter is. Er is dus nog wel wat ruimte.
Verder gaat de auto zeker niet richting de €130k omdat een GTS juist is uitgerust met de belangrijkste opties van de 718 S. Je betaalt dus niet alleen voor 15pk maar ook het interieur, exterieur en alle leuke goodies.
En 15pk meer heeft helaas met de 911 te maken. Gewoon zelfde vermogen dus uit een 4-cilinder als een 6-cilinder is toch knap. Maar goed dat doet Mercedes met de A45 AMG natuurlijk ook gewoon met 360pk. Hoewel dat een 2 liter is en de 718 GTS een 2.5 liter is. Er is dus nog wel wat ruimte.
Verder gaat de auto zeker niet richting de €130k omdat een GTS juist is uitgerust met de belangrijkste opties van de 718 S. Je betaalt dus niet alleen voor 15pk maar ook het interieur, exterieur en alle leuke goodies.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Heb in een 718 Boxster S een proefrit gemaakt. Waanzinnig chassis en interieur. Maar direct daarna een 981 Boxster S en tja, dat is het toch wel voor mij. Zeker als weekend-funauto.
En dan de GTS: ik krijg hier ook zeker niet het hebben gevoel van. Terwijl ik bij de 981 GTS drie keer moest nadenken (en toen heb besloten nog een paar jaar te wachten...) maar het moment gaat er komen
En dan de GTS: ik krijg hier ook zeker niet het hebben gevoel van. Terwijl ik bij de 981 GTS drie keer moest nadenken (en toen heb besloten nog een paar jaar te wachten...) maar het moment gaat er komen
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Waarom is dit ding 15k duurder dan de 981 GTS eigenlijk?! Hij zou minder BPM hebben lijkt me
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Hij is niet 15k duurder. De 981 Cayman GTS was €100.600 met PDK en de nieuwe 718 kost €107.300.
Wellicht nog het vermelden waard dat in Duitsland de 4-cilinder ook nooit goedkoper is geweest. Het ging weliswaar wel om de CO2 uitstoot op papier, maar in Duitsland heb je geen verhoging of zo. Dus dat de instap 718 met 4 cilinder goedkoper was gold alleen voor Nederland. Inmiddels is dat prijsverschil per 1 januari of 1 juli ook teniet gedaan. De instap 718 is toen van €67.000 naar €71.500 gegaan.
Dat verklaart dus ook waarom ze bovenin dus ook gewoon duurder worden. Algemene prijspolitiek. Met de 4 cilinders hebben de lage prijzen dus niks te maken gehad. We zouden dus even de netto catalogus prijzen moeten weten en vergelijken, heb die niet zo bij de hand.
Iemand ?
Wellicht nog het vermelden waard dat in Duitsland de 4-cilinder ook nooit goedkoper is geweest. Het ging weliswaar wel om de CO2 uitstoot op papier, maar in Duitsland heb je geen verhoging of zo. Dus dat de instap 718 met 4 cilinder goedkoper was gold alleen voor Nederland. Inmiddels is dat prijsverschil per 1 januari of 1 juli ook teniet gedaan. De instap 718 is toen van €67.000 naar €71.500 gegaan.
Dat verklaart dus ook waarom ze bovenin dus ook gewoon duurder worden. Algemene prijspolitiek. Met de 4 cilinders hebben de lage prijzen dus niks te maken gehad. We zouden dus even de netto catalogus prijzen moeten weten en vergelijken, heb die niet zo bij de hand.
Iemand ?
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Volgens Wikipedia stoot de 981 Boxster GTS PDK 190 gr/km CO2 uit (handbak 211), de 718 GTS PDK stoot 186 gr/km (handbak 205) uit. Dus lagere BPM is allang gecompenseerd door de hogere bedragen per gram CO2.
Wel vreemd: de 981 S en GTS stoten hetzelfde uit, de 718 GTS stoot 20 gr/km meer uit dan de S. Daardoor betaal je 9.000 Euro extra aan BPM op de 718 GTS tov de S. Voor de handbak betaal je zelfs 10.000 Euro aan extra BPM.
Wel vreemd: de 981 S en GTS stoten hetzelfde uit, de 718 GTS stoot 20 gr/km meer uit dan de S. Daardoor betaal je 9.000 Euro extra aan BPM op de 718 GTS tov de S. Voor de handbak betaal je zelfs 10.000 Euro aan extra BPM.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Daar heb je dus de verklaring: 718 GTS 20gram meer uitstoot tov de 718 S. Scheelt €9000 dus
Weg prijsvoordeel ...
Weg prijsvoordeel ...
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Maar maakt dit de keuze van Porsche om de 6 cilinders te ditchen ten faveure van 4 cilinders dan niet nog vreemder, als ze volgens de officiële norm nagenoeg evenveel gram CO2 uitspugen?Joël D. schreef: ↑19 okt 2017, 09:47 Volgens Wikipedia stoot de 981 Boxster GTS PDK 190 gr/km CO2 uit (handbak 211), de 718 GTS PDK stoot 186 gr/km (handbak 205) uit. Dus lagere BPM is allang gecompenseerd door de hogere bedragen per gram CO2.
Wel vreemd: de 981 S en GTS stoten hetzelfde uit, de 718 GTS stoot 20 gr/km meer uit dan de S. Daardoor betaal je 9.000 Euro extra aan BPM op de 718 GTS tov de S. Voor de handbak betaal je zelfs 10.000 Euro aan extra BPM.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik volg deze gast via YouTube en hij had zelf de Porsche 718 Cayman S even getest:
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Wouter81 schreef: ↑19 okt 2017, 11:30Maar maakt dit de keuze van Porsche om de 6 cilinders te ditchen ten faveure van 4 cilinders dan niet nog vreemder, als ze zelfs volgens de officiële norm nagenoeg evenveel gram CO2 uitspugen?Joël D. schreef: ↑19 okt 2017, 09:47 Volgens Wikipedia stoot de 981 Boxster GTS PDK 190 gr/km CO2 uit (handbak 211), de 718 GTS PDK stoot 186 gr/km (handbak 205) uit. Dus lagere BPM is allang gecompenseerd door de hogere bedragen per gram CO2.
Wel vreemd: de 981 S en GTS stoten hetzelfde uit, de 718 GTS stoot 20 gr/km meer uit dan de S. Daardoor betaal je 9.000 Euro extra aan BPM op de 718 GTS tov de S. Voor de handbak betaal je zelfs 10.000 Euro aan extra BPM.
Ongelooflijk dit is wat je krijgt door vergaande politieke inmenging in technologische ontwikkeling etc.
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Porsche ziet ook met lede ogen aan dat de verkoop cijfers in die heimat sterk achter blijven bij de verwachtingen en geeft nu 8% korting en zijn er zeer scherpe lease deals ingevoerd.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Het gekke is dat het voor de 718 en 718 S dus wel uitmaakt, ongeveer 25 gr/km CO2 minder, maar voor de GTS niet. Ik snap ook niet waarom de GTS bij de 718 meer uitstoot en bij de 981 niet. Tenzij Wikipedia het fout heeft.Wouter81 schreef: ↑19 okt 2017, 11:30Maar maakt dit de keuze van Porsche om de 6 cilinders te ditchen ten faveure van 4 cilinders dan niet nog vreemder, als ze volgens de officiële norm nagenoeg evenveel gram CO2 uitspugen?Joël D. schreef: ↑19 okt 2017, 09:47 Volgens Wikipedia stoot de 981 Boxster GTS PDK 190 gr/km CO2 uit (handbak 211), de 718 GTS PDK stoot 186 gr/km (handbak 205) uit. Dus lagere BPM is allang gecompenseerd door de hogere bedragen per gram CO2.
Wel vreemd: de 981 S en GTS stoten hetzelfde uit, de 718 GTS stoot 20 gr/km meer uit dan de S. Daardoor betaal je 9.000 Euro extra aan BPM op de 718 GTS tov de S. Voor de handbak betaal je zelfs 10.000 Euro aan extra BPM.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
8% korting is toch niet zo veel, misschien voor porsche in duitsland wel. Maar ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht danwel familie/vrienden bijgestaan bij een aankoop en minder dan 6% korting ontvangen. Dat waren weliswaar geen Porsches; wel premium segment en normale auto's.