Robin schreef: ↑19 jun 2019, 10:32
Kun je niet met elkaar vergelijken. Je doet aannames. En dat werkt niet.
Dit zijn geen aannames, het is onderbouwd met cijfers.
Het commentaar is de bakverhouding die kut is want je haalt 127 in z'n 2 bij een GT4 en dat is teveel. Toch?
Ik bereken dat je in een GT3 ook 120 haalt in z'n 2. Natuurlijk is dat een andere auto en heeft die meer vermogen/koppel wat zaken misschien wat verbloemd, maar zowel vermogensopbouw als bakverhoudingen zijn vrijwel identiek.
Als ik naar de cijfers van de GT3 handbak en PDK kijk heb ik ook niet het idee dat dat het grote verschil maakt. Die ene versnelling extra loopt vanaf de 4e versnelling pas meer dan 10km/u uit de pas (maar dan top je al over de 200km/u), daaronder gaat het aardig gelijk op. Tenzij ze de PDK met 8 versnellingen erin duwen, misschien maakt dat dan net genoeg verschil. Maar ik zou geen rally-achtige bakverhoudingen verwachten, sowieso niet omdat het raar is als er grote verschillen in bakverhoudingen zouden zijn bij hetzelfde model.
Op straat een hoogtoerig monster uitwringen met lange verzetten is onmogelijk
Maar dan wil je toch gewoon de verkeerde auto? Turbo is dan veel logischere keus, draaien in de regel minder toeren dus je teller zit vaker in bruikbaar gebied, meer koppel, andere vermogensopbouw (kromme ipv linear).
Ik heb het idee dat die auto afgekraakt wordt op iets wat het niet is.