Het grote Duitse Youngtimer draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 26 nov 2017, 22:01

Tja.....

Het zijn wel enorm fijne auto’s :df:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Mike R32 » 26 nov 2017, 22:03

Heb je heeeeel goed gedaan Marc.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door PeterB » 26 nov 2017, 22:45

Dan is dit nog wel een aardige aanbieding :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 67&t=83913

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door DF-user-278 » 27 nov 2017, 08:53

Beslist niet. Als je in deze prijsklasse en voor 500E's gaat shoppen dan vooral geen auto's uit Dubai nemen. Dit lijkt een koopje, maar je raakt hem aan de straatstenen niet meer kwijt Heeft voor ook weleens een tikje tegen de bumper gehad zo te zien, zou me niks verbazen als die grootendeels is overgespoten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Arthur » 27 nov 2017, 09:14

Help ons (mij) eens uit de droom dan, waarom niet uit Dubai? Japan is ook niet goed begreep ik, Dubai kende ik nog niet. Nog meer landen op de "no-go" lijst?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ///Joost » 27 nov 2017, 09:19

Woestijnzand wellicht? Of toch iets anders?
Verder zijn het wel heerlijke auto's om te zien. Een tikkeltje fout, maar dat wordt ook steeds minder 'erg' natuurlijk, nu het een echte youngtimer is.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 27 nov 2017, 10:18

PeterB schreef: 26 nov 2017, 22:45 Dan is dit nog wel een aardige aanbieding :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 67&t=83913
Vies ding! Volgens mij is het linker voorscherm gewoon mat gespoten.
Lekker overslaan zo apparaat.

Als je gaat kopen dan moet je een "echte" kopen met volledige historie etc aanwezig. En idd Japan ook links laten liggen.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door DF-user-278 » 27 nov 2017, 22:08

Arthur schreef: 27 nov 2017, 09:14 Help ons (mij) eens uit de droom dan, waarom niet uit Dubai? Japan is ook niet goed begreep ik, Dubai kende ik nog niet. Nog meer landen op de "no-go" lijst?
Wat de oorzaak ook is, feit is dat het zo is. Het staat je natuurlijk vrij om een auto uit Japan / Midden-Oosten te halen, maar hou wel redelijk met wat meer afschrijving bij verkoop.

Bij een 500E zou ik voor een fris Duits of Zwitsers exemplaar gaan, maar vind er nog maar eens eentje voor een scherpe prijs in topstaat.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Arthur » 28 nov 2017, 11:26

Dat is nu net de vraag. Waarom is een Duits of Zwitsers exemplaar wel fris? Een Dubai auto is iig droog ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tristan » 28 nov 2017, 11:33

Ander kan van het verhaal is dat de auto's uit Dubai of Japan goedkoper in aanschaf zijn. Dus uiteindelijk schrijf je niet meer/minder af.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RS-Ron » 28 nov 2017, 18:35

Het doel waarvoor je de 500E koopt is natuurlijk doorslaggevend. Als (semi) investering wil je de Zwitserse met 28dkm die nagelnieuw is in de perfecte kleurencombo. Wil je gewoon een 500E om heel het jaar in te rijden is een goede droge niet zo gek. Ik heb al heel wat 500E gezien uit Europa met aanzienlijke roestschade. Dan is zo’n MO exemplaar misschien wat harder.

Gr Ron

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Marc R » 28 nov 2017, 20:33

Semi investering is natuurlijk een goede omschrijving... af en toe erin rijden en genieten.

Netjes onderhoud en natuurlijk in goede staat houden/puntjes verbeteren.

Ik zie wel wat ik ermee doe,de auto eet geen brood en op de bank krijg je een stuk minder rente :wink:

Over 4 jaar kosten de knappe wagens (niet de pareltjes) opzeker 80k

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Marc R » 28 nov 2017, 20:40

Martin van der Zwaard schreef: 27 nov 2017, 10:18
PeterB schreef: 26 nov 2017, 22:45 Dan is dit nog wel een aardige aanbieding :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 67&t=83913
Vies ding! Volgens mij is het linker voorscherm gewoon mat gespoten.
Lekker overslaan zo apparaat.

Als je gaat kopen dan moet je een "echte" kopen met volledige historie etc aanwezig. En idd Japan ook links laten liggen.
Dit is idd een ranzige auto, wat betreft Japan deel ik je mening niet Martin.... mijne komt uit japan en ziet er voor zijn leeftijd echt heel goed uit.

Heb vrijwel alle papieren van onderhoud en boekjes erbij "echter" word t niet.
Moet er wel bij vermelden dat de mijne eerst in Duitsland heeft gereden en daarna pas ge-emigreerd is naar Japan.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Vliet » 29 nov 2017, 09:11

Japanse auto's kunnen inderdaad echt netjes zijn. Wij hadden laatst een 330xi uit 2000 met 85K op de teller staan. Ding was echt netjes.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tristan » 29 nov 2017, 09:37

Japanse APK schijnt heel streng te zijn en tevens is het een groot land qua autocultuur dus men zorgt over het algemeen erg goed voor hun auto.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 nov 2017, 10:25

Misschien is de tendens wat anders dan een aantal jaren terug. Toen was Japan echt not done.

Wij zaten toen nog actief in de Porsche-import maar USA en Japan moe(s)t je dan echt niet hebben. Stukken minder waard en niet gewild.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tristan » 29 nov 2017, 10:36

Wij hebben zelf een Japanse import (Bentley) en een bevriende handelaar doet heel veel Japanse import (BMW, MB etc) en de meeste auto's zijn om door een ringetje te halen. En dan is het altijd een gok hoe de auto binnenkomt. Maar feit is dat Japanners gek zijn op hun auto's en dat is vaak te zien qua onderhoud en staat. Durf bijna te stellen dat auto's uit Japan vaak zelfs beter zijn dan uit Europa zelf.

USA is een ander verhaal puur omdat alles niet metrisch is qua meters, vaak zelfs geknepen versies ivm. uitstootrestricties in sommige staten en rare bumpers.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Niels » 29 nov 2017, 11:19

Het enige nadeel van een Jap kan zijn dat de auto gewoon veel draai uren heeft t.o.v. de kilometers maar voor de rest zou ik er graag shoppen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tristan » 29 nov 2017, 11:22

Niels schreef: 29 nov 2017, 11:19 Het enige nadeel van een Jap kan zijn dat de auto gewoon veel draai uren heeft t.o.v. de kilometers maar voor de rest zou ik er graag shoppen.
Dat is alleen in Tokyo of andere grote stad het geval (net zoals elke andere grote stad in de wereld).

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door PeterB » 29 nov 2017, 12:22

Tristan schreef: 29 nov 2017, 11:22
Niels schreef: 29 nov 2017, 11:19 Het enige nadeel van een Jap kan zijn dat de auto gewoon veel draai uren heeft t.o.v. de kilometers maar voor de rest zou ik er graag shoppen.
Dat is alleen in Tokyo of andere grote stad het geval (net zoals elke andere grote stad in de wereld).
De gemiddelde snelheid van mijn S-klasses lag vaak ook niet veel hoger dan 30 km/ u :lol:
De beide tellers werden dan ook direct op "nul" gezet bij inleveren einde leaseperiode.
230000 km op de km-teller voor een dikke diesel is geen probleem bij verkoop, 15 draaiuren(of meer) gemiddeld per dag kijkt men toch anders tegenaan.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door PeterB » 29 nov 2017, 12:40

image.jpeg
image.jpeg (511.03 KiB) 1611 keer bekeken
Dus :lol:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 nov 2017, 14:50

Tristan schreef: 29 nov 2017, 10:36 Maar feit is dat Japanners gek zijn op hun auto's en dat is vaak te zien qua onderhoud en staat. Durf bijna te stellen dat auto's uit Japan vaak zelfs beter zijn dan uit Europa zelf.

USA is een ander verhaal puur omdat alles niet metrisch is qua meters, vaak zelfs geknepen versies ivm. uitstootrestricties in sommige staten en rare bumpers.
Denk dat dat onzin is. Het zal meer te maken hebben met het segment waar je naar kijkt. Maar een europese auto is zeker niet slechter onderhouden imho. Waar het vaak om gaat is een historie die onleesbaar is. Leuk een japans boekje maar wat is er allemaal gedaan? Rekeningen zijn niet te begrijpen. Dat zegt niks over de staat van de auto maar het is wel een belangrijk punt. Zeker bij de wat uniekere auto’s.

USA is vaak minder omdat bijvoorbeeld bij wat oudere auto’s een restauratie ( lees spuitwerk ) niet netjes gedaan is. Was een tijdje terug bij een Porsche-dealer in dld en die zei liever geen USA te hebben maar Europese en vooral originele dld auto’s zijn lastig te krijgen. Dus om mee te doen met de hype kochten die ook USA en Jap auto’s. Maar die waren wel lastiger te verkopen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tristan » 29 nov 2017, 15:21

Martin, je hoort mij ook niet zeggen dat Europese auto's slechter onderhouden zijn. En de auto's die ik gezien heb uit Japan hadden boekjes waarin duidelijk te zien was dat ze hun reguliere beurten hebben gehad. Je kan zelfs een uitdraai in Engels krijgen bij een dealer. En anders kun je het altijd nog laten vertalen door de lokale agent. Zijn allemaal dingen die je makkelijk kunt checken voordat je gaat kopen.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Spijkerhard » 29 nov 2017, 23:27

Ooit eens ergens gelezen dat de kabelbomen van autos uit Japan heel kwetsbaar is vanwege het zoute omgeving in Japan, fwiw...

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door DF-user-278 » 30 nov 2017, 08:47

En dan wil je je Jap verkopen en blijkt niemand dat ding te willen hebben. Lijkt allemaal leuk en die handelaren in Japamse import zullen je vast een mooi verhaal kunnen vertellen. Hou ik het ondertussen mooi bij goed onderhouden Duitse en Zwitserse auto's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 474 gasten