Het grote Duitse Youngtimer draadje
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik had toch meer met Kristy Swanson.
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
@WJ: dat zeg ik.....
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Tuurlijk en dan ook nog voor 5kMParallel schreef:Toen ik 16 was droomde ik over iets andere auto's dan een 320i coupe
Die km stand is geinig, maar dan liever een hele dikke versie met dubbel aantal km's. Die zal ook nog wie neu aanvoelen.
-
OnlineHarryC
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ben in de markt voor een E39 Station Benzine, youngtimer op de zaak.
Ben al een tijdje aan het zoeken en heb moeite om het juiste exemplaar te vinden.
Zoek benzine en automaat en op een of andere manier ben ik naar zo veel mogelijk opties aan het kijken zoals dubbel glas, comfort/sport stoelen, standkachel, radio profesional met navigatie, enzovoort.
Maar nu heb ik een exemplaar gevonden wat eigenlijk voldoet aan mijn eisen maar bijna geen "bijzondere" opties heeft zoals hierboven genoemd.... Dan ga je jezelf afvragen waarom je die opties eigenlijk wilt, of je bent het voor jezelf goed aan het praten...haha.
Waarom zou ik dubbel glas willen hebben, de auto is toch niet zo gehorig?
Comfort/ sport stoelen, zijn de standaard stoelen slecht dan, ik rijd 90% van mijn kilometers nooit verder dan 100 km ver?
Standkachel, leuk in de winter maar gebruik je hem dan ook echt?
Radio professional met navigatie, luister altijd gewoon radio en mijn Garmin is echt top?
Het gaat om deze auto http://link.marktplaats.nl/m1091410493
Perfect onderhouden en preventief alle zwakker wordende punten al aangepakt, das ook belangrijk en kostbaar om zelf nog te moeten laten doen.
Dus moedig me aan om het te doen of praat me eruit, ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Gr. Harry
Ben al een tijdje aan het zoeken en heb moeite om het juiste exemplaar te vinden.
Zoek benzine en automaat en op een of andere manier ben ik naar zo veel mogelijk opties aan het kijken zoals dubbel glas, comfort/sport stoelen, standkachel, radio profesional met navigatie, enzovoort.
Maar nu heb ik een exemplaar gevonden wat eigenlijk voldoet aan mijn eisen maar bijna geen "bijzondere" opties heeft zoals hierboven genoemd.... Dan ga je jezelf afvragen waarom je die opties eigenlijk wilt, of je bent het voor jezelf goed aan het praten...haha.
Waarom zou ik dubbel glas willen hebben, de auto is toch niet zo gehorig?
Comfort/ sport stoelen, zijn de standaard stoelen slecht dan, ik rijd 90% van mijn kilometers nooit verder dan 100 km ver?
Standkachel, leuk in de winter maar gebruik je hem dan ook echt?
Radio professional met navigatie, luister altijd gewoon radio en mijn Garmin is echt top?
Het gaat om deze auto http://link.marktplaats.nl/m1091410493
Perfect onderhouden en preventief alle zwakker wordende punten al aangepakt, das ook belangrijk en kostbaar om zelf nog te moeten laten doen.
Dus moedig me aan om het te doen of praat me eruit, ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Gr. Harry
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Standaard stoelen zijn echt ruk, kreeg op die tuinstoelen na een paar km al last. Sport-of comfortstoelen zijn een must in iedere BMW.
Verder moeten er volgens mij wel betere (vollere) exemplaren te vinden zijn in die klasse.
Verder moeten er volgens mij wel betere (vollere) exemplaren te vinden zijn in die klasse.
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Wat een geld voor 250k. Ok, het is een 530i maar wel een 530i met 250k op de teller van 15 jaar oud. Allemaal leuk en aardig, maar inderdaad gewone stoelen, geen echt volle auto en niet eens OEM navigatie. Dat zou met 4000 ook wel betaald mogen zijn. Tenzij je echt zoveel geld wil betalen voor die 15 jaar.
Oh, en een gereviseerde automaat achter een 6 cilinder? Dat is niet heel gewoon. De R6 heeft dat normaal gesproken niet nodig.
Oh, en een gereviseerde automaat achter een 6 cilinder? Dat is niet heel gewoon. De R6 heeft dat normaal gesproken niet nodig.
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Tenzij er veel met een aanhanger gereden is.
-
OnlineHarryC
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Volgens de huidige eigenaar is de trekhaak ongebruikt....maar ik zie graag linkjes naar beter uitgeruste en goed onderhouden alternatieven voor vergelijkbare prijzen. Die kan ik zelf namelijk niet vinden....
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Mooie kleurstelling, en opties. prijs en km-stand wel wat aan de hoge kant:
http://link.marktplaats.nl/m1088745623
Import een optie? Geen navi, maar wel een mooie km-stand en nette prijs:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=2
http://link.marktplaats.nl/m1088745623
Import een optie? Geen navi, maar wel een mooie km-stand en nette prijs:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=2
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Die eerste heb ik ergens eind juni bekeken. Interieur was best netjes maar buitenom zat er wel wat werk aan. Geloof dat ook de velgen wel een rondje langs de spuiter konden gebruiken. Oplosbaar maar was wat mij betreft te duur voor hoe ie erbij stond.
-
OnlineHarryC
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Is ook nog geen youngtimer, import kan maar de kilometer standen is ook maar de vraag dan...
Wat ik zelf vervelend vind is dat auto's die meer opties hebben vaak geen duidelijk onderhoud hebben gehad. Nu geloof ik wel dat zo'n automaat revisie iets is waar je niet bang voor hoeft te zijn omdat dit nauwelijks voorkomt, maar multiriem, draagarm rubbers, filters e.d. zijn toch zaken die alle 5 series met die leeftij en kilometer standen normale zaken zijn. Als je deze zelf moet doen ben je ook redelijk wat kosten aan het maken.
Wat ik zelf vervelend vind is dat auto's die meer opties hebben vaak geen duidelijk onderhoud hebben gehad. Nu geloof ik wel dat zo'n automaat revisie iets is waar je niet bang voor hoeft te zijn omdat dit nauwelijks voorkomt, maar multiriem, draagarm rubbers, filters e.d. zijn toch zaken die alle 5 series met die leeftij en kilometer standen normale zaken zijn. Als je deze zelf moet doen ben je ook redelijk wat kosten aan het maken.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Deze vind ik niet verkeerd. Het is wel een E46.
http://autoholwerda.nl/inventory/bmw-33 ... -m-pakket/
Of een 525i:
http://autoholwerda.nl/inventory/bmw-52 ... oledoblau/
http://autoholwerda.nl/inventory/bmw-33 ... -m-pakket/
Of een 525i:
http://autoholwerda.nl/inventory/bmw-52 ... oledoblau/
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
mooi die e46 touring
-
OnlineHarryC
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
E46 is mooi maar is te klein voor passagiers, ben zelf 196cm en mijn kids ook....
5 serie is ook maar een kale bak met stoffen interieur en import....
5 serie is ook maar een kale bak met stoffen interieur en import....
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Mee eens.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
-
OnlineHarryC
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Pre facelift, import dus kilometer stand ook discutabel, niet meer opties alleen minder kilometers als die kloppen, voor nog meer geld...
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
https://www.premiumclassics.nl/news/625 ... uifdak-PDC
Enige wat ik dan weer jammer vind is dat het lijkt alsof de wagen een tikje op de neus gehad heeft? Lijstje onder de koplamp lijkt niet helemaal netjes te zitten. En geen navi. Vreemd, want volgens mij was dat standaard op de lifestyle edition. Zo'n navi met hypermodern cassetteding erachter.
Enige wat ik dan weer jammer vind is dat het lijkt alsof de wagen een tikje op de neus gehad heeft? Lijstje onder de koplamp lijkt niet helemaal netjes te zitten. En geen navi. Vreemd, want volgens mij was dat standaard op de lifestyle edition. Zo'n navi met hypermodern cassetteding erachter.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Bij garagebedrijf waar kennis van mij werkplaatschef is, zag ik afgelopen een heeeele mooie M5 staan, 1999 met 118.736Km in prachtige metallic blauwe kleur, interieur donkerblauw/ zwart leer. (blauwe leer ziet er op de foto's veel lichter, beetje kitcheriger uit dan het werkelijk is, is in het echt veel fraaier donkerder blauw)
Volgens mij is de auto helemaal origineel met een echt onbeschadigd interieur zonder instapschade en smetteloze originele LM wielen.
De enige 3 dingetjes die ik zag waren 2 minimale putjes, een rechter achterportier ruitlijst waar wat roest onder de zwarte folie zat en RA scherm is ooit overgespoten, maar wel netjes.
Ik vond het een hele mooie! Snoepje als je zo'n ding zoekt!!
http://www.autowereld.nl/bmw/5-serie/m5 ... tails.html
Volgens mij is de auto helemaal origineel met een echt onbeschadigd interieur zonder instapschade en smetteloze originele LM wielen.
De enige 3 dingetjes die ik zag waren 2 minimale putjes, een rechter achterportier ruitlijst waar wat roest onder de zwarte folie zat en RA scherm is ooit overgespoten, maar wel netjes.
Ik vond het een hele mooie! Snoepje als je zo'n ding zoekt!!
http://www.autowereld.nl/bmw/5-serie/m5 ... tails.html
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Die auto die je op het oog hebt is echt veel te duur! En ziet er naar mijn idee ook wat afgeleefd uit.
Ik zou zeker in Dld gaan shoppen. Zoek een auto met schekheft die 100% bijgehouden is en dan kan je echt wel een mooie auto kopen. Zolang je weg blijft bij die hutjes op de hoek van de straat maar een beetje normale zaken neemt dan kan je echt wel een mooie en nette auto kopen in Dld. Niet alles wordt daar mee gerommeld hoor. En schades niet melden is voor zover ik weer ook strafbaar in Dld. Weet niet of dat ook geldt voor export maar dat zal wel niet.
En standaard stoelen zijn ook prima hoor. Ik heb ze in de E38 en daar is niks mis mee.
Ik zou zeker in Dld gaan shoppen. Zoek een auto met schekheft die 100% bijgehouden is en dan kan je echt wel een mooie auto kopen. Zolang je weg blijft bij die hutjes op de hoek van de straat maar een beetje normale zaken neemt dan kan je echt wel een mooie en nette auto kopen in Dld. Niet alles wordt daar mee gerommeld hoor. En schades niet melden is voor zover ik weer ook strafbaar in Dld. Weet niet of dat ook geldt voor export maar dat zal wel niet.
En standaard stoelen zijn ook prima hoor. Ik heb ze in de E38 en daar is niks mis mee.
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Die van Premium Classics.......
Ik blijf toch ook elke keer weer naar een E39 trekken.... Alleen is het voor mij de keuze; De 'veilige' nieuwe Golf weg, of de cabrio?
En beide blijf ik toch nét dat tikje liever rijden dan de E39. (Ipv golf kan uiteraard ook een nieuwere BMW.....)
Maar de E39 is voor mij echt dé familie mover als nieuw geen optie was.....
Ik blijf toch ook elke keer weer naar een E39 trekken.... Alleen is het voor mij de keuze; De 'veilige' nieuwe Golf weg, of de cabrio?
En beide blijf ik toch nét dat tikje liever rijden dan de E39. (Ipv golf kan uiteraard ook een nieuwere BMW.....)
Maar de E39 is voor mij echt dé familie mover als nieuw geen optie was.....
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Als familie-/werkwagen ben ik zelf wel een beetje klaar met te oud spul. 15+ jaar oud kan belastingtechnisch leuk zijn, maar je krijgt een wagen waarbij je toch iedere keer net wat meer onderhoud in moet blijven steken. Niet erg bij een speelwagen, die laat ik desnoods een jaar staan. Een daily moet gewoon zo min mogelijk kopzorgen geven. Dan maar wat meer geld kwijt zijn in de aanschaf.
Lekker in je Golf blijven rijden.
Lekker in je Golf blijven rijden.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Niet eens.... Ik heb er hier een staan uit 2000, en een 'reserve' uit 1999. En ook al moet je hier en daar wat sleutelen of uitzoeken, ze doen het altijd -als je de accu niet laat leeglopen-
Ik heb 2 E39's uit Duitsland gehaald, een 528 en een B10, en beschouw beiden nog als een prima aanschaf. En ik heb zelf een grotere hekel aan afschrijving dan aan onderhoud. En met de auto's en prijzen van de classic aanbieders heb je toch weer een vrij hoge bijtelling. Als je een exemplaar met 150 tot 200kkm uit Duitsland haalt betaal je minder dan de helft aan aanschaf en dus bijtelling. Dan moet je soms wat extra onderhoud doen, maar dat komt niet in de maandelijkse bijtelling terecht en houd je prive dus in de zak.
Ennehhhhh, nieuwe auto's, das een suc6
Ik heb 2 E39's uit Duitsland gehaald, een 528 en een B10, en beschouw beiden nog als een prima aanschaf. En ik heb zelf een grotere hekel aan afschrijving dan aan onderhoud. En met de auto's en prijzen van de classic aanbieders heb je toch weer een vrij hoge bijtelling. Als je een exemplaar met 150 tot 200kkm uit Duitsland haalt betaal je minder dan de helft aan aanschaf en dus bijtelling. Dan moet je soms wat extra onderhoud doen, maar dat komt niet in de maandelijkse bijtelling terecht en houd je prive dus in de zak.
Ennehhhhh, nieuwe auto's, das een suc6
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
@ Allen, dat doe ik dus ook.... Een daily moet het doen, moet je weinig mee hebben. De Golf heb ik nou alweer bijna 2 jaar, en bevalt nog steeds uitstekend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bilkert35 en 193 gasten