Het grote Duitse Youngtimer draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ///Joost » 04 aug 2017, 14:21

Deze is wat goedkoper, maar ook iets meer km's. Toch nog onder de 2 ton. En dat alles voor EUR 4800. Mooie kleur ook moet ik zeggen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tim N » 04 aug 2017, 14:31

Tip niet invullen m-pakket, maar als je het al wil een vinkje bij sportpakket geeft 22 ipv 9 treffers. (niet dat je er nu wat aan hebt, allemaal meuk)

Ik zou 944-20v gaan bestoken met PB's :lollerdelol:

Of niet naar km stand maar naar algemene staat kijken en onderstaande halen.
(foto's vertekenen lijkt hier wel rood maar is zimt :ken ik jou: )
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ///Joost » 04 aug 2017, 14:57

Tim N schreef: 04 aug 2017, 14:31
Ik zou 944-20v gaan bestoken met PB's :lollerdelol:
Thanks voor de tips! :thumbup:
Ik ga nu effe stoppen met m'n SC...ik lijk GTRene wel. :tooth:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 aug 2017, 16:50

Tim N schreef: 04 aug 2017, 14:31 Of niet naar km stand maar naar algemene staat kijken en onderstaande halen.
(foto's vertekenen lijkt hier wel rood maar is zimt :ken ik jou: )
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Bijna 2,5 ton gelopen en dan nog bijna 10k vragen......naar mijn idee teveel geld.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Joost » 04 aug 2017, 20:24


Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tim N » 04 aug 2017, 21:30

Martin van der Zwaard schreef: 04 aug 2017, 16:50 Bijna 2,5 ton gelopen en dan nog bijna 10k vragen......naar mijn idee teveel geld.
Het is geen koopje, maar als de auto daadwerkelijk zo mooi is als op foto en onderhouden zoals omschreven zegt mij die km stand niet veel.

Daarin ben ik een van de weinigen heb ik vaak het idee, velen betalen liever de hoofdprijs voor een <100.000km auto met 4 stempels in een boekje.
Geef mij maar die met meer van iemand die echt gek is geweest met zijn auto en hem dito onderhouden heeft.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RJK » 04 aug 2017, 22:36

Tim N schreef: 04 aug 2017, 14:31
Ik zou 944-20v gaan bestoken met PB's :lollerdelol:
Zie 'm maar te vinden :-)

Afbeelding

Helaas won de gravel. Meteen kinderarbeid ingezet.

Afbeelding

Dus nu met splinternieuwe banden :hangloose:

Afbeelding

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RJK » 04 aug 2017, 22:46

Heerlijke vakantie/familie-bak. Zoeft heerlijk Duitsland door. Dubbelglas dus zelfs bij de wat hogere snelheden heerlijk stil in de auto. Verbruik op laatste 1000 km is 9,1l/100km en toch flink doorgereden. Had ik al heerlijk gezegd?

[verkoop modus uit] :blink:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tim N » 05 aug 2017, 03:41

Nog een jaar doorrijden en dan kan hij zo door naar het huis waar je E38 naartoe is gegaan

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RJK » 05 aug 2017, 14:18

Als ie 15 jaar oud is wordt verkoop wel interessant. In de eerste maanden hebben we erg veel met de auto gereden, daarna veel minder dus de km-stand is ook nog acceptabel. We zullen zien, ding bevalt erg goed nu. Zou ook niet weten wat ik ervoor terug zou willen hebben als familie-bak.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 aug 2017, 18:33

Tim N schreef: 04 aug 2017, 21:30
Daarin ben ik een van de weinigen heb ik vaak het idee, velen betalen liever de hoofdprijs voor een <100.000km auto met 4 stempels in een boekje.
Geef mij maar die met meer van iemand die echt gek is geweest met zijn auto en hem dito onderhouden heeft.
Het is niet zozeer de km-stand maar meer de prijs die ze aan zo'n auto hanger. Als is ie nog mooi feit blijft dan het een auto van meer dan 10 jaar oud is met een dikke km-stand erop.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 aug 2017, 20:08

Joost schreef: 04 aug 2017, 20:24 Erg mooi.

Helaas al verkocht.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=319975804
12k :hmmm:

Dan is de mijne op zijn minst nog 9 waard :angel:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ///Joost » 22 aug 2017, 13:45

DEZE is ook leuk. Kan iemand mij vertellen wat voor haken en ogen er aan zoiets zitten? Ik ben totaal niet geinteresseerd in gas, dus hoe zou je zo'n project aanpakken bij invoer?

Daarnaast, zijn er nog nadelige gevolgen van het lopen op gas bij zo'n M54? En waar zit normaliter hier de gasvuldop? Toch niet in de M-bumper? :cry:

Voor een appel en een ei rijd je dan wel een erg leuke wagen...wel handbak, maar das peroonlijk. Het gaat hier ook even om het voorbeeld mbt gas.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Erik dB » 22 aug 2017, 21:45

///Joost schreef: 22 aug 2017, 13:45 DEZE is ook leuk. Kan iemand mij vertellen wat voor haken en ogen er aan zoiets zitten? Ik ben totaal niet geinteresseerd in gas, dus hoe zou je zo'n project aanpakken bij invoer?

Daarnaast, zijn er nog nadelige gevolgen van het lopen op gas bij zo'n M54? En waar zit normaliter hier de gasvuldop? Toch niet in de M-bumper? :cry:

Voor een appel en een ei rijd je dan wel een erg leuke wagen...wel handbak, maar das peroonlijk. Het gaat hier ook even om het voorbeeld mbt gas.
De vuldop zit bij mijn E39 528i naast die van de benzine. Achter hetzelfde kleppie dus :-). Bevalt verder meer dan prima, ik heb de auto van 180k naar nu 255k gereden en wat mij betreft gaat ie nog even door.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door EvdP » 22 aug 2017, 22:03

^^ Had ik ook.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 23 aug 2017, 08:50

Denk dat je bij import wel moet zorgen dat alle papieren van de gasinstallatie aanwezig zijn. Das wel van belang gok ik zo om te kunnen bepalen welk soort installatie erin zit.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door EvdP » 23 aug 2017, 09:27

Als je G3 op kenteken wil moet je langs een inbouwer. RDW geeft geen G3 af bij import (tenminste, dat was zo). Je krijgt dus een auto op LPG (volle mep) en vervolgens moet je naar een inbouwer voor de G3 certificering.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 23 aug 2017, 10:18

Oké. Das wel een must ja anders betaal je echt een vracht mrb en met G3 is het maar een fractie mee dan benzine.
Persoonlijk zou ik geen LPG-auto willen hebben. Zeker niet als je de kilometers niet maakt. En als je dat wel doet zou ik eerder voor een diesel gaan.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ///Joost » 23 aug 2017, 10:19

Het ging mij er eigenlijk meer om, om zo'n gasinstallatie uit te bouwen voor invoer. Of is dat te veel werk allemaal en de moeite niet? Ik denk dat mijn vraagstelling een beetje krom was... :coffee:

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door PeterB » 23 aug 2017, 10:44

Martin van der Zwaard schreef: 23 aug 2017, 10:18 Oké. Das wel een must ja anders betaal je echt een vracht mrb en met G3 is het maar een fractie mee dan benzine.
Persoonlijk zou ik geen LPG-auto willen hebben. Zeker niet als je de kilometers niet maakt. En als je dat wel doet zou ik eerder voor een diesel gaan.
Kilometers niet maken ? :)
Afschrijving gastank heb je niet,+/- €1 per liter prijsverschil tov Euro 95, meerverbruik met een Prins installatie valt ontzettend mee. Hogere HSB en verzekering is wel een klein nadeel.
Maar ik denk dat je met minder dan 10kkm's per jaar al veel goedkoper uit bent.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door EvdP » 23 aug 2017, 21:15

Hangt van je verbruik af. Mijn vriendin heeft LPG in haar Kia Sportage laten bouwen. Die was er in het eerste jaar uit. Nu kan het op jaarbasis uit bij zo'n 7.000 km.

Uitbouwen is geen probleem. Volgens mij heeft de RDW wel op de website staan wat er uit moet.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Niels » 24 aug 2017, 13:48

Ik zou liever LPG rijden met de juiste motor dan een diesel. Wel met behoud van bagage ruimte!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Riceaux » 24 aug 2017, 21:17

Mwah het is mij om het even. Rij nu diesel, niet omdat het goedkoper is dan de benzine die ik hiervoor had. Maar voornamelijk om de actieradius. 1000+ km op 1 tank is gewoon heerlijk. En of dat nou op benzine+lpg is of op diesel maakt mij dan niet heel veel uit.

Paul S
Berichten: 464
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Paul S » 25 aug 2017, 21:00

Ik denk dat gas ook wel stukje voordeliger rijden is als diesel.
Heb een 730 op gas gehad, woon vlak tegen de Belgische grens
aan waar het gas vorig jaar op 28 cent de liter stond.
Je lachtte je de spreekwoordelijke lul uit je broek.
Enige nadeel is dan wel weer het rijbereik, ondanks de flinke inhoud
heeft een gastank dus een maximale vulling van 80%.
Dit kwam toen neer op om en nabij de 60 liter vulling.
De actieradius was dan gemiddeld 350km waardoor je vaak bij de pomp stond.
Stond er zelf ook altijd sceptisch tegenover maar ik zou het zo weer doen.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door DF-user-278 » 27 aug 2017, 13:08

Wie nog een leuke touring zoekt met wat meer ervaring

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aan ... -e39-kopen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 449 gasten