Het grote Duitse Youngtimer draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ErikS » 27 aug 2017, 18:39

Ik zoek nog zoiets met een V8 erin.....

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Rnd » 27 aug 2017, 18:41

Geen Duitser, maar die Saab Viggen die hij heeft staan vind ik nog mooier.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RJK » 28 aug 2017, 12:51

535d schreef: 27 aug 2017, 13:08 Wie nog een leuke touring zoekt met wat meer ervaring

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aan ... -e39-kopen
Wat zou ie daar nu voor vragen? Is een kopie van onze E39, behalve dat wij een 530i hebben.

Paul S
Berichten: 464
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Paul S » 28 aug 2017, 21:11

Vorig jaar de 730i op gas verkocht met 129.000 km gereden. Ding verkeerde werkelijk in nieuwstaat. Typisch geval van een echte youngtiner. Ding is gewisseld onder de 6500,- Complete onderhoudshistorie aanwezig. Bouwjaar 1994, E38. Achteraf bijna spijt van zo strak was die.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7748
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tim N » 28 aug 2017, 22:52

944-20v schreef: 28 aug 2017, 12:51
535d schreef: 27 aug 2017, 13:08 Wie nog een leuke touring zoekt met wat meer ervaring

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aan ... -e39-kopen
Wat zou ie daar nu voor vragen? Is een kopie van onze E39, behalve dat wij een 530i hebben.
Gokje 4500,-. Ik bied 350,- meer voor jou 530i :thumbup:

Paul S
Berichten: 464
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Paul S » 28 aug 2017, 23:11

Leitner kennende zal het iets meer worden als 4500,-
Ik zou eerder 7950,- denken.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RJK » 28 aug 2017, 23:34

Tim N schreef: 28 aug 2017, 22:52 Gokje 4500,-. Ik bied 350,- meer voor jou 530i :thumbup:
:tong: Fixed
Tim N schreef: 28 aug 2017, 22:52 Gokje 4500,-. Ik bied 3500,- meer voor jou 530i :thumbup:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7748
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tim N » 29 aug 2017, 17:20

Paul S schreef: 28 aug 2017, 23:11 Leitner kennende zal het iets meer worden als 4500,-
Ik zou eerder 7950,- denken.
Zit er dan wel een lader bij? :crazy:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RJK » 29 aug 2017, 21:41

Voor die schijtprijs, wat denk je zelf? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Joost » 29 aug 2017, 23:40

Leitner vraagt 12.750 euro voor de 525i.

Ongeveer twee keer te duur als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 30 aug 2017, 08:42

Geen geld zeg!! :shocking:

Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Wout309t » 30 aug 2017, 09:08

Als je de showroom uitrijdt ben je de eerste 5k al kwijt hoor. Ook bij verkoop aan liefhebber. Alleen als je er zelf jaren mee rijdt heeft het evt. enige 'zin'.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RJK » 30 aug 2017, 15:12

Net BTC man die E39's :rolling:

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2017, 08:45

Joost schreef: 29 aug 2017, 23:40 Leitner vraagt 12.750 euro voor de 525i.

Ongeveer twee keer te duur als je het mij vraagt.
En toch denk ik binnen nu en een maand verkocht.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2017, 08:48

Audi6 schreef: 30 aug 2017, 01:26
Joost schreef: 29 aug 2017, 23:40 Leitner vraagt 12.750 euro voor de 525i.

Ongeveer twee keer te duur als je het mij vraagt.
Bij inruil geef ik je gelijk. Dan levert zo'n auto je niets op. Maar bij verkoop wordt het "beslist een waardevaste belegging en een technisch perfect onderhouden 525i" die "beslist mag worden gezien als een eenmalige kans voor de echte E39 liefhebber".
Dat zou je bij een auto met 50000km kunnen zetten, ja. Maar dat staat nu ook niet bij de omschrijving.

Wat ik zie is:
Een bovengemiddeld mooie facelift 5-serie Touring met het gezochte M-pakket af-fabriek.
Uitstekend onderhouden en beslist in topconditie!

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RJK » 06 sep 2017, 09:57

Waaraan je zeer wellicht toch nog de vanos afdichtingen, carterventilatie, luchtbalgen achteras, draadboom kofferklep etc. mag gaan vervangen... Maar goed misschien al gedaan / rekenginen erbij.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Mike R32 » 06 sep 2017, 10:25

Het grote BMW Youngtimer draadje.

Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door jottemj » 06 sep 2017, 11:10

Dat is toch het idee van DF? Alles BMW. Zo heb je een Italiaanse BMW (M1), Amerikaanse BMW's (X3 of X5), Nederlandse BMW's (X1 of Mini)

:D

Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door jottemj » 06 sep 2017, 11:21

Wat overig Duits tegengewicht:

996 cabrio HB uit 2003:
Afbeelding
http://zuffenhaus.nl/car/porsche-996-ca ... t-handbak/

SLK 55AMG uit 2005:
Afbeelding
https://www.premiumclassics.nl/news/730 ... er-I-Xenon

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Vliet » 06 sep 2017, 13:38

Uh bovenstaande 2 auto's zijn geen Youngtimers.... Die Porsche volgend jaar wel.

Maar youngtimers zijn pas echt interessant als je ze met een lage factuurwaarde kan kopen. Premium Classics enz. zijn daarom niet meer interssant zakelijk om er één te kopen. Dan loop je alsnog tegen een fikse bijtelling aan.

Het mooiste is om het onderhoud al voorafgaand aan de koop te splitsen van de aanschaf. Dan heb je de eerste kosten al in je P&L. Auto wordt op deze manier een mooie aftrekpost :D :df:

Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door jottemj » 06 sep 2017, 14:52

Ohja, 15 jaar. Ik zat met 10 in mijn hoofd :dood:

Er stond ook een mooie Boxster S uit 2001 bij Wim Prins voor iets van 14k. 131k en dealeronderhouden. Maar spoorloos verdwenen als ik nu op de site kijk..

Paul S
Berichten: 464
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Paul S » 06 sep 2017, 18:09

Die 525i van Leitner kan ik nou niet echt een waardevaste investering noemen met die kilometerstand.
Had die een ton minder gedraaid misschien wel, maar met zulke kilometerstanden ebt het
liefhebbersgehalte toch wel beetje af gezien de forse investering.
Maar je weet tegenwoordig maar nooit.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RS-Ron » 07 sep 2017, 01:39

Mbt die 525i touring zie ik mooie foto's van een redelijk gewone gezinsauto die lekker veel ervaring heeft. Niets bijzonders. Krijg soms wel eens het idee dat bij deze bedrijven alles wat ze binnen zetten (en waarvan ze zelfs de bodemplaat en draagarmen laten poetsen ) per definitie ultra uniek en bijzonder moet zijn. Ze hebben zonder meer pareltjes en ook gewoon oudere gewone auto's die gewoon veel onderhoud nodig hebben na een gebuikersleven. Maar goed wie gaat toegeven dit bedrag voor een 525 te hebben betaald en daarna 3000€ om hem goed rijdend te houden...... :wink: Ik heb liever een partikuliere BMW waar de eigenaar alles vanaf weet en aan kan tonen wat er waarom vervangen is....... Bij deze M5 begint het bij mij te kriebelen..... http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 86&t=54177 Op de brug, vanos goed controleren en genieten van die V8. De achterdempers zien er netjes uit die hoef ik niet gepoetst te hebben.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 07 sep 2017, 09:00

Dat is precies het "probleem". Rijdt hem bij een bekende youngtimer specialist naar binnen en hij is meteen goud waard.
Staat ie bij een universeel bedrijf dan kost ie 2x de helft en is het ineens een oud lel.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door RJK » 07 sep 2017, 09:19

Laat staan als ie bij een particulier staat :whistle:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 242 gasten