Ik heb geleerd. Koop geen Land Rover of Volvo. Koop een BMW.Spijkerhard schreef:Ennehhhhh, nieuwe auto's, das een suc6
Het grote Duitse Youngtimer draadje
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Tja, zo kun je alles recht praten. M'n opa zoop en rookte als een schoorsteen en werd 110. Dus een oude auto is beter dan een nieuwe...
Ofzo
Natuurlijk kan er iets mis gaan met nieuwe auto's, maar het risico is bij oudere auto's nu eenmaal hoger. En als je niet alles zelf kunt of wilt (uitzoeken/maken) dan is jong met garantie wel zo fijn.
Ofzo
Natuurlijk kan er iets mis gaan met nieuwe auto's, maar het risico is bij oudere auto's nu eenmaal hoger. En als je niet alles zelf kunt of wilt (uitzoeken/maken) dan is jong met garantie wel zo fijn.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Allen wat was nu het probleem met die volvo? Mijn zwager wil een jonge gebruikte benzine V70. Ik ben er niet zo kapot van, daarbij kost een gebruikte F11 ook de wereld niet dus. Die van jou was een diesel neem ik aan....allen schreef:
Ik heb geleerd. Koop geen Land Rover of Volvo. Koop een BMW.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Volgens mij was het de handbak. Exemplarisch lijkt me, of staat internet bol van problemen met de handbak vd V70?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik dacht exemplarisch. Viel alleen wat tegen nadat ik me aanmeldde op een Volvo forum en wat meer ging Googlen.
De resonantie in de handbak zit in verschillende modellen. Onbegrijpelijk dat veel mensen het probleem als producteigenschap accepteren. De liefde voor dat merk moet dan wel erg groot zijn. Ook als je zoekt op oudere Volvo's kom je genoeg tegen. Had zelf een XC70 op het oog, maar dan nu met automaat. Durf ze gerust nog te kopen, alleen zou ik de handbak gewoon mijden.
Voor het geld is het in ieder geval een heerlijke wagen (tenzij je er een koopt waarbij de bak stuk trilt omdat er iets anders in de aandrijflijn niet goed is )
De resonantie in de handbak zit in verschillende modellen. Onbegrijpelijk dat veel mensen het probleem als producteigenschap accepteren. De liefde voor dat merk moet dan wel erg groot zijn. Ook als je zoekt op oudere Volvo's kom je genoeg tegen. Had zelf een XC70 op het oog, maar dan nu met automaat. Durf ze gerust nog te kopen, alleen zou ik de handbak gewoon mijden.
Voor het geld is het in ieder geval een heerlijke wagen (tenzij je er een koopt waarbij de bak stuk trilt omdat er iets anders in de aandrijflijn niet goed is )
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Je komt dan wel op een merkforum terecht hè. Ga eens zoeken bij elk willekeurig merk. Eigenlijk zijn de 20d motoren van BMW het ook net niet, adaptief onderstel is niks, VAG is al helemaal rommel. Koop geen 2e hands Porsche, 1 en al ellende... Over PSA, Renault maar te zwijgen. En ga zo maar door. Als je specifiek gaat zoeken durf je niets meer te kopen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
En aan de foto's van Kees z'n groene fiets te zien... Thanks Arthur. Ik denk dat ik voortaan gewoon ga lopen.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Hoe zijn je knieën?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
LOL, laten we het daar maar niet over hebben.
Tegenwoordig misschien meer een oldtimer, maar zoiets zakelijk rijden moet ergens best stoer zijn:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... e=lr&pos=4#
Tegenwoordig misschien meer een oldtimer, maar zoiets zakelijk rijden moet ergens best stoer zijn:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... e=lr&pos=4#
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
hoezo staat hoog op z'n poten die 635csi
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Het onderhoud is niet significant hoger bij de "oude meuk". Wij hebben twee youngtimers op de dam staan. Wij hebben met 530d nu over 200.000km gemiddeld 5 cent onderhoud per kilometer. Daarnaast is de aanschaf natuurlijk significant lager bij een youngtimer en is de bijtelling ook nog eens lager. Dus de auto is bij ons een aftrekpost inclusief bijtelling, bij een nieuwe(re) gaat dat niet.
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik doe er maar weer eens 1:
Begint een zeldzaamheid te worden. Zeker met deze km stand, documentatie en prijs.
Begint een zeldzaamheid te worden. Zeker met deze km stand, documentatie en prijs.
- Bijlagen
-
- IMG_0154.PNG (507.7 KiB) 1886 keer bekeken
-
- IMG_0153.PNG (811.57 KiB) 1886 keer bekeken
-
- IMG_0152.PNG (794.55 KiB) 1886 keer bekeken
-
- IMG_0151.PNG (503.18 KiB) 1886 keer bekeken
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Even een stiekeme cross post, omdat dit wél het juiste draadje is...Maar wat vinden we van deze? 1 eigenaar, 155k gelopen. Ik heb een E36 325i in AW gehad met M-pakket, dus ik heb zeer goede associaties met zulk soort auto's. Echt een erg mooi exemplaar zo te zien. wel iets van steenslag op de motorkap, maar dat houd je toch met een wat oudere auto. Prijs lijkt me marktconform, of toch net iets te hoog voor een auto van 16 jaar oud? Lijkt me dat je een bomvolle auto hebt voor het geld.
Prijs is EUR 12.940.
http://www.rh-automotive.nl/occasion/bm ... a#voorraad
Prijs is EUR 12.940.
http://www.rh-automotive.nl/occasion/bm ... a#voorraad
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Heeft zo'n ding nu twee lichtschakelaars?
Prijs geen idee, boel geld voor zo'n oude auto. Maar 't wordt betaald... Wat ik zo snel ff denk te zien; heeft de deur linksachter een andere tint?
Collega van me heeft net z'n 2001 of 2002 525iA weggedaan en kreeg er een 2-3k voor, meen ik me te herinneren. Had wel een ton meer gelopen maar was een net ding. Weet je iig wat de "gewone/normale" exemplaren doen
Prijs geen idee, boel geld voor zo'n oude auto. Maar 't wordt betaald... Wat ik zo snel ff denk te zien; heeft de deur linksachter een andere tint?
Collega van me heeft net z'n 2001 of 2002 525iA weggedaan en kreeg er een 2-3k voor, meen ik me te herinneren. Had wel een ton meer gelopen maar was een net ding. Weet je iig wat de "gewone/normale" exemplaren doen
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Echt belachelijk die prijs! Die,staat er nog wel even. Voor een kwart van die prijs haal je ze zelf uit Duitsland onder de 200dkm. Deze mag er dan wel mooi uit zien, maar ik haalde voor 4,5 k€ minder de Alpina B10 met 185dkm uit Duitsland...
Misschien geeft een gek het er voor, maar ook als youngtimer betaal je door deze prijs veel te veel bijtelling...
Misschien geeft een gek het er voor, maar ook als youngtimer betaal je door deze prijs veel te veel bijtelling...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik vind sowieso dat ze in yougtimerland soms idiote bedragen voor simpele auto's vragen.
Deze auto ook. Niks bijzonders toch. Oke....wit en M-pakket maar een handbak is al niet zo gewild en verder zit er niks bijzonders op.
Veel te veel geld idd. Vind een duizend of 8 echt de max als ie heel mooi is.
Deze auto ook. Niks bijzonders toch. Oke....wit en M-pakket maar een handbak is al niet zo gewild en verder zit er niks bijzonders op.
Veel te veel geld idd. Vind een duizend of 8 echt de max als ie heel mooi is.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Veel geld inderdaad, maar wel echt een knappe wagen lijkt het zo. M-Pakket van binnen en buiten, mooie opties, schuifdak, wit. Hij is wel errug compleet...Martin van der Zwaard schreef: ↑04 aug 2017, 08:31 Ik vind sowieso dat ze in yougtimerland soms idiote bedragen voor simpele auto's vragen.
Deze auto ook. Niks bijzonders toch. Oke....wit en M-pakket maar een handbak is al niet zo gewild en verder zit er niks bijzonders op.
Veel te veel geld idd. Vind een duizend of 8 echt de max als ie heel mooi is.
Die mag best bij mij voor het huis staan zo. Wordt wel veel afschrijving, want als particulier zul je al helemaal nooit zo'n bedrag krijgen. Dit zou wel een auto kunnen zijn waarmee ik een echte klik zou kunnen krijgen.
Zoiets is ook wel mooi, en goedkoper. Al is zilver niet mijn kleur op een BMW...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Hij heeft wel zijn opties maar persoonlijk zie ik er niks aan wat die prijs rechtvaardigd, op de kleur na dan.
Die in Dld scheelt de helft van de centen en heeft een veel fijnere motor. Een 2.5i is een beetje een slaper tov de 3.0i.
6000,- geven en vervolgens 345,- BPM aftikken. 120,- keuren bij RDW. APK'tje voor 3 tientjes en een paar kentekenplaten voor 30,-.
Staat ie voor net over de 6500,- voor de deur.
Originele radio erin en klaar is ie.
Scheelt 6k!!!! Ik zou het wel weten.
Die in Dld scheelt de helft van de centen en heeft een veel fijnere motor. Een 2.5i is een beetje een slaper tov de 3.0i.
6000,- geven en vervolgens 345,- BPM aftikken. 120,- keuren bij RDW. APK'tje voor 3 tientjes en een paar kentekenplaten voor 30,-.
Staat ie voor net over de 6500,- voor de deur.
Originele radio erin en klaar is ie.
Scheelt 6k!!!! Ik zou het wel weten.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Daar zit zeker wat in ja! Behalve comfort/sportstoelen en M-pakket, wat ik zelf belangrijk zou vinden in een E39, wat zijn de niet te missen opties (ook al begrijp ik dat het persoonlijk is)?Martin van der Zwaard schreef: ↑04 aug 2017, 12:58 Hij heeft wel zijn opties maar persoonlijk zie ik er niks aan wat die prijs rechtvaardigd, op de kleur na dan.
Die in Dld scheelt de helft van de centen en heeft een veel fijnere motor. Een 2.5i is een beetje een slaper tov de 3.0i.
6000,- geven en vervolgens 345,- BPM aftikken. 120,- keuren bij RDW. APK'tje voor 3 tientjes en een paar kentekenplaten voor 30,-.
Staat ie voor net over de 6500,- voor de deur.
Originele radio erin en klaar is ie.
Scheelt 6k!!!! Ik zou het wel weten.
Ik ben ook wel geinteresseerd naar eerstehand ervaringen vwb de 525i of de 530i. Gezien het aanbod is een 530i wellicht de betere optie..
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Kijk voor de gein op Mobile.de naar E36 M3 vraagprijzen. Echt goudzoekers tussen.
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Die wielen op die 530 zijn zoo mooi!
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Opties is echt persoonlijk. Ik zou zelf in een E39 geen handbak willen maar lekker een automaat. Maar dat is persoonlijk.///Joost schreef: ↑04 aug 2017, 13:11 Daar zit zeker wat in ja! Behalve comfort/sportstoelen en M-pakket, wat ik zelf belangrijk zou vinden in een E39, wat zijn de niet te missen opties (ook al begrijp ik dat het persoonlijk is)?
Ik ben ook wel geinteresseerd naar eerstehand ervaringen vwb de 525i of de 530i. Gezien het aanbod is een 530i wellicht de betere optie..
Stoelverwarming is lekker en ik ben tegenwoordig ook wel fan van een schuifdakje.
Automatische airco altijd!! Verder is een 16:9 scherm erin wel mooi. Past bij de tijdsgeest.
Wat betreft de motor. Vriend van me had een 525i en die heeft hem weggedaan omdat het een futloos blok is. Ding loopt gewoon niet lekker door. Een 3.0 is echt een hele fijne motor. Heb hem zelf in de E46 liggen en had hier pas ook een E60 met die motor. Ding doet het prima in een zware 5-serie. Dus ik zou echt voor minimaal een 530i gaan.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
En de (zilver) kleur was wel het laatste waar ik over zou vallen.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Toch als ik zo even op de sites kijk is een E39 530i (A) met sportstoelen en M-pakket met km's tussen 100K en 150K snel tussen 12-15K
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten