Het grote Duitse Youngtimer draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Crookie » 16 sep 2018, 10:09

Zeker. Gas eruit en omkeuren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Arthur » 16 sep 2018, 10:29

Echt wat voor Niels!
Met het gas erin gelaten uiteraard.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Mike R32 » 17 sep 2018, 14:25

Audi S4 B5 met weinig kilometers.
Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehic ... 17-17-1-37

Audi S4 B5 Avant.
Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehic ... 17-17-1-50

Haantje
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Haantje » 17 sep 2018, 15:32

Die laatste is al meer over geschreven:

https://www.autoblog.nl/nieuws/koop-dez ... aats-98242

Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Wout309t » 17 sep 2018, 16:57

Heeft motorschade gehad dus...

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door PeterB » 17 sep 2018, 17:10

Wout309t schreef: 17 sep 2018, 16:57 Heeft motorschade gehad dus...
Dus wat ??

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Arthur » 17 sep 2018, 18:21

Denk in Knot-termen, Peter ;)
Kansloze auto dus. Al moet ik zeggen dat ik er ook niet happig op zou zijn, een auto waar al een nieuw blok in ligt. Aan de andere kant, dat is dan maar alvast geweest.

Online
Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Frank_Sch » 17 sep 2018, 19:06

Dus een youngtimer met een nieuwe motor is minder waard dan eentje met pakweg 100.000km op de teller? Begrijp ik niks van.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Arthur » 17 sep 2018, 19:11

Welkom tot de gedachtengang van DF :)

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door PeterB » 17 sep 2018, 19:45

Meer kronkels...

D.G.
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 feb 2011, 14:33

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door D.G. » 20 sep 2018, 13:07

Mike R32 schreef: 17 sep 2018, 14:25 Audi S4 B5 met weinig kilometers.
Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehic ... 17-17-1-37

Audi S4 B5 Avant.
Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehic ... 17-17-1-50
Die bovenste heeft al bij verschillende garages gestaan.
Wordt steeds wat goedkoper en was ooit een dikke 25K bij de VW dealer.
Mooi ding in werkelijkheid. Misschien vanwege de stoffen bekleding dat hij er nog is.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Arthur » 20 sep 2018, 13:43

Misschien omdat het een Audi is ;)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ///Joost » 20 sep 2018, 13:46

Dat, en die motor, zeker van dat bouwjaar, staat niet bekend als de meest betrouwbare. Volgens mij was er in 2001 of zo een update, ook te herkennen aan een ander design S4 logo's. Daar waren wat zwakke puntjes opgelost dacht ik.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Mike R32 » 20 sep 2018, 14:36

De S4 B5 sedan vind ik de mooiste Audi die er gemaakt is. Je moet inderdaad de facelift hebben.
"De S4 is met een facelift licht gewijzigd. De modellen van na de facelift hebben koplampen uit één stuk, een iets andere achterbumper, een sterker uitlaatspruitstuk, zijknipperlichtjes, andere deurgrepen, geventileerde achterste remschijven en ESP. Ook waren de achterlichten en spiegelkappen iets anders".

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ///Joost » 20 sep 2018, 14:42

Volgens mij had Audi bij de facelift ook motorisch wat verbeterpunten doorgevoerd. Even zoeken...

Edit: Ik kan het effe niet vinden, maar ik heb in een ver verleden ooit gezicht naar een S4 en toen was wel duidelijk dat ik een 2001 model moest hebben ivm upgrades. Dat was echter in de VS, dus wellicht hebben ze daar net iets andere specs gehad.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 20 sep 2018, 14:55, 3 keer totaal gewijzigd.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Mike R32 » 20 sep 2018, 14:47

Was dat niet bij de RS4 B5?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Marc R » 20 sep 2018, 21:01

Dat is toen EU3 uitlaatgasnorm geworden met secundaire luchtinjectie bij de koude start, bij de RS4 b5 was de motorcode eerst ASJ en daarna AZR.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Mike R32 » 20 sep 2018, 23:16

Marc R schreef: 20 sep 2018, 21:01 Dat is toen EU3 uitlaatgasnorm geworden met secundaire luchtinjectie bij de koude start, bij de RS4 b5 was de motorcode eerst ASJ en daarna AZR.
Ok :thumbup:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Mike R32 » 21 sep 2018, 09:11


Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Crookie » 22 sep 2018, 11:13

E36 Koorts

323i Touring M-pakket zeer fraaie youngtimer 117900 km top! http://link.marktplaats.nl/m1314884562? ... ios_tablet

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ErikS » 22 sep 2018, 11:19

Crookie schreef: 22 sep 2018, 11:13 E36 Koorts

323i Touring M-pakket zeer fraaie youngtimer 117900 km top! http://link.marktplaats.nl/m1314884562? ... ios_tablet
Prachtig.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door ///Joost » 22 sep 2018, 12:18

Heel mooi ding zeg. Hadden de tourings allemaal 1 uitlaatpijpje? Dat viel me op.

Juztins
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 aug 2017, 21:39
Auto: ‘12 Mazda CX-5
Locatie: N-H

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Juztins » 22 sep 2018, 13:11

Sedan/coupe ook toch? Volgens mij alleen 325/328/m3 2 pijpjes en vanaf de e46 wel de 323 met 2 pijpjes

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Peric » 22 sep 2018, 13:33

Dacht dat het bij de E36 nog zo was dat zodra het een 6-cilinder is er twee pijpjes waren.
Maarreee... prijs gerechtvaardigt?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door FreudeamFahren » 22 sep 2018, 13:46

E36 320i en 323i hebben idd zes pitten en één pijpje op de einddemper zitten, behalve de 323ti.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, Dimitri, Mark 320iS, Philipoo en 126 gasten