BMW M3 van Joost of ... fietsen ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Kiest u maar een occassion !

BMW M3 DCT van Joost
54
55%
Porsche Cayman GTS van Romo
45
45%
 
Totaal aantal stemmen: 99

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: BMW M3 van Joost of Cayman GTS van Romo ?

Bericht door Roy RS » 22 dec 2015, 08:18

Ik snap ook wel wat jij bedoelt Robin, ik heb eens een 911 GTS bereden, dat was werkelijk zo'n beetje de saaiste auto waar ik tot op heden mee gereden heb...doet me helemaal niks, qua driving fun zou ik dan eigenlijk ook wel voor de M3 gaan...
Marketing van Porsche werkt iig goed met die GT4, die zou ik zo graag hebben dat ik nu daadwerkelijk in dit geval de GTS zou kiezen, terwijl ik 2 jaar geleden de Cayman op het niveau van de SLK oid schaarde...dat beeld is daadwerkelijk verandert door de GT4.

Als de Cayman GTS net zo spannend rijdt als de 911 GTS, dan moet ik misschien toch mijn mening bijstellen naar de M3 :bag:

pff moeilijke keuze dus, om er echt een sluitend antwoord op te geven wil ik ze toch beide even proefrijden, ik kom er anders zo niet uit :coffee:

Robin
Berichten: 51401
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M3 van Joost of Cayman GTS van Romo ?

Bericht door Robin » 22 dec 2015, 08:22

Roy RS schreef:pff moeilijke keuze dus, om er echt een sluitend antwoord op te geven wil ik ze toch beide even proefrijden, ik kom er anders zo niet uit :coffee:
Dit, maar aangezien ik al 'n dikke handvol (ook nieuwere) Elfers heb mogen rijden(bijna 'n 997 aangeschaft toendertijd,) , en een Cayman GTS me minder 'pakt', plus al gereden met de M4 , heb ik mijn virtuele keus al gemaakt.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M3 van Joost of Cayman GTS van Romo ?

Bericht door Macboy » 22 dec 2015, 10:59

Robin volgens mij heeft de uitslag van die poll niks te maken met wat jij nu allemaal roept. Sterker nog, bewijst juist dat je stelling dat de M3 wordt onderschat niet deugt. Op DF wordt de M3 juist op zijn waarde geschat. Dat bewijst die poll. Of denk je dat iedereen voor de M3 gaat omdat Romo kritisch is over zijn GTS ? Nee natuurlijk niet. Zijn vooral praktische overwegingen die ook een rol spelen. Dat zie je in het draadje terug.

Mensen maken een keuze op basis van hun situatie. Met de GTS kan je niet zoveel met je gezin. En de M3 is gewoon een droomauto. Maar de uitslag betekent toch niet dat de mensen de GTS niet wat vinden ? Ieder heeft recht op zijn eigen mening. Maar de GTS objectief afkraken omdat ie alleen maar leuk zou zijn als je er mee zou knallen en met een M3 zou dat niet zo zijn is gewoon onzin. Das niet objectief zijn maar zo subjectief als wat.

Gelukkig wordt uit je laatste post ook gewoon duidelijk wat je eigenlijk subjectief bedoelde: je wil gewoon een turbo motor voor dagelijks gebruik. Daar kan je natuurlijk niks objectiefs tegenin brengen, das gewoon een duidelijke voorkeur en snap ik maar al te goed. Hier ook een grote BMW turbo liefhebber.

Kan niet wachten op de Porsche turbo motoren :thumbup:

Robin
Berichten: 51401
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M3 van Joost of Cayman GTS van Romo ?

Bericht door Robin » 22 dec 2015, 11:13

Ik roep niks Ilja, ik leg dingen (aan jou) uit. Of probeer het althans. Als 't over interieurs zou gaan, hoorde je me niet.

Voor de rest mee eens trouwens:)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: BMW M3 van Joost of Cayman GTS van Romo ?

Bericht door Kasteel » 23 dec 2015, 09:27

Macboy schreef:Robin met alle respect maar die mensen die geen fun uit een GTS kunnen halen zullen dat ook zéker niet uit een M3 halen, dus dat noemen we nou een onzin argument.
Toch nog even kort hierop inhaken, ik denk dat de M3 makkelijker van het potentieel kan worden genoten dan bij de GTS. Waar de M3 al makkelijk even een tussensprintje vlot wat versnellingen doorhaalt en bij 70% input ook al echt hard gaat, moet je de atmosferische GTS met z'n lange verzetten toch ECHT wel hoog in toeren en in middengebied is het echt niet vergelijkbaar met de M3 imho.

(ik zou overigens indien 1 van beide handbak, deze boven de ander kiezen :))

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M3 van Joost of Cayman GTS van Romo ?

Bericht door Macboy » 23 dec 2015, 10:11

Ja mee eens hoor Bart. Snap Robin verder ook wel. Vind alleen discussieren zo leuk hier soms op DF. Is toch prachtig zon draadje over de M3 en de GTS ?

Heb de afgelopen dagen ook even nagedacht over de M2 vs GTS. Denk dat de M2 dan wel de winnaar zou kunnen zijn. We gaan het wel proberen volgend jaar.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: BMW M3 van Joost of Cayman GTS van Romo ?

Bericht door Roy RS » 23 dec 2015, 11:25

nu kan de naam van het topic "BMW M3 van Joost of...fietsen"

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 van Joost of ... fietsen ?

Bericht door Andre » 23 dec 2015, 12:28

Romo heeft nu weer eens zijn eigen keus gemaakt. En daarbij de juiste.

Als ik de meningen van de vele Forum leden en Journalisten had moeten geloven, zou ik als rij liefhebber zo snel mogelijk een Porsche GT4 in de garage moeten hebben.

Dacht het niet. Je ziet het nu ook aan romo dit zijn hele betrekkelijke auto s en resulteert vaak in zondags een rondje om de kerk en dan staat ie weer in de garage. Ik had hetzelfde met de GT3. Voor trackdays werd het risico mij te joker. Dus na 1.5 jaar verkopen. Ik was blij dat ik hem met heel weinig afschrijving weer kon verkopen. En een porsche als status object hoef ik niet.

De M3 van Joost is een topper als family sedan. Maar als een fun/daily is hij mij wat te lomp.

De M2 is wederom net als de 1M de beste keus in de fun/daily optie.

Robin
Berichten: 51401
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M3 van Joost of ... fietsen ?

Bericht door Robin » 23 dec 2015, 13:30

^Zoiets inderdaad:)

Tja, of je nou Autoweek of Evo een warm hart toedraagt, zelf (proef) rijden is wel even handig ja.
En anders moet je 't van derden horen. En die 'derden' moet je dan maar geloven. Nu kun je dat imo bij 99/100 autojournalisten wel vergeten. Dus ga je af op gasten met redelijke rijervaring en/of die 'm zelf in de garage hebben/hadden staan...

En alles is inderdaad subjectief, vooral deze twee auto's. Ook definities van bijv. praktisch, snel, scherp, beleving, sportief zijn voor iedereen anders.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: BMW M3 van Joost of ... fietsen ?

Bericht door Joost » 23 dec 2015, 17:34

Hahahaha. Geloof toch niet dat Romo 5 maanden met de fiets gaat!

GTS zal wel weer opduiken bij de Porsche dealer binnenkort, voor minimaal 10K meer.
De M3 van Joost is een topper als family sedan. Maar als een fun/daily is hij mij wat te lomp
Gelukkig hebben we voor de (echte) fun nog genoeg andere speeltjes in de mancave staan :df: .

Robin
Berichten: 51401
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M3 van Joost of ... fietsen ?

Bericht door Robin » 23 dec 2015, 18:05

Wat? Heb je 'n Lancia Stratos?:)

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: BMW M3 van Joost of ... fietsen ?

Bericht door Joost » 23 dec 2015, 18:10

Nee helaas niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Peter-Paul en 432 gasten