
zal mij benieuwen wat er gaat veranderen en neem aan dat die regels (het systeem) dan ook voor anderen gaan gelden.
Daarbij dateert de testmethodiek in Europa uit de jaren zeventig. Die past niet bij het rijgedrag van vandaag de dag. De Consumentenbond wil daarom samen met de andere Europese consumentenorganisaties de testmethode vernieuwen.
"Sommige regeringen proberen de boel te vertragen, daarom voeren we bij de Europese Commissie de druk op dat de geplande invoering van de nieuwe testmethode niet later wordt ingevoerd dan in 2017 zoals gepland", aldus Vroman.
Dit.Hielke schreef:Softwarematig valt er helemaal niets op te lossen. Ja, je kunt die 'bedrog' software eruit halen of de-activeren, maar dat verandert niks aan het gepleegde feit. En ook niks aan de daadwerkelijke uitstoot van stikstof. Want die motor is nu eenmaal geconstrueerd zoals ie is.
Dat het praktijkverbruik van auto's boven dat van het verbruik in de Europese testcyclus ligt heeft niks met het schandaal te maken. Dat proberen linkse boomlovers er nu van te maken maar slaat helemaal nergens op. Overheden, milieupartijen en milieulobby's wisten even goed als wie dan ook dat de testcyclus met de praktijk niks te maken had. Dan moet je achteraf niet gaan piepen. Dan had 15 jaar eerder voor een realistische cyclus moeten pleiten. Niemand die daar moeite mee gehad zou hebben.
En dit ook ja.Hielke schreef:Waarom van de markt?
Er moet gewoon een realistischer label op. Een vuiler label.
Als ze dat een oplossing willen noemen bij VAG, prima.
Zo zie je maar weer dat het op verschillende gebieden zo is, dat mensen niet weten waar ze over praten. Vet is helemaal niet zo slecht voor ons. Suiker is de vijand.Macboy schreef:Heeft niet direct iets met het schandaal te maken Hielke maar meer verbruik is toch meer uitstoot. Dus zo bezien op zijn minst zeer relevant en het zou een goszonde zijn als dat niet meteen wordt meegenomen. Dat we het allemaal al jaren wisten is niet interessant. Vet is ook niet goed voor je. Eten we bijna allemaal.
Het gaat erom dat op het etiket iets komt te staan wat nu eens klopt. Hoe weinig verrassend het extreme verschil ook zal zijn.
Ik denk dat het kwaad al geschoten is, dit schandaal betekent een dreun voor de Duitse economie (en wat er nog allemaal meegetrokken wordt).romo schreef:Hebben we het niet over Bosch en aanverwante leveranciers voor de auto industrie, dit kan in potentie een dreun voor de Duitse industrie in algemene zin betekenen.
Daarom komt de Duitse overheid ook met een ultimatum om voor 07-10 met een "oplossing" te komen, IMHO een ultieme poging van damage control.
Idd, het wordt weer tijd dat mensen met praktische kennis en boeren verstand, gaan bepalen wat goed is en wat werkelijk is, i.p.v te luisteren naar niks wetende ambtenaren en de leugenmachine van de groene mafia, ondersteund door een leger aan advocaten, allen vreten zich hieraan vol, maar dragen totaal geen verantwoording, dit hele circus drijft de kosten voor de consument alleen maar op,Robin schreef:Dit.Hielke schreef:Softwarematig valt er helemaal niets op te lossen. Ja, je kunt die 'bedrog' software eruit halen of de-activeren, maar dat verandert niks aan het gepleegde feit. En ook niks aan de daadwerkelijke uitstoot van stikstof. Want die motor is nu eenmaal geconstrueerd zoals ie is.
Dat het praktijkverbruik van auto's boven dat van het verbruik in de Europese testcyclus ligt heeft niks met het schandaal te maken. Dat proberen linkse boomlovers er nu van te maken maar slaat helemaal nergens op. Overheden, milieupartijen en milieulobby's wisten even goed als wie dan ook dat de testcyclus met de praktijk niks te maken had. Dan moet je achteraf niet gaan piepen. Dan had 15 jaar eerder voor een realistische cyclus moeten pleiten. Niemand die daar moeite mee gehad zou hebben.
Overheden hebben teveel geluisterd naar links en hun listen en leugens.
En tuurlijk moet er 'n realistisch label op, maar de auto en aanverwante industrie is wereldwijd zo groot, don't bite/cut(?) the hand that feeds you. En automobilisten zijn inderdaad geen echte vervuilers.
Kortom bedankt overheden en links tuig:)