VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door romo » 18 sep 2015, 20:24

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/18/vs- ... esoftware/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door GTRene » 18 sep 2015, 23:58

het milieu het nwe verdienmodel... :ongeveer als:

wat komen die lui toch uit een fantastisch milieu. :bag:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door RutgerK » 19 sep 2015, 08:10

Die discussie hebben we 3-4 jaar geleden ook ergens gehad. Ik dacht dat het een topman van Mercedes was die 'een grote autofabrikant' hiervan beschuldigde. Kennelijk is het nu ook formeel vastgesteld.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Knot » 19 sep 2015, 11:35

Tsja, het blijft strafbaar....

Maar is volle pijp wegtrekken bij een stoplicht dan ook strafbaar?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Roy RS » 19 sep 2015, 22:36

Knot schreef:Tsja, het blijft strafbaar....

Maar is volle pijp wegtrekken bij een stoplicht dan ook strafbaar?

Ik snap hem niet, das het potentieel gebruiken, wat zij doen is fraude, oplichting, liegen, bedriegen....of alles wat je kunt bedenken...gewoon de software zo instellen dat iedereen denkt dat de auto zuinig is, terwijl hij dat gewoon niet is, misselijkmakend gewoon.
Onbegrijpelijk dat de klanten er geen probleem van lijken te maken...het zal wel lijkt de tendens, alsof ze alleen de overheid foppen, maar ze naaien toch de klanten juist hiermee?!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Knot » 20 sep 2015, 07:05

Tuurlijk mag het niet maar wat doen een hoop zakelijke rijders, zorgen voor weinig bijtelling.

Chippen van hun 14% auto, PHEV auto's die gewoon niet opgeladen worden, dat hele co2 verhaal klopt toch van geen kant.

Als ik in eco pro ga rijden heb ik ook minder uitstoot. Ik vind het eigenlijk wel geniaal uitgevonden die truc van herkenning van de test.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door jacobt » 20 sep 2015, 07:22

Roy RS schreef:
Knot schreef:Tsja, het blijft strafbaar....

Maar is volle pijp wegtrekken bij een stoplicht dan ook strafbaar?

Ik snap hem niet, das het potentieel gebruiken, wat zij doen is fraude, oplichting, liegen, bedriegen....of alles wat je kunt bedenken...gewoon de software zo instellen dat iedereen denkt dat de auto zuinig is, terwijl hij dat gewoon niet is, misselijkmakend gewoon.
Onbegrijpelijk dat de klanten er geen probleem van lijken te maken...het zal wel lijkt de tendens, alsof ze alleen de overheid foppen, maar ze naaien toch de klanten juist hiermee?!

Niet mee eens Roy, met deze mooie trucen kan ik nog mooi een paar jaar in een "hele zuinige" 14% bijteller rijden. Het is meer belastingdiensten voor de gek houden dan consumenten, elke consument kan een rij test ofzo lezen van Autovisie en ziet gelijk het echte verbruik.
Mij 14% Clio diesel 1.5d verbruikt net zoveel als mijn vorige 20% Audi A3 1.6d.
Hier uit concludeer ik dat Renault zijn werk goed gedaan heeft :D

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 20 sep 2015, 09:34

Mwoah, wat jacobt hierboven zegt ja.

Als autofabrikant verzin je slimmigheden ook tov de concurrentie. Maar ook om de consument te pleasen.
Onderling was VAG tov Benz/BMW Toyota weetikveel natuurlijk cheaterig bezig.

Maar het gedwongen karakter van dit soort zaken door in dit geval US overheid en hoe overheden iedereen en dus ook autofabrikanten in bochten moeten laten wringen om hun zin te krijgen is natuurlijk ook grof schandalig. CO2 verhaal de automobilist laten betalen.

-(Auto)fabrikanten zijn er voor innovatie en geldelijk gewin(economisch principe en zo blijft de wereld draaien)
-Consumenten willen zo veel mogelijk voor weinig/minder, (zie voorbeelden die Knot aanhaalt), ook begrijpelijk want...
-Overheden trekken de boel zo strak aan milieutechnisch en graaien de boel bijmekaar(even grofweg zwartwit, totale anarchie willen we ook niet, maar dat komt nog wel in EU als 'we' zo doorgaan op Merkels manier ben ik bang maar da's een andere discussie)

At the end of the day heeft de consument hier ook niks aan, deze manipulatie, want overheden gaan autofabrikanten nog meer controleren natuurlijk.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door romo » 22 sep 2015, 15:01

Intussen;

Geschatte boete VW +/- €16 - €19 Miljard
Gereserveerd door VW €6,5 Miljard

In rook opgegane beurswaarde VW, ga even zitten, €27 MILJARD

Winterkorn wordt zeer waarschijnlijk aanstaande vrijdag gewipt als bestuursvoorzitter



Zou Ferdinand Piëch een balletje hebben opgelaten als ultieme wraak??

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Bram » 22 sep 2015, 15:26

Robin schreef:Mwoah, wat jacobt hierboven zegt ja.

Als autofabrikant verzin je slimmigheden ook tov de concurrentie. Maar ook om de consument te pleasen.
Onderling was VAG tov Benz/BMW Toyota weetikveel natuurlijk cheaterig bezig.

Maar het gedwongen karakter van dit soort zaken door in dit geval US overheid en hoe overheden iedereen en dus ook autofabrikanten in bochten moeten laten wringen om hun zin te krijgen is natuurlijk ook grof schandalig. CO2 verhaal de automobilist laten betalen.

-(Auto)fabrikanten zijn er voor innovatie en geldelijk gewin(economisch principe en zo blijft de wereld draaien)
-Consumenten willen zo veel mogelijk voor weinig/minder, (zie voorbeelden die Knot aanhaalt), ook begrijpelijk want...
-Overheden trekken de boel zo strak aan milieutechnisch en graaien de boel bijmekaar(even grofweg zwartwit, totale anarchie willen we ook niet, maar dat komt nog wel in EU als 'we' zo doorgaan op Merkels manier ben ik bang maar da's een andere discussie)

At the end of the day heeft de consument hier ook niks aan, deze manipulatie, want overheden gaan autofabrikanten nog meer controleren natuurlijk.
Uiteindelijk zijn het toch dezelfde fabrikanten die deze regels geaccepteerd hebben?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door GTRene » 22 sep 2015, 15:34

wat een bedragen :gek:

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Leen » 22 sep 2015, 16:33

iets in mij zegt dat andere fabrikanten (bmw, mercedes ) vast ook niet allemaal schoon zijn ......

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 sep 2015, 16:55

Het gaat niet om wat extra verbruik he? Het gaat om een uitstoot van stikstof oxiden die 40% of 40x (Nederlandse bronnen zeggen het eerste, Amerikaanse het tweede) hoger is. Laten we hopen dat het om 40% gaat... De grap is zelfs dat als ze de norm waarden moeten gaan halen de CO2 uitstoot en dus het verbruik waarschijnlijk juist omhoog gaan.

En ja, ik vind dit ook misdadig.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 22 sep 2015, 17:03

@Bram, natuurlijk, klopt, maar een bedrijf vs 'de concurrentie' en vs de belastingdienst/overheid hè.
Leen schreef:iets in mij zegt dat andere fabrikanten (bmw, mercedes ) vast ook niet allemaal schoon zijn ......
Zoiets dacht ik ook al. Maar hoe schoon zijn de overheden die die wetten bepalen/doordrukken. Daar ligt het begin van alle ellende m.i. :)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 sep 2015, 17:25

Als ik dit goed lees wordt de AdBlue of hoe die meuk ook heet alleen tijdens de milieutests ingespoten, bij dagelijks gebruik dus niet...

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/volk ... 53990.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Way to go VW :kotsen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31034
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door JP » 22 sep 2015, 17:50

Zal de belastingdienst blij zijn. Kunnen ze wat naheffingen gaan uitschrijven.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door WJ » 22 sep 2015, 17:57

Misschien is dit ook een motivatie om die waardeloze tests eens aan te passen...

Ik vraag me af dat als die word bijgesteld (en ik geloof niet dat alleen VW dit doet) wat dit voor de Nederlandse autoprijzen gaat betekenen. :P

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 sep 2015, 18:12

WJ schreef:Misschien is dit ook een motivatie om die waardeloze tests eens aan te passen...

Ik vraag me af dat als die word bijgesteld (en ik geloof niet dat alleen VW dit doet) wat dit voor de Nederlandse autoprijzen gaat betekenen. :P
Even voor de goede orde, het gaat niet om meer uitstoot van CO2(daar verbaast niemand zich over), maar een andere samenstelling van de uitlaatgassen, voornamelijk een veel groter aandeel schadelijk NOx dan verwacht. En zo als het lijkt nog onnodig ook nog.

En het gaat alleen om auto's op satanssap, dus wat mij betreft gaan ze goed los. :blink:

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door witje » 22 sep 2015, 18:36

Dat ze hier zomaar mee dachten weg te komen... arrogantie eerste klas van de VW top.

Ferdinand Porsche draait zich om in z'n graf

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Leen » 22 sep 2015, 20:22

hiervan zou porsche nog wel eens kunnen profiteren na hun mislukte vijandige overname van VW in 2009 , misschien dat dat nu imagotechnisch nog weleens de redding zou kunnen zijn . aandelen zijn wat gunstiger nu......

ik weet het niet maar met 11 miljoen tdi's kan het nog wel eens een veelvoud van die 6,5 miljard reservering kunnen vergen van VW .

je kunt er verder gif op innemen dat de diesels nog strenger belast gaan worden hierdoor .

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door GTRene » 22 sep 2015, 20:41

dus het is meer bij die zogenaamde groene diesels?
hoorde net dat sommige veel meer belastend waren, damn...lekker smerig dan, als je niet schoon kan leveren wees er dan eerlijk over, of bied wat anders aan (natuurlijk van de buitenkant makkelijk praten, maar toch.)

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Walter » 22 sep 2015, 23:46

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door romo » 23 sep 2015, 07:40

^idd al lang bekend dat er gemanipuleerd werd en wordt.

Dat doet mij een kritische vragen rijzen;

Waarom wordt het nu breeduit in de pers gebracht? waarom juist in de VS? Wie heeft er belang bij om de Duitse automobiel industrie te beschadigen?

Kortom; is dit geregisseerd?

Apple wil zelfrijdende auto`s in 2019, Musk en Tesla willen een stuk van de taart?

Zeg het maar, maar de kans dat dit deze week "toevallig ontdekt" is acht ik met de minuut kleiner..........

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 23 sep 2015, 08:00

romo schreef:^idd al lang bekend dat er gemanipuleerd werd en wordt.

Dat doet mij een kritische vragen rijzen;

Waarom wordt het nu breeduit in de pers gebracht? waarom juist in de VS? Wie heeft er belang bij om de Duitse automobiel industrie te beschadigen?

Kortom; is dit geregisseerd?

Apple wil zelfrijdende auto`s in 2019, Musk en Tesla willen een stuk van de taart?

Zeg het maar, maar de kans dat dit deze week "toevallig ontdekt" is acht ik met de minuut kleiner..........
Verrek.
D'r staat natuurlijk meer op 't spel dan alleen groene diesels

Het is al later dan je denkt.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door dvh » 23 sep 2015, 08:10

Leen schreef:iets in mij zegt dat andere fabrikanten (bmw, mercedes ) vast ook niet allemaal schoon zijn ......
Die volgen dit met gespannen samengeknepen billen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Marcel H. en 121 gasten