VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 sep 2015, 01:07

PD power schreef:
Mari Oh Oh! schreef:
ErikMartijn schreef:Het is maar net wat de prioriteiten zijn, verbruik of uitstoot....

Een diesel heeft gewoon een beter rendement dan een benzine en is veel makkelijker zuinig te krijgen maar dat is wel een tradeoff met de uitstoot van NOx en fijnstof.
Ten allen tijde de uitstoot IMHO. Die twee stoffen zijn namelijk killing. Dan is CO2 een mietje. En als het met een beetje AdBlue en iets hoger verbruik gelijk te trekken is moet je je helemaal gaan schamen als je zo misdadig de regels omzeilt. En dat is niet omdat VAG het doet, als BMW het blijkt te doen vind ik dat ook uitermate slecht.
Weet je hoeveel fijnstof een Benzine uitstoot .... :lollerdelol: :lollerdelol:
Ik heb het woord benzine of diesel niet genoemd, maar die directe injectie ellende is ook rommel ja. Doet niks af aan mijn mening.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door romo » 25 sep 2015, 07:29

Om eea in perspectief te plaatsen;





http://www.telegraaf.nl/binnenland/2453 ... tof__.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Daaruit;
Een startend vliegtuig stoot volgens hem per seconde een triljoen deeltjes uit. „Evenveel als een miljoen vrachtwagens op de snelweg. Op een zwaar belaste luchthaven als knooppunt Schiphol gebeurt dat elke paar minuten”, aldus Stumpe.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 07:49

^Dat idee had ik al met die vliegtuigen.

Maar ok, de dialoog van PD en Mario volgend:

Even over de vervuiling.

Zelfde merk, hypermoderne 1.6 TSI benzine en hypermoderne 1.6 TDi, ik rij 25k km per jaar. Theoretisch even snel, en gemiddeld zuinig Welke van de twee is vervuilender voor 'het milieu' ?

Ik dacht zowieso altijd de diesel nog steeds????

En ja definitie van 'vervuilend' zal moeilijk zijn, maar hoe de groenen erover denken.

:coffee:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Knot » 25 sep 2015, 07:53

Een echte BMW vent... VAG heeft alleen een 1.4TSI en daarna een 1.8 TFSI ;)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 09:35

:tooth:

Iemand 'n zinnig antwoord?

Ik heb 'n paar vlottere diesels gehad toendertijd, maar aangezien de benzinewereld de laatste jaren ook turbos toepast, is dat koppelvoordeel ook al weg:)

Maar 't ging om de vervuiling.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 10:17

We hadden 't over vliegtuigen en hun uitstoot. Dus ik kwam uit bij een van m'n fav rockbands Jefferson Airplane(ook bekend als Spaceship later) dus komt deze quote tevoorschijn, think about it en Go Volkswagen, fuck the system:)
Afbeelding


Een lekkere Polo R X graag voor mij, uitbreken > uitstoot:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 sep 2015, 10:26

Robin schreef:^
Zelfde merk, hypermoderne 1.6 TSI benzine en hypermoderne 1.6 TDi, ik rij 25k km per jaar. Theoretisch even snel, en gemiddeld zuinig Welke van de twee is vervuilender voor 'het milieu' ?

Ik dacht zowieso altijd de diesel nog steeds????

En ja definitie van 'vervuilend' zal moeilijk zijn, maar hoe de groenen erover denken.

:coffee:
Ik denk dat je voor het echte antwoord moet wachten tot de beerput volledig open is... Gezien het feit dat de echte waarden voor de 2.0 TDi's nu pas boven water komt zal dat voor de TSI (en andere direct ingespoten benzines) nog wel even kunnen duren.

Maar een pure gok zegt dat mijn 330i uit het jaar kruik(2002) er wel eens een heel stuk beter af zou kunnen komen dan beide(in dit NOx en fijnstof verhaal), behalve de CO2 waarde dan. En zelfs daar geldt dat het theoretische verbruik en dus de uitstoot in de praktijk prima haalbaar is of zelfs te verbeteren, en met gewoon lekker doorrijden. Iets wat tegenwoordig bijna niet meer voor komt.

De ellende is begonnen bij de diesels en de benzines beginnen steeds meer op diesels te lijken. En ze lopen ook nog eens een stuk beroerder dan vroeger :tong:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Andre » 25 sep 2015, 10:58

Ach dit is een druppel op een gloeiende plaat!
Staat wil weer poen hebben.


Lees dit maar wat vluchthavens dicht dan kan vw gewoon doorgaan met manipuleren!

http://www.telegraaf.nl/e/24536418" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 11:06

Andre schreef:Ach dit is een druppel op een gloeiende plaat!
Staat wil weer poen hebben.


Lees dit maar wat vluchthavens dicht dan kan vw gewoon doorgaan met manipuleren!

http://www.telegraaf.nl/e/24536418" onclick="window.open(this.href);return false;

Dikgedrukt. Zo zit het. Of 't nou de US overheid of hier in de EU is. Zelfde roversbende.

Autoindustrie is een enorme werkgever die miljoenen gezinnen hun brood op de plank biedt.

Maar daar denken overheden niet aan. Graaie wat je graaien kunt. Met de Linksliegende boomknuffelaars voorop.List en bedrog (Al Gore, milieuactivisme)bestond al vóór dit schandaal....

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 sep 2015, 11:21

Robin schreef: Autoindustrie is een enorme werkgever die miljoenen gezinnen hun brood op de plank biedt.
Inderdaad, de economie gaat ten onder als er 5% bij de kostprijs van een product op komt om te zorgen dat we straks(?) niet met onverklaarbare stijgingen van vervelende ziektes zitten.
:tooth:
Zorg kost ook bakken geld he? Maar ja, volgens jouw redenatie is dat ook industrie dus brengt dat ook brood op de plank. :tong:

Punt is dat waarschijnlijk blijkt dat de uitstoot de laatste 15 jaar eerder gezondheidstechnisch achteruit is gegaan dan vooruit. En dat is best schandalig.

En ja, natuurlijk moeten vliegtuigen en 2-takt kut-brommers ook aan gepakt worden. Maar met een kinderachtige 'maar die ander doet het ook' kan je je er als sector gewoon niet afmaken. Niet als je het zelf niet aanpakt in elk geval. Neem als industrie de leiding en laat de overheden zien hoe het ook kan. Wat dat betreft doet Tesla iets goed.

En van het too-big-to-fail principe zoals bij de banken moeten we IMHO zo snel mogelijk af anders komen we nooit ergens met z'n allen.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 11:56

Mari Oh Oh! schreef:
Robin schreef: Autoindustrie is een enorme werkgever die miljoenen gezinnen hun brood op de plank biedt.
Inderdaad, de economie gaat ten onder als er 5% bij de kostprijs van een product op komt om te zorgen dat we straks(?) niet met onverklaarbare stijgingen van vervelende ziektes zitten.
:tooth:
Zorg kost ook bakken geld he? Maar ja, volgens jouw redenatie is dat ook industrie dus brengt dat ook brood op de plank. :tong:

Punt is dat waarschijnlijk blijkt dat de uitstoot de laatste 15 jaar eerder gezondheidstechnisch achteruit is gegaan dan vooruit. En dat is best schandalig.

En ja, natuurlijk moeten vliegtuigen en 2-takt kut-brommers ook aan gepakt worden. Maar met een kinderachtige 'maar die ander doet het ook' kan je je er als sector gewoon niet afmaken. Niet als je het zelf niet aanpakt in elk geval. Neem als industrie de leiding en laat de overheden zien hoe het ook kan. Wat dat betreft doet Tesla iets goed.

En van het too-big-to-fail principe zoals bij de banken moeten we IMHO zo snel mogelijk af anders komen we nooit ergens met z'n allen.

Dikgedrukt, dat is jóuw redenatie niet de mijne Mario:)


Verder, over het 'zij doen het ook' kan ik kort zijn. Begin bij de basis. De overheden.

Oftwel list en bedrog begint bij overheden en linkse milieulobby. Maar 't zal mijn tijd wel duren.

Hoe worden de accus van een Tesla trouwens geproduceerd :lol:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 sep 2015, 12:11

Robin schreef:
Mari Oh Oh! schreef:
Robin schreef: Autoindustrie is een enorme werkgever die miljoenen gezinnen hun brood op de plank biedt.
Inderdaad, de economie gaat ten onder als er 5% bij de kostprijs van een product op komt om te zorgen dat we straks(?) niet met onverklaarbare stijgingen van vervelende ziektes zitten.
:tooth:
Zorg kost ook bakken geld he? Maar ja, volgens jouw redenatie is dat ook industrie dus brengt dat ook brood op de plank. :tong:

Punt is dat waarschijnlijk blijkt dat de uitstoot de laatste 15 jaar eerder gezondheidstechnisch achteruit is gegaan dan vooruit. En dat is best schandalig.

En ja, natuurlijk moeten vliegtuigen en 2-takt kut-brommers ook aan gepakt worden. Maar met een kinderachtige 'maar die ander doet het ook' kan je je er als sector gewoon niet afmaken. Niet als je het zelf niet aanpakt in elk geval. Neem als industrie de leiding en laat de overheden zien hoe het ook kan. Wat dat betreft doet Tesla iets goed.

En van het too-big-to-fail principe zoals bij de banken moeten we IMHO zo snel mogelijk af anders komen we nooit ergens met z'n allen.

Dikgedrukt, dat is jóuw redenatie niet de mijne Mario:)


Verder, over het 'zij doen het ook' kan ik kort zijn. Begin bij de basis. De overheden.

Oftwel list en bedrog begint bij overheden en linkse milieulobby. Maar 't zal mijn tijd wel duren.

Hoe worden de accus van een Tesla trouwens geproduceerd :lol:
Klopt, maar hij ligt prima in lijn met die van jou, er moet tenslotte geld verdiend worden en werkgelegenheid zijn. ;)

Natuurlijk hebben overheden een rol. Maar we kunnen wel blijven uitstellen, als het (te) laat is kost het echt pas serieus geld(ons, linksom of rechtsom) en ligt alles op zijn gat om te redden wat er te redden valt. Zit ik niet op te wachten, en jij denk ik ook niet.

Tja het Tesla argument. Die miljarden telefoons en andere zaken die dezelfde accu's gebruiken zijn net zo schuldig natuurlijk. Maar we moeten ook niet doen alsof oliemaatschappijen het milieu overal zo netjes behandelen. Er staat hier zelfs een hele provincie half op instorten, dus dan maar in verweggistan. ;)

Bovendien zeg ik niet dat accu's / elektrische wagens nu de oplossing zijn, daar zijn ook nog grote stappen te doen(andere grondstoffen), maar dan mogen de mogelijkheden om uitstoot te beperken toch wel gebruikt worden(ze zijn gewoon op de wagens aanwezig, dat is nog het ergste) ipv met cheatcodes uit te zetten? Die VW wagens zijn in de markt gezet als Clean Diesel en dus goed voor het milieu, en blijken nu ezels van Troje. Daar mag best wat verontwaardiging over zijn IMHO(over list en bedrog gesproken).

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 12:41

Let's agree to disagree in 't algemeen Mario, want ik bemerk mij jou ook al milieutechnische hersenspoeling, klein beetje:)

Milieu is de nieuwe cashcow van overheden. En de 'zorg' staat totaal los van de industrie. De zorg is nodig, maar ook vaak semi overheid. Staat volledig los van elkaar en die analogie werkt niet zo. We gaan niet dood aan autoverkeer an sich. Ja als je wordt overreden door 'n malloot of op 'n boom klapt.

Italië gaat volgende keer de Vesuvius en de Etna op de vingers tikken en beboeten betr hun (vroegere) uitstoot. :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door GTRene » 25 sep 2015, 12:58

Andre schreef:Ach dit is een druppel op een gloeiende plaat!
Staat wil weer poen hebben.


Lees dit maar wat vluchthavens dicht dan kan vw gewoon doorgaan met manipuleren!

http://www.telegraaf.nl/e/24536418" onclick="window.open(this.href);return false;
:duh: :shock:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 sep 2015, 13:11

Robin schreef:Let's agree to disagree in 't algemeen Mario, want ik bemerk mij jou ook al milieutechnische hersenspoeling, klein beetje:)

Milieu is de nieuwe cashcow van overheden. En de 'zorg' staat totaal los van de industrie. De zorg is nodig, maar ook vaak semi overheid. Staat volledig los van elkaar en die analogie werkt niet zo. We gaan niet dood aan autoverkeer an sich. Ja als je wordt overreden door 'n malloot of op 'n boom klapt.

Italië gaat volgende keer de Vesuvius en de Etna op de vingers tikken en beboeten betr hun (vroegere) uitstoot. :)
Hahaha, ja joh ik spoor niet. ;)

Ik vind het ook absurd dat het milieu boven alles een cashcow is en er dus allerlei verschillende belemmeringen op worden gelegd die ons uiteindelijk alleen maar geld kosten en weinig tot niks opleveren. Om maar een voorbeeld te nemen aan flink gesubsidieerde Prius en PHEV leasers die vollepolle doorknallen en dat ding nooit aan het stroom leggen. En dan is er ook nog het CO2 gehandel.

Neemt niet weg dat je volgens mij de mogelijke schade van NOx en fijnstof onderschat. Smog o.a. is geen fabeltje en daadwerkelijk schadelijk. CO2 maak ik me niet echt druk om eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door GTRene » 25 sep 2015, 13:19

fijnstof is idd troep/slecht, en die belastingen wat ze daarop heffen helpt niks aan het probleem daarvan, met geld extra betalen alleen wordt het niet schoon...spekt alleen de kas.
beter is dat ze aan een bepaald percentage moeten voldoen gekeurd door een officiële instantie van bv het rijk oid, dus niet de bedrijven zelf.

Gebruikersavatar
Flamman
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Flamman » 25 sep 2015, 16:52

GTRene schreef:fijnstof is idd troep/slecht, en die belastingen wat ze daarop heffen helpt niks aan het probleem daarvan, met geld extra betalen alleen wordt het niet schoon...spekt alleen de kas.
beter is dat ze aan een bepaald percentage moeten voldoen gekeurd door een officiële instantie van bv het rijk oid, dus niet de bedrijven zelf.

Dus resume: de overheid stuurt de auto industrie eerst van dikke zwarte roet producerende diesels naar fijnstof producerende diesels want dat "lijkt" veel schoner.
Inmiddels ziet de overheid ook in dat dit niet het geval is (want ons lichaam kan fijnstof niet filteren en dikke roetvlokken wel) dus vragen we als overheid maar absurde lage fijnstof waardes van een moderne diesel, en zijn emissie systeem, die we alleen maar tijdens een korte niet op realiteit gebaseerde rijcyclus beoordelen ipv tijdens een praktijk test of tijdens de APK ipv alleen uitlezen of in sommige gevallen een roet K waarde meting die niets verteld over de vervuiling van het milieu !!

Vervolgens nemen we het VW kwalijk dat ze de standaard uitstoot test gemanipuleerd hebben, maar wie is hier nu de boosdoener ??? Laat de overheid eens met een op realiteit gebaseerde test komen en laten we eens over de hele levenscyclus bepalen welke diesel, benzine, LPG of hybride nou echt het minste milieu belastend is !

Conclusie: als de overheden echt goed willen voor milieu ipv geld verdienen dan kan dat maar dan moeten ze het spel zelf wel EERLIJK spelen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 sep 2015, 17:00

Flamman schreef:
GTRene schreef:fijnstof is idd troep/slecht, en die belastingen wat ze daarop heffen helpt niks aan het probleem daarvan, met geld extra betalen alleen wordt het niet schoon...spekt alleen de kas.
beter is dat ze aan een bepaald percentage moeten voldoen gekeurd door een officiële instantie van bv het rijk oid, dus niet de bedrijven zelf.
Vervolgens nemen we het VW kwalijk dat ze de standaard uitstoot test gemanipuleerd hebben, maar wie is hier nu de boosdoener ??? Laat de overheid eens met een op realiteit gebaseerde test komen en laten we eens over de hele levenscyclus bepalen welke diesel, benzine, LPG of hybride nou echt het minste milieu belastend is !

Conclusie: als de overheden echt goed willen voor milieu ipv geld verdienen dan kan dat maar dan moeten ze het spel zelf wel EERLIJK spelen.
Laat eerst nou maar eens duidelijk worden of andere fabrikanten ook de boel misleiden met een if-then-else software constructie, of misschien zelfs gewoon de waarden in de dagelijkse praktijk halen(is ook nog een mogelijkheid).

Maar je hebt gelijk er moet gekeken worden naar een goede oplossing, die werkbaar(+betaalbaar en niet zorgt voor betrouwbaarheidsproblemen)is, zonder nieuwe problemen te veroorzaken.

Maar daar zit waarschijnlijk ook het probleem. Als je vraagt x te reduceren(op een door de fabrikanten te bepalen manier) is het de vraag of het altijd duidelijk is dat fenomeen y ontstaat. Voor hetzelfde geldt stuurt een uitstootloze oplossing een impliciete oorlogsverklaring aan alle buitenaardse wezens op een hoogfrequentieband het heelal in om zo maar te zeggen. ;) Als je niet weet wat je zoekt zul je het pas vinden als het misschien(weer eens) te laat is.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Robin » 25 sep 2015, 18:11

Flamman schreef:
GTRene schreef:fijnstof is idd troep/slecht, en die belastingen wat ze daarop heffen helpt niks aan het probleem daarvan, met geld extra betalen alleen wordt het niet schoon...spekt alleen de kas.
beter is dat ze aan een bepaald percentage moeten voldoen gekeurd door een officiële instantie van bv het rijk oid, dus niet de bedrijven zelf.

Dus resume: de overheid stuurt de auto industrie eerst van dikke zwarte roet producerende diesels naar fijnstof producerende diesels want dat "lijkt" veel schoner.
Inmiddels ziet de overheid ook in dat dit niet het geval is (want ons lichaam kan fijnstof niet filteren en dikke roetvlokken wel) dus vragen we als overheid maar absurde lage fijnstof waardes van een moderne diesel, en zijn emissie systeem, die we alleen maar tijdens een korte niet op realiteit gebaseerde rijcyclus beoordelen ipv tijdens een praktijk test of tijdens de APK ipv alleen uitlezen of in sommige gevallen een roet K waarde meting die niets verteld over de vervuiling van het milieu !!

Vervolgens nemen we het VW kwalijk dat ze de standaard uitstoot test gemanipuleerd hebben, maar wie is hier nu de boosdoener ??? Laat de overheid eens met een op realiteit gebaseerde test komen en laten we eens over de hele levenscyclus bepalen welke diesel, benzine, LPG of hybride nou echt het minste milieu belastend is !

Conclusie: als de overheden echt goed willen voor milieu ipv geld verdienen dan kan dat maar dan moeten ze het spel zelf wel EERLIJK spelen.
+10000

Zo is het en niet anders...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door romo » 25 sep 2015, 21:21

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Joop » 26 sep 2015, 16:59

:mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Joy » 26 sep 2015, 17:00

Afbeelding

Gebruikersavatar
Flamman
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door Flamman » 26 sep 2015, 18:15

:clap:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door GTRene » 26 sep 2015, 19:54

:lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware

Bericht door romo » 27 sep 2015, 08:50

http://www.nu.nl/economie/4133747/duits ... ndaal.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Kan niet anders of er komen vergaande consequenties, aangepaste scherpe regelgeving.

Wellicht is dit schandaal de opmaat naar een geheel andere manier van mobiliteit en aandrijving, mijn inschatting is dat dit "schanaal" erg gelegen komt om elektrisch rijden het juiste juridische, politieke en maatschappelijke momentum te geven.

It`s a car, but not as we know it..........

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Richardt. en 118 gasten