Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Tristan » 26 okt 2017, 17:02

M3 CS wordt zelfs nu getest dus die komt.

Robin
Berichten: 51332
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Robin » 26 okt 2017, 17:06

Zo bedoelde ik het ook en ook dat een CS niet alleen een typeaanduiding is, wat hier wordt gesuggereerd.
Robin schreef: 23 okt 2017, 15:04
Macboy schreef: 23 okt 2017, 13:20 En een M3 CS is ook duurder dan een M3. Logisch dus. Terwijl de CS weinig voorstelt itt de Carrera T.
Is dat wel zo? M3 CS is er nog niet eens....
http://www.bimmertoday.de/2017/07/18/bm ... s-geplant/

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Joop » 26 okt 2017, 19:52

Robin Hartog schreef: 23 okt 2017, 12:29
Joop schreef: 23 okt 2017, 01:02 Porsche komt met de ‘poor man’s 911R’: de Carrera T, waar de T staat voor Touring.

Eigenlijk niets meer of minder dan een licht gestripte Carrera tegen een kleine extra vergoeding...
Beetje kort door de bocht. Iedereen schreeuwt dat Porsche meer 'rijdersauto's' moet maken, en als ze het doen is het weer niet goed.

Als je er over nadenkt is het best wel een briljant ding, deze T.

- Handbak (7-bak met kortere ratio's)
- Sport PASM (-20mm)
- Mechanisch diff
- Lightweight glass
- Minder geluidsisolatie
- 'Shorter rear axle ratio'
- RWS (Rear wheel steering)
- Sportkuipjes zijn ook gewoon een optie natuurlijk.

En mocht er commentaar komen op de turbo motor, op Rennlist typte iemand dit:
Note shorter gearing = torque multiplier, plus 450Nm @ 1700rpm, so you have SPASM, RAS and PTV in a car thats lighter than a 991.1 GT3.

Add MPSC2N1 and I think this car may surprise a few people. Short gearing and loads of torque is the winning recipe used by rally cars. It'll be great in the hills and twisties.

For a lot of people this car will make sense.
Helemaal mee eens. Me likey. :df:
Ik zie zo'n auto ergens wel zitten... Snap alleen niet waarom ze er weer een speciaal :ongeveer als: modelletje tegenaan moeten gooien bij Porsche, terwijl ze nog niet heel lang geleden riepen dat men wil dat er vooral met hun auto's gereden moet worden. Nu is dit weliswaar op papier geen verzamelaarsobject, want 'goedkoop' (relatief dan) en ongelimiteerd (al is het eind van het 991 model al in zicht).
Vraag me daarnaast nog wel af hoe 'leuk' dit sturen is. Met zo'n meesturende achteras krijgt dat ding naar mijn idee alleen maar bakken meer grip en dat is met het beperkte vermogen/koppel van een basis Carrera denk ik vrij lastig dwars te zetten. Niet dat je overal dwars moet, maar dat moet een beetje rijders-auto met RWD toch wel kunnen lijkt mij.

Qua prijs hebben ze 'm wel handig in de markt gezet, een vergelijkbare Carrera S (zonder het mechanisch sperdiff???) is 2k duurder, als je de sportkuipjes bij de Carrera T ook aanvinkt.

EDIT: gelijk geprijsd... Achterasbesturing is ook een optie volgens de configurator. Met het verschil dat deze op de 'normale' Carrera niet te krijgen is...

En inderdaad wat Ilija al aangaf: deze foto laat wel zien waar het bij het autorijden omdraait...:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Macboy » 26 okt 2017, 22:43

Robin ik ben denk ik in de war met de M4 DTM editie. Sorry.

Joop schreef:Snap alleen niet waarom ze er weer een speciaal modelletje tegenaan moeten gooien bij Porsche, terwijl ze nog niet heel lang geleden riepen dat men wil dat er vooral met hun auto's gereden moet worden. Nu is dit weliswaar op papier geen verzamelaarsobject, want 'goedkoop' (relatief dan) en ongelimiteerd (al is het eind van het 991 model al in zicht).
Je snapt je eigen tegenstrijdigheid toch wel ? Dit is toch fucking precies wat we willen en waar heel DF al maanden om loopt te zeiken ? Betaalbaar en niet ongelimiteerd en puur op het rijden gericht zonder meteen een GT3 te zijn die voor het circuit is bedoeld. Dat is toch exact wat Porsche zelf ook riep ?

Schiet mij maar lek ........

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door MarkS » 26 okt 2017, 23:57

Die Porsche die jij bedoelt is imho de 991.2 GT3 touring. Kost wel een ton meer dan deze maar als je dit soort bedragen betaalbaar vindt dan durf ik die GT3 op z'n minst ook wel bereikbaar te noemen. En ook niet gelimiteerd.

Het presenteren en commercieel uitmelken van dit soort speciale niche modellen heeft Porsche natuurlijk aardig geperfectioneerd. Maar het bijzondere raakt er wel een beetje vanaf. Als je hierin zit ga je met je ogen dicht (of open) het verschil met een vergelijkbaar geconfigureerde standaard Carrera echt niet merken.

Bij de Cayman R (987) had je nog enigszins het gevoel / de verwachting dat als je ermee ging rijden dat het iets bijzonders was en meer was dan de som der delen (op papier). Ik vraag me echt af of dat hier ook het geval gaat zijn. De stoere foto in de bergen waar hij zo mooi geel/vuil op staat ten spijt.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Joop » 27 okt 2017, 00:06

...ja en nee Ilija.

Nee als in: Een blik werpend op de prijslijst kun je een Carrera S op nagenoeg hetzelfde uitrustingsniveau krijgen als een Carrera T voor hetzelfde geld, maar heb je wel een sterker motorblok achterin liggen. Dan de hamvraag: Wat is dan de meerwaarde van de "T"? Want in dat opzicht is hij te duur. Met andere woorden: zijn dan de drie opties: - Lightweight glass / - Minder geluidsisolatie / - 'Shorter rear axle ratio' de enige USP's van de T die zijn premium moeten verantwoorden?

Ja als in: het concept/het idee is helder en puur DF...

...maar het totaalplaatje klopt in mijn ogen gezien niet. Toch weer een centenkwestie... ;-)

Zelfde geldt ook voor de M4 CS overigens hoor, die ook al in dit draadje wordt aangehaald. Ik vind 'm gaaf, maar de premium die je betaald bovenop de M4 Competition Package is wel een eentje die je pas gaat waarderen wanneer je met de auto de grens op gaat zoeken en dat lukt mijns inziens niet meer op de openbare weg. Ook daar geldt dat het gewichtsvoordeel niet noemenswaardig is, het vermogen nagenoeg gelijk 450 vs 460pk en verder wat 'kraaltjes' uit de GTS. Met name het aangepaste onderstel en de Michelin Pilot Cup bandjes zijn het grote onderscheid.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Macboy » 27 okt 2017, 00:21

Overigens roep ik als een van de weinigen hier al jaren dat een standaard Carrera non S voldoende is voor extreem veel driving-fun. Paar hardcore rijders daargelaten. Een GT3 is natuurlijk ook waanzin. Maar veel duurder dat kun je gewoon niet vergelijken en die is behoorlijk trackday-oriented. Op de PC Hoofdstraat rijden er al behoorlijk veel Carrera S en 4S. Dus als je dan toch enigszins onderscheidend wil zijn en road-oriented dan lijkt mij een Carrera T een prima compromis.

Pokkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23:14

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Pokkie » 27 okt 2017, 00:24

Joop schreef: 26 okt 2017, 19:52
Ik zie zo'n auto ergens wel zitten... Snap alleen niet waarom ze er weer een speciaal :ongeveer als: modelletje tegenaan moeten gooien bij Porsche, terwijl ze nog niet heel lang geleden riepen dat men wil dat er vooral met hun auto's gereden moet worden. Nu is dit weliswaar op papier geen verzamelaarsobject, want 'goedkoop' (relatief dan) en ongelimiteerd (al is het eind van het 991 model al in zicht).
Vraag me daarnaast nog wel af hoe 'leuk' dit sturen is. Met zo'n meesturende achteras krijgt dat ding naar mijn idee alleen maar bakken meer grip en dat is met het beperkte vermogen/koppel van een basis Carrera denk ik vrij lastig dwars te zetten. Niet dat je overal dwars moet, maar dat moet een beetje rijders-auto met RWD toch wel kunnen lijkt mij.
De 991.2 is juist makkelijker dwars te zetten dan bijvoorbeeld de 991.1. Ook als Carrera. Het verschil bij de 991.2 is tussen de Carrera en de Carrera S gevoelsmatig kleiner geworden door de 3.0 turbo. Het vermogen komt heftiger en eerder vrij dan bij de oude atmosferische blokken.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door indobesar » 27 okt 2017, 08:29

Macboy schreef: 27 okt 2017, 00:21 ...Dus als je dan toch enigszins onderscheidend wil zijn en road-oriented dan lijkt mij een Carrera T een prima compromis.
Dat klopt natuurlijk niet, want zoals Joop hierboven al schreef zijn ze vrijwel identiek.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Macboy » 27 okt 2017, 09:01

Minder vermogen dan een S ? Dat heb ik dan weer gemist.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door MarkS » 27 okt 2017, 10:43

Omdat het geen S is maar de basis motorisering.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door ///Joost » 27 okt 2017, 11:22

Net als vroegahh...Alleen betaalde je vroeger volgens mij juist minder minder.. :hmmm:

Afbeelding

Robin
Berichten: 51332
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Robin » 27 okt 2017, 11:29

Dat lag mede aan geen rechterbuitenspiegel en geen achterruitewisser.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Tim N » 27 okt 2017, 22:57

En dan was bovenstaande nog uitgevoerd met lichtmetalen wielen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, et

Bericht door Macboy » 28 okt 2017, 02:03

Eindelijk krijgt de non S dus de aandacht die het naar mijn idee al zo lang verdient :thumbup:

Maar dan had die inderdaad hier €99.000 mogen kosten...

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, et

Bericht door Jussi » 28 okt 2017, 12:11

Macboy schreef: 28 okt 2017, 02:03 Eindelijk krijgt de non S dus de aandacht die het naar mijn idee al zo lang verdient :thumbup:

Maar dan had die inderdaad hier €99.000 mogen kosten...
Yes, 21K minder dan de basis non-S. Makes sense! :bag:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Macboy » 28 okt 2017, 14:39

Zijn die krengen zo duur joh ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door romo » 15 nov 2017, 21:37

Hier maar even, dit is precies wat DF is all about, mooie, goede, snelle karren, waanzinnige omgeving, goed eten en drinken en een gelijkgestemde community, waanzinnig, enjoy !!


https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e3sgQNOaZM

Wouter81
Berichten: 9055
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Wouter81 » 15 nov 2017, 22:20

romo schreef: 15 nov 2017, 21:37 Hier maar even, dit is precies wat DF is all about, mooie, goede, snelle karren, waanzinnige omgeving, goed eten en drinken en een gelijkgestemde community, waanzinnig, enjoy !!


https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e3sgQNOaZM
Top filmpje, veel beter dan dit wordt het niet idd...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Joop » 16 nov 2017, 20:37

Proper roadtrip stuff! :df:

Moeilijke keuze tussen de twee, want ze zijn ongeveer gelijk geprijsd. De GTS wel de meest complete auto... Me like!

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door Tristan » 16 nov 2017, 20:53

Voor mij is het geen moeilijke keuze: GTS.

Een zo veel betere sportwagen dan de M4.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door MarkS » 16 nov 2017, 21:35

Ze vragen zich af of de GTS in de praktijk net zo snel of sneller is dan een GT3.

Ze hebben de 991.2 GTS op de NS geklokt, 1 seconde sneller dan de 991.1 GT3. Indrukwekkend.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door MarkS » 16 nov 2017, 21:52

Sprintje, CS vs GTS

https://youtu.be/_DENyXRn10Q

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door romo » 17 nov 2017, 16:25

Ik moet zeggen, na mijn eigen Porker ervaring, dat ik nog nooit zo`n goede veer/demping afstemming heb gevoeld als bij de 981 GTS, daar komt BMW dik tekort, M2 goed voorbeeld, M3-4 zal niet anders zijn.

Die M4CS is een dik ding, daar niet van, maar ik ga toch echt met de Porker GTS naar huis. Beste was beide natuurlijk :tooth:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Bericht door tomgtr » 17 nov 2017, 16:27

Tristan schreef: 16 nov 2017, 20:53 Voor mij is het geen moeilijke keuze: GTS.

Een zo veel betere sportwagen dan de M4.
Haha, ik kan daar best een redelijk gefundeerde opinie over hebben : GTS!!!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jeroen en 67 gasten