http://www.vierenzestig.nl/20187/dit-is ... ype-991-2/" onclick="window.open(this.href);return false;Dankzij een (per ongeluk?) vroege publicatie op de website van een Amerikaans autotijdschrift weten we nu definitief hoe de gefacelifte Porsche 911 Carrera S (type 991.2) eruit gaat zien. Om met de deur in huis te vallen: onder de motorkap ligt inderdaad een turbomotor.
Bumpers en lichten
Aan de buitenzijde is de nieuwe 911 Carrera S voornamelijk een evolutie ten opzichte van het huidige model. We zien nieuwe Xenon koplampen en opnieuw vormgegeven achterlichtunits. De luchtinlaten aan de voorzijde zijn voorzien van kleppen die automatisch sluiten boven ca. 15 km/u en de volledig nieuwe zwarte luchtinlaten aan de achterzijde hebben de openingen nu in de lengte in plaats van overdwars.
De voorbumper is een stap voorwaarts te opzichte van de huidige 911 Carrera S, met aangepaste LED verlichting die op meer esthetisch verantwoorde wijze in de bumper is geïntegreerd. In de achterbumper zijn daarentegen aan weerszijde luchtgaten verschenen, die – in combinatie met de wijd uiteen geplaatste dubbele uitlaten – een ietwat rommelige indruk maken.
Revolutie
Dit heeft vanzelfsprekend alles te maken met de revolutie op het motorenvlak. Gedwongen door de alsmaar striktere milieunormen zijn de traditionele, normaal geaspireerde benzinemotoren vervangen door turboblokken. Het is nog steeds een zescilinder boxer. Echter, in zowel de Carrera als de Carrera S beschikt het blok over een inhoud van 3.0 liter. In de Carrera is dit blok goed voor 370 pk, in de Carrera S levert hetzelfde blok 420pk bij 6.500 tpm.
De maximale trekkracht is daarentegen veel vroeger beschikbaar dan bij de huidige 911 Carrera S, namelijk al bij 1,700 (en tot 5,000 toeren). Met de semi-automatische PDK versnellingsbak accelereert de Carrera S hierdoor in 3,8 seconden naar 100 km/u. Dat is 0,5 seconden sneller dan zijn voorganger en 0,2 seconde sneller dan de huidige Carrera GTS. Zowel de PDK versnellingsbak als de handbak beschikken over zeven verzetten.
Frankfurt
Het vermogen wordt op de weg overgebracht door een setje Pirelli P Zero’s, 235/45ZR-20 aan de voorzijde en 305/30ZR-20 aan de achterzijde. De topsnelheid is min of meer gelijk gebleven en bedraagt 305 km/u. De echte winst zit ‘m daarentegen in het verbruik: volgens de Europese testnormen ligt dit 6 tot 13 procent lager dan de huidige 911.
De nieuwe 911 Carrera en Carrera S worden in september op de IAA in Frankfurt onthuld, waarna autojournalisten in november ermee kunnen rijden. Zowel de coupe als de cabriolet gaan later dit jaar al in de verkoop, later gevolgd door de Carrera 4 varianten. De “echte” 911 Turbo – die zal beschikken over een 4.0-liter blok – volgt in 2017, evenals de gefacelifte Targa.
(Bron + foto’s: Automobile)
Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Laatst gewijzigd door GTRene op 11 aug 2015, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Porsche 911 Carrera S type 991.2
Vreemd rooster achterop...
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 911 Carrera S type 991.2
Knot schreef:Vreemd rooster achterop...
Na een flinke rit leg je daar de kip op, een no-cost optie van Porker, de kip moet je wel zelf dokken uiteraard
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche 911 Carrera S type 991.2
Lekker verwarrende benaming straks.. Carrera's met turbo en een Turbo met turbo.
Waarom niet deze modellen:
- Carrera
- Carrera 4
- Carrera S (vermogen van Turbo maar rwd)
- Carrera 4S (vervangt de Turbo)
(of Carrera als benaming dumpen en bovenstaand rijtje met Turbo)
Waarom niet deze modellen:
- Carrera
- Carrera 4
- Carrera S (vermogen van Turbo maar rwd)
- Carrera 4S (vervangt de Turbo)
(of Carrera als benaming dumpen en bovenstaand rijtje met Turbo)
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Porsche 911 Carrera S type 991.2
Ik vind m optisch al wel heel vet!!
-
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Porsche 911 Carrera S type 991.2
Tja, paar opmerkingen hierover:
Zoals Tom zegt, verwarrende namen krijg je daarmee. Hoe gaan ze de 911 Turbo noemen dan? De 911 Extra Vette Turbo?
En jammer dat de atmo's verdwijnen maar dat is overal zo.
Voordeel is weer dat (voor zover het behelpen was ) de instap 911 straks al geweldige prestaties biedt. Een Carrera S is al bijna niet meer nodig. Voor hetzelfde (of minder vanwege CO2 straffen) geld meer prestaties in je basis-911. Dat is niet verkeerd.
Zoals Tom zegt, verwarrende namen krijg je daarmee. Hoe gaan ze de 911 Turbo noemen dan? De 911 Extra Vette Turbo?
En jammer dat de atmo's verdwijnen maar dat is overal zo.
Voordeel is weer dat (voor zover het behelpen was ) de instap 911 straks al geweldige prestaties biedt. Een Carrera S is al bijna niet meer nodig. Voor hetzelfde (of minder vanwege CO2 straffen) geld meer prestaties in je basis-911. Dat is niet verkeerd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 911 Carrera S type 991.2
zullen wellicht wel eenvoudiger op te porren zijn met zo'n turbo
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche 911 Carrera S type 991.2
Heb niets met Porsche, maar eh...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 911 Carrera S type 991.2
en de turbo Turbo
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 41769.html" onclick="window.open(this.href);return false;Porsche Turbo mit mehr Leistung
In der Heckansicht ändern sich die Endrohre der Auspuffanlage. Der normale Elfer setzt auf zwei einzelne runde Endrohre der Turbo auf eine Vierrohranlage mit trapezförmig angeordneten Rohren. Zudem gibt es Retuschen an der Heckschürze und den Lufteinlässen auf dem Heck.
Unter diesem dürfte der 3,8-Liter-Biturbo-Boxermotor im Porsche 911 Turbo leicht an Leistung zulegen. Kommen der normale Turbo aktuell auf 520 PS und der Turbo S auf 560 PS, so dürften die überarbeiteten Versionen rund 20 PS draufpacken. Entscheidender sind die Veränderung bei den bisherigen Sauger-Modellen. Hier sollen die Sauger durch Turbo-Versionen mit 2,7- und 3,0 Liter Hubraum ersetzt werden. Wie immer gewinnt dabei die Leistung: Die Ansage lautet 370 PS und 450 Nm im Carrera und 420 PS und 510 Nm im Carrera S.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Geschiedenis die zich herhaalt??
Er zijn problemen met de motor van de nieuwe GT3RS, de productie blijkt gestaakt en er zijn er intussen een paar in de hens gegaan;
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1166365" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn problemen met de motor van de nieuwe GT3RS, de productie blijkt gestaakt en er zijn er intussen een paar in de hens gegaan;
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1166365" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
TE snel met een 991 GTS op een natte weg, dit is het resultaat, bizar wederom;
http://www.frankenpost.de/fotos/nachric ... 14,3997852" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook een Porsche wint het niet van een boom.
http://www.frankenpost.de/fotos/nachric ... 14,3997852" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook een Porsche wint het niet van een boom.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
auw...
zo te zien ook wat bol lopende weg, denk ook dat als je met zo'n porsche en brede lappen met grip, die grip ineens verliest op snelheid/acceleratie, dan gaat het ook rap en heb je ineens veel ruimte nodig, boom stond wat in/naast de weg.
zo te zien ook wat bol lopende weg, denk ook dat als je met zo'n porsche en brede lappen met grip, die grip ineens verliest op snelheid/acceleratie, dan gaat het ook rap en heb je ineens veel ruimte nodig, boom stond wat in/naast de weg.
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Achterkant: super, uitlaat lay-out erg mooi. Rooster geeft iets krachtigs mee.
Voorkant: met camera veel minder mooi dan zonder camera.
Ben benieuwd hoe het motorblok ontvangen gaat worden.
Voorkant: met camera veel minder mooi dan zonder camera.
Ben benieuwd hoe het motorblok ontvangen gaat worden.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Overal is wel wat, maar als ik 't over bouwkwaliteit/built-to-last heb in autoland, gebruik ik altijd '...maar 't is geen Porsche'.
Die moet ik dus ook veranderen...
Die moet ik dus ook veranderen...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Het resultaat is daar. Jammer van de uitlaten...Achterkant: super, uitlaat lay-out erg mooi. Rooster geeft iets krachtigs mee.
Voorkant: met camera veel minder mooi dan zonder camera.
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Te vroeg conclusies getrokken. Sport uitlaat bestellen en ze worden gecentreerd.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Wat me opviel is dat de Turbo voortaan een 10 cm langere wielbasis heeft ten opzichte van zijn familieleden. Dat is nogal een verandering binnen eenzelfde modelrange.
- Godspeed
- Berichten: 2023
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Gisteren bij de Ring de nieuwe 991.2 Carrera S gespot. In een gewaagd kleurtje, dat kan ik appreciëren, echter de achterlichten en positie van de uitlaten vind ik helemaal niks.
- Tim N
- Berichten: 7748
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Is al van oudsher op die manier
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Zo'n vierkante nr plaat vind ik dan weer niets (achterop de 911).
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Kenteken lelijk idd. Uitlaten ook niet mijn ding vooralsnog. Achterlichten wel gaaf, maar vind de wijziging eigenlijk te vroeg komen. Kan nog prima 2 jaar mee de huidige ?
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.
Mwoah, nu ben ik 'n beetje een Herbievoor, lol @c plaatjes Tim N, maar die grijze Carrera S (turbo), kan dat in handbak? Lekkere daily hoor.
Die uitlaten zitten daar prima vind ik, gewoon horizontale kentekenplaat, klaar.
Die uitlaten zitten daar prima vind ik, gewoon horizontale kentekenplaat, klaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 250 gasten