Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
M3 CS wordt zelfs nu getest dus die komt.
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Zo bedoelde ik het ook en ook dat een CS niet alleen een typeaanduiding is, wat hier wordt gesuggereerd.
Robin schreef: ↑23 okt 2017, 15:04Is dat wel zo? M3 CS is er nog niet eens....
http://www.bimmertoday.de/2017/07/18/bm ... s-geplant/
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Ik zie zo'n auto ergens wel zitten... Snap alleen niet waarom ze er weer een speciaal modelletje tegenaan moeten gooien bij Porsche, terwijl ze nog niet heel lang geleden riepen dat men wil dat er vooral met hun auto's gereden moet worden. Nu is dit weliswaar op papier geen verzamelaarsobject, want 'goedkoop' (relatief dan) en ongelimiteerd (al is het eind van het 991 model al in zicht).Robin Hartog schreef: ↑23 okt 2017, 12:29Beetje kort door de bocht. Iedereen schreeuwt dat Porsche meer 'rijdersauto's' moet maken, en als ze het doen is het weer niet goed.
Als je er over nadenkt is het best wel een briljant ding, deze T.
- Handbak (7-bak met kortere ratio's)
- Sport PASM (-20mm)
- Mechanisch diff
- Lightweight glass
- Minder geluidsisolatie
- 'Shorter rear axle ratio'
- RWS (Rear wheel steering)
- Sportkuipjes zijn ook gewoon een optie natuurlijk.
En mocht er commentaar komen op de turbo motor, op Rennlist typte iemand dit:
Helemaal mee eens. Me likey.Note shorter gearing = torque multiplier, plus 450Nm @ 1700rpm, so you have SPASM, RAS and PTV in a car thats lighter than a 991.1 GT3.
Add MPSC2N1 and I think this car may surprise a few people. Short gearing and loads of torque is the winning recipe used by rally cars. It'll be great in the hills and twisties.
For a lot of people this car will make sense.
Vraag me daarnaast nog wel af hoe 'leuk' dit sturen is. Met zo'n meesturende achteras krijgt dat ding naar mijn idee alleen maar bakken meer grip en dat is met het beperkte vermogen/koppel van een basis Carrera denk ik vrij lastig dwars te zetten. Niet dat je overal dwars moet, maar dat moet een beetje rijders-auto met RWD toch wel kunnen lijkt mij.
Qua prijs hebben ze 'm wel handig in de markt gezet, een vergelijkbare Carrera S (zonder het mechanisch sperdiff???) is 2k duurder, als je de sportkuipjes bij de Carrera T ook aanvinkt.
EDIT: gelijk geprijsd... Achterasbesturing is ook een optie volgens de configurator. Met het verschil dat deze op de 'normale' Carrera niet te krijgen is...
En inderdaad wat Ilija al aangaf: deze foto laat wel zien waar het bij het autorijden omdraait...:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Robin ik ben denk ik in de war met de M4 DTM editie. Sorry.
Schiet mij maar lek ........
Je snapt je eigen tegenstrijdigheid toch wel ? Dit is toch fucking precies wat we willen en waar heel DF al maanden om loopt te zeiken ? Betaalbaar en niet ongelimiteerd en puur op het rijden gericht zonder meteen een GT3 te zijn die voor het circuit is bedoeld. Dat is toch exact wat Porsche zelf ook riep ?Joop schreef:Snap alleen niet waarom ze er weer een speciaal modelletje tegenaan moeten gooien bij Porsche, terwijl ze nog niet heel lang geleden riepen dat men wil dat er vooral met hun auto's gereden moet worden. Nu is dit weliswaar op papier geen verzamelaarsobject, want 'goedkoop' (relatief dan) en ongelimiteerd (al is het eind van het 991 model al in zicht).
Schiet mij maar lek ........
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Die Porsche die jij bedoelt is imho de 991.2 GT3 touring. Kost wel een ton meer dan deze maar als je dit soort bedragen betaalbaar vindt dan durf ik die GT3 op z'n minst ook wel bereikbaar te noemen. En ook niet gelimiteerd.
Het presenteren en commercieel uitmelken van dit soort speciale niche modellen heeft Porsche natuurlijk aardig geperfectioneerd. Maar het bijzondere raakt er wel een beetje vanaf. Als je hierin zit ga je met je ogen dicht (of open) het verschil met een vergelijkbaar geconfigureerde standaard Carrera echt niet merken.
Bij de Cayman R (987) had je nog enigszins het gevoel / de verwachting dat als je ermee ging rijden dat het iets bijzonders was en meer was dan de som der delen (op papier). Ik vraag me echt af of dat hier ook het geval gaat zijn. De stoere foto in de bergen waar hij zo mooi geel/vuil op staat ten spijt.
Het presenteren en commercieel uitmelken van dit soort speciale niche modellen heeft Porsche natuurlijk aardig geperfectioneerd. Maar het bijzondere raakt er wel een beetje vanaf. Als je hierin zit ga je met je ogen dicht (of open) het verschil met een vergelijkbaar geconfigureerde standaard Carrera echt niet merken.
Bij de Cayman R (987) had je nog enigszins het gevoel / de verwachting dat als je ermee ging rijden dat het iets bijzonders was en meer was dan de som der delen (op papier). Ik vraag me echt af of dat hier ook het geval gaat zijn. De stoere foto in de bergen waar hij zo mooi geel/vuil op staat ten spijt.
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
...ja en nee Ilija.
Nee als in: Een blik werpend op de prijslijst kun je een Carrera S op nagenoeg hetzelfde uitrustingsniveau krijgen als een Carrera T voor hetzelfde geld, maar heb je wel een sterker motorblok achterin liggen. Dan de hamvraag: Wat is dan de meerwaarde van de "T"? Want in dat opzicht is hij te duur. Met andere woorden: zijn dan de drie opties: - Lightweight glass / - Minder geluidsisolatie / - 'Shorter rear axle ratio' de enige USP's van de T die zijn premium moeten verantwoorden?
Ja als in: het concept/het idee is helder en puur DF...
...maar het totaalplaatje klopt in mijn ogen gezien niet. Toch weer een centenkwestie...
Zelfde geldt ook voor de M4 CS overigens hoor, die ook al in dit draadje wordt aangehaald. Ik vind 'm gaaf, maar de premium die je betaald bovenop de M4 Competition Package is wel een eentje die je pas gaat waarderen wanneer je met de auto de grens op gaat zoeken en dat lukt mijns inziens niet meer op de openbare weg. Ook daar geldt dat het gewichtsvoordeel niet noemenswaardig is, het vermogen nagenoeg gelijk 450 vs 460pk en verder wat 'kraaltjes' uit de GTS. Met name het aangepaste onderstel en de Michelin Pilot Cup bandjes zijn het grote onderscheid.
Nee als in: Een blik werpend op de prijslijst kun je een Carrera S op nagenoeg hetzelfde uitrustingsniveau krijgen als een Carrera T voor hetzelfde geld, maar heb je wel een sterker motorblok achterin liggen. Dan de hamvraag: Wat is dan de meerwaarde van de "T"? Want in dat opzicht is hij te duur. Met andere woorden: zijn dan de drie opties: - Lightweight glass / - Minder geluidsisolatie / - 'Shorter rear axle ratio' de enige USP's van de T die zijn premium moeten verantwoorden?
Ja als in: het concept/het idee is helder en puur DF...
...maar het totaalplaatje klopt in mijn ogen gezien niet. Toch weer een centenkwestie...
Zelfde geldt ook voor de M4 CS overigens hoor, die ook al in dit draadje wordt aangehaald. Ik vind 'm gaaf, maar de premium die je betaald bovenop de M4 Competition Package is wel een eentje die je pas gaat waarderen wanneer je met de auto de grens op gaat zoeken en dat lukt mijns inziens niet meer op de openbare weg. Ook daar geldt dat het gewichtsvoordeel niet noemenswaardig is, het vermogen nagenoeg gelijk 450 vs 460pk en verder wat 'kraaltjes' uit de GTS. Met name het aangepaste onderstel en de Michelin Pilot Cup bandjes zijn het grote onderscheid.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Overigens roep ik als een van de weinigen hier al jaren dat een standaard Carrera non S voldoende is voor extreem veel driving-fun. Paar hardcore rijders daargelaten. Een GT3 is natuurlijk ook waanzin. Maar veel duurder dat kun je gewoon niet vergelijken en die is behoorlijk trackday-oriented. Op de PC Hoofdstraat rijden er al behoorlijk veel Carrera S en 4S. Dus als je dan toch enigszins onderscheidend wil zijn en road-oriented dan lijkt mij een Carrera T een prima compromis.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 23 apr 2016, 23:14
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
De 991.2 is juist makkelijker dwars te zetten dan bijvoorbeeld de 991.1. Ook als Carrera. Het verschil bij de 991.2 is tussen de Carrera en de Carrera S gevoelsmatig kleiner geworden door de 3.0 turbo. Het vermogen komt heftiger en eerder vrij dan bij de oude atmosferische blokken.Joop schreef: ↑26 okt 2017, 19:52
Ik zie zo'n auto ergens wel zitten... Snap alleen niet waarom ze er weer een speciaal modelletje tegenaan moeten gooien bij Porsche, terwijl ze nog niet heel lang geleden riepen dat men wil dat er vooral met hun auto's gereden moet worden. Nu is dit weliswaar op papier geen verzamelaarsobject, want 'goedkoop' (relatief dan) en ongelimiteerd (al is het eind van het 991 model al in zicht).
Vraag me daarnaast nog wel af hoe 'leuk' dit sturen is. Met zo'n meesturende achteras krijgt dat ding naar mijn idee alleen maar bakken meer grip en dat is met het beperkte vermogen/koppel van een basis Carrera denk ik vrij lastig dwars te zetten. Niet dat je overal dwars moet, maar dat moet een beetje rijders-auto met RWD toch wel kunnen lijkt mij.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Minder vermogen dan een S ? Dat heb ik dan weer gemist.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Omdat het geen S is maar de basis motorisering.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Net als vroegahh...Alleen betaalde je vroeger volgens mij juist minder minder..
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Dat lag mede aan geen rechterbuitenspiegel en geen achterruitewisser.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
En dan was bovenstaande nog uitgevoerd met lichtmetalen wielen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, et
Eindelijk krijgt de non S dus de aandacht die het naar mijn idee al zo lang verdient
Maar dan had die inderdaad hier €99.000 mogen kosten...
Maar dan had die inderdaad hier €99.000 mogen kosten...
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Zijn die krengen zo duur joh
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Hier maar even, dit is precies wat DF is all about, mooie, goede, snelle karren, waanzinnige omgeving, goed eten en drinken en een gelijkgestemde community, waanzinnig, enjoy !!
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e3sgQNOaZM
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e3sgQNOaZM
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Top filmpje, veel beter dan dit wordt het niet idd...romo schreef: ↑15 nov 2017, 21:37 Hier maar even, dit is precies wat DF is all about, mooie, goede, snelle karren, waanzinnige omgeving, goed eten en drinken en een gelijkgestemde community, waanzinnig, enjoy !!
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e3sgQNOaZM
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Proper roadtrip stuff!
Moeilijke keuze tussen de twee, want ze zijn ongeveer gelijk geprijsd. De GTS wel de meest complete auto... Me like!
Moeilijke keuze tussen de twee, want ze zijn ongeveer gelijk geprijsd. De GTS wel de meest complete auto... Me like!
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Voor mij is het geen moeilijke keuze: GTS.
Een zo veel betere sportwagen dan de M4.
Een zo veel betere sportwagen dan de M4.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Ze vragen zich af of de GTS in de praktijk net zo snel of sneller is dan een GT3.
Ze hebben de 991.2 GTS op de NS geklokt, 1 seconde sneller dan de 991.1 GT3. Indrukwekkend.
Ze hebben de 991.2 GTS op de NS geklokt, 1 seconde sneller dan de 991.1 GT3. Indrukwekkend.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Ik moet zeggen, na mijn eigen Porker ervaring, dat ik nog nooit zo`n goede veer/demping afstemming heb gevoeld als bij de 981 GTS, daar komt BMW dik tekort, M2 goed voorbeeld, M3-4 zal niet anders zijn.
Die M4CS is een dik ding, daar niet van, maar ik ga toch echt met de Porker GTS naar huis. Beste was beide natuurlijk
Die M4CS is een dik ding, daar niet van, maar ik ga toch echt met de Porker GTS naar huis. Beste was beide natuurlijk
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10418
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Philipoo en 179 gasten