Het grote F10 (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
bm-dub
Berichten: 1005
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 S85

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door bm-dub » 17 sep 2018, 13:57

Arthur schreef:
14 sep 2018, 14:46
Volgens mij is de voorbumper gespoten ;)
De auto stond achterin de showroom, was niet optimaal belicht zeg maar. Het is me niet opgevallen. Kreeg wel een goede indruk van het bedrijf.

Wimo
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Wimo » 17 sep 2018, 14:25

Knot schreef:
17 sep 2018, 13:47
In 6 sec naar de 100kmu en 430nm
Zal wel iets minder zijn in een 5 .. maar dan nog. Prima waardes en lekker veel koppel.

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4451
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: The 90’s.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 17 sep 2018, 14:55


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 25250
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 17 sep 2018, 15:16

bm-dub schreef:
17 sep 2018, 13:57
Arthur schreef:
14 sep 2018, 14:46
Volgens mij is de voorbumper gespoten ;)
De auto stond achterin de showroom, was niet optimaal belicht zeg maar. Het is me niet opgevallen. Kreeg wel een goede indruk van het bedrijf.
Was een knipoog naar Knot. Ik weet helemaal niet of het zo is.

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1231
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Auke M535i » 17 sep 2018, 15:19

Martijn_bmw schreef:
17 sep 2018, 12:49
ErikS schreef:
17 sep 2018, 12:20
Een 520D vond ik dikke prima, heb nooit een 520i gereden.
Zal best dat ze net zo snel zijn, maar beleving in een wat oudere met minder isolatie ed en het geluid van een R6 is voor mij wel heel anders eerlijk gezegd.
Dit ben ik helemaal met je eens, oudere auto altijd een 6 cilinder voor mij!

maar die nieuwe (F10) is zo geisoleerd en stil, en de 6 cilinder is zo extreem stil en belevingloos dat het mij niks meer doet in de F10.
toevallig dit weekeind nog een blokje in een 523i gereden, doe mij maar een N20 met turbo dan.

beleving is er toch niet in die auto, comfort it is en als je dat zoekt dan is een F10 echt je auto. maar dan ook liever het comfort van veel koppel en dus een turbo motor. benzine of diesel om het even.
Daar ben ik het niet mee eens. Mijn 523ia (6 cilinder dus), loopt zoveel mooier, stiller en rustiger dan een nieuwere 520. Zelfs een G30 520 vind ik onder doen aan mijn N53B30.

Daarnaast, ongeacht turbo of niet, 200pk vind ik echt de ondergrens, ongeacht koppel. Chippen vind ik geen optie.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12087
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 17 sep 2018, 16:04

mag jij vinden, ik vind wat anders :)

6 cilinder in een auto waar je hem hoort en sportief mee rijdt vind ik het zeker een meewraarde.

zoals gezegd ik vind dat je in een F10 de motor toch niet of iig veel te minimaal hoort en dus maakt het geen bal uit welk blok er in ligt.
ze zijn allemaal prima en ruim voldoende voor waar de 5 serie voor gemaakt is namelijk op snelheid zo comfortabel mogelijk van A naar B lange afstanden afleggen.
mocht je nou in D wonen of werken en dagelijks boven de 200 komen ja dan zou ik liever wat reserve hebben maar in NL is elke motor prima in een F10

en je redenering 200pk is ondergrens ongeacht koppel is natuurlijk zinloos, ten eerste is PK niks anders dan een sommetje van NM op een bepaald toerental. En ten tweede juist bij een 5 serie en grote andere auto's wil je veel kracht op lage toeren om comfortabel snelheid te maken. en juist daar is elke turbo motor superieur aan een atmo motor, een motor met weinig koppel en veel topvermogen is juist atmo superieur maar die wil je in een 1 of 3 serie....

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4451
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: The 90’s.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 17 sep 2018, 17:22

Eens met Auke. Heb ooit eens gereden in een F30 320i en later een 328i. Een zes cilinder loopt zoveel mooier dan een nerveuze vier cilinder met turbo. Vind de motor echt niet bij de 3 serie passen laat staan in een 5 serie.

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1231
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Auke M535i » 17 sep 2018, 17:34

Agree to disagree Martijn :-)

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4451
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: The 90’s.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 17 sep 2018, 17:44

Ja maar het blijft persoonlijk wie welke voorkeur.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12087
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 17 sep 2018, 17:49

Mike R32 schreef:
17 sep 2018, 17:22
Eens met Auke. Heb ooit eens gereden in een F30 320i en later een 328i. Een zes cilinder loopt zoveel mooier dan een nerveuze vier cilinder met turbo. Vind de motor echt niet bij de 3 serie passen laat staan in een 5 serie.
Uhhh 328i en 320i zijn dezelfde motor :tooth:

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4451
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: The 90’s.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 17 sep 2018, 17:50

Martijn_bmw schreef:
17 sep 2018, 17:49
Mike R32 schreef:
17 sep 2018, 17:22
Eens met Auke. Heb ooit eens gereden in een F30 320i en later een 328i. Een zes cilinder loopt zoveel mooier dan een nerveuze vier cilinder met turbo. Vind de motor echt niet bij de 3 serie passen laat staan in een 5 serie.
Uhhh 328i en 320i zijn dezelfde motor :tooth:
Dat weet ik. Toen ik nog de e90 325 LCI had ben ik gaan kijken voor een F320 en later een F328. Beide minder fijn dan mijn toenmalige zes cilinder.

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 17458
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Tom » 17 sep 2018, 19:18

De 6-in-lijn van BMW vind ik juist een perfecte motor voor comfort, prachtige rustige loop zonder trillingen, draait lekker op lage toeren etc. Dat is niet iets wat je alleen of juist in een sportieve auto wil.

Collega heeft een F10 520i en toegeven, van die 4 cilinder heb je eigenlijk geen last (qua geluid/vibraties). De boel is zo goed geïsoleerd. Dus ik snap Martijn wel. Het is niet meer zoals vroeger dat je zo'n klein torretje (met te weinig kracht) uit het vooronder hoort komen.
En toch zou ik ook de voorkeur hebben voor een 6-in-lijn, al zit het bij hedendaagse auto's steeds vaker tussen de oren :) Die 6-in-lijn is toch wel een beetje waar BMW groot mee is geworden en voor een 4 cilinder kun/kon je bij elk willekeurig automerk terecht.

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1231
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Auke M535i » 17 sep 2018, 19:44

In de G30 vond ik de 4 cilinder toch echt super lawaaierig en nerveus, geen mooie combinatie iig

allen
Berichten: 15894
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door allen » 17 sep 2018, 19:55

Nerveus... Lawaaierig...
In tegenstelling tot de diesel geen isolatie? 520D was bloedsaai en stil. Nul komma nul stuurgevoel. Gevalletje weggegooid geld.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12087
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Martijn_bmw » 17 sep 2018, 20:39

Tom schreef:
17 sep 2018, 19:18
Die 6-in-lijn is toch wel een beetje waar BMW groot mee is geworden en voor een 4 cilinder kun/kon je bij elk willekeurig automerk terecht.
Dit is ook zeker zo, en ik vind het persoonlijk ook heus erg jammer zo bedoel ik het niet.

Alleen met de huidige CO2 druk op fabrikanten ontkom je gewoon niet aan kleinere efficiëntere (turbo) motoren en om dan elke moderne Bmw met 4 cilinder meteen af te serveren als slecht, nooit willen hebben enz... dat vind ik gewoon onzin, zeker als je er zelf nog nooit mee hebt gereden

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1231
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Auke M535i » 17 sep 2018, 21:00

Slecht... Nooit willen hebben... Dat zijn jou woorden Groen Links stemmer ;-)

indobesar
Berichten: 9209
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: 323ti, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door indobesar » 17 sep 2018, 22:26

Een vriend van me heeft een 520d Touring op het oog uit 2011. Zonder 30+ pagina's door te lezen, wat zijn de aandachtspunten van dit model?

Bvd!

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4451
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: The 90’s.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 17 sep 2018, 22:42

indobesar schreef:
17 sep 2018, 22:26
Een vriend van me heeft een 520d Touring op het oog uit 2011. Zonder 30+ pagina's door te lezen, wat zijn de aandachtspunten van dit model?

Bvd!
https://youtu.be/CV0IpVfJbAs

https://youtu.be/N0QjMpqy9wo

https://youtu.be/eRs3oRfVywk

Online
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 25913
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW E63 630i / BMW F20 120i

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Knot » 18 sep 2018, 09:01

Auke M535i schreef:
17 sep 2018, 19:44
In de G30 vond ik de 4 cilinder toch echt super lawaaierig en nerveus, geen mooie combinatie iig
Een V10 in een E60 is ook nerveus en lawaaierig maar om nou te zeggen dat het geen mooie combinatie is... :angel:

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4451
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: The 90’s.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 18 sep 2018, 11:23


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 25250
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 18 sep 2018, 11:31

Import. Volgens een aantal hetzelfde geval als bij een gespoten bumper ;)

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4451
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: The 90’s.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 18 sep 2018, 11:37

Arthur schreef:
18 sep 2018, 11:31
Import. Volgens een aantal hetzelfde geval als bij een gespoten bumper ;)
Is al in 2012 geïmporteerd. Zou voor mij geen probleem zijn als de auto goed is.

Online
Gebruikersavatar
535d
Berichten: 1726
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Locatie: Hurdegaryp

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door 535d » 18 sep 2018, 12:46

Auke M535i schreef:
17 sep 2018, 15:19

Daar ben ik het niet mee eens. Mijn 523ia (6 cilinder dus), loopt zoveel mooier, stiller en rustiger dan een nieuwere 520. Zelfs een G30 520 vind ik onder doen aan mijn N53B30.

Daarnaast, ongeacht turbo of niet, 200pk vind ik echt de ondergrens, ongeacht koppel. Chippen vind ik geen optie.
Klopt de 523i is toch wel de minimale motor (6 pitter) die je in een F10 moet hebben. Maar moet wel eerlijk zeggen, heb ooit in mijn F10 tijdperk eens een 523i meegehad toen de 535d bij de dealer stond voor een onderhoudsbeurt en die voelde wel wat tam aan. Maar ik denk dat dat te maken had met dat ik 300pk en 600nm gewend was. Loopt beslist mooi die 523i.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 25250
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 18 sep 2018, 12:54

Dan moet het echt van de 6 cilinder en z'n geluid komen. De 23i is geen geweldenaar en ik zou verder geen reden zien om deze te verkiezen boven een zuinigere 2.0 turbo 4 cilinder.

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4451
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: The 90’s.

Re: Het grote F10 (occasion) topic

Bericht door Mike R32 » 18 sep 2018, 14:33

BR Perfornance kan een F10 523i blijkbaar wel tunen naar 270pk. Lijkt me dan zeker de moeite.
https://www.br-performance.be/nl-be/chi ... 2010-2011/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartb, Bombadil, Fernando, FreudeamFahren, Jeroen89, JvH, RS-Ron, S-RS, Sidney, Stefanb, Str8Six, Vlokmans en 47 gasten