Mooi he, en daar was natuurlijk absoluut geen sprake van toen je hem een paar maanden terug bij een collega dealer kocht.Knot schreef: ↑12 mar 2017, 00:01 Krijg overal te horen dat de handbak het probleem is... geen echte liefhebbers dus maar massa verkoop waar BMW op richt, ze hebben geen zin 6 tot 12 maanden met de auto te zitten want dan is die 5k marge er zeker vanaf, ondanks de lage kmstand die ik heb.
Toch ben je veel meer betrokken bij het besturen van de auto als je hem handmatig van 1 naar 2 moet zetten als de rook in de buitenspiegels begint op te bouwen en je met links de rem los moet laten om het koppelingspedaal te kunnen bedienen
Het grote F10 (occasion) topic
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote F10 (occasion) topic
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Als het geen handbak was had ik die van Knot ook overwogen in plaats van een nieuwe. Ik zie mijzelf wel als liefhebber, maar rijd de auto ook dagelijks. Handbak ga ik mij dan aan ergeren. Sommigen hier houden erg vast aan een handbak. Als je het nuchter bekijkt is de automaat beter, sneller en heeft voor dagelijks gebruik meer comfort. Afgelopen week de Golf (met handbak) van MdV een dag gebruikt om naar mijn werk in Amsterdam te rijden. Na een kwartier was ik dat schakelen al helemaal zat. Ook voor alleen een funauto zou ik nu de automaat kiezen.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik wil ook echt geen handbak meer..
Automaat vind ik heerlijk. En zeker met flippers is het gewoon leuk om te spelen.
Ik mis het schakelen niet.
Automaat vind ik heerlijk. En zeker met flippers is het gewoon leuk om te spelen.
Ik mis het schakelen niet.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
+1, eens een automaat nooit meer anders!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Mwah, ik weet nog van de F30 dat ik de ZF te snel vond opschakelen en in sport of + was het goed maar dan ging hij weer niet in 8... was het voor mij allemaal niet niet. In de drukte/file etc wel lekker natuurlijk maar het enige wat ik doe is de auto 2x per week een avondje een uurtje uitlaten en dan ga je er na het warmrijden ook echt voor, dan is de handbak heerlijk, je wordt er echt meer bij betrokken, je moet echt werken voor je strepen zegmaar
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote F10 (occasion) topic
LOLKnot schreef: ↑12 mar 2017, 20:14 Mwah, ik weet nog van de F30 dat ik de ZF te snel vond opschakelen en in sport of + was het goed maar dan ging hij weer niet in 8... was het voor mij allemaal niet niet. In de drukte/file etc wel lekker natuurlijk maar het enige wat ik doe is de auto 2x per week een avondje een uurtje uitlaten en dan ga je er na het warmrijden ook echt voor, dan is de handbak heerlijk, je wordt er echt meer bij betrokken, je moet echt werken voor je strepen zegmaar
vind een automaat als daily wel echt een stuk fijner en rustiger rijden. ben echter wel blij dat de funauto (Z3 coupe) lekker een handbak heeft. even los van het feit dat de automaatbakken van die tijd niet echt sportief waren
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Het grote F10 (occasion) topic
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Erg mooie uitvoering vind ik. Mooi individual kleurtje, dikke motor, luxe aangekleed. Wel een gevoelige motor, maar die is vervangen nadat er een update voor de motor is gekomen, dus wellicht zijn de grote problemen daarmee verleden tijd. Mooi prijsje voor zo'n bomvolle bak.
Erg mooie uitvoering vind ik. Mooi individual kleurtje, dikke motor, luxe aangekleed. Wel een gevoelige motor, maar die is vervangen nadat er een update voor de motor is gekomen, dus wellicht zijn de grote problemen daarmee verleden tijd. Mooi prijsje voor zo'n bomvolle bak.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Wat ik nooit snap is dat ze wel vermelden dat het een individual kleur is maar dan niet WELKE, zelfde geld*T voor het leder.
Laatst gewijzigd door Tim N op 09 mei 2017, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Is die Individual kleur niet juist duurder dan leder?
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Neeehhh beter he
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Een F10 met adaptive dempers zonder M-pakket, heeft die het zelfde onderstel als een F10 met M-pakket?
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Wouw, echt een prachtding. Ik wil de C63 misschien weer inruilen voor een iets comfortabelere, grotere en minder afschrijvende station. De 535i F11 heb ik al afgevinkt, dus wilde naar een A6 TDI biturbo kijken. Maar als ik dit zie, wauw!Zed240 schreef: ↑09 mei 2017, 10:28 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Erg mooie uitvoering vind ik. Mooi individual kleurtje, dikke motor, luxe aangekleed. Wel een gevoelige motor, maar die is vervangen nadat er een update voor de motor is gekomen, dus wellicht zijn de grote problemen daarmee verleden tijd. Mooi prijsje voor zo'n bomvolle bak.
Zou het vervangen van al die onderdelen het probleem verholpen hebben? Ik begreep dat die V8's nog steeds erg gevoelig zijn.. Zou hij het ding niet gewoon wegdoen omdat hij klaar is met alle problemen?
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Dat is inderdaad de grote gok bij deze auto's. De auto is al behoorlijk scherp geprijsd, waar hoogstwaarschijnlijk nog wel wat af kan ook (prijs is onderhandelbaar en hij staat al minstens een week of 5). Misschien is dat al een teken, wellicht ook niet. Volgens mij is de TU versie (opvolger/update) vele malen betrouwbaarder, maar ik betwijfel of ze er een TU blok in hebben gelegd. Meest logische bij garantie is gewoon weer het oude type blok.
Er zijn hier vast BMW technici die daar meer van weten. En een belletje richting verkoper kan nooit kwaad toch? Als ik in de markt was voor een zodanige auto zou dit hem waarschijnlijk wel worden. Vind het echt een prachtuitvoering.
Er zijn hier vast BMW technici die daar meer van weten. En een belletje richting verkoper kan nooit kwaad toch? Als ik in de markt was voor een zodanige auto zou dit hem waarschijnlijk wel worden. Vind het echt een prachtuitvoering.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik zat ook pas weer te kijken maar die krengen blijven nog aan de prijs. Voor mij geen adaptief onderstel meer op een sportieve auto, op de 235 was het een nerveus ding mede daardoor maar op een F10 werkt het misschien wel.
Zou prima kunnen leven met het standaard (vaste) M onderstel van het M pakket, of als losse optie. Ik wacht nog even tot de 2010/2011 528i onder de 20k duiken en dan vink ik hem wel af.
Zou prima kunnen leven met het standaard (vaste) M onderstel van het M pakket, of als losse optie. Ik wacht nog even tot de 2010/2011 528i onder de 20k duiken en dan vink ik hem wel af.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Sinds wanneer is een 5 een sportieve wagen dan?
Hooguit een sportief ogende zware zeeschuit. Wordt nooit een Bayliner.
Hooguit een sportief ogende zware zeeschuit. Wordt nooit een Bayliner.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zeg ik toch ook niet... ik wil geen adaptief meer op een 1/2 etc.. maar op een 5 misschien prima omdat je daar niet de hooligan mee uit gaat hangen (als het goed is).
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Naar verluidt(amerikaanse Fora, in Europa zijn er niet zoveel verkocht) is de 408pk(N63) versie van de 550i nogal een ramp, vooral qua olieverbruik, turbo's en Injectoren.Zed240 schreef: ↑12 jun 2017, 22:42 Dat is inderdaad de grote gok bij deze auto's. De auto is al behoorlijk scherp geprijsd, waar hoogstwaarschijnlijk nog wel wat af kan ook (prijs is onderhandelbaar en hij staat al minstens een week of 5). Misschien is dat al een teken, wellicht ook niet. Volgens mij is de TU versie (opvolger/update) vele malen betrouwbaarder, maar ik betwijfel of ze er een TU blok in hebben gelegd. Meest logische bij garantie is gewoon weer het oude type blok.
Er zijn hier vast BMW technici die daar meer van weten. En een belletje richting verkoper kan nooit kwaad toch? Als ik in de markt was voor een zodanige auto zou dit hem waarschijnlijk wel worden. Vind het echt een prachtuitvoering.
Om maar even iemand te quoten: 'OP, the issues you have on your 550 is a common issue on the 750. I'm currently checking out the F10 forum to see if I should trade in my F01 for an F10. Oil consumption, injectors, turbos are very common topics in the F01/02 forum. The N63 engine that is shared with the 550 seems to have a major design flaw. My advice: Do not own your car without warranty'.
De latere 550i(N63TU, 450pk) lijkt vooralsnog een stuk beter te zijn, maar deze is natuurlijk ook een stuk minder lang 'on the road'. Feit is wel dat er veel dingen zijn aangepast ten opzichte van de N63:
Engine mechanical
• New cylinder head due to use of the Turbo Valvetronic Direct Injection (TVDI) procedure
• 3rd generation Valvetronic
• New valvetrain with modified timing
• Adoption of VANOS from the N55 engine
• New cylinder head cover with adapted crankcase ventilation
• Pistons with modified piston crown geometry
• New connecting rod with even pitch and adaptation of the crankcase due to modified connecting rod shape
• Adapted crankshaft
• Chain drive with modified guide rails and an extruded chain with 142 elements.
Oil supply
• Pendulum slide cell pump with small overall width
• Eight individual oil spray nozzles for piston crown cooling.
Cooling
• Integration of the two engine control units in the low-temperature circuit and cooling over the back panel with cooling pipe
• Expansion tank under the left side wall with separate filling hopper.
Intake and exhaust emission systems
• Adaptation of the manifold for the air intake duct due to new geometry of the cylinder head cover
• Use of the hot film air mass meter 7
• Adoption of the charge air temperature and intake-manifold pressure sensor from the N20 engine
• Exhaust turbocharger with new compressor and modified wastegate valves
• Discontinuation of the blow-off valves.
Vacuum system
• Two-stage vacuum pump with new arrangement of the bolt connection
• Vacuum reservoir for the wastegate valves in the V-area of the engine.
Fuel preparation
• Use of the known high-pressure injection with injectors and high pressure pump HDP5
• Discontinuation of fuel low-pressure sensor
Engine management system
• New dual control unit concept with one control unit per bank
• Oil level sensor with an additional temperature sensor in the main oil duct behind the starter motor
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Feit blijft dat bmw geen held is in bulletproof V8en maken. Daarom altijd een 6 cilinder is mijn mening.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Alleen de oude M60 4.0 en 4.4 waren wel oke, nieuwe zijn ruk idd als ik het zo lees... doe mij maar een 535i.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Gewoon een M550d...
http://www.dammersautos.nl/occasions/de ... close.html
Die heb ik dan toch liever dan een 550i
http://www.dammersautos.nl/occasions/de ... close.html
Die heb ik dan toch liever dan een 550i
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote F10 (occasion) topic
De M60 had een dingetje met de bouten van de oliepomp, de M62 ging nog wel eens stuk door de ketting. Zo heeft elk blok wel wat.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Jup bij mijn M60B40 lag er al één bout in het carter en de rest kon je er met je vingers uitdraaien. Met loctite vastgezet. Verders bulletproof.
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote F10 (occasion) topic
So de knetters..... 180k km, 4 jaar oud en dan nog ruim 41k euro. Vind dat behoorlijk aan de prijs.....dvh schreef: ↑13 jun 2017, 21:11 Gewoon een M550d...
http://www.dammersautos.nl/occasions/de ... close.html
Die heb ik dan toch liever dan een 550i
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Inderdaad... Zal wel flinke marge op zitten.
Ter illustratie: kreeg biedingen tussen 24-29k op mijn volle (100k nieuw) 535i F11 met 80kkm uit 2011. Ze staan nu nog steeds voor 38k te koop
Ter illustratie: kreeg biedingen tussen 24-29k op mijn volle (100k nieuw) 535i F11 met 80kkm uit 2011. Ze staan nu nog steeds voor 38k te koop
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, frank de jonge, Mark 320iS en 180 gasten