Welk trekgewicht heb je nodig?Paskal schreef: ↑08 nov 2017, 13:54 Net wat je zegt Fabian: geluid geloof ik eerlijk gezegd wel aangezien het toch een diesel blijft. Een 520d zal vast iets minder klinken en qua laufcultur ook iets minder zijn dan een 30d, maar da's voor mij van minder belang. Ben natuurlijk aardig verpest met de 500Nm koppel in de X5 en da's zekers met 1.800 kg op de haak (ambu + Clio) en zo nu en dan de caravan erachter wel lekker. Is het nodig? Nee uiteraard niet, maar wel handig. Met de door Knot aangehaalde 525d 3 liter in combinatie met een chip haal je je met 300 PK en zo'n 600 Nm wel een aardig rappe F11 in huis natuurlijk.
4 cylindertje in de 520d is een stuk zuiniger dan de 6 cylinders als ik zo op spritmonitor kijk, maar of die besparing van ca 400€ aan brandstof op jaarbasis gezien de totale kosten om met zo'n wagen 30k per jaar te rijden de doorslag moeten geven vraag ik me af.
Het grote F10 (occasion) topic
-
Online
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote F10 (occasion) topic
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zeker dat deze niet geïmporteerd is? Wang ziet er overigens wel erg 'losjes' uit voor 70k km of hebben deze auto's daar snel last van?
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Geen idee, tekst in tellerbak is wel Nederlands (kan gecodeerd zijn natuurlijk).
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zwaarste wat er momenteel achter moet kunnen hangen is de ambu met de Clio erop en dat zit op 1.800 kg. Los van de gehanteerde marges zit ik liever wat ruimer dus minimaal trekgewicht voor de trekkende auto is 2.000 kg. Qua diesel-F11 maakt dat in prinicpe niet uit want daar mag overal 2 ton achter hangen.
De door knot als chip-topper genoemde 3.0 525d kan wel omhoog kan van bijvoorbeeld 204 -> 300 pk en 450 -> 610 NM maar daarmee neem je baktechnisch wel een risico aangezien de 525d-bak gemaakt is voor koppels tot 500 Nm. De 530d-bak is gemaakt voor koppels tot 700 Nm dus die is wat robuuster.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zit daar niet gewoon dezelfde ZF automaat onder?
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Onder de 525d zit de 8hp45 terwijl de 530&535d de blijkbaar sterkere 8hp70 hebben.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Dan zou ik toch voor de 530d gaan dan.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Oh dat wist ik idd ook niet, dan zou ik ook voor een 530d gaan. Lekker wat extra marge met 1800kg er achter.
Als je niks trekt is de 520d echt prima, al blijft het 530d geluid wel lekker natuurlijk
Als je niks trekt is de 520d echt prima, al blijft het 530d geluid wel lekker natuurlijk
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Rijdt een X5 niet veel fijner met 1800 kg erachter dan een 5-serie?
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik vind mijn X5 inderdaad fijner rijden met 1.800 kg erachter dan de e39 530d die ik daarvoor had, maar na 7 jaar X5 wil je ook wel eens wat anders vandaar mijn blik richting een leuke F11
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
En we F11 heeft natuurlijk weer een stuk moderner onderstel dan een E39 dus misschien valt het verschil wel mee tov de E53 X5
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
7 jaar X5.. man ik hou het met moeite 7 maanden vol al kost het me 1000 per maand afschrijving.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
In de X3 is het dan wel een ander verhaal Martijn. Het “4 cilindertje” heeft dan toch echt wel moeite.Martijn_bmw schreef: ↑08 nov 2017, 15:48 “4 cilindertje” heeft ook 400nm en die 8 traps bak is echt niet te vergelijken met de oudere 6 bak. Daarnaast weegt mijn f10 1600kg tov 2100kg van een X5 dus ik denk dat je je echt zal verbazen.
De eerste keer dat ik er mee reedt was ik iig serieus onder de indruk van “het 4 cilindertje”
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Tja, ben over het algemeen ook niet zo honkvast zoals je hier kunt zien (waar de V70 D5 niet eens tussen staat bedenk ik me nu).
Ok ok, het was 3 jaar X5, een klein jaartje twee V70's (oude 2.5 met roffel en een D5), maar daarna toch weer terug naar een X5 waar ik inmiddels ook al weer drie jaar in rond rij . Voor mijn gebruik (3x/jr wintersport en dan is die 4wd wel lekker) en regelmatig trekken van de ambu met daarop de Clio is/was het gewoon de ideale auto voor een aanvaardbaar bedrag. En helaas kun je iedere Euro maar één keer uitgeven en aangezien we de afgelopen jaren wat huisplannen hadden gingen daar ook wat Euri heen. Ben bijvoorbeeld toch wel verdomd blij met onderstaand optrekje met compleet nieuwe inrichting qua meubeltjes e.d. waar het hele circus zo de inpandige garage met vloerverwarming in kan . Om nog maar niet te praten over de vrijstaande garage van 80m2 die er nog achter staat.
Waarom dan niet weer een X5? Tja, je wil soms ook weer eens wat anders dus heb mijn oog op de F11 laten vallen.
Ok ok, het was 3 jaar X5, een klein jaartje twee V70's (oude 2.5 met roffel en een D5), maar daarna toch weer terug naar een X5 waar ik inmiddels ook al weer drie jaar in rond rij . Voor mijn gebruik (3x/jr wintersport en dan is die 4wd wel lekker) en regelmatig trekken van de ambu met daarop de Clio is/was het gewoon de ideale auto voor een aanvaardbaar bedrag. En helaas kun je iedere Euro maar één keer uitgeven en aangezien we de afgelopen jaren wat huisplannen hadden gingen daar ook wat Euri heen. Ben bijvoorbeeld toch wel verdomd blij met onderstaand optrekje met compleet nieuwe inrichting qua meubeltjes e.d. waar het hele circus zo de inpandige garage met vloerverwarming in kan . Om nog maar niet te praten over de vrijstaande garage van 80m2 die er nog achter staat.
Waarom dan niet weer een X5? Tja, je wil soms ook weer eens wat anders dus heb mijn oog op de F11 laten vallen.
Laatst gewijzigd door Paskal op 29 nov 2017, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ach, zijn maar stenen
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
^^^showoff!
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote F10 (occasion) topic
mooi huis en heerlijk al die ruimte! 80m2 aan garage is ook wel erg fijn
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Hahaha eens voor wat betreft die steentjes, ware het niet dat een X5 wel groot is, maar er in wonen leek me wel heel amibitieus.
@etouring1990: thanx. Wat garage-ruimte was inderdaad ook de wens/eis. Waar de X5 op de foto voor staat is 60m2 garageruimte met vloerverwarming en dan achter het huis nog 80m2 vrijstaande garage. Met recht twee mancaves denk ik
Tijd om daar eens wat recenters in te zetten dan zo'n oude X5 . Pijlen zijn nu gericht op een 525d 3.0 of een 530d F11.
@etouring1990: thanx. Wat garage-ruimte was inderdaad ook de wens/eis. Waar de X5 op de foto voor staat is 60m2 garageruimte met vloerverwarming en dan achter het huis nog 80m2 vrijstaande garage. Met recht twee mancaves denk ik
Tijd om daar eens wat recenters in te zetten dan zo'n oude X5 . Pijlen zijn nu gericht op een 525d 3.0 of een 530d F11.
Laatst gewijzigd door Paskal op 15 nov 2017, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik zou het van die automaat bak goed uitzoeken, misschien zijn er vanwege gemakzucht of tekort aan onderdelen ook wel 525d met die zwaardere ZF bak geleverd.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Mooi zo Paskal Heerlijk optrekje.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Anders plaats je daar eens wat foto's van! Gaaf huis zo.Paskal schreef: ↑15 nov 2017, 09:44 Hahaha eens voor wat betreft die steentjes, ware het niet dat een X5 wel groot is, maar er in wonen leek me wel heel amibitieus.
@etouring1990: thanx. Wat garage-ruimte was inderdaad ook de wens/eis. Waar de X5 op de foto voor staat is 60m2 garageruimte met vloerverwarming en dan achter het huis nog 80m2 vrijstaande garage. Met recht twee mancaves denk ik
Tijd om daar eens wat recenters in te zetten dan zo'n oude X5 . Pijlen zijn nu gericht op een 525d 3.0 of een 530d F11.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote F10 (occasion) topic
helemaal overheen gelezen, nog mooier! 140m2 mancave. machtig mooi, ben benieuwd naar wat plaatjes! tijd om al die ruimte te vullen met mooi speelgoedPaskal schreef: ↑15 nov 2017, 09:44 Hahaha eens voor wat betreft die steentjes, ware het niet dat een X5 wel groot is, maar er in wonen leek me wel heel amibitieus.
@etouring1990: thanx. Wat garage-ruimte was inderdaad ook de wens/eis. Waar de X5 op de foto voor staat is 60m2 garageruimte met vloerverwarming en dan achter het huis nog 80m2 vrijstaande garage. Met recht twee mancaves denk ik
Tijd om daar eens wat recenters in te zetten dan zo'n oude X5 . Pijlen zijn nu gericht op een 525d 3.0 of een 530d F11.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Die is 100kg zwaarder, meer aandrijf verlies door 4x4 en een stuk hoger dus meer last van luchtweerstand. kan me voorstellen dat het dan misschien niet over houdt.Macboy schreef: ↑15 nov 2017, 00:59In de X3 is het dan wel een ander verhaal Martijn. Het “4 cilindertje” heeft dan toch echt wel moeite.Martijn_bmw schreef: ↑08 nov 2017, 15:48 “4 cilindertje” heeft ook 400nm en die 8 traps bak is echt niet te vergelijken met de oudere 6 bak. Daarnaast weegt mijn f10 1600kg tov 2100kg van een X5 dus ik denk dat je je echt zal verbazen.
De eerste keer dat ik er mee reedt was ik iig serieus onder de indruk van “het 4 cilindertje”
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Leuk optrekje krijg alleen wel een beetje het gevoel van wie heeft de grootste.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 379 gasten