Het grote F10 (occasion) topic
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zoveel geld heb ik daarna niet over hoor. Gewoon zwarte leerpoets ging bij andere auto's prima.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Knot ben benieuwd naar de foto’s en de ervaringen met de auto. Ben het model ook steeds meer gaan waarderen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Toch wel grappig dat je zon 15 jaar op Chris Bangle achterloopt Mike.
Gefeliciteerd Knot helemaal gemist, maar niet zo gek hoe verscholen je de aankondiging hebt gedaan
Gefeliciteerd Knot helemaal gemist, maar niet zo gek hoe verscholen je de aankondiging hebt gedaan
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ach het was maar een tip van dvh en ik dacht net ding waarom ook niet.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Na bijna 7 jaar in twee E53 X5-jes gereden te hebben ben ik me langzaamaan maar eens aan het oriënteren op wat anders ook al bevalt de X5 nog erg goed. Soms wil je echter wel weer eens wat anders . Een E70 X5 is een goede kandidaat, maar een F11 lijkt me ook niet verkeerd. Ben nie echt thuis in de F10/F11-wereld, maar zijn er nog bepaalde motoren/uitvoeringen die je om wat voor reden dan ook beter kunt vermijden? Met zo'n 30k per jaar gaat het in ieder geval wel een diesel worden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik rij nu een maandje in een F10 2.0d met een kleine 200pk.
Door de 8 traps bak lijkt het nog wat meer en voelt echt ruim voldoende vlot. Daarnaast is de n47 motor vanaf 2011 probleemloos en zuinig (1 op 17 makkelijk te halen) dus ik zou zeker die adviseren!
Door de 8 traps bak lijkt het nog wat meer en voelt echt ruim voldoende vlot. Daarnaast is de n47 motor vanaf 2011 probleemloos en zuinig (1 op 17 makkelijk te halen) dus ik zou zeker die adviseren!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Tsja, verstandig is een 520d maar ik zou dan voor de 530d gaan of de 525d 3 liter wat eigenlijk een 530d is technisch. Chipkanon van 204 naar 300pk. Of is dat net nog die "slechte/mindere" N47 dan?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
30d kent Paskal wel, heerlijk motor natuurlijk. Maar met de komst van de huidige 2.0d eigenlijk overbodig. Leuk voor het geluid en laufcultur zo'n 30d (maar blijft een diesel). Ik zou voor een 520/525d gaan idd, genoeg vermogen/koppel, zuinig en goed. F11-en zijn voor leuke prijzen te koop tegenwoordig en allemaal best OK gespect.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Net wat je zegt Fabian: geluid geloof ik eerlijk gezegd wel aangezien het toch een diesel blijft. Een 520d zal vast iets minder klinken en qua laufcultur ook iets minder zijn dan een 30d, maar da's voor mij van minder belang. Ben natuurlijk aardig verpest met de 500Nm koppel in de X5 en da's zekers met 1.800 kg op de haak (ambu + Clio) en zo nu en dan de caravan erachter wel lekker. Is het nodig? Nee uiteraard niet, maar wel handig. Met de door Knot aangehaalde 525d 3 liter in combinatie met een chip haal je je met 300 PK en zo'n 600 Nm wel een aardig rappe F11 in huis natuurlijk.
4 cylindertje in de 520d is een stuk zuiniger dan de 6 cylinders als ik zo op spritmonitor kijk, maar of die besparing van ca 400€ aan brandstof op jaarbasis gezien de totale kosten om met zo'n wagen 30k per jaar te rijden de doorslag moeten geven vraag ik me af.
4 cylindertje in de 520d is een stuk zuiniger dan de 6 cylinders als ik zo op spritmonitor kijk, maar of die besparing van ca 400€ aan brandstof op jaarbasis gezien de totale kosten om met zo'n wagen 30k per jaar te rijden de doorslag moeten geven vraag ik me af.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
“4 cilindertje” heeft ook 400nm en die 8 traps bak is echt niet te vergelijken met de oudere 6 bak. Daarnaast weegt mijn f10 1600kg tov 2100kg van een X5 dus ik denk dat je je echt zal verbazen.
De eerste keer dat ik er mee reedt was ik iig serieus onder de indruk van “het 4 cilindertje”
De eerste keer dat ik er mee reedt was ik iig serieus onder de indruk van “het 4 cilindertje”
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zoek er een die een trekhaak heeft, was via de dealer een dure grap om eronder te laten zetten ivm oliekoeler oid wat ze dan ook mee upgraden. Verder hoor ik m'n pa nooit klagen over z'n 530d F11.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zeker als je 6 cylinder gewend ben zou ik niet naar een 4 gaan; hoe goed die ook is.
Ik zou x-drive laten staan (rijdt als een krant) en probeer er ééntje met Integral Active Steering aan de haak te slaan. En trekhaak af fabriek zeker een aanrader.
Ik zou x-drive laten staan (rijdt als een krant) en probeer er ééntje met Integral Active Steering aan de haak te slaan. En trekhaak af fabriek zeker een aanrader.
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
1500,- voor een originele electrische, via de dealer. Ik had niet het idee dat de oliekoeler geüpgrade werd.
De nieuwere 525d is overigens ook een 2.0 4 cilinder maar dan met 218pk/450nm. Toch nog wel een klapje rapper dan de 520d 190pk/400nm facelift, of 184pk/380nm pre facelift.
De 3.0 525d was er volgens mij alleen in de 1e F11 van 2010/11? Ongeveer zelfde specs als de 2.0d 525d.
De nieuwere 525d is overigens ook een 2.0 4 cilinder maar dan met 218pk/450nm. Toch nog wel een klapje rapper dan de 520d 190pk/400nm facelift, of 184pk/380nm pre facelift.
De 3.0 525d was er volgens mij alleen in de 1e F11 van 2010/11? Ongeveer zelfde specs als de 2.0d 525d.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
204pk maar ding is terug gemapped vanaf 245pk zoiets.
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Klopt, 204pk/450nm. Ongeveer gelijk aan 218pk/450nm Maar goed, die 3.0 zal idd teruggetuned zijn en die 2.0d juist geüpgrade.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote F10 (occasion) topic
4 cylindertje is absoluut niet denigrerend bedoeld overigens. Ben zoekende of bepaalde uitvoeringen veel voorkomende problemen hebben waardoor je zo eentje beter kunt laten staan.
@Sjoerd: afgelopen 7 jr een e53 3.0d, daarvoor 2 jaar in een e39 530d en daarvoor een handgeschakelde e39 540 dus heb wel iets met meer dan 4 cylinders lijkt het
Die 3.0 525d met 204pk/450Nm is inderdaad gewoon de softwarematig gereduceerde 530d met 245pk/540Nm maar die is inderdaad alleen in het begin van de F11-tijd geleverd. De prijsstelling en de kilo lood op de linker voorvelg even buiten beschouwing latende, zou zoiets met een chippie hier niet misstaan in de garage bijvoorbeeld .
@Sjoerd: afgelopen 7 jr een e53 3.0d, daarvoor 2 jaar in een e39 530d en daarvoor een handgeschakelde e39 540 dus heb wel iets met meer dan 4 cylinders lijkt het
Die 3.0 525d met 204pk/450Nm is inderdaad gewoon de softwarematig gereduceerde 530d met 245pk/540Nm maar die is inderdaad alleen in het begin van de F11-tijd geleverd. De prijsstelling en de kilo lood op de linker voorvelg even buiten beschouwing latende, zou zoiets met een chippie hier niet misstaan in de garage bijvoorbeeld .
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Oh dat is zeker een hele fraaie samenstelling!
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Lijken wel imitatie velgen.Paskal schreef: ↑08 nov 2017, 21:18 Die 3.0 525d met 204pk/450Nm is inderdaad gewoon de softwarematig gereduceerde 530d met 245pk/540Nm maar die is inderdaad alleen in het begin van de F11-tijd geleverd. De prijsstelling en de kilo lood op de linker voorvelg even buiten beschouwing latende, zou zoiets met een chippie hier niet misstaan in de garage bijvoorbeeld .
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Mooi ding, mag wel wat goedkoper en stoelwang ziet er niet best uit voor 150.000km... liefst (persoonlijk) comfort stoelen ipv sportstoelen maar motorisch is dit de chiptopper.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Paskal schreef: ↑08 nov 2017, 21:18 4 cylindertje is absoluut niet denigrerend bedoeld overigens. Ben zoekende of bepaalde uitvoeringen veel voorkomende problemen hebben waardoor je zo eentje beter kunt laten staan.
@Sjoerd: afgelopen 7 jr een e53 3.0d, daarvoor 2 jaar in een e39 530d en daarvoor een handgeschakelde e39 540 dus heb wel iets met meer dan 4 cylinders lijkt het
Die 3.0 525d met 204pk/450Nm is inderdaad gewoon de softwarematig gereduceerde 530d met 245pk/540Nm maar die is inderdaad alleen in het begin van de F11-tijd geleverd. De prijsstelling en de kilo lood op de linker voorvelg even buiten beschouwing latende, zou zoiets met een chippie hier niet misstaan in de garage bijvoorbeeld .
Toch zou deze als X5 fan ook niet misstaan denk ik?
BMW X5 3.0D *!*PANODAK/HEADUP/HIFI/ELEK.AKLEP/INDIVIDUAL*!*
http://link.marktplaats.nl/m1222994143? ... nt=app_ios
Ad
Ik vind hem iig erg gaaf samengesteld. Niet te schreeuwerig maar wel lekker dik en super mooie kleur leer. En hij heeft een trekhaak
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
En splinternieuw!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Haha ja even door de tekst heen lezen maar wel een geschikte handelaar heeft bijna alleen maar net ex lease spul staan!
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion, Google [Bot], Mark 320iS, wackywim en 15 gasten