
Is bijna 10 jaar oud, je zou zeggen 10k en een beetje, meer is het niet meer waard.
Schaarste he, kijk maar naar een vergelijkbare 520i die kost wel stukken minder.Knot schreef: 13 mar 2021, 13:26 Ze vragen nog gewoon 25k uit 2012/2013 met 150.000km erop....
Is bijna 10 jaar oud, je zou zeggen 10k en een beetje, meer is het niet meer waard.
Klopt idd kwam toevallig deze week in zijn week vlog voorbijmark123 schreef: 13 mar 2021, 19:54 Knot, ff filmpje van van eerde kijken. Die haalt ook aan dat de 535i met m pakket zo schaars en duur zijn geworden dat de volgende stap naar een G3x 540i een hele logische is.
Het schijnt wel zo te zijn dat als 1 van de 3 turbo's kapot gaat je alle turbo's kapot hebt en een totale schade van rond de 11K...
+1.Sjoerd schreef: 15 mar 2021, 21:27 Even een duit in het zakje.
Ik zou de 550d altijd laten staan. Ten eerste rijdt een x-drive F10 gewoon niet goed. En ten tweede rijdt een s-drive F10 gewoon wel goed als je hem in de juiste config hebt (als daily). En wat is de juiste config... S-drive met m-sport onderstel, achterwielsturing (Integral Active Steering), voor stabi van een M5, achter van een 550d en als je het écht goed wil doen een knap sper.
Qua motor zou ik de benzinevarianten lekker laten en voor een 530d of nog beter een 535d gaan. Voldoende tuningspotentieel als je wil. De 300 km/h gaan ze (ook de 550d) never nooit halen. Mijn 535d met sjoemelsoftware was flink sneller dan een 550d met sjoemelsoftware. X-drive heeft echt mega aandrijfverlies...
wtf, waar zitten die krankzinnige kosten dan in? Denk ik de specifieke M550D techniek dan, want de rest is toch wel hetzelfde als de overige 6cyl diesels?Wimo schreef: 12 mar 2021, 12:57 Lekker voor de 530D met chip gaan, die combo is heerlijk. Die beruchte factuur was overigens rond de 28k incl. BTW.![]()
Net even gekeken in je voorsteltopic, wat een plaatje die M550D. Waar ik benieuwd naar ben, in hoeverre merk je de toevoeging ///M in de beleving van die dingen? Of voelt het gewoon sneller aan als een 530/535d?ASW schreef: 13 mar 2021, 00:46 Ik heb een F10 535d gehad en in tweeënhalf jaar met veel plezier 160.000 km gereden. Weinig problemen gehad op storingen van de originele televisie schermen na kan ik me herinneren. Hierna heb ik tweeënhalf jaar plezier gehad met de facelift M550d, welke ik in de individual kleur LeMans blauw had samengesteld tezamen met een alcantara interieur. Wat een fijne auto was dit (staat nog wel in mijn voorsteltopic), een echte kilometervreter met (veel) meer beleving dan de 535d. Geen centje pijn ook in al die tijd en 140.000 kilometers, terwijl ik wel van het doortrappen ben. Hierna heb ik deze auto (uit de lease) verkocht aan een vriend, ook BMW liefhebber en overstappend uit een F10 535i. Het is ook één van de fijnste auto’s die hij heeft gereden maar hij heeft wel fikse garage rekeningen gehad. Door de gunstige aanschafprijs had hij bijna geen afschrijving gehad bij inruil op een CLS 400d maar het onderhoud en verbruik was wel fiks!
Iets anders: de auto woog net geen 2.000 kg waardoor ik me afvraag of het eerder aangegeven gewicht in dit topic van 2,5 ton wel klopt..? Heb met beide F10’en altijd met veel plezier en gemak mijn boten getrailerd alsmede met de Brian James Trailer en een 964 erop de circuits aangedaan.
Gelukkig hebben ze als service wel de auto nog even gratis gewassenKadett schreef: 20 mar 2021, 07:42 Mwuah het gaat hard hoor. Weet niet de precieze oorzaak van die van 28k natuurlijk maar als je het volgende bekijkt gaat het heel hard oplopen.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 2#58911562
Lane assist heb je niks aan op een F1x. Stuur gaat enkel trillen en verder doet 'ie niks. Must zijn IMO head up en de dodehoekwaarschuwing.MParallel schreef: 20 mar 2021, 22:13 Ik zat vd week wat te speuren naar een F11 530i met M pakket, maar weing te vinden. Zeker met veel knopjes. Dan vooral die hulpsystemen onder de lichtschakelaar.
Deze verkochte 550i is wel echt waanzinnig dik zo zeg. Potverdikkie
https://www.autovaneerde.nl/bmw/5-serie ... l/2367716/
Ik reed met veel plezier een door mezelf samengestelde 535d met M pakket en lekker in de opties. Vervolgens ben ik een uurtje gaan proefrijden met de M550d, die nog niet uit was ten tijde ik de 535d bestelde. Ik was niet overtuigd. De verkoper stelde voor een demo een hele week beschikbaar te stellen omdat hij er juist van overtuigd was dat de M550d me goed zou passen. Hij kreeg gelijk; de auto was echt specialer om te rijden. Hoewel ik een fan ben van RWD was de X-drive allesbehalve hinderlijk. Altijd vol grip en acceleratie, ongeacht de omstandigheden. Koppel en vermogen weer stap meer en op de NS en in de Eifel voldoende agile om lol te hebben met twee andere df’ers, eentje reed toen 1M en eentje M135i. Bij wagen swap was iedereen echt onder de indruk van de lol die je ermee kon beleven. Zoals geschreven heb ik met beide ongeveer 150k gereden in tweeënhalf jaar en is dit mijn gebruikerservaringbm-dub schreef: 20 mar 2021, 21:37 Net even gekeken in je voorsteltopic, wat een plaatje die M550D. Waar ik benieuwd naar ben, in hoeverre merk je de toevoeging ///M in de beleving van die dingen? Of voelt het gewoon sneller aan als een 530/535d?
Nee, bpm bedrag is volle bedrag, niet de restbpmKnot schreef: 27 jul 2022, 13:47 https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie/5 ... 1588234881
BPM van 1075 euro is wat laag, of komt dat omdat hij in 2020 pas geimporteerd is?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten