Het grote F3x (occasion) topic
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Een 1M dan niet veel leuker als je toch richting 55k + zit te kijken?
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-1-ser ... rie--coupe" onclick="window.open(this.href);return false;
Toevallig heeft de Beier in H'veen er ook een zwarte en witte staan
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-1-ser ... rie--coupe" onclick="window.open(this.href);return false;
Toevallig heeft de Beier in H'veen er ook een zwarte en witte staan
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Liever origineel NL.
Die 1M weet ik niet, M235i een stuk jonger, memory stoelen, NBT idrive/nav met MP4, nagenoeg zelfde motor... ik ben tegenwoordig meer van de luxe of het moet echt oud zijn (E28 etc).
Die 1M weet ik niet, M235i een stuk jonger, memory stoelen, NBT idrive/nav met MP4, nagenoeg zelfde motor... ik ben tegenwoordig meer van de luxe of het moet echt oud zijn (E28 etc).
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Ok zou goed kunnen, ik zag een 240 cab voor de deur staan bij hem dus ik dacht: ingeruild zeker. Heb er nogweleens in gezeten vond er een prachtig geluid in zitten met die perfomance poef. Is zeker weten dezelfde zat wat had beetje schade aan bumper linksachter en geleverd door bmw A'dam. Grappig is dat we eigenlijk allemaal naar dezelfde auto's kijken, ik vond 'm bij bca nog aan de prijs stond ie voor 44k hoogste bod geloof ik. (nee ik zit niet in de handel maar heb daar wel een account )Fabian schreef:Klopt, dat is hem. Bergwerf/De Fonckert is een erg nauwe samenwerking.
Maar deze was niet ingeruild. Deze heeft een aantal maanden in stalling gestaan bij ons omdat de berijder uit dienst was, daarna verkocht aan De Fonckert/Bergwerf.
Ik had hem zelf nog even overwogen, maar wil dan toch liever een 1M.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Tsja, de NA geluiden zijn gewoon puurder en beter maar aan de andere kant is het turbokoppel ook heerlijk... dan maar wat minder puur geluid en 450nm vind ik hoor....
Morgen maar eens goed uitzoeken hoe het nou zit met dat onderstel of dat het alleen verlagingsveren zijn, kijken wat er in de kofferbak ligt, leeghalen, proefrijden, flink zeiken en er eens een klap op geven.
Morgen maar eens goed uitzoeken hoe het nou zit met dat onderstel of dat het alleen verlagingsveren zijn, kijken wat er in de kofferbak ligt, leeghalen, proefrijden, flink zeiken en er eens een klap op geven.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Doorgaans heb ik ook liever de modernere, nieuwe auto. Maar in het geval 1M vs M235i is dat geen moeilijke keuze. 1-serie en 2-serie allebeide lelijke auto's op de M uitvoering na, met de uitgeklopte bumpers. Dan nam ik de 1M, denk ook dat die minder hard afschrijft dan een M235i. En beleving, die jij zoekt, zal vermoedelijk een stuk hoger liggen in de 1M. Uitgaande vd reacties van de M2 rijders hier tov de 1M.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Net wezen kijken in Woerden, zat een H&R verenset op, zou ik meteen eraf halen en origineel M adaptief veren terug. Onderkant had al de nodige krassen opgelopen.
Interieur in nette staat, compact autotje hoor, buiten wat kleine krasjes hier en daar, beetje roest in de uitlaten en op het hart van de schijfremmen (zie je erg door de open wielen). Ergste was de steenslag, zat er echt vol onder op de neus.
Prijs kon niet veel vanaf, bumper was meegecalculeerd maar de motorkap (en die moet echt ook meegenomen worden) zou op de factuur erbij komen en was voor rekening klant. Ik vind dat een auto van 44k er wel netjes bij mag staan eerlijk gezegd, als we over die 500 euro al in discussie moeten houdt het op.
Sowieso liever niet spuiten aan een auto maar deze moet de neus en motorkap hebben en dan nog vond ik m geen 44 waard, stond op net niet bandjes die met 4mm precies binnen de regels van PS vallen etc.
Terug met de 520i de A12 op, schuifdakje open, wind door de auto, heerlijk cruisen.
Interieur in nette staat, compact autotje hoor, buiten wat kleine krasjes hier en daar, beetje roest in de uitlaten en op het hart van de schijfremmen (zie je erg door de open wielen). Ergste was de steenslag, zat er echt vol onder op de neus.
Prijs kon niet veel vanaf, bumper was meegecalculeerd maar de motorkap (en die moet echt ook meegenomen worden) zou op de factuur erbij komen en was voor rekening klant. Ik vind dat een auto van 44k er wel netjes bij mag staan eerlijk gezegd, als we over die 500 euro al in discussie moeten houdt het op.
Sowieso liever niet spuiten aan een auto maar deze moet de neus en motorkap hebben en dan nog vond ik m geen 44 waard, stond op net niet bandjes die met 4mm precies binnen de regels van PS vallen etc.
Terug met de 520i de A12 op, schuifdakje open, wind door de auto, heerlijk cruisen.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Ga er maar van uit een gebruikte 1 of 2serie altijd bij meer dan 50kkm tenminste de voorbumper gespoten moet hebben, waardeloos die lakkwaliteit. Jammer verder, voorlopig even laten staan.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het grote F3x (occasion) topic
De veren van het adaptieve onderstel zijn niet adaptief .Knot schreef:Net wezen kijken in Woerden, zat een H&R verenset op, zou ik meteen eraf halen en origineel M adaptief veren terug.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote F3x (occasion) topic
LOL, zeldzaam fraaie klok & klepel H&R veren zijn zelfs passend voor de actieve dempers ontwikkeld. Maatje heeft ze onder zijn M135i. Steviger dan standaard maar zeker niet verkeerd. Beperkt de SUV look aanzienlijk.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Ik ben ook niet van de hoge auto's maar dit was net als eibach prokit net 20mm te laag.
Het is niet alleen maar vlak circuit op straat helaas.
Standaard hoogte van het m onderstel is prima.
Het is niet alleen maar vlak circuit op straat helaas.
Standaard hoogte van het m onderstel is prima.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het grote F3x (occasion) topic
In dit geval zou Eibach iets minder laag zijn, met name achter
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Staat stoer maar ik moet het niet meer. Kan ik net als de zilveren touring van Joost weer naar Scheveningen om Nienke een andere auto te brengen omdat ie aanloopt in de parkeergarage...
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Met en zonder Eibach, zit zelfs echt in een garage met steile helling, geen problemen....
Zowel voor looks als gevoel zou ik het wel doen , H&R vind ik zelf achter te laag voor looks (+geen ervaring met rijden)
Edit: niet de mijne
Laatst gewijzigd door Kasteel op 31 aug 2016, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Gaaf ding Bart!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Trieste zaak eigenlijk, mijn F30 stond 50k op en zag er echt nog top uit.Will F. schreef:Ga er maar van uit een gebruikte 1 of 2serie altijd bij meer dan 50kkm tenminste de voorbumper gespoten moet hebben, waardeloos die lakkwaliteit. Jammer verder, voorlopig even laten staan.
Mooie is dat de E38 728iA die ik had er 250k op had staan en zowel lak als leder waren gewoon beter dan het nieuwe spul wat je voor ruim 10x dat bedrag ophaalt bij de dealer als premium selectie nu
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Mijn F30 heeft nu 36k gelopen en weinig steenslag maar ik rij ook relatief weinig snelweg. Maar voorbumper heeft idd al wat plekjes. De lage neus icm m-bumper en splitter helpt ook niet echt mee. Dus dat die M235i veel steenslag heeft is onvermijdelijk helaas.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Mijn 18 maanden oude F31 staat ook vol steenslag met 45K. Road warrior...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Of gewoon beter uitkijken, meer afstand houden, eerder baantje opschuiven etc....?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26717
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F3x (occasion) topic
het zal vast met bumper kleven en soort wegen te maken hebben.
mijn woon werk verkeer kan je haast niet rijden zonder te bumper kleven anders blijven er mensen tussen schuiven... gewoon te druk om een beetje fatsoenlijk afstand te houden.
maar gevolg is wel dat ik ook altijd relatief veel steenslag heb na een jaartje rijden
mijn woon werk verkeer kan je haast niet rijden zonder te bumper kleven anders blijven er mensen tussen schuiven... gewoon te druk om een beetje fatsoenlijk afstand te houden.
maar gevolg is wel dat ik ook altijd relatief veel steenslag heb na een jaartje rijden
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Valt op een witte wel minder op
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26717
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F3x (occasion) topic
dat is idd fijn en nu zit er nog niks op dus dat is een goed begin
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Neus in de folie dan geen goede optie? (zeker bij de F31 ideaal met die grill kap overgang)
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Maar Martjn heeft een E91.Tim N schreef:Neus in de folie dan geen goede optie? (zeker bij de F31 ideaal met die grill kap overgang)
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Gewoon nog veeeel dichter eropMartijn_bmw schreef:het zal vast met bumper kleven en soort wegen te maken hebben.
mijn woon werk verkeer kan je haast niet rijden zonder te bumper kleven anders blijven er mensen tussen schuiven... gewoon te druk om een beetje fatsoenlijk afstand te houden.
maar gevolg is wel dat ik ook altijd relatief veel steenslag heb na een jaartje rijden
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het grote F3x (occasion) topic
En niet in Belgie wonen.Knot schreef:Of gewoon beter uitkijken, meer afstand houden, eerder baantje opschuiven etc....?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo, Vanreijmersdal en 179 gasten