Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
BMW is een commercieel bedrijf.
Zodra deze een advertentie de deur uit doen zal er eerst door een dozijn juristen en advocaten naar gekeken worden of het kan en mag.
Als er een nieuw model uitgebracht dient te worden dan zullen bepaalde personen binnen BMW verantwoordelijk worden geacht voor het succes van dit model. Het is aan de medewerkers onder deze personen om uit te zoeken wat wel en wat nieuw gewenst is. Over alles wordt nagedacht. Maar wellicht strookt de visie van BMW niet bij iedere eindgebruiker. ( gevalletje take it or leave it ).
Uiteindelijk zal er maar een doelstelling zijn. Veel verkopen.
Zodra deze een advertentie de deur uit doen zal er eerst door een dozijn juristen en advocaten naar gekeken worden of het kan en mag.
Als er een nieuw model uitgebracht dient te worden dan zullen bepaalde personen binnen BMW verantwoordelijk worden geacht voor het succes van dit model. Het is aan de medewerkers onder deze personen om uit te zoeken wat wel en wat nieuw gewenst is. Over alles wordt nagedacht. Maar wellicht strookt de visie van BMW niet bij iedere eindgebruiker. ( gevalletje take it or leave it ).
Uiteindelijk zal er maar een doelstelling zijn. Veel verkopen.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Wel een mooie dikke auto. Toch vind ik de S klasse mooier, daar heb ik echt een 'wow daar komt wat voorbij' gevoel bij. Bij de 7 en A8 heb ik dat nooit zo, maar zal ook wel komen door m'n voorliefde voor Mercedes.
Digitaal dash hoeft van mij ook niet. Liever tellernaalden van mooi materiaal. Net als de rest van het dashboard van mooie materialen is.
Digitaal dash hoeft van mij ook niet. Liever tellernaalden van mooi materiaal. Net als de rest van het dashboard van mooie materialen is.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Volstrekt oneens tav dashdvh schreef:Is gewoon iets van deze tijd.
De vergelijking met een horloge gaat spaak.. Een horloge is een klok. Dat zijn de wijzers. Dat mag een sieraad zijn en daarom wat klassieker zijn qua opzet.
Maar een dashboard. Dat is geen sieraad. Dat moet functioneel zijn. Ook verwacht de klant een auto die vernieuwend is. Kun je natuurlijk eeuwig met ouderwetse tellers blijven komen. Maar als de concurrentie het anders doet en het wordt gewaardeerd ( want dat wordt natuurlijk uitvoerig gescreend en gemonitord ) en jij doet het niet dan laat je gewoon steken liggen als automerk.
Daarbij vind ik het persoonlijk cool. Het is absoluut netjes en subtiel toegepast. Ziet er professioneel uit. Sowieso vind ik heel de auto wel top als ik het zo vanaf de foto's moet beoordelen.
Weer eens een mooie dikke 7. Klasse bak met een statige uitstraling en toch stoerder/sportiever dan een Mercedes of een Audi.
Dash is ook een sieraad, een functioneel sieraad net als een Zwitsers manufactuur uurwerk.
Zeker bij BWM was (nadruk op verleden tijd) dit altijd het geval, dat je in je duurste segment karren een Playstation dash durft in te bouwen en het dan verkoopt als innovatief, dat snap ik wel, maar dat is het natuurlijk niet. Het is lelijk, het is goedkoop om naar te kijken, het is goedkoop om te produceren (dat is waar het om gaat natuurlijk), premium my ass...........
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Maar wellicht strookt de visie van BMW niet bij iedere eindgebruiker. ( gevalletje take it or leave it
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Het is een afweging tussen mooie materialen en futuristisch.
Kopers in dit segment waarderen beide denk ik.
Mooie materialen en een perfecte afwerking vinden ze belangrijk, het merendeel zal iets Zwitsers om de pols hebben. Dergelijke afwerking zal ook gezocht worden in de rest van de luxe aankopen. Ze trekken bij een auto ook rustig duizenden euro's uit om een bepaald type leer erin te hebben. Als de tellers mooi oplichten met naalden van een mooi materiaal, dan draagt dat zeker bij aan het gevoel van luxe. Kleine details waar veel aandacht aan is besteed.
Een LCD heeft dat allemaal niet, dat komt uit een fabriek uit China. Het is ook jammer dat er geen gebogen schermen gebruikt worden, zo'n plat ding past vaak niet. Maar een lcd heeft weer andere voordelen... het is futuristischer en heeft meer mogelijkheden. Je kunt het naar je eigen hand laten zetten (indeling, kleuren, welke informatie zichtbaar etc.), het is interactief en weinig andere auto's hebben dat. Het heeft een hoog gadgetgehalte, maar dat is bij meer innovaties in die klasse.
Ik vind beide gaaf, maar val denk ik ook in de eerste groep.. liever een mooie tellerunit.
Wat Ferrari doet vind ik trouwens erg gaaf, die hebben de toerenteller met Ferrari-logo nog mooi analoog en ernaast een digitaal display met de rest van de info (die je naar eigen hand kunt zetten, layout circuit erop etc.).
Kopers in dit segment waarderen beide denk ik.
Mooie materialen en een perfecte afwerking vinden ze belangrijk, het merendeel zal iets Zwitsers om de pols hebben. Dergelijke afwerking zal ook gezocht worden in de rest van de luxe aankopen. Ze trekken bij een auto ook rustig duizenden euro's uit om een bepaald type leer erin te hebben. Als de tellers mooi oplichten met naalden van een mooi materiaal, dan draagt dat zeker bij aan het gevoel van luxe. Kleine details waar veel aandacht aan is besteed.
Een LCD heeft dat allemaal niet, dat komt uit een fabriek uit China. Het is ook jammer dat er geen gebogen schermen gebruikt worden, zo'n plat ding past vaak niet. Maar een lcd heeft weer andere voordelen... het is futuristischer en heeft meer mogelijkheden. Je kunt het naar je eigen hand laten zetten (indeling, kleuren, welke informatie zichtbaar etc.), het is interactief en weinig andere auto's hebben dat. Het heeft een hoog gadgetgehalte, maar dat is bij meer innovaties in die klasse.
Ik vind beide gaaf, maar val denk ik ook in de eerste groep.. liever een mooie tellerunit.
Wat Ferrari doet vind ik trouwens erg gaaf, die hebben de toerenteller met Ferrari-logo nog mooi analoog en ernaast een digitaal display met de rest van de info (die je naar eigen hand kunt zetten, layout circuit erop etc.).
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Dale leg mij dan eens uit waarom BMW op meerdere keuzes is teruggekomen ? Of denk je dat de eindgebruiker van mening is veranderd ?
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Over het algemeen is het zo dat bij de topmodellen van BMW en Mercedes van oud her de nieuwste snufjes en technieken worden gepresenteerd. Om later terug te vloeien in de modellen onder te topklasse.
Sommige ideeën sneuvelen, andere blijven. Hoe dat plan van aanpak exact in elkaar steekt weet ik niet.
Kan me alleen niet voorstellen dat een dergelijk bedrijf denkt van: 'ziet er fancy uit , lets try it .. '. Oftewel , we doen maar wat. Ben ervan overtuigd dat elke optie , gadget , functie nauwkeurig onder de loep is genomen met het oog op de toekomst en wat het voor (in dit geval ) BMW kan brengen.
i-drive had ook veel tegenspraak op het begin. Ze hebben het echter wel doorgezet en tegenwoordig kent men het en vinden ze het makkelijk en fijn.
BMW , boeren mest wagen. Wat een boer niet kent eet hij niet.
Maar BMW schotelt het gewoon voor. En je eet wat de pot schaft.
Trial-and-error geloof ik niet in. Weloverwegen keuzes en beslissingen. Zoals ik bij elk fatsoenlijk bedrijf dat zou verwachten. Maar zonder iets te proberen , krijg je ook nooit vernieuwing.
Sommige ideeën sneuvelen, andere blijven. Hoe dat plan van aanpak exact in elkaar steekt weet ik niet.
Kan me alleen niet voorstellen dat een dergelijk bedrijf denkt van: 'ziet er fancy uit , lets try it .. '. Oftewel , we doen maar wat. Ben ervan overtuigd dat elke optie , gadget , functie nauwkeurig onder de loep is genomen met het oog op de toekomst en wat het voor (in dit geval ) BMW kan brengen.
i-drive had ook veel tegenspraak op het begin. Ze hebben het echter wel doorgezet en tegenwoordig kent men het en vinden ze het makkelijk en fijn.
BMW , boeren mest wagen. Wat een boer niet kent eet hij niet.
Maar BMW schotelt het gewoon voor. En je eet wat de pot schaft.
Trial-and-error geloof ik niet in. Weloverwegen keuzes en beslissingen. Zoals ik bij elk fatsoenlijk bedrijf dat zou verwachten. Maar zonder iets te proberen , krijg je ook nooit vernieuwing.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Centrale Vergrendeling de grootste uitvinding sinds de distributieketting:)
Maar ik zit wel aan dvh's kant in deze.
Neemt niet weg dat ik veel zaken in de S/A8/7/Lexus etc. totaal overbodig vind, maar dat vonden we vroeger ook van de vaatwasser en het electrisch strijkijzer, de auto tov het paard-en-wagen tijdperk en de stoomachine voor vele beroepen. En wat te denken van ABS, Airbags, stumperhulpjes /tractiecontrole.
Daardoor veel minder(dodelijke) ongelukken.
-----
Wat dan weer vertaald kan worden in de aanwas van de(wereld)bevolking met alle issues van dien, maar daar hebben we draadjes in OffTopic voor. Kortom wie ABS en Airbags heeft uitgevonden is schuldig aan dat het te vol wordt hier en daar en overal.
----
Maar ik zit wel aan dvh's kant in deze.
Neemt niet weg dat ik veel zaken in de S/A8/7/Lexus etc. totaal overbodig vind, maar dat vonden we vroeger ook van de vaatwasser en het electrisch strijkijzer, de auto tov het paard-en-wagen tijdperk en de stoomachine voor vele beroepen. En wat te denken van ABS, Airbags, stumperhulpjes /tractiecontrole.
Daardoor veel minder(dodelijke) ongelukken.
-----
Wat dan weer vertaald kan worden in de aanwas van de(wereld)bevolking met alle issues van dien, maar daar hebben we draadjes in OffTopic voor. Kortom wie ABS en Airbags heeft uitgevonden is schuldig aan dat het te vol wordt hier en daar en overal.
----
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Wij hebben zo'n LCD in onze X5. Dikke prima bij normal gebruik. Veel info en ziet er prima uit. In sport modus is beetj irritant en dat blauwe in eco modus heb ik ook weinig mee. Maar de sport modus en eco modus worden nauwelijks gebruit.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
lol@Robin
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
S8 doet dat stukken sneller.....romo schreef:2 ton en in 4,5 sec naar de 100 WTF.............
2 ton en 3.5 naar 100... niet dat t wat uitmaakt.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 15 sep 2013, 12:54
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Kwam deze vlakbij Barcelona tegen. Viel wel op in het straatbeeld.....
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 15 sep 2013, 12:54
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Laatste
-
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Iemand hier ervaring met de 7 ? Pre facelift.. ik wil eens gaan proefrijden en de 740e heeft de voorkeur. Nou is de model s al een monsterlijk grote auto maar deze is nog eens 12cm langer. De s is wel wat breder. Nog speciale pijnpunten bij deze tanks?
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Heb wel wat ervaring met de G11 en G12. Rij nu een 745e (130.000 km) en had de vorige 740Le met 199.998 km ingeleverd bij de leasemaatschappij.
Beiden vind ik fantastische reisauto’s, had ook met de 740Le voldoende power om snel door Europa te reizen. Nadeel van beiden is echter wel de kleine tankinhoud. Bij stevig doorrijden sta je tussen de 350 en 400 km weer bij de pomp.
Op beide modellen heb ik de 4-wielbesturing als optie genomen. In dit segment echt een must en maakt straatje keren makkelijker dan met een 3-serie. Op een klein kruispunt draai je hem in één keer om zonder de stoepranden te raken.
Heb met beide auto’s geen enkel mankement hoeven meemaken, al weet ik wel dat een collega problemen had met de luchtvering en een niet goed sluitend kanteldak.
Had eens schade aan een laser koplamp vd 740. Op de factuur zag ik €3.800 voorbijkomen en dat vind ik wel serieuze kosten als je zo’n auto particulier koopt.
De elektrische actieradius van de 740Le is meestal rond de 32 km. Met de 745e kom ik maximaal 42 km ver.
Groot nadeel van beide modellen vind ik de zijwind gevoeligheid. Dan heb je bij snelheden boven de 130/140 km/u een handvol aan zo’n auto. De 530e’s hebben er ook last van. Misschien heeft het te maken met het relatief hoge gewicht tov de normale benzine/diesel-modellen?
De 4 cilinder in de 740 is overigens veel beter geïsoleerd dan bv in de X5 40e of 530e. Op de snelweg hoor je hem nauwelijks, maar ben enorm blij dat in de 745 weer een R6 ligt.
Beiden vind ik fantastische reisauto’s, had ook met de 740Le voldoende power om snel door Europa te reizen. Nadeel van beiden is echter wel de kleine tankinhoud. Bij stevig doorrijden sta je tussen de 350 en 400 km weer bij de pomp.
Op beide modellen heb ik de 4-wielbesturing als optie genomen. In dit segment echt een must en maakt straatje keren makkelijker dan met een 3-serie. Op een klein kruispunt draai je hem in één keer om zonder de stoepranden te raken.
Heb met beide auto’s geen enkel mankement hoeven meemaken, al weet ik wel dat een collega problemen had met de luchtvering en een niet goed sluitend kanteldak.
Had eens schade aan een laser koplamp vd 740. Op de factuur zag ik €3.800 voorbijkomen en dat vind ik wel serieuze kosten als je zo’n auto particulier koopt.
De elektrische actieradius van de 740Le is meestal rond de 32 km. Met de 745e kom ik maximaal 42 km ver.
Groot nadeel van beide modellen vind ik de zijwind gevoeligheid. Dan heb je bij snelheden boven de 130/140 km/u een handvol aan zo’n auto. De 530e’s hebben er ook last van. Misschien heeft het te maken met het relatief hoge gewicht tov de normale benzine/diesel-modellen?
De 4 cilinder in de 740 is overigens veel beter geïsoleerd dan bv in de X5 40e of 530e. Op de snelweg hoor je hem nauwelijks, maar ben enorm blij dat in de 745 weer een R6 ligt.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Ik zag deze laatst voorbij komen bij Hofmeister https://www.hofmeisterautomotive.nl/occasion/bmw-740e/
Zo zou ik hem wel willen hebben hoor, lijkt mij een heerlijke snelweg cruiser!
Zo zou ik hem wel willen hebben hoor, lijkt mij een heerlijke snelweg cruiser!
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Die matige rechtuitstabiliteit ervaarde ik ook bij de X5 45e (ook bij de 530e idd). Bij andere X5 (40i) heb ik dat niet ervaren. Gek dat de plugin-hybrides hier last van lijken te hebben.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Die wielen staan heel goed maar ik geloof niet dat het het weggedrag ten goede komt. Uiteindelijk koop je zo'n auto toch voor het comfort.Richardt. schreef: ↑18 jan 2022, 15:31 Ik zag deze laatst voorbij komen bij Hofmeister https://www.hofmeisterautomotive.nl/occasion/bmw-740e/
Zo zou ik hem wel willen hebben hoor, lijkt mij een heerlijke snelweg cruiser!
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Nee man, om mee te patsen.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Ik zou als het niet hoeft nooit een hybride kopen. De benzine motoren zijn best zuinig om over de diesels maar te zwijgen. Ik rij ca 1:10 met mijn 750i. 4 wiel sturing niet vergeten (hebben de meeste in NL wel). Ik rij zelf met 21 inch en vering in sport modus. Nog steeds erg comfortabel. En ondanks dat het een boot is vind ik hem nog vrij 'agiel' voor zijn doen.
Ik heb 1 storing gehad; kapotte thermostaat. Reparatie viel gelukkig mee achteraf maar had vrij prijzig kunnen zijn. Over 2 weken is die 4 jaar oud; net geen 90k gereden. Ik hou hem nog wel een tijdje.
Ik heb 1 storing gehad; kapotte thermostaat. Reparatie viel gelukkig mee achteraf maar had vrij prijzig kunnen zijn. Over 2 weken is die 4 jaar oud; net geen 90k gereden. Ik hou hem nog wel een tijdje.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Verbaas me over de kosten van die laser koplamp.... kost dat bij een 330i ook 3800 pegels?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Ja, LED kost iets van 2800, laser nog iets meer. Echt belachelijke prijzen….
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Klopt, wij hebben ook al veel discussie met schade herstel en ontwikkeling van gemiddeld schade bedrag. Een neusje vervangen was vroeger beetje plastic en 2x lampjes van een paar honderd.
Nu is het een hightech bumper, 2x laser of led koplampen en een zooitje sensoren. Kan je een frisse A segmenter van kopen (en dat is al bij vrij veel moderne modellen zo inmiddels… daar gaat je leaseprijs/ verzekering premie weer )
Nu is het een hightech bumper, 2x laser of led koplampen en een zooitje sensoren. Kan je een frisse A segmenter van kopen (en dat is al bij vrij veel moderne modellen zo inmiddels… daar gaat je leaseprijs/ verzekering premie weer )
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Nieuwe BMW 7-serie (G11/G12)
Zelfs bij een Opel Astra kostte een LED matrix lamp al iets van 2500eu. Moest vervangen worden omdat er vocht in zat, bizar dat dat tegenwoordig nog voor komt/mag komen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: woka en 437 gasten