BMW M
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
[img:800:600]http://www.schnorkel.com/bbq_meet/BBQ%20meet!%20038.jpg[/img]
Misschien dat een plaatje helpt.
Gave bak, voor de pats, voor het circuit, voor de autobahn, voor de buren, voor gewoon gaaf, voor te poetsen, take your pick.
Ik zag vanmorgen nog een zwarte E46 M3 op de autobahn. Super super mooi...
Misschien dat een plaatje helpt.
Gave bak, voor de pats, voor het circuit, voor de autobahn, voor de buren, voor gewoon gaaf, voor te poetsen, take your pick.
Ik zag vanmorgen nog een zwarte E46 M3 op de autobahn. Super super mooi...
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Omdat een niet-M BMW nauwelijks meer naar htezelfde niveau van rijplezier te brengen is.
Geen sper, mist net wat vermogen om hem echt in de categorie fucking snel te laten vallen, besturing is net even wat minder, grip ook etc., allemaal dingen die je niet even gauw aan een 330i gaat verbeteren, dan kun je beter meteen wat dieper bukken en toch die M3 nemen.
Vroeger wel, het verschil tussen een E30 M3 en E30 325i met sper is stukken kleiner dan nu tussen een E46 330i en M3.
Mooie foto trouwens, kris. Godver, twijfel weer.
Geen sper, mist net wat vermogen om hem echt in de categorie fucking snel te laten vallen, besturing is net even wat minder, grip ook etc., allemaal dingen die je niet even gauw aan een 330i gaat verbeteren, dan kun je beter meteen wat dieper bukken en toch die M3 nemen.
Vroeger wel, het verschil tussen een E30 M3 en E30 325i met sper is stukken kleiner dan nu tussen een E46 330i en M3.
Mooie foto trouwens, kris. Godver, twijfel weer.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Hielke,Hielke schreef:Ik beloof hierbij plechtig niet weer in draadjes over M BMW's te posten!
Beter voor M-fetishisten en mezelf. Levert alleen maar spanning op.
Heerlijk, het is eruit Hoef me er nu alleen nog maar aan te houden
Je input en mening omtrend M hoor ik graag, altijd leuk een ander geluid! Dus, bring it on!!
Michel
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
- Locatie: Zeeland
Plaatjes zeggen toch genoeg???
Een ///M is gewoon ///M, met weinig anders te vergelijken.....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Om eerlijk te zijn wil ik ook wel graag een M, voor mij is het de ultieme reeks in de BMW serie. Maar ik wil ook een nieuwe auto, of laat ik het zo zeggen de nieuwste techniek, ontwerp,model etc.
Een E46 M3 blijft me trekken maar ik wil mijn 130i er niet voor kwijt, ook al is die M3 op alle fronten de meerdere van een 130i. Het financiële aspect blijft een probleem. Ivm met de bijtelling kan en wil ik zakelijk geen M3 rijden. Prive zou wel kunnen maar dan heb ik weer geen familycar. Daarbij speelt de leeftijd van de M3 ook een rol. Het model is al weer 6 jaar op de markt en daarmee begint het een "oldie" te worden, dit is natuurlijk niet zo, maar eerder een gevoelskwestie voor mij. Hetzelfde geld ook voor een E39 M5 die auto is ook al erg oud. De basis stamt uit 1996. Dan praat je over een 10 jaar oud model. Toch zie je mooie E39 M5's te koop staan. Maar als familycar is het weer te heftig. Dan gaat mijn voorkeur toch weer uit naar een E60 530i ofzo maar is weer geen M
Het M gevoel is alleen voorbehouden aan de M reeks. Mijn 130i met surrogaat M pakket is een mooi voorbeeld, in alle opzichten ben ik tevreden over de auto, alles klopt, wielen, bumpers, interieur, maar liefst 9 M emblemen her en der op de auto en toch geeft ie nul komma nul M gevoel. Ergens vind ik de M emblemen hoe leuk het ook lijkt gewoon misplaatst op de auto. Ik zou ook niet durven om ergens te suggereren dat de auto ook maar iets van M genen in zich heeft. (werd me laatst gevraagd of dit een M uitvoering van de 1 serie was).
Ik wil in de toekomst zeker nog een keer een "echte" M hebben. Ik zit met smart te wachten op een M uitvoering voor een 1 serie variant. Of over 3 jaar een gebruikte Z4 M coupe of zo. Want helaas zijn de andere nieuwe M varianten buiten mijn bereik, tenminste wel als nieuwe auto. Een E60 M5 zal ook nog wel 3 jaar op zich laten wachten voordat hij gebruikt betaalbaar zal zijn.
Een M2 voor 65/70K bring it on ASAP BMW :!: :!:
Een E46 M3 blijft me trekken maar ik wil mijn 130i er niet voor kwijt, ook al is die M3 op alle fronten de meerdere van een 130i. Het financiële aspect blijft een probleem. Ivm met de bijtelling kan en wil ik zakelijk geen M3 rijden. Prive zou wel kunnen maar dan heb ik weer geen familycar. Daarbij speelt de leeftijd van de M3 ook een rol. Het model is al weer 6 jaar op de markt en daarmee begint het een "oldie" te worden, dit is natuurlijk niet zo, maar eerder een gevoelskwestie voor mij. Hetzelfde geld ook voor een E39 M5 die auto is ook al erg oud. De basis stamt uit 1996. Dan praat je over een 10 jaar oud model. Toch zie je mooie E39 M5's te koop staan. Maar als familycar is het weer te heftig. Dan gaat mijn voorkeur toch weer uit naar een E60 530i ofzo maar is weer geen M
Het M gevoel is alleen voorbehouden aan de M reeks. Mijn 130i met surrogaat M pakket is een mooi voorbeeld, in alle opzichten ben ik tevreden over de auto, alles klopt, wielen, bumpers, interieur, maar liefst 9 M emblemen her en der op de auto en toch geeft ie nul komma nul M gevoel. Ergens vind ik de M emblemen hoe leuk het ook lijkt gewoon misplaatst op de auto. Ik zou ook niet durven om ergens te suggereren dat de auto ook maar iets van M genen in zich heeft. (werd me laatst gevraagd of dit een M uitvoering van de 1 serie was).
Ik wil in de toekomst zeker nog een keer een "echte" M hebben. Ik zit met smart te wachten op een M uitvoering voor een 1 serie variant. Of over 3 jaar een gebruikte Z4 M coupe of zo. Want helaas zijn de andere nieuwe M varianten buiten mijn bereik, tenminste wel als nieuwe auto. Een E60 M5 zal ook nog wel 3 jaar op zich laten wachten voordat hij gebruikt betaalbaar zal zijn.
Een M2 voor 65/70K bring it on ASAP BMW :!: :!:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Rico, jij bent gewoon gebrainwashed door de marketingafdeling.
Serieus, ik snap dat je een auto van 6 jaar 'oud' vindt, maar toen ie pas 5 jaar oud was had je hem wel willen hebben. Nu is er een nieuw ontwerp en jij bent iemand die daar kennelijk heel gevoelig voor is (gemaakt/geworden).
Als ik dan een concluderend advies mag geven, zeg ik: neem een E60 535d over een jaar ofzo. Past (dan) binnen je budget, is heftiger dan een E39 M5 en kan qua model nog een paar jaar mee (net voor jij hem 'oud' vindt).
Maar je vindt diesel niks, dus... aan mijn advies heb je niks
Serieus, ik snap dat je een auto van 6 jaar 'oud' vindt, maar toen ie pas 5 jaar oud was had je hem wel willen hebben. Nu is er een nieuw ontwerp en jij bent iemand die daar kennelijk heel gevoelig voor is (gemaakt/geworden).
Als ik dan een concluderend advies mag geven, zeg ik: neem een E60 535d over een jaar ofzo. Past (dan) binnen je budget, is heftiger dan een E39 M5 en kan qua model nog een paar jaar mee (net voor jij hem 'oud' vindt).
Maar je vindt diesel niks, dus... aan mijn advies heb je niks
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Of een 535d E60 heftiger is dan een E39 M5 waag ik te betwijfelen
Britney Spears is ook niet heftiger dan Jenna Jameson
Dus dat raakt kant noch wal.
Ik denk erover zoals Rico. Looks doen me zeker wat en de moderne lijn van BMW ben ik aan gewend. En dan nog dat de tijd qua ondersteltechniek etc ook niet stilstaat ben ik geneigd gauwer voor de (WEL te betalen) tammere non M versies van de nieuwste modellen te gaan.
Britney Spears is ook niet heftiger dan Jenna Jameson
Dus dat raakt kant noch wal.
Ik denk erover zoals Rico. Looks doen me zeker wat en de moderne lijn van BMW ben ik aan gewend. En dan nog dat de tijd qua ondersteltechniek etc ook niet stilstaat ben ik geneigd gauwer voor de (WEL te betalen) tammere non M versies van de nieuwste modellen te gaan.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ergens zit er wel een kern van waarheid in je opmerking Dennis, maar het belangrijkste voor mij is dat nieuwere modellen me gewoon meer aanspreken. Aan de ene kant door een stukje technische vooruitgang, maar aan de andere kant en vooral dat vind ik erg belangrijk een "modernere" styling, frisser ontwerp etc.="Dennis Cavallino"]Rico, jij bent gewoon gebrainwashed door de marketingafdeling.
Serieus, ik snap dat je een auto van 6 jaar 'oud' vindt, maar toen ie pas 5 jaar oud was had je hem wel willen hebben. Nu is er een nieuw ontwerp en jij bent iemand die daar kennelijk heel gevoelig voor is (gemaakt/geworden).
Zo vind ik een E60 530i veel beter ogen/smoelen dan een E39 M5 die in mijn beleving dan al weer oud is. Of een E90 330i vs E46 M3. Dan vind ik de E90 gewoon mooier. Zal wel een tik zijn van mij maar de nieuwste modellen vind ik ook altijd mooier (in het geval van BMW dan).
En ik ben van mening dat als je veel geld aan een auto uitgeeft hij ook 100% naar het zin moet zijn. En ik wil voor dat geld ook in zo jong mogelijke auto's rijden. 50 K/ 60K euro voor een 3/4 jaar oude auto vind ik ook te veel geld, daar heb je ook een hele leuke nieuwe voor. Als je eenmaal verpest bent door het aankopen van nieuwe auto's dan gaat daar bijna altijd je voorkeur naar uit bij een volgende aankoop. Tenminste in mijn geval dan.
In het geval van de E46 M3 spelen meer dingen mee natuurlijk. Ik moet 1 familycar hebben en een "1 speeltje" De familycar is prive en het speeltje is zakelijk, een M3 is gewoon te duur om zakelijk te rijden voor mij. Zakelijk moet de nieuwwaarde ophouden bij 50K
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Rico,
Neem "mijn" E39M5 als voorbeeld.
Datum deel 1 02/10/2001
Kilometerstand 105.500
Kleur Carbonschwarz
Bekleding Leer
Is uitgerust met Audio individueel, Bandenspanningscontrole, CD-wisselaar, Lederen bekleding, Navigatiesysteem, Park Distance Control, Regensensor, Schuif-/kanteldak, Metallic lak,
Prijs € 41.880,-
Ik denk dat ik m voor 40k rond wel mee kan krijgen.... De huisselectie garantie is 2 jaar? Dus stel ik verkoop m na 2 jaar weer particulier met 135.000 op de klok.. wat denk je dat ie op zal brengen?
Neem "mijn" E39M5 als voorbeeld.
Datum deel 1 02/10/2001
Kilometerstand 105.500
Kleur Carbonschwarz
Bekleding Leer
Is uitgerust met Audio individueel, Bandenspanningscontrole, CD-wisselaar, Lederen bekleding, Navigatiesysteem, Park Distance Control, Regensensor, Schuif-/kanteldak, Metallic lak,
Prijs € 41.880,-
Ik denk dat ik m voor 40k rond wel mee kan krijgen.... De huisselectie garantie is 2 jaar? Dus stel ik verkoop m na 2 jaar weer particulier met 135.000 op de klok.. wat denk je dat ie op zal brengen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 361 gasten