Officieel BMW Zafira FWD.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Petrolhead Tom » 14 feb 2014, 11:47

BMW’s gelauwerde achterwielaandrijving is niet langer heilig. In een poging de MPV-markt te betreden doet BMW dit door voor het eerst in zijn bestaan een auto met voorwielaandrijving in de markt te zetten.

Met de huidige 2 Serie heeft dit model dan ook weinig te maken. Nee, de 4,34 meter lange, 1,8 meter brede en 1,55 meter hoge 2 Serie Active Tourer is een gezapige ruimtewagen met een hoge zit die op MINI-bouwstenen staat. En opgevuld met niet al te dorstige drie- of viercilinder turbomotoren die de voorste wielen aandrijven. FWD wordt immers een steeds belangrijkere markt voor de Duitsers. Niet dat ze van RWD afstappen, het is gewoon een uitbreiding. Een visueel niet zo aantrekkelijke uitbreiding.

De 2 Serie Active Tourer heeft designelementen die je van een BMW mag verwachten. De dubbele grille, dubbele koplampen en de Hofmeister-knik bij de achterste zijruiten zijn gewoon gebleven. De achterbank is neerklapbaar in drie delen (40:20:40) en verschuifbaar. De bagageruimte varieert daarmee van 468 liter tot 1.510 liter. De bagagevloer heeft een dubbele bodem voor je smokkelwaar en ook deze achterklep is met Comfort Access te openen of sluiten – dat wil zeggen dat ‘ie opent na een voetenzwaai onder de bumper.

Drie blokjes

De motoren line-up wordt geopend door een driecilinder die verwant is aan die in de MINI. De BMW 218i Active Tourer heeft een cilinderinhoud van 1,5-liter en een vermogen van 136 pk. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,9 l/100 km en de CO2-uitstoot is 115 g/km. Daarboven zit de BMW 225i Active Tourer, een 2,0-liter viercilinder met 231 pk, 350 Nm koppel, een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 139 g/km. Hiermee ram je de MPV in in 6,8 seconden naar de honderd, de topsnelheid bedraagt 235 km/uur. Voor dieselaars is er de BMW 218d Active Tourer, een 2.0 vierpitter met 150 pk en een verbruik van 4,1 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 109 g/km. Die nagelt in 8,9 seconden naar de 100 km/u

Een automatische zesbak is optioneel voor de versies met driecilindermotor. De achttraps automatische Steptronic-transmissie is standaard op de BMW 225i Active Tourer en voor de andere viercilindermotoren als optie verkrijgbaar.

Hij debuteert op 4 maart in Genève, in de nazomer staat hij bij de dealers. BMW zegt dat de prijs rond de 30.000 euro komt te liggen.
Afbeelding

Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-2-ser ... -rwd-65030

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15810
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Bram » 14 feb 2014, 11:58

Een voorwielaangedreven 3 cilinder en dat moet dan 30K kosten?

:lollerdelol:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Robin Hartog » 14 feb 2014, 11:59

Beetje raar model. En dan heb ik het niet over het uiterlijk (da's gewoon niet zo mooi IMHO).

Had het logischer gevonden als BMW de Amerikaanse markt had bestormd met een model dat nog een keer zo groot was als dit ActiveTourer geval. Zou hier nou werkelijk vraag naar zijn? Een 'premium' busje?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door RVV » 14 feb 2014, 12:07

Bram schreef:Een voorwielaangedreven 3 cilinder en dat moet dan 30K kosten?

:lollerdelol:

Nou Bram niet zo onaardig doen hé. Als de eierstokken van de vrouwen beginnen je klotsen worden de 1M's hier massaal op ingeruild.. :D

Tom
Berichten: 21690
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Tom » 14 feb 2014, 12:09

Kwestie van wennen dit... ik vind het wel wat.. mensen die nu zeiken spreek ik over een half jaar wel weer. En fwd, boeien, BMW weet echt wel waar ze mee bezig zijn en dit zal oneindig veel beter rijden dan de concurrentie. Die ruimte is opzich ook wel mooi meegenomen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door dvh » 14 feb 2014, 12:10

Een nieuwe bmw voor 30k?
Is dat niet erg goedkoop?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Sjoerd » 14 feb 2014, 12:11

MB verdient goed op de A -en B-klasse en ik denk dat de 2 serie Active Tourer ook goed gaat verkopen.

Ik weet al wie zijn RSQ3 gaat inruilen voor een M235i X-drive Active Tourer :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Robin Hartog » 14 feb 2014, 12:12

Sjoerd schreef:MB verdient goed op de A -en B-klasse en ik denk dat de 2 serie Active Tourer ook goed gaat verkopen.

Ik weet al wie zijn RSQ3 gaat inruilen voor een M235i X-drive Active Tourer :lollerdelol:
Ahja, da's waar ook natuurlijk..

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Robin » 14 feb 2014, 12:14

Je voelt gewoon de liefde van Valentijnsdag in deze draad.

:lollerdelol:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door dvh » 14 feb 2014, 12:15

30k zal waarschijnlijk de Duitse prijs zijn..?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Sjoerd » 14 feb 2014, 12:18

Robin,

vind zo'n auto ook wel wat voor jou? Jij was ten slotte de eerste hier met een einser dailsel; volgens mij sta je wel open voor vernieuwing van de propellor :df: :swinging:

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Robin » 14 feb 2014, 12:19

Sjoerd schreef:Robin,

vind zo'n auto ook wel wat voor jou? Jij was ten slotte de eerste hier met een einser dailsel; volgens mij sta je wel open voor vernieuwing van de propellor :df: :swinging:
Nee ik ben 'n schraper dus ik ga lekker winkelen voor 'n Up binnenkort:)

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Sjoerd » 14 feb 2014, 12:19

Oh ja ook wat zelfreflectie

Ook in ben al diep gezakt hoor met een Fulva op 220v die ook onder de carport staat... :bag:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10764
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Joy » 14 feb 2014, 12:19

Opvulling van een gat wat ze inderdaad hadden in het MPV-segment. Mercedes verkoopt stiekem best veel van die modellen dus het is een poging waard. BMW blijft ook een volumemerk uiteindelijk.
Bij beide merken weet ik in ieder geval wel waar ik in de showroom straal voorbij loop. :D

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Sjoerd » 14 feb 2014, 12:20

Robin schreef:
Sjoerd schreef:Robin,

vind zo'n auto ook wel wat voor jou? Jij was ten slotte de eerste hier met een einser dailsel; volgens mij sta je wel open voor vernieuwing van de propellor :df: :swinging:
Nee ik ben 'n schraper dus ik ga lekker winkelen voor 'n Up binnenkort:)
Centenkwestie zeker :zwijntje:

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Robin » 14 feb 2014, 12:21

Sjoerd schreef:Oh ja ook wat zelfreflectie

Ook in ben al diep gezakt hoor met een Fulva op 220v die ook onder de carport staat... :bag:
Met jou heb ik net zoveel meelij als met Hugh Heffner:)

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Robin » 14 feb 2014, 12:22

Sjoerd schreef:
Robin schreef:
Sjoerd schreef:Robin,

vind zo'n auto ook wel wat voor jou? Jij was ten slotte de eerste hier met een einser dailsel; volgens mij sta je wel open voor vernieuwing van de propellor :df: :swinging:
Nee ik ben 'n schraper dus ik ga lekker winkelen voor 'n Up binnenkort:)
Centenkwestie zeker :zwijntje:
100%. Zoals alles in deze maatschappij. Heb ik altijd al gezegd. Schrapers blijven schrapers, al rijden ze 'n Up of rijden ze iets wat jij rijdt. Dat ram je er niet zomaar uit Sjoerd:)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Snipe » 14 feb 2014, 12:39

dvh schreef:30k zal waarschijnlijk de Duitse prijs zijn..?
Ik weet het niet, maar zelf vind ik 66.000 gulden een beste berg geld voor een driecilinder gezinsbusje. Wat me opvalt is dat hier weer een 'gewone' automaatpook in zit in plaats van die gekke joystick die ze de laatste jaren gebruikt werd. En verder zit er een handremknopje in - om te haten. Dit even los van de FWD en de driecilinder, dat was vast ook al een paar anderen opgevallen.

Maar om je vraag te beantwoorden: die 30.000 euro wordt door BMW NL genoemd.
BMW breidt opnieuw zijn productportfolio uit met een compleet nieuw model in het premium compacte segment: de BMW 2 Serie Active Tourer. Een sportief uiterlijk en de rijdynamiek van BMW gaan samen met een ruim, comfortabel en veelzijdig te benutten interieur. Een verschuifbare achterbank en extra bergruimte onder een opklapbare vloer in de bagageruimte zijn enkele praktische elementen. De BMW 2 Serie Active Tourer is ook het podium voor een serie nieuwe drie- en viercilindermotoren met BMW TwinPower Turbo techniek. Het brandstofverbruik varieert van 4,1 tot 6,0 l/100 km, afhankelijk van de motor. De motoren zijn dwars voorin geplaatst en drijven de voorwielen aan. Exacte prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. Afhankelijk van het uitrustingsniveau is de verwachting dat de vanafprijs om en nabij 30.000 euro komt te liggen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door dvh » 14 feb 2014, 12:48

Dat is wel apart van dat pookje. Hier in de stad hangt reclame van BMW met juist dat pookje en de melding dat dit het beeld zou zijn in elke BMW . Of iets in die trant.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door 328Ti » 14 feb 2014, 12:56

:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door RVV » 14 feb 2014, 13:08

Je smiley's zijn stuk :D

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door ///Joost » 14 feb 2014, 13:10

Het lijkt wel of BMW een stapje terug in het tijdperk gaat. Jammer dat ze zich echt puur op het 'allemanssegment' richten. Als het alleen bij dit model blijft, begrijp ik het wel, maar ik vrees het ergste. Ze boren nu wel een markt aan waarin ze nog niet actief waren, maar dat hoeft niet perse iets positiefs te zjn (ik noem VW en Touareg...).

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Robin » 14 feb 2014, 13:40

Joost. BMW is de weg kwijt. Zoals bepaalde middle of the road merken bepaalde toppertjes hebben:RS Cupra , CRZ weetik hoe ze heten, zo gaat 't ook die kant op met BMW. Ze hebben géén 'supercar ' zoals 'ouwelullenmerk' Benz met de SLS en wat er aan gaat komen(kleinere versie van de SLS zegmaar)of de R8 van 'premium VW in 'n te duur jasje' Audi. Neen ze komen met 'n i8, die er wel leuk uitziet, maar de techniek is natuurlijk niet 'supercar' like.

Dan die electrische shit en nu dit.

Een M135/M235 zijn nog net dé 'betaalbare' toppertjes en de rest is te groot/te lomp/te duur. M3 F80 niks mis mee hoor, maar het is geen E46 M3 CSL ofzo. Speciale karren zo tussendoor wat BMW om de zoveel tijd wel eens deed kan blijkbaar niet meer. Een groene teringbende is 't geworden... :lol:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10764
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Joy » 14 feb 2014, 14:09

Maar de concurrentie is net zo hard groen geworden danwel 'versaaid'. Oftewel, wat zijn de alternatieven?

Momenteel kunnen alleen de nichemerken nog leuke dingen op de markt brengen. De rest zwemt in een vijver gemaakt van milieuvriendelijk materiaal en chemicaliënvrij water. Zo af en toe springt er een model boven het water uit waarbij de vissende autoliefhebber op de kant een kreet van opwinding slaakt dat ie eindelijk beet heeft. Maar de meeste dagen zitten er wat grijzige types op de bankjes en gooien trouw hun oude brood in het water.

Kortom voor het ouderwetse rijplezier zul je niet in de vijver moeten kijken maar in de hoger geplaatste fontein.
De merken en modellen die hier ronddobberen vervuilen het water meer en de onderhoudsploeg rekent hier dan ook een dubbel tarief voor. Via de fontein valt er af en toe wat viezigheid in de vijver alwaar een enkel model net onder het wateroppervlak proeft van de mogelijkheden die er zijn. Maar de fontein valt weer stil en de autoliefhebber die met zijn schepnet klaar stond ziet tot zijn teleurstelling dat het toch niet was wat ie had gehoopt.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Officieel BMW Zafira FWD.

Bericht door Snipe » 14 feb 2014, 14:11

Robin schreef:Neen ze komen met 'n i8, die er wel leuk uitziet, maar de techniek is natuurlijk niet 'supercar' like.
Een hybride met een berg carbon erin; McLaren P1, Porsche 918, Ferrari Lalala. Nee, da's geen supercartechniek ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten