Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Paar weken geleden gereden in de nieuwe E63. Op een ander forum vroegen ze naar een verhaaltje, dus ik dacht dat het hier misschien ook wel leuk was om te plaatsen.
Dit weekend heeft mijn vader een proefrit gemaakt in de nieuwe E63 S AMG 4matic. De auto was gespoten in Palladium zilver en was voorzien van het Night Pakket.
Het Night Pakket zorgt ervoor dat alle zilveren details zwart worden, zoals de bumper voor, paneeltje in de sideskirt en de diffusor en uitlaten.
Ook de spiegels zijn zwart met dit pakket zwart gespoten. Dit zorgde ervoor dat de auto er vrij anoniem uitzag. Op zich niet erg, want zonder Night Pakket is het uiterlijk wel iets over de top, maar de voorkant werd er wel erg zwart door, niet erg mooi, vond ik. Verder ziet de auto er behoorlijk indrukwekkend uit.
Het interieur zag er werkelijk prachtig uit. Het sportstuur was lekker klein en dik, dit in tegenstelling tot de E55 waar hij nogal dun en groot is, wat niet erg lekker stuurt. Ook was hij voorzien van alcantara op de tien voor twee positie, wat echt heerlijk vast pakt.
Vervolgens maar snel op de start-button gedrukt. Meteen komt er een behoorlijk indrukwekkend geluid uit de uitlaten. Mijn eerste gedachte was “WOW, net een mitrailleur”. Ik moest moeite doen om een lach te onderdrukken. Opvallend is dat, als de motor het zwijgen is opgelegd door het stop-startsysteem, dat de motor dan aangaat zonder het geluid. Uiteindelijk meer show dus, maar wel leuk!
Dan het rijden, het voelde meteen al anders aan dan de E55, die stuurt, naarmate je meer instuurt, wat zwaarder aan. Verder stuurt de E55 vrij ongevoelig en indirect, misschien ook het gevolg van het grote stuur. De E63 stuurt echt heerlijk, heel direct, een keer insturen voor een bocht en je hoeft niet meer te corrigeren. Ik was eerst nogal sceptisch over de vierwielaandrijving, maar dat is echt geweldig. Geef je bij de E55 gas, merk je dat hij even wat reactietijd heeft, deze auto niet. Geef gas en hij gáááát. Echt top. Automaat is ook fijn, je hebt meerdere standen: C(omfort), S(port), S(port)+ en M(anual). Ik moet zeggen dat ik niet lang genoeg heb gereden om de verschillen goed te kunnen onderscheiden, maar zelfs in comfort trekt de auto lekker ver door de versnellingen als je het gas wat dieper intrapt. Verder kan je in deze stand ook heerlijk cruisen, geen stoterig onderstel, hypergevoelig stuur of gaspedaalreactie’s.
Even een apart hoofdstuk voor de remmen. “Onze” E63 was namelijk voorzien van keramische remschijven (8.400 Euro…..) en die remmen echt fenomenaal. Omdat de auto ongemerkt gigantisch hard gaat wil je die snelheid ook wel af kunnen schudden, en dat is met deze remmen geen enkel probleem.
Verder was de auto natuurlijk ook voorzien van de nodige elektronische hulpmiddelen. Distronic-plus (werkt in de E55 al super, dus ik ga er van uit dat het in de E63 helemaal geweldig werkt, helemaal gezien het feit dat hij werkt tot stilstand), dode hoek sensor, verkeersbordherkenning (fijne optie, met hoogst illegale snelheden mis je nogal eens een bordje :p), 360 graden camera (ziet er wel geinig uit, en in krappe parkeergarages een uitkomst), en vast nog veel meer wat mij niet is opgevallen.
Nieuwe Audi RS6, stond toen net 1 dag op kenteken, kwamen we toevallig tegen bij het rijden van een rondje.
Dit weekend heeft mijn vader een proefrit gemaakt in de nieuwe E63 S AMG 4matic. De auto was gespoten in Palladium zilver en was voorzien van het Night Pakket.
Het Night Pakket zorgt ervoor dat alle zilveren details zwart worden, zoals de bumper voor, paneeltje in de sideskirt en de diffusor en uitlaten.
Ook de spiegels zijn zwart met dit pakket zwart gespoten. Dit zorgde ervoor dat de auto er vrij anoniem uitzag. Op zich niet erg, want zonder Night Pakket is het uiterlijk wel iets over de top, maar de voorkant werd er wel erg zwart door, niet erg mooi, vond ik. Verder ziet de auto er behoorlijk indrukwekkend uit.
Het interieur zag er werkelijk prachtig uit. Het sportstuur was lekker klein en dik, dit in tegenstelling tot de E55 waar hij nogal dun en groot is, wat niet erg lekker stuurt. Ook was hij voorzien van alcantara op de tien voor twee positie, wat echt heerlijk vast pakt.
Vervolgens maar snel op de start-button gedrukt. Meteen komt er een behoorlijk indrukwekkend geluid uit de uitlaten. Mijn eerste gedachte was “WOW, net een mitrailleur”. Ik moest moeite doen om een lach te onderdrukken. Opvallend is dat, als de motor het zwijgen is opgelegd door het stop-startsysteem, dat de motor dan aangaat zonder het geluid. Uiteindelijk meer show dus, maar wel leuk!
Dan het rijden, het voelde meteen al anders aan dan de E55, die stuurt, naarmate je meer instuurt, wat zwaarder aan. Verder stuurt de E55 vrij ongevoelig en indirect, misschien ook het gevolg van het grote stuur. De E63 stuurt echt heerlijk, heel direct, een keer insturen voor een bocht en je hoeft niet meer te corrigeren. Ik was eerst nogal sceptisch over de vierwielaandrijving, maar dat is echt geweldig. Geef je bij de E55 gas, merk je dat hij even wat reactietijd heeft, deze auto niet. Geef gas en hij gáááát. Echt top. Automaat is ook fijn, je hebt meerdere standen: C(omfort), S(port), S(port)+ en M(anual). Ik moet zeggen dat ik niet lang genoeg heb gereden om de verschillen goed te kunnen onderscheiden, maar zelfs in comfort trekt de auto lekker ver door de versnellingen als je het gas wat dieper intrapt. Verder kan je in deze stand ook heerlijk cruisen, geen stoterig onderstel, hypergevoelig stuur of gaspedaalreactie’s.
Even een apart hoofdstuk voor de remmen. “Onze” E63 was namelijk voorzien van keramische remschijven (8.400 Euro…..) en die remmen echt fenomenaal. Omdat de auto ongemerkt gigantisch hard gaat wil je die snelheid ook wel af kunnen schudden, en dat is met deze remmen geen enkel probleem.
Verder was de auto natuurlijk ook voorzien van de nodige elektronische hulpmiddelen. Distronic-plus (werkt in de E55 al super, dus ik ga er van uit dat het in de E63 helemaal geweldig werkt, helemaal gezien het feit dat hij werkt tot stilstand), dode hoek sensor, verkeersbordherkenning (fijne optie, met hoogst illegale snelheden mis je nogal eens een bordje :p), 360 graden camera (ziet er wel geinig uit, en in krappe parkeergarages een uitkomst), en vast nog veel meer wat mij niet is opgevallen.
Nieuwe Audi RS6, stond toen net 1 dag op kenteken, kwamen we toevallig tegen bij het rijden van een rondje.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Wat een dikke bak zeg !
Mooi van lelijkheid.
Mooi van lelijkheid.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
leuk verhaal! en idd echt mooi kan ik hem niet vinden maar wel heel indrukwekkend en zal uiteraard ook beestachtig rijden
Niet een nieuwe M5 overwegen
Niet een nieuwe M5 overwegen
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Prachtige luxe limo!
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Ik vind het een geweldige kar. Het Business Package is helemaal gaaf, omdat de AMG bumpers worden vervangen voor wat anoniemers. Ultieme sleeper-look.
- EmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Schitterend, wat een bak.
Night pakket is dikke prima, ben niet zo van dat chroom.
Night pakket is dikke prima, ben niet zo van dat chroom.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Vind de achterkant wat minder, rest is top
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
indobesar schreef:Ik vind het een geweldige kar. Het Business Package is helemaal gaaf, omdat de AMG bumpers worden vervangen voor wat anoniemers. Ultieme sleeper-look.
Dat kan alleen Das Haus bedenken! Geniaal!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
mooi verhaal
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
De E63 (S) heeft een facelift gehad, en wat meer paarden unter die Haube.....
Maak kennis met de Mercedes-AMG E 63 en E 63 S!
Biturbo 4,0-liter V8, 571 pk en 750 Nm koppel. 0-100 km/h in 3,5 sec
De E 63 S levert 612 pk en 850 Nm, 0-100 km/h in 3,3 sec
De topsnelheid van beide versies ligt op 250 km/h, al is deze middels het AMG Drivers Pack te verhogen tot 300 km/h.
[/quote]
http://www.autoweek.nl/nieuws/dit-is-de ... -amg-e-63/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Maak kennis met de Mercedes-AMG E 63 en E 63 S!
Biturbo 4,0-liter V8, 571 pk en 750 Nm koppel. 0-100 km/h in 3,5 sec
De E 63 S levert 612 pk en 850 Nm, 0-100 km/h in 3,3 sec
De topsnelheid van beide versies ligt op 250 km/h, al is deze middels het AMG Drivers Pack te verhogen tot 300 km/h.
[/quote]
http://www.autoweek.nl/nieuws/dit-is-de ... -amg-e-63/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Echt heel gaaf! Zou mijn keuze zijn in deze klasse.
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
jammer van die blauwe binnenkant. verder mooi ding
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
GElukkig is dat sfeerverlichting en kan je een eigen kleur kiezen.vester86 schreef:jammer van die blauwe binnenkant. verder mooi ding
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
De vorige E63s (uit de openingspost) woog al 2045kg rijklaar.....en dan doet de nieuwe 0-100 in 3.3 sec..... ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
wow, wel een mooi dik ding zo in die uitvoering, gaaf hoor voor die klasse, vette en stoere sjaak, nog heel rap ook.
- tomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Pff dat blauwe licht!!! Scheelt weer een ritje naar de tjoenert als een kamper hem 2e hands koopt. Nee, ik heb deze overwogen toen ik uit GTR stapte maar het is toch niet m'n ding.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Sfeerverlichting kan je in 64 kleuren aanpassen.
Maar dikke bak hoor!
Maar dikke bak hoor!
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Dan wil ik hem niet! 64 maar...
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Mooie bak. Interieurlichtjes kun je vast ook uitzetten, dus daar hoef je hem niet voor te laten staan
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 okt 2008, 10:22
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
wat een vet ding, ben heel benieuwd naar de station!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Je hebt ook de E400 AMG met dikke V6 en 400pk. Dat is al een geweldig ding.
Wel jammer dat de middenconsole bij de AMG niet die gave knoppen heeft zoals bij de vorige. Dat rechtvaardigde ook meer de prijs van de AMG. Hier lijkt het interieur vrijwel identiek aan de gewone modellen.
Maar wel echt een porno apparaat hoor
Wel jammer dat de middenconsole bij de AMG niet die gave knoppen heeft zoals bij de vorige. Dat rechtvaardigde ook meer de prijs van de AMG. Hier lijkt het interieur vrijwel identiek aan de gewone modellen.
Maar wel echt een porno apparaat hoor
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Wat een geweldig filmpje en geweldige dame
Fantastisch dat in drift modus enkel de achterwielen worden aangedreven ipv AWD.
Fantastisch dat in drift modus enkel de achterwielen worden aangedreven ipv AWD.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
Heerlijk filmpje. Waar je "vroeger" een Brabus Rocket nodig had, kijg je het nu in een standaard AMG. Bizar eigenlijk...
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
G -Krachten mooi vertaald met haar Haar.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Mercedes-Benz E63 S AMG 4 matic
MOoi, had het filmpje van GRip gisteren ook al gezien. Ik volg eigenlijk alle filmpjes over de E63 wel, is een interessante auto. De oude had ik nooit veel mee, maar dit is wel gaver dan een M5 / RS6.
Er is zelf een journo die claimt dat dit beter rijdt dan een C63! Ben erg benieuwd, ik zie geen enkel vergelijk tussen een C63 en nieuwe E63 nog. En ook tussen een nieuwe C63 en RS6 ben ik nog erg op zoek.
Er is zelf een journo die claimt dat dit beter rijdt dan een C63! Ben erg benieuwd, ik zie geen enkel vergelijk tussen een C63 en nieuwe E63 nog. En ook tussen een nieuwe C63 en RS6 ben ik nog erg op zoek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 173 gasten