BMW M4 Concept
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
^Zo is het !
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M4 Concept
Toch jammer van het ontbreken van videomateriaal. Had de discussie op voorhand al kunnen beslissen.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW M4 Concept
Die duitse troep is gewoon door de mand gevallen 1m, m2, m3, m4, m5, m6 allemaal waardeloze zooi
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
M4 weer ingeleverd, zowat 3 tanken 98 opgestookt a krappe 1000km
Net de 116d HB weer mee terug;
Wat is klein dan toch leuker rijden, wat is een HB dan toch meer betrokken.
Laat onverlet; de M4 als platform is waanzinnig IMHO, de kracht, de snelheid, het gemak, het is van een andere orde, maar ook groot en ietwat log, hoewel ze dat weer knap hebben weggefilterd, hierdoor ook wat afstandelijk in rijgedrag, minder beleving in algehele zin.
Het EPS in comfort mode doet zijn ding gewoon goed, de sport en sport plus modes gaven mij het GTS stuurgevoel, te zwaar, te elastiekerig.
De remmen hebben een zeer hard gevoel, vertragen erg goed, maar door hard pedaal gevoel met een hele kleine slag, lastig doseerbaar.
Electronica supersnel, goede en inuitieve interfaces.
De DCT maak ik een HB van, genoeg over geluld.
Mooie ervaring rijker toch weer.
Net de 116d HB weer mee terug;
Wat is klein dan toch leuker rijden, wat is een HB dan toch meer betrokken.
Laat onverlet; de M4 als platform is waanzinnig IMHO, de kracht, de snelheid, het gemak, het is van een andere orde, maar ook groot en ietwat log, hoewel ze dat weer knap hebben weggefilterd, hierdoor ook wat afstandelijk in rijgedrag, minder beleving in algehele zin.
Het EPS in comfort mode doet zijn ding gewoon goed, de sport en sport plus modes gaven mij het GTS stuurgevoel, te zwaar, te elastiekerig.
De remmen hebben een zeer hard gevoel, vertragen erg goed, maar door hard pedaal gevoel met een hele kleine slag, lastig doseerbaar.
Electronica supersnel, goede en inuitieve interfaces.
De DCT maak ik een HB van, genoeg over geluld.
Mooie ervaring rijker toch weer.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW M4 Concept
Riceaux schreef:Toch jammer van het ontbreken van videomateriaal. Had de discussie op voorhand al kunnen beslissen.
Even voor de duidelijkheid: Romo had lang geleden een M3 beloofd gekregen van de dealer. Van te voren vroeg hij me vrij te houden zonder te zeggen waarom. Toen wist ik al dat het iets bijzonders was. Kort tevoren liet hij me weten dat ik een dag in een M3 mocht sturen. Hij wist dat dit een droomauto van me was.indobesar schreef:Kern van het verhaal is dat je vooral teleurgesteld bent door je hoge verwachtingen en niet zozeer dat de DCT een bagger product is. Stel dat het wel zo zou zijn, dan was dit eerder bekend geworden.
Vrijwel alle M modellen vind ik geweldig. Rijden in iets waar je altijd van gedroomd hebt. En ik ben juist geen zeikerd. De E92 M3 handbak vond ik ook geweldig. Terwijl iedereen daarover zeurt. Een RS3 is voor mij ook walhalla. Mensen die mij langer kennen weten dat ik overal van kan genieten. Het feit dat ik met mijn 120d bijna blijer ben dan de M135i zegt ook genoeg.
Kortom het was niet bedoeld als testdag of zo. Of op het forum te discussieren. Daarom ook geen video materiaal. Gewoon lekker als vanouds een dag genieten van een geweldige demo. Heb een paar mensen op voorhand geappt. Zo blij als een kind. Eerste rit in de 120d met Romo in de M4 in de binnenspiegel. Waanzinnig ! De teleurstelling was daarom groot. De DCT maakt het niet waar. En geloof me, ik ben dus niet snel teleurgesteld. Misschien was ik wel verpest door de snellere PDK. Wie zal het zeggen ?
Een M3 blijft nog steeds een droom. Absolute pornografie. Voor mij dan alleen wel met een handbak. Maar verder niets ten nadele over de M3. Geniale wagen. Dat gezegd hebbende als je daarna in de 1-serie snapt dan is wel meteen duidelijk waar autorijden écht om gaat: hoe kleiner hoe lichter hoe wendbaarder en dus hoe sportiever. De M2 zal daarom zeker een van de best sturende en rijdende autos op de weg worden, daar twijfel ik niet over. Kan niet wachten op de eerste reviews.
En voor de negatievelingen onder ons: wat boeit het nou echt wat ik ervan vind ? Zolang je zelf maar tevreden bent met wat je hebt. Maar leef niet in ontkenning. En mocht ik het mis hebben en we een kapotte bak hebben gereden dan nodig je me maar uit om te rijden. Zal de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW M4 Concept
Toevallig heb ik gisteren ook eventjes (20 minuten of zoiets) in de M4 mogen rijden van een collega en ik was in veel opzichten positief verrast (mag ook voor het geld)! Toegegeven: mijn referentiemateriaal is beperkt (enkel Mustang V8 en Camaro V8, beide met op papier vergelijkbaar vermogen maar qua bouwkwaliteit 2 klassen lager) maar ik schaterde het op bepaalde momenten uit van plezier!
Allereerst: het ding is echt lomp snel en krijgt - bij 20 graden althans- het vermogen heel goed op de weg. Ik rijd zelf dagelijks met 420 (atmosferische) pk's rond (voor zover ik het nog op de straat krijg...) maar de powerband van deze auto is zoooooveel breder dat je er echt flink sneller mee onderweg bent dan met mijn eigen auto. Het duurt heel eventjes voordat het vermogen er is maar daarna komt het hele zaakje heel erg snel op gang en trakteert je op een heel scala aan ophitsende geluiden – al dan niet door de soundtubes. Mijn collega omschreef het zelf ook mooi: ‘men, toen ik zelf testreed met de auto werd ik er in eerste instantie gewoon bang van, fantastisch!’.
In tegenstelling tot de heren hierboven heb ik eigenlijk niets negatiefs op te merken over de DCT-bak, hoewel ik zelf over het algemeen best skeptisch ben tegenover het concept van flappy pedals. Voetnoot: het is mijn allereerste ervaring met DCT-bakken maar ik was eerlijk gezegd ronduit onder de indruk over hoe snel, ja bijna lomp, de bak - zeker in Sport-plus-modus - van verzet verandert. Als ik het vergelijk met reguliere 'normale Het enige wat ik storend vind is dat het schakelen buiten de auto elke keer klinkt alsof de auto een scheet laat maar tijdens het rijden vond ik het opschakelen op geen enkel moment sloom aandoen en op dat moment is het geluid ook prima. Aangezien we ons op doorgaande wegen bevonden heb ik zelf niet echt op het terugschakelen gelet; I was just having a good time . Wat ook zeker is: het is zoooveel effectiever als zelf schakelen, goeiedag zeg! In sport-plus is er alleen niet normaal mee weg te rijden: de auto verwacht dan dat je volle patat weg rijdt en bokt (!) als je dat vervolgens niet doet. Op dat moment voel je je bijna een n00b totdat je je realiseert dat jij niet degene was die de koppeling liet opkomen…
De route ging helaas niet over heel erg uitdagende wegen dus chassis-wise heb ik niks geprobeerd maar de eerste indruk is dat de auto erg stabiel is, voor een moderne auto (in de zwaarste stand) redelijk wat stuurgevoel heeft en de massa goed weet te verbergen. De auto in kwestie had geen verstelbare dempers dus daar heb ik dan ook geen mening over. Het onderstel is verder niet oncomfortabel, gewoon stevig zonder oncomfortabel te zijn. De remmen gaven lekker vertrouwen maar ik vond de initiële bite wat minder dan ik gewend ben uit mijn eigen auto. Gevoelsmatig ligt de gripgrens erg ver weg waardoor ik me afvraag of je wel met de auto kunt spelen – iets waar ik persoonlijk veel waarde aan hecht – maar indrukwekkend is het zeker!
Het interieur vind ik zelf van een goede kwaliteit: de stoel met het oplichtende M-logo is een geinige feature en ze zitten fenomenaal. Voor het stuur en de deurpanelen zijn heel erg fijne materialen gebruikt en zo’n heads-up display blijft sjiek (wel even wennen), al is de navigatiekaart is weer wat simplistisch. Kortom: een hoog feel-good gehalte.
Samengevat: een heerlijke, zeer fraaie en fijne en capabele machine om mee onderweg te zijn en die in mijn geval een dikke grijns op m’n snuit zette! Het enige echte probleem is dat het apparaat bij mij echt het aller- allerslechtste naar boven haalt en ik echt in no-time m'n rijbewijs kwijt zou zijn en/of naast de weg zou liggen, en bij de snelheden die je moet rijden om er mee van de weg te raken is dat per definitie ugly. Om die redenen (en om het gegeven dat ik ‘m niet kan betalen…) zal ik hem zelf dan ook nooit kopen. Voor mij is de auto simpelweg te snel en niet speels genoeg, maar het is dan ook geen auto die bij mij te boek stond als ‘droomauto’, en dat is met deze rit niet veranderd. Maar 't was wel een fun drive .
Allereerst: het ding is echt lomp snel en krijgt - bij 20 graden althans- het vermogen heel goed op de weg. Ik rijd zelf dagelijks met 420 (atmosferische) pk's rond (voor zover ik het nog op de straat krijg...) maar de powerband van deze auto is zoooooveel breder dat je er echt flink sneller mee onderweg bent dan met mijn eigen auto. Het duurt heel eventjes voordat het vermogen er is maar daarna komt het hele zaakje heel erg snel op gang en trakteert je op een heel scala aan ophitsende geluiden – al dan niet door de soundtubes. Mijn collega omschreef het zelf ook mooi: ‘men, toen ik zelf testreed met de auto werd ik er in eerste instantie gewoon bang van, fantastisch!’.
In tegenstelling tot de heren hierboven heb ik eigenlijk niets negatiefs op te merken over de DCT-bak, hoewel ik zelf over het algemeen best skeptisch ben tegenover het concept van flappy pedals. Voetnoot: het is mijn allereerste ervaring met DCT-bakken maar ik was eerlijk gezegd ronduit onder de indruk over hoe snel, ja bijna lomp, de bak - zeker in Sport-plus-modus - van verzet verandert. Als ik het vergelijk met reguliere 'normale Het enige wat ik storend vind is dat het schakelen buiten de auto elke keer klinkt alsof de auto een scheet laat maar tijdens het rijden vond ik het opschakelen op geen enkel moment sloom aandoen en op dat moment is het geluid ook prima. Aangezien we ons op doorgaande wegen bevonden heb ik zelf niet echt op het terugschakelen gelet; I was just having a good time . Wat ook zeker is: het is zoooveel effectiever als zelf schakelen, goeiedag zeg! In sport-plus is er alleen niet normaal mee weg te rijden: de auto verwacht dan dat je volle patat weg rijdt en bokt (!) als je dat vervolgens niet doet. Op dat moment voel je je bijna een n00b totdat je je realiseert dat jij niet degene was die de koppeling liet opkomen…
De route ging helaas niet over heel erg uitdagende wegen dus chassis-wise heb ik niks geprobeerd maar de eerste indruk is dat de auto erg stabiel is, voor een moderne auto (in de zwaarste stand) redelijk wat stuurgevoel heeft en de massa goed weet te verbergen. De auto in kwestie had geen verstelbare dempers dus daar heb ik dan ook geen mening over. Het onderstel is verder niet oncomfortabel, gewoon stevig zonder oncomfortabel te zijn. De remmen gaven lekker vertrouwen maar ik vond de initiële bite wat minder dan ik gewend ben uit mijn eigen auto. Gevoelsmatig ligt de gripgrens erg ver weg waardoor ik me afvraag of je wel met de auto kunt spelen – iets waar ik persoonlijk veel waarde aan hecht – maar indrukwekkend is het zeker!
Het interieur vind ik zelf van een goede kwaliteit: de stoel met het oplichtende M-logo is een geinige feature en ze zitten fenomenaal. Voor het stuur en de deurpanelen zijn heel erg fijne materialen gebruikt en zo’n heads-up display blijft sjiek (wel even wennen), al is de navigatiekaart is weer wat simplistisch. Kortom: een hoog feel-good gehalte.
Samengevat: een heerlijke, zeer fraaie en fijne en capabele machine om mee onderweg te zijn en die in mijn geval een dikke grijns op m’n snuit zette! Het enige echte probleem is dat het apparaat bij mij echt het aller- allerslechtste naar boven haalt en ik echt in no-time m'n rijbewijs kwijt zou zijn en/of naast de weg zou liggen, en bij de snelheden die je moet rijden om er mee van de weg te raken is dat per definitie ugly. Om die redenen (en om het gegeven dat ik ‘m niet kan betalen…) zal ik hem zelf dan ook nooit kopen. Voor mij is de auto simpelweg te snel en niet speels genoeg, maar het is dan ook geen auto die bij mij te boek stond als ‘droomauto’, en dat is met deze rit niet veranderd. Maar 't was wel een fun drive .
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M4 Concept
En ik ben juist geen zeikerd. Hahaha, ik wardeer de kracht van de meeste DFers om hier niet op te reageren
Dat gezegd hebbende als je daarna in de 1-serie snapt dan is wel meteen duidelijk waar autorijden écht om gaat: hoe kleiner hoe lichter hoe wendbaarder en dus hoe sportiever. Mag ik je de Renault twingo aanraden? Achterwielaandrijving, veel lichter dan zo'n lompe 1 serie EN nog een korte wielbasis ook. In jouw logica moet niks de Twingo kunnen verslaan
Kan niet wachten op de eerste reviews. Eh? Je Eigen review neem ik aan want de reviews van kneuzen als CH zijn toch maar onzin?
En mocht ik het mis hebben en we een kapotte bak hebben gereden dan nodig je me maar uit om te rijden. Zal de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven. Die uitnodiging stond al Ilja, kom maar op. Mooie dag / M4 cabrio / Morgan en een BBQ? Gooi ik nog een rondje Rotterdamse schoenenzaken erin ook om Romo mee te krijgen. Als jullie naar het westen durven.
Dat gezegd hebbende als je daarna in de 1-serie snapt dan is wel meteen duidelijk waar autorijden écht om gaat: hoe kleiner hoe lichter hoe wendbaarder en dus hoe sportiever. Mag ik je de Renault twingo aanraden? Achterwielaandrijving, veel lichter dan zo'n lompe 1 serie EN nog een korte wielbasis ook. In jouw logica moet niks de Twingo kunnen verslaan
Kan niet wachten op de eerste reviews. Eh? Je Eigen review neem ik aan want de reviews van kneuzen als CH zijn toch maar onzin?
En mocht ik het mis hebben en we een kapotte bak hebben gereden dan nodig je me maar uit om te rijden. Zal de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven. Die uitnodiging stond al Ilja, kom maar op. Mooie dag / M4 cabrio / Morgan en een BBQ? Gooi ik nog een rondje Rotterdamse schoenenzaken erin ook om Romo mee te krijgen. Als jullie naar het westen durven.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
Twingo..........
Er zijn grenzen Tom, zowel omhoog als naar beneden..........
Voor de rest een mooi aanbod
Er zijn grenzen Tom, zowel omhoog als naar beneden..........
Voor de rest een mooi aanbod
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW M4 Concept
Mooi en leuk verhaal Kolkman
Tom gaat zeker goedkomen, als ik tenminste een eigen mening mag hebben ? En als je die ook nog eens niet volledig uit verband wil halen
Tom gaat zeker goedkomen, als ik tenminste een eigen mening mag hebben ? En als je die ook nog eens niet volledig uit verband wil halen
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M4 Concept
Iedereen mag z'n eigen mening hebben. Ik ook
Maak je geen zorgen Ilja, je stukjes zijn vermakelijk genoeg om te lezen dat ik je de breedspraak en overdrijvingen vergeef. In ieder geval is er weer eens een beetje discussie.
Maak je geen zorgen Ilja, je stukjes zijn vermakelijk genoeg om te lezen dat ik je de breedspraak en overdrijvingen vergeef. In ieder geval is er weer eens een beetje discussie.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
Straks in het voorjaar, dan pakken we de M2, knallen naar Rotjeknor.......en de rest regel jij dan maar Tom
Mac, check je agenda...............
Mac, check je agenda...............
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M4 Concept
Beetje Animal Farm hier als je t mij vraagt
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M4 Concept
M4 GTS heeft DCT, is die aangepast? Wie weet dat?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW M4 Concept
Ja die is aangepast. Ze hebben de trage schakeltijden onder handen genomen, vooral bij terugschakelen.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M4 Concept
Heb je daarvan een bron?
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: BMW M4 Concept
Inherent aan advocaten en politicitomgtr schreef: breedspraak en overdrijvingen
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M4 Concept
Aangezien er hier (te) weinig filmpjes voorbij komen en de beeldvorming door een hoop woorden en geen daden wat vertroebelt, hier wat leukers:
Natuurlijk zijn er auto's ook van BMW waar je meer fun mee hebt, maar hier moesten ze 't mee doen.
Natuurlijk zijn er auto's ook van BMW waar je meer fun mee hebt, maar hier moesten ze 't mee doen.
-
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: BMW M4 Concept
Vanaf 3:00 minuten, Macboy you are not alone
https://www.youtube.com/watch?v=XjjZNoRa86Q" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=XjjZNoRa86Q" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: BMW M4 Concept
Eric H schreef:Inherent aan advocaten en politicitomgtr schreef: breedspraak en overdrijvingen
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M4 Concept
Ik lees 2 opvallende dingen.........BBQ en een Twingo met achterwiel aandrijvingtomgtr schreef:En ik ben juist geen zeikerd. Hahaha, ik wardeer de kracht van de meeste DFers om hier niet op te reageren
Dat gezegd hebbende als je daarna in de 1-serie snapt dan is wel meteen duidelijk waar autorijden écht om gaat: hoe kleiner hoe lichter hoe wendbaarder en dus hoe sportiever. Mag ik je de Renault twingo aanraden? Achterwielaandrijving, veel lichter dan zo'n lompe 1 serie EN nog een korte wielbasis ook. In jouw logica moet niks de Twingo kunnen verslaan
Kan niet wachten op de eerste reviews. Eh? Je Eigen review neem ik aan want de reviews van kneuzen als CH zijn toch maar onzin?
En mocht ik het mis hebben en we een kapotte bak hebben gereden dan nodig je me maar uit om te rijden. Zal de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven. Die uitnodiging stond al Ilja, kom maar op. Mooie dag / M4 cabrio / Morgan en een BBQ? Gooi ik nog een rondje Rotterdamse schoenenzaken erin ook om Romo mee te krijgen. Als jullie naar het westen durven.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW M4 Concept
Hans jij bent er bij neem ik aan ? Romo is vegetariër dus zorg voor wat sla en paprikas.
@Robin: je kunt veel fun hebben met een M3. Dat heeft niemand hier ontkent. En voor driften is ie geweldig. Dat had ik overigens al paar keer eerder gezegd. Sterker nog, als geld geen rol zou spelen dan stond er bij mij zeker een blauwe M3 voor de deur met grijs leder.
@Robin: je kunt veel fun hebben met een M3. Dat heeft niemand hier ontkent. En voor driften is ie geweldig. Dat had ik overigens al paar keer eerder gezegd. Sterker nog, als geld geen rol zou spelen dan stond er bij mij zeker een blauwe M3 voor de deur met grijs leder.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M4 Concept
Mag wel hopen dat Hans en Ben dan ook ff komen. Hans voor de drank en Ben voor een echt snelle auto
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
Vegetariër ????
WTF, nee, gewoon biefstuk kip en shaslick .............
Hapje in elk rood lapje.......
WTF, nee, gewoon biefstuk kip en shaslick .............
Hapje in elk rood lapje.......
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW M4 Concept
er was maar een echte bbq op DF
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW M4 Concept
Echt iets voor Rene. Zo te zien...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: woka en 437 gasten