Milka schreef:Hey die ken ik
Leuk om te horen dat je er van geniet en al 18k er bij hebt gezet
Wel balen om te horen. Ik tankte altijd wel helemaal af, maar uiteraard zal de tank een langere tijd
half gevuld zijn dan wanneer er geen lpg in zit.
Hopelijk is het één van de genoemde klemmen.
Wat betreft het afslaan bij het tanken, de nozzle ietsjes terughalen zodat ie wat horizontaler er in gaat.
Dan slaat ie waarschijnlijk niet meer af.
Ik ben benieuwd naar je ZF ervaring, ook een tijd overwogen maar eigenlijk nooit mezelf er toe gezet.
Bevalt echt goed. Nog niet heel veel onderhoud aan gedaan.
- Olie en filter direct vervangen.
- 'Nieuwe' linker achterlamp voor 25 euro. Verlichting achter vind ik zelf wat minder. Bedrading is wat gevoelig.
- Nieuwe Philips koplampen gestoken. Geven veel beter licht.
- Laten uitlijnen en wielen balanceren. In de wielen zit een trilling bij 80kmh. Na het balanceren was het weer perfect. Echter dat blijft maar voor zo'n 200km. Ik ben 4x teruggeweest en telkens blijft het terugkomen. We dachten dat het plaklood los liet maar dat was niet het geval. Toch zat er volgens het balanceerapparaat elke keer opnieuw een onbalans in de wielen. Bij de vierde keer geen plaklood maar aan de buitenkant op de wielrand erop gezet. Ook dat helpt niet. Wellicht toch iets in de banden? Binnenkort laat ik ze ergens anders balanceren.
- De Parrot die Milka heeft gemonteerd is echt top in deze auto. Scherm is mooi weggewerkt en ik kan mijn Spotify gebruiken in de auto. Enkel de connector van de control unit is slecht dus deze week heb ik een nieuwe control unit besteld.
- Eind deze maand dus naar ZF en ik laat de airco binnenkort ook eens een beurt geven.
Verder heb ik er nog niet zoveel aan gedaan.
Auto bevalt dus heel goed. Het is niet goedkoop maar het rijdt wel super. Ik rij zelf 1 op 6 maar ik vermijd files nogal graag dus veel binnendoor wegen. Ook vind ik dat de auto het mooiste loopt bij 2750 / 3000 toeren. Dan rijdt ik wel een stukje boven de wettelijke maximum snelheid. Dat helpt natuurlijk ook niet mee aan het verbruik.
Het is zeker niet zo dat ik de auto aftrap. Ik trek altijd rustig op alleen de kruissnelheid is wat te hoog. Het is ook absoluut geen rappe bochten machine maar zo rijdt je ook niet in zo'n auto. Zelf vind ik wel dat de veerpoten aan de voorkant ook wel iets degelijker gemaakt mogen worden. Ze werken prima maar ik heb toch het idee dat ze niet helemaal in verhouding staan met het gewicht en het vermogen van de auto. Ook de remmen hebben het best zwaar met 1850kg volgens mij.