Het grote E38 (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Milka » 14 aug 2015, 15:50

een bochten ridder is het niet, maar ik was voor de type auto echt onder de indruk van het bochtengedrag.
lange doordraaiers van snelweg naar snelweg, liet ie zich lekker zetten voor een auto van 1750kg.
Bergpassen is ie minder in zijn element idd.

Remmen hebben bij mij ook nooit indruk gemaakt.
Ik dacht destijds door juist voor origineel te kiezen een verbetering te krijgen.
Maar daar deed niets en je krijgt dan ook blokken van ate.
Ze missen echt de bite.


Trillen is echt een raar verhaal en moeilijk kwaaltje van de e38.
Ik heb destijds door twee specialisten afzonderlijk dat laten controleren, maar concludeerden allebei
dat het nog goed was. Vervangen zal het zeker niet slechter maken, maar of het oplost.

Ik had het vooral met de winterbanden, maar die waren ook al wat ouder en heb dat vooral toegeschreven dat de banden wss iets gecupt zijn.

hoewel...
zou het kunnen dat door afwijking in het onderstel / te veel speling in het onderstel de banden zich geleidelijk vervormen en zorgen voor trillingen.
Met balanceren breng je ea weer in evenwicht, monteert ze weer op een onderstel met speling, gaat weer vervormen = weer vibraties.
Misschien wat ver gezocht en praat ik nu wel de grootste onzin, daarvoor ontbreekt mijn kennis hierover.

gelukkig rijd je met 3000 toeren geen 80 maar eerder het dubbele, dus lang heb je er geen last van :tong:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 14 aug 2015, 15:52

Schokbrekers nog goed?

KawaBmw7
Berichten: 176
Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door KawaBmw7 » 14 aug 2015, 17:37

Schokbrekers kunnen zeker de oorzaak zijn. Vooral als het originele zijn waar het fijne al vanaf is. Heb het met mijn E38 ook gehad. Toen de Bilsteins eronder zaten geen last meer gehad.

Tanks gaan allemaal lekken op den duur. De velsnaden gaan roesten en dat is een constructiefout.

Remmen van de E38 zijn gewoon beroerd. Rijd je rustig pak dan de Brembo's van de 6 cilinder of vroege 8-cilinder, zijn veel beter. Zelfs de klauwen van de V12 zijn niet optimaal.
Ik had er de schijven van de Protection op en zelfs die lieten het bij een sportieve rijstijl afweten.
Wil je toch beter ga dan voor de remmen van de E65 V12. Heb je wel adapters nodig maar is een hele vooruitgang.
Als mijne aan vervanging toe zijn ga ik voor de schijven van de E60 M5. Zijn geperforeerd en qua maatvoering precies hetzelfde, zal ongetwijfeld nog beter de warmte kwijt kunnen.

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door PeterB » 14 aug 2015, 20:28

Tank vullen gaat het beste met het vulpistool ondersteboven

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 15 aug 2015, 13:10

PeterB schreef:Tank vullen gaat het beste met het vulpistool ondersteboven
Grapjas :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 15 aug 2015, 13:33

Ik heb ze het zien doen! Hier in de buurt, Geesbrug, is de brandstof relatief goedkoop. Staat er een bejaard echtpaar te tanken... Oma voor de pomp en opa, met het vulpistool ondersteboven, bij de auto. Stonden hem letterlijk vol te druppelen :duh:
Ook lekker makkelijk geparkeerd zodat de doorstroming ook stagneerde, gaven geen sjoege :shock:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Spijkerhard » 15 aug 2015, 14:05

PeterB schreef:Tank vullen gaat het beste met het vulpistool ondersteboven
Had ik met de vorige E39: Onder hoek van 90 graden houden dan ging t prima. Alpina nu ook soms lastig, maar onder 90 graden werkt niet. Paar keer verzetten, en dan gaat 't in 1 keer door.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 15 aug 2015, 14:11

beste is om te weten hoe de vulbuis loopt, welke kant op en hoe schuin zeg maar, als je het rechte deel vh pistool dan die kant op richt gaat het meestal wel goed.

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door PeterB » 15 aug 2015, 17:15

Knot schreef:
PeterB schreef:Tank vullen gaat het beste met het vulpistool ondersteboven
Grapjas :)
Nee, 20 jaar + ervaring met E38's. :)
Geeft verder niets hoor Knot, Opa vertelt graag.
Ik reed al beroepsmatig in zo'n ding zowat vanaf de introductie, en met de eerste keer aftanken irriteerde ik mij al mateloos aan het afslaan van het vulpistool.
Op z'n kop en hee presto,vol tot aan de rand.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 15 aug 2015, 18:39

Ha, die Drivers;

Ik kan dat beamen na vijf jaar met een E38 (die trouwens ook te koop is).

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door RJK » 18 aug 2015, 17:13

Onder 90º werkt bij de mijne perfect.

Gauw nog maar eens een plaatje tussen al dat gezwets :tooth:

Afbeelding

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door S-J » 18 aug 2015, 17:53

Lijkt zo veel op mijn ex-E38..

Afbeelding

Prachtig :D

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 18 aug 2015, 18:02

Ha, die S-J;

Fraai setje wielen!

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door RJK » 18 aug 2015, 19:57

Lijkt zo veel op mijn ex-E38..
:thumbup:

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Twist » 20 aug 2015, 10:02

Vers plaatje van de mijne
Bijlagen
IMG_6665 (1).JPG
IMG_6665 (1).JPG (122.13 KiB) 3185 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 aug 2015, 21:16

Het blijft een dikke kar om te zien. Ook na al die jaren.
Ben nog steeds tevreden met de mijne. 286.xxx gelopen nu en rijdt nog steeds als een speer.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 20 aug 2015, 21:18

Heb je die bazige telefoon nou al eens gekocht voor 3 tientjes met leesbaar scherm? ;)

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 aug 2015, 21:28

Geruild met de hoorn van een inruil E39 :angel:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 20 aug 2015, 22:42

Haha, had niet anders verwacht van je :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Schnor
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 jan 2013, 21:17

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Schnor » 28 aug 2015, 14:51

Gisteren naar ZF in Dortmund geweest met de 740. Je bent er wel een dagje mee kwijt maar dat wist ik vantevoren. De service zelf duurde ongeveer 3,5 uur. Dat is wel inclusief pauze. Ik was daar om 11 uur.
Al snel genoeg kwam Herr Jaeger naar mij toe met de vraag of ik de bak wel wil laten spoelen. Eh ja, daarvoor kom ik naar hier. De olie was nog zo zuiver en zo weinig aanslag dat hij het zelfs niet nodig vond om de bak te spoelen. Zijn vermoede was dat er altijd veel snelweg km's mee gereden waren. Van Milka weet ik inderdaad dat hij veel snelweg KM's heeft gemaakt en ik zelf ook. Van de eerste Duitse eigenaar weet ik niets.
Ik vroeg wat de meerprijs was voor spoelen en dat was 80 euro. Ik heb toen zonder twijfel gezegd spoel hem maar. Die 80 euro doet het hem ook niet meer op een totaalprijs van 700 euro (inclusief diff olie wissel).

Merk ik verschil? Mwa nou een beetje. Hij schakelt nu nog net iets soepeler, de bak schakelde al behoorlijk soepel. Alleen bij koude start de eerste keer van 2 naar 3 vind ik dat de bak wat twijfelt en ook van 4 naar 5 maar dat is ook bij een warm gereden auto. Soms gaat het heel vlot van 4 naar 5 als ik goed doortrek maar bij normaal optrekken duurt het soms 10 sec bij een constante snelheid. Dat is nog steeds gebleven.

Zou ik het nog een keer doen? Weet ik niet. Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Maar dat is achteraf makkelijk lullen en het is ook iets wat je preventief moet doen.

Afbeelding

De wielen heb ik nu voor de zoveelste keer opnieuw laten balanceren. Dit keer wel ergens anders. De achterbanden heb ik ook naar voren laten leggen en achter naar voor. Wederom zat er een onbalans in de wielen. Dat zou eigenlijk niet mogen. Waarschijnlijk heeft de persoon die de vorige keer mijn banden gebalanceerd heeft de wielen niet goed opgespannen bij het balanceren. Ik heb er verder weinig verstand van maar dat zou wel het probleem zijn waarom de wielen telkens opnieuw een onbalans hebben. Ik moet zeggen tot nu (600km verder) heb ik nog geen trilling in mijn stuur. Hopelijk blijft dat zo.
Tevens maar even een paar winterbandjes besteld. Nu ben ik nog opzoek naar een setje Style 61 velgen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 28 aug 2015, 15:13

Ik vind het nog aardig geld....

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Joy » 12 dec 2015, 23:12

Voor de interieurfapper, de buitenzijde heeft hard een OEM-behandeling nodig:

http://www.vilner.eu/en/sale/53/bmw-e38-750-23-000" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Martin van der Zwaard » 12 dec 2015, 23:43

Verschrikkelijk zeg!!

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Hans » 13 dec 2015, 13:10

Ik vind hem vet, wielen zijn niet helemaal mijn smaak.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 13 dec 2015, 13:18

Ik zou het zelf zo niet uitzoeken maar durfde me er wel in te vertonen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten