't Is maar net hoe je het beschouwd hè... Maar links om of rechtsom geen speld tussen te krijgen...
Vwb de AMS test: In Duitsland is het IMO wel een goed vergelijk ja...
...in NL kun je er weer hele andere conclusies aan verbinden omdat er een bak extra BPM bij komt. Toch weer die centenkwestie...
De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...
- Joop
- Berichten: 8885
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...
Die test is ook niks mee. Die journalist irriteert mij alleen met zijn afsluitende opmerking !
Maar uiteindelijk heeft ie dus nog gelijk ook .....
Maar uiteindelijk heeft ie dus nog gelijk ook .....
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...
Meer stabiliteit ja, maar ook minder agiliteit.
Een 911, maar ook een Cayman; wielbasis 247.5 cm, das flink minder dan een M2, nog nooit iemand horen klagen over instabiliteit bij Porker.
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...
Een korte wielbasis maakt more agile ja. De '50s 250GT Ferrari's die 'ingekort' werden tot 250ShortWheelBase (en daarna kwam de GTO) is een goed voorbeeld. Audi Urquattro en daarvan afgeleid SportQuattro/S1
991 vs Cayman vs M2/any BMW vergelijk gaat natuurlijk wél mank Robert. Kijk naar de layout van de auto's. Hun doel.(vroeger was 'n 911 nou niet bepaald de meest uitgebalanceerde auto).
Hoeveel mensen passen er in een 911/Cayman of in any BMW coupé:)
Ik had dus moeten melden; langere wielbasis geeft óók meer binnenruimte.
Dat zie je bij de 2m73 van de 918:)
Maar volgens mij is 'n Corvette C6 ruimer met 2m68,5 lol.
Blabla etcetera. Auto's moesten en worden veiliger qua layout en rijgedrag. Een langere wielbasis kan dan helpen.
Wie wil er koffie:)
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...
Koffie indeed
Allemaal waar Robin, waar het mij om ging, ook een kleinere wielbasis geeft blijkbaar stabiliteit, ongeacht layout kar. Porsche is daarbij het voorbeeld bij uitstek.
Allemaal waar Robin, waar het mij om ging, ook een kleinere wielbasis geeft blijkbaar stabiliteit, ongeacht layout kar. Porsche is daarbij het voorbeeld bij uitstek.
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...
Porsche nu wel:)
Een Carrera 3.2 uit mid 80s is echt niet stabieler/agiler/meer in balans met z'n 2m27 wielbasis tov bijv een E30 M3(2m56.5) uit die tijd.
Integendeel.
Understatement van de eeuw:)
Het zijn dus meerdere factoren.
Kijk waar de motor van een Elfer zit. Dan moet daarvóór de achteras komen(al kortere wielbasis)
Een Carrera 3.2 uit mid 80s is echt niet stabieler/agiler/meer in balans met z'n 2m27 wielbasis tov bijv een E30 M3(2m56.5) uit die tijd.
Integendeel.
Understatement van de eeuw:)
Het zijn dus meerdere factoren.
Kijk waar de motor van een Elfer zit. Dan moet daarvóór de achteras komen(al kortere wielbasis)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten