De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...

Bericht door Joop » 28 jun 2017, 23:24

't Is maar net hoe je het beschouwd hè... Maar links om of rechtsom geen speld tussen te krijgen... :wink:

Vwb de AMS test: In Duitsland is het IMO wel een goed vergelijk ja...
...in NL kun je er weer hele andere conclusies aan verbinden omdat er een bak extra BPM bij komt. Toch weer die centenkwestie... :tooth:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...

Bericht door Macboy » 29 jun 2017, 00:04

Die test is ook niks mee. Die journalist irriteert mij alleen met zijn afsluitende opmerking !

Maar uiteindelijk heeft ie dus nog gelijk ook .....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...

Bericht door romo » 29 jun 2017, 07:17

Robin schreef: 28 jun 2017, 22:41
Joop schreef: 28 jun 2017, 19:28 In Duitsland liggen de prijzen echter wel op gelijke hoogte, vandaar dat AMS ze denk ik ook naast elkaar heeft gezet en niet een C400 Coupe gepakt heeft bijvoorbeeld, waarbij er bij Audi eigenlijk sowieso niets vergelijkbaars tegenover staat.
Dat zeg/vraag ik de hele dag al in dit draadje. Dan klopt de test dus in Duitsland?:)

Joop schreef: 28 jun 2017, 19:31
...gisteren kreeg ik van een vriend nog een fotootje van een E24 M635CSi doorgestuurd. Even snel de specs erbij gezocht, maar een 2er coupe/M2 heeft bijvoorbeeld al een 6cm langere wielbasis dan de oude zes. Dat heet dan pak 'm beet 30 jaar progressie. ;-)
Langere wielbasis geeft meer stabiliteit.

En nu de algehele lengte:)
M635CSI : 4m75 (US versie zelfs 4m92)
M2:4m43

Dus.
Meer stabiliteit ja, maar ook minder agiliteit.

Een 911, maar ook een Cayman; wielbasis 247.5 cm, das flink minder dan een M2, nog nooit iemand horen klagen over instabiliteit bij Porker.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...

Bericht door Robin » 29 jun 2017, 08:13

romo schreef: 29 jun 2017, 07:17
Meer stabiliteit ja, maar ook minder agiliteit.

Een 911, maar ook een Cayman; wielbasis 247.5 cm, das flink minder dan een M2, nog nooit iemand horen klagen over instabiliteit bij Porker.
Een korte wielbasis maakt more agile ja. De '50s 250GT Ferrari's die 'ingekort' werden tot 250ShortWheelBase (en daarna kwam de GTO) is een goed voorbeeld. Audi Urquattro en daarvan afgeleid SportQuattro/S1

991 vs Cayman vs M2/any BMW vergelijk gaat natuurlijk wél mank Robert. Kijk naar de layout van de auto's. Hun doel.(vroeger was 'n 911 nou niet bepaald de meest uitgebalanceerde auto).
Hoeveel mensen passen er in een 911/Cayman of in any BMW coupé:)

Ik had dus moeten melden; langere wielbasis geeft óók meer binnenruimte.



Dat zie je bij de 2m73 van de 918:)
Maar volgens mij is 'n Corvette C6 ruimer met 2m68,5 lol.

Blabla etcetera. Auto's moesten en worden veiliger qua layout en rijgedrag. Een langere wielbasis kan dan helpen.


Wie wil er koffie:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...

Bericht door romo » 29 jun 2017, 08:19

Koffie indeed :D

Allemaal waar Robin, waar het mij om ging, ook een kleinere wielbasis geeft blijkbaar stabiliteit, ongeacht layout kar. Porsche is daarbij het voorbeeld bij uitstek.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De nieuwe 4er coupe (F32) is een feit...

Bericht door Robin » 29 jun 2017, 08:37

Porsche nu wel:)

Een Carrera 3.2 uit mid 80s is echt niet stabieler/agiler/meer in balans met z'n 2m27 wielbasis tov bijv een E30 M3(2m56.5) uit die tijd.
Integendeel.
Understatement van de eeuw:)

Het zijn dus meerdere factoren.
Kijk waar de motor van een Elfer zit. Dan moet daarvóór de achteras komen(al kortere wielbasis)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikS, Kocheler, mark123, Will F. en 139 gasten