Tristan schreef: ↑10 mar 2021, 17:33Heb je wel in een frisse E30 M3 gereden Peter? Een E30 325i is een stuk zwaarder op de neus, heeft veel minder grip achter (starre as) en mist meestal een sper. Stuurhuis is veel minder direct bij een 325i. Heb jarenlang E30 Cup gereden dus ik weet heel goed waar de verschillen zitten. Om een E30 325i net zo fijn te laten sturen als een M3 heb je flink wat upgrades nodig. Een E30 M3 is meer dan 35 jaar oud, die kan je niet vergelijken met nieuwe modellen. Ga in een 35 jaar oude 911 rijden en dan zeg je ook dat die over helt, onderstuur heeft etc. Je moet het wel in de tijdsgeest bekijken.
Overigens mag je best een keer mijn E30 M3 proeven, niet helemaal OEM meer (Bilsteins, korter diff, airbox etc) en ben dan benieuwd naar je mening.

Super aanbod, dank je wel, maar ik heb ook ooit een flink stuk in de E30 M3 Cecotto van Michel Pol gereden.
Die zat rond de 280pk dacht ik en stond op een goed onderstel (weet niet meer zeker of het KW of Bilstein was).
En die reed echt enorm strak en goed, eigenlijk precies zoals je verwacht dat een standaard E30 M3 rijdt als je op de meeste journalisten af gaat.

Overigens is de enig geschikte oplossing om ze alledrie te hebben, verandering van spijs doet eten toch?