Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 28 okt 2006, 21:24
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zo is het maar net. Die van mij heeft het ook gehad, gewoon netjes onder garantie vervangen. Daarvoor geen problemen, daarna ook niet...Pieter///M3 schreef:Toch is het vrij eenvoudig , diegene waarvan de lagers vervangen zijn hebben allemaal een document bij de onderhouds papieren waar op staat wanneer en bij wie deze terugroep actie is uitgevoerd , daar is niets vaag aan volgens mij .
Gr Pieter
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
- Locatie: Zeeland
Geen zorgen
Geen zorgen. Vanaf 2002 zijn de M3's uitgerust met de nieuwe lagerschalen en zijn het probleemloze beresterke motoren. Alle 2001 modellen zijn opgeroepen voor vervanging vande lagerschalen, dus als dat is gebeurd kan dat zo worden nagetrokken bij de BMW dealer.
In de nieuwe Z4 ///M Roadster en coupe zit dezelfde motor.....je denkt toch niet dat BMW zijn meest prestigiseuze motoren / modellen uit gaat rusten met ee onbetrouwbare motor.
De S54 motor wordt zwaar belast en is behoorlijk getuned. In combinatie met de hoge toerentallen (zuigersnelheid is bijna net zo hoog als bij een formule 1 auto...nl 25 meter per seconde bij 8.200 t/m!).
Als je hem goed onderhoud en goed warmrijdt heb je nagenoeg geen enkel probleem....kapot zal er altijd wel eens gaan...
Dus laat je niet gek maken....koop er voor alle zekerheid een vanaf 2002 en anders even goed opletten....!
Groetjes,
Niels
In de nieuwe Z4 ///M Roadster en coupe zit dezelfde motor.....je denkt toch niet dat BMW zijn meest prestigiseuze motoren / modellen uit gaat rusten met ee onbetrouwbare motor.
De S54 motor wordt zwaar belast en is behoorlijk getuned. In combinatie met de hoge toerentallen (zuigersnelheid is bijna net zo hoog als bij een formule 1 auto...nl 25 meter per seconde bij 8.200 t/m!).
Als je hem goed onderhoud en goed warmrijdt heb je nagenoeg geen enkel probleem....kapot zal er altijd wel eens gaan...
Dus laat je niet gek maken....koop er voor alle zekerheid een vanaf 2002 en anders even goed opletten....!
Groetjes,
Niels
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Geen zorgen
Mijn ex M3 was van 2002 en die heeft ook de terugroepactie schalen gehad.///M3 schreef:Geen zorgen. Vanaf 2002 zijn de M3's uitgerust met de nieuwe lagerschalen en zijn het probleemloze beresterke motoren. Alle 2001 modellen zijn opgeroepen voor vervanging vande lagerschalen, dus als dat is gebeurd kan dat zo worden nagetrokken bij de BMW dealer.
In de nieuwe Z4 ///M Roadster en coupe zit dezelfde motor.....je denkt toch niet dat BMW zijn meest prestigiseuze motoren / modellen uit gaat rusten met ee onbetrouwbare motor.
De S54 motor wordt zwaar belast en is behoorlijk getuned. In combinatie met de hoge toerentallen (zuigersnelheid is bijna net zo hoog als bij een formule 1 auto...nl 25 meter per seconde bij 8.200 t/m!).
Als je hem goed onderhoud en goed warmrijdt heb je nagenoeg geen enkel probleem....kapot zal er altijd wel eens gaan...
Dus laat je niet gek maken....koop er voor alle zekerheid een vanaf 2002 en anders even goed opletten....!
Groetjes,
Niels
Frank.
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Geen zorgen
datum eerste toelating, of productie-datum? Daar zit nogal verschil tussen soms he.....
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Geen zorgen
Auto is september 2002 geleverd, dus bouwmaand juli?Fabian schreef:datum eerste toelating, of productie-datum? Daar zit nogal verschil tussen soms he.....
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
De dealer hoeft alleen maar de sleutel aan te sluiten (met de fabriek) en automatisch geeft het systeem aan of er modificaties van toepassing zijn. Vermits je de sleutel hebt natuurlijk.Bert ///M3 schreef:Kan je toch gewoon aan de hand van de VIN opvragen? Als je daarmee naar de dealer gaat dan weet je het zo of die auto de modificatie gehad moet hebben, of dat hij af fabriek de goede lagerschalen had.
Frank.
Laatst gewijzigd door M-bitious op 12 feb 2007, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Klein detail is dat een USA versie niet gelijk is aan een europese. Hier hebben ze namelijk een ander uitlaatsspruitstuk (lateren volgens mij zelfs die van een CSL) kats zijbn hier 400 CPI ipv 500 CPI en een andere chipRuud H. schreef:Ik denk het wel.**19" LM VELGEN, HARMAN KARDON, EL. SCHUIFDAK, ETC. ** M3 KOMT UIT AMERIKA EN HEEFT 37.365 MILE GELOPEN
Gr.Ruud.
Scheelt iets van 10 PK of zo, 333 tegen 343 PK. Is dan een handbak,maar een SMG auto heeft normaal ook andere software, met oa LC op 1800 RPM in plaats van 3500 RPM.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nee. Maar van de prijs van een spruitstuk en een setje kats sla je al stijl achterover voor die auto's. Dus als je de mogelijkheid hebt heeft een EU model toch de voorkeur imhoPeter Tunissen schreef:Ok, dus als je van plan bent om je auto een beetje op te leuken met chipje en open uitlaat, maakt het in feite geen fluit uit of je een US of Eurospec auto neemt?
Dan is die van Moree ook wel interessant namelijk.
Weinig kilometers en waarschijnlijk moet-ie zijn eerste bocht nog zien.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt is dezelfde auto, Buursema is BMW specialist, SENK zal hem wel hebben uitgeleend.Arthur schreef:04-LB-LF ) € 48.500 - BMW E46 M3 - december 2002 - 53.000 km - Stahlgrau
Deze staat nu (ook?) bij www.senk.nl
Details zijn hetzelfde
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 28 okt 2006, 21:24
Re: Geen zorgen
Idd Pas vanaf productie datum 2003 zijn ze af fabriek aangepast .M-bitious schreef:Mijn ex M3 was van 2002 en die heeft ook de terugroepactie schalen gehad.///M3 schreef:Geen zorgen. Vanaf 2002 zijn de M3's uitgerust met de nieuwe lagerschalen en zijn het probleemloze beresterke motoren. Alle 2001 modellen zijn opgeroepen voor vervanging vande lagerschalen, dus als dat is gebeurd kan dat zo worden nagetrokken bij de BMW dealer.
In de nieuwe Z4 ///M Roadster en coupe zit dezelfde motor.....je denkt toch niet dat BMW zijn meest prestigiseuze motoren / modellen uit gaat rusten met ee onbetrouwbare motor.
De S54 motor wordt zwaar belast en is behoorlijk getuned. In combinatie met de hoge toerentallen (zuigersnelheid is bijna net zo hoog als bij een formule 1 auto...nl 25 meter per seconde bij 8.200 t/m!).
Als je hem goed onderhoud en goed warmrijdt heb je nagenoeg geen enkel probleem....kapot zal er altijd wel eens gaan...
Dus laat je niet gek maken....koop er voor alle zekerheid een vanaf 2002 en anders even goed opletten....!
Groetjes,
Niels
Frank.
Let op productie datum, een M3 op kenteken 2003 zegt dus nog niets.
Gr Pieter
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Als het allemaal klopt is dit best een koopje:
http://auto.marktplaats.nl/bmw/71864012 ... ppers.html
http://auto.marktplaats.nl/bmw/71864012 ... ppers.html
- alexm3gt
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 20:44
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], wackywim en 65 gasten