Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
De S50B32 is inderdaad een prima motor.
Trekkracht is met name boven de 2200tpm tot max toerental aan alle kanten aanwezig.
Klein vergelijk een E46 330i (ja ok geen M3) doet 100-200 in zo'n 19s. Mijn E36 M3 3.2 doet over dezelfde sprint in alleen de 4e versnelling 15s en ik vermoed zelfs in alleen 5 net zo snel of sneller dan een 330i op z'n snelst.
Trekkracht is met name boven de 2200tpm tot max toerental aan alle kanten aanwezig.
Klein vergelijk een E46 330i (ja ok geen M3) doet 100-200 in zo'n 19s. Mijn E36 M3 3.2 doet over dezelfde sprint in alleen de 4e versnelling 15s en ik vermoed zelfs in alleen 5 net zo snel of sneller dan een 330i op z'n snelst.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zal het exemplaar dan geweest zijn. Nu was het ook een 2x ex schade, omgekleurde en geimporteerde auto zonder onderhoudshistorie . Al technisch en cosmetisch verder niet veel mis mee.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
En hoe zien jullie het verschil tussen een e30 en e36 325i? Ik verbaas me altijd over de snelheid van die DNRT e30's. Zijn die niet puurder dan de e36? Wat zijn de meest significante verschillen?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Gewicht
Een E30 Cup auto weegt sub 1000kg (die van mij was iets van 990 kgs met volle tank).
Een E30 Cup auto weegt sub 1000kg (die van mij was iets van 990 kgs met volle tank).
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
E36 M3.2 met verse vanos revisie gereden overgestapt naar een E46 M3 met verouderde vanos.
E46 trekt m.i. lekkerder door, laat staan daarna met vanos revisie.
Maar het is altijd met meningen en belevingen, is voor iedereen anders.
Ik heb de E36 M3 altijd een fijne en snelle auto gevonden met een lomp stuur en te vlakke stoelen.
Nu na vele km's in een E46 en soms moet ik nu nog lachen en verbaasd mij de versnelling en bruutheid van de auto nog altijd
zoals een E36 mij nooit heeft kunnen doen en dan ook nog eens met een fijn stuur en veel betere stoelen.
De E36 oogt en voelt wel een stuk lichter.
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Had je een coupe? Die "vader" stoelen moeten je echt passen. Ik vind de E36 sportstoelen fijn zitten. E46 M3 stoelen ook.
Weinig verschil tussen en beide op zelfde manier instelbaar. Al had je op de E46 nog de optie van die verstelbare bolster.
Weinig verschil tussen en beide op zelfde manier instelbaar. Al had je op de E46 nog de optie van die verstelbare bolster.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Vond de vader stoelen van de e36 wel goed eigenlijk! alleen als je op de circuitbeelden kijkt bij lange na niet de steun die je moet hebben maar dat is normaal voor originele stoelen.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ah goede opmerking
Cabrio, dus non vader stoelen
Cabrio, dus non vader stoelen
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Correct. Al zijn er een aantal uitzonderingen waarbij onder optie 940 "Sonderwünsch" de M3 coupe stoelen zijn besteld voor een Sedan/Cabrio.
Maar dan heb je het over 1% ofzo.
Alles behalve een tenger postuur en die "Vaders" zitten niet fijn. Ik had in elk geval het idee van me kont in een emmer en me rug in een dwangbuis.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik ben E46 fan hoor, vind ze mooier en zit er veel beter in dan in de E36 maar een gezonde E36 3.2 sjouwt echt harder door dan een E46 M3. Idd, beleving is wel een subjectief dingetje
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
- Contacteer:
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Toch enigszins verbaast over de matige reviews van e46 M3. Vind zelf mijn e46 M3 met 6bak en 47000km echt bizar fijn lopen...blijft maar gaan dat ding en loopt zo enorm makkelijk naar 200km/u en zo ontzettend strak, als op rails. Vind het echt een bijzondere ervaring. Een soort mini 991 GT3...
Plus ik vind een e46 echt zo veel mooier en dikker dan een e36.
Plus ik vind een e46 echt zo veel mooier en dikker dan een e36.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik vind een E46 M3 ook echt een mooie wagen hoor maar persoonlijk vind ik em (komende uit een M-Coupe S54) gewoon 100kg te zwaar. Verder echt wel een lekkere wagen maar de vergelijking met een GT3 gaat voor mij bij lange na niet op om eerlijk te zijn al zal de 991GT3 aardig comfi zijn ivg met de GT3’s die ik beleefd heb.
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Doe mij de Z4MQP maar ipv een E46 die kwam qua gevoel het dichtste bij een 911.
E36 is een heel andere beleving maar ook die heeft een plekje in mijn hart, geeft je zoveel fun.
E36 is een heel andere beleving maar ook die heeft een plekje in mijn hart, geeft je zoveel fun.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik zou ook graag een M3 willen, maar het coupe model vind ik gewoon veel minder mooi als de sedan.
Was de sedan er in M3 vorm had ik hebberiger geweest.
Was de sedan er in M3 vorm had ik hebberiger geweest.
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Doorsparen voor de E90 dan maar?
E36 prima auto maar heb er zelf niet zo veel mee, dan toch liever de E46. Vrij tijdloos interieur, dat vind ik bij de e36 en z3 een stuk minder. Z4 heeft zo’n giga plastic gehalte qua dashboard. Qua rijden zullen allen een stuk vlotter zijn dan wat ik nu heb dus dat is altijd goed.
E36 prima auto maar heb er zelf niet zo veel mee, dan toch liever de E46. Vrij tijdloos interieur, dat vind ik bij de e36 en z3 een stuk minder. Z4 heeft zo’n giga plastic gehalte qua dashboard. Qua rijden zullen allen een stuk vlotter zijn dan wat ik nu heb dus dat is altijd goed.
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
E90 M3 handbak. Afblijven ivm te lange gearing. En zwaar aanvoelend imho.
18 jaar geleden had ik ook een E46 M3 handbak. Was natuurlijk geweldige auto qua compromis sportief/gebruikersgemak, maar tijdens een eerste proefrit bij BMW NL viel mij al op dat er minder puf onderin zit dan de getunede Audi S3 die ik toen had:)
Maar natuurlijk veel meer échte pure rijdersauto dan de S3 en in die M3 heb ik een beetje het driften geleerd. Ideaal daarvoor.
1300km achterbanden kaal......
Nu ik zwaar turbokoppel gewend ben zal een E46/36/30 daarin tegenvallen, maar tóch:
Een aantal jaren terug met de 1M had ik op de snelweg een kennis achter me in z'n E46 M3 CSL. Dan denk je dat je een vlotte turbokar hebt, maar zo'n CSL is minstens zo snel door de toeren.
Nu koffie.
18 jaar geleden had ik ook een E46 M3 handbak. Was natuurlijk geweldige auto qua compromis sportief/gebruikersgemak, maar tijdens een eerste proefrit bij BMW NL viel mij al op dat er minder puf onderin zit dan de getunede Audi S3 die ik toen had:)
Maar natuurlijk veel meer échte pure rijdersauto dan de S3 en in die M3 heb ik een beetje het driften geleerd. Ideaal daarvoor.
1300km achterbanden kaal......
Nu ik zwaar turbokoppel gewend ben zal een E46/36/30 daarin tegenvallen, maar tóch:
Een aantal jaren terug met de 1M had ik op de snelweg een kennis achter me in z'n E46 M3 CSL. Dan denk je dat je een vlotte turbokar hebt, maar zo'n CSL is minstens zo snel door de toeren.
Nu koffie.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Als er een M3 komt is het een E92, die lange verhoudingen lijken mij de beleving ook niet ten goede te komen dus dan maar DCT.
Probleem blijft de prijs voor een M en daarom kan ik misschien beter kijken naar een nette 35I en die een chipje geven, alleen mis je dan een lekkere V8.
Ik vind het allemaal maar lastig, E46 wordt het echt niet omdat ik de lijnen van de coupe niet mooi vind.
Probleem blijft de prijs voor een M en daarom kan ik misschien beter kijken naar een nette 35I en die een chipje geven, alleen mis je dan een lekkere V8.
Ik vind het allemaal maar lastig, E46 wordt het echt niet omdat ik de lijnen van de coupe niet mooi vind.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10418
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
E90 M3 vond ik persoonlijk niet zo geweldig. Heel zwaar in de neus inderdaad maar wel geweldig geluid. Ik had in die tijd een GTR dus alles voelde een beetje doods en log aan, misschien dat dat mijn visie iets vertroebelde.
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
We leven met bijna 8 miljard mensen op deze aardkloot, maar dit heb ik nog nooit gehoord over 'n E46 M3.sdlauto schreef: ↑12 mar 2021, 11:23 Als er een M3 komt is het een E92, die lange verhoudingen lijken mij de beleving ook niet ten goede te komen dus dan maar DCT.
Probleem blijft de prijs voor een M en daarom kan ik misschien beter kijken naar een nette 35I en die een chipje geven, alleen mis je dan een lekkere V8.
Ik vind het allemaal maar lastig, E46 wordt het echt niet omdat ik de lijnen van de coupe niet mooi vind.
Ik ga de rest nu bellen.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Laat ik zo zeggen apprecieer de lijnen van de sedan meer dan die van de coupe.
Er is een sedan build naar M3 en die is echt zoveel mooier dan de coupe
Er is een sedan build naar M3 en die is echt zoveel mooier dan de coupe
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Robin schreef: ↑12 mar 2021, 11:39We leven met bijna 8 miljard mensen op deze aardkloot, maar dit heb ik nog nooit gehoord over 'n E46 M3.sdlauto schreef: ↑12 mar 2021, 11:23 Als er een M3 komt is het een E92, die lange verhoudingen lijken mij de beleving ook niet ten goede te komen dus dan maar DCT.
Probleem blijft de prijs voor een M en daarom kan ik misschien beter kijken naar een nette 35I en die een chipje geven, alleen mis je dan een lekkere V8.
Ik vind het allemaal maar lastig, E46 wordt het echt niet omdat ik de lijnen van de coupe niet mooi vind.
Ik ga de rest nu bellen.
Die is ook nieuw voor mij haha. Maar goed, smaken verschillen en dat is maar goed ook.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Haha ik vind de coupe minder mooi dan de sedan wat mij minder hebberiger maakt.
E92 blijft voor mij de mooiste
E92 blijft voor mij de mooiste
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
sdlauto schreef: ↑12 mar 2021, 11:23 Als er een M3 komt is het een E92, die lange verhoudingen lijken mij de beleving ook niet ten goede te komen dus dan maar DCT.
Probleem blijft de prijs voor een M en daarom kan ik misschien beter kijken naar een nette 35I en die een chipje geven, alleen mis je dan een lekkere V8.
Ik vind het allemaal maar lastig, E46 wordt het echt niet omdat ik de lijnen van de coupe niet mooi vind.
Een atmosferische hoogtoerige V8 en een handbak, snap niet wat daar minder beleving aan is
Die super spontane reactie op het gas, doseerbaarheid van de motor interactie die je hebt is geweldig!
Race kats, of gewoon simpel kats delete pipes, software aanpassen en dat ding komt tot leven!
Boeien dat de verhoudingen wat langer zijn, heb me er echt nooit aan gestoord in ieder geval, de hele rijbeleving en de sound van die kar maakt alles goed.
Iedereen beleeft het op zn eigen manier.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Robin schreef: ↑12 mar 2021, 11:39sdlauto schreef: ↑12 mar 2021, 11:23 Als er een M3 komt is het een E92, die lange verhoudingen lijken mij de beleving ook niet ten goede te komen dus dan maar DCT.
Probleem blijft de prijs voor een M en daarom kan ik misschien beter kijken naar een nette 35I en die een chipje geven, alleen mis je dan een lekkere V8.
Ik vind het allemaal maar lastig, E46 wordt het echt niet omdat ik de lijnen van de coupe niet mooi vind.
We leven met bijna 8 miljard mensen op deze aardkloot, maar dit heb ik nog nooit gehoord over 'n E46 M3.
Ik ga de rest nu bellen.
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Amen !WillemBoer schreef: ↑12 mar 2021, 16:14sdlauto schreef: ↑12 mar 2021, 11:23 Als er een M3 komt is het een E92, die lange verhoudingen lijken mij de beleving ook niet ten goede te komen dus dan maar DCT.
Probleem blijft de prijs voor een M en daarom kan ik misschien beter kijken naar een nette 35I en die een chipje geven, alleen mis je dan een lekkere V8.
Ik vind het allemaal maar lastig, E46 wordt het echt niet omdat ik de lijnen van de coupe niet mooi vind.
Een atmosferische hoogtoerige V8 en een handbak, snap niet wat daar minder beleving aan is
Die super spontane reactie op het gas, doseerbaarheid van de motor interactie die je hebt is geweldig!
Race kats, of gewoon simpel kats delete pipes, software aanpassen en dat ding komt tot leven!
Boeien dat de verhoudingen wat langer zijn, heb me er echt nooit aan gestoord in ieder geval, de hele rijbeleving en de sound van die kar maakt alles goed.
Iedereen beleeft het op zn eigen manier.