Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ondertussen is het aanbod van e46 M3's op BMW.nl huisselectie erg weinig, slecht 3 coupe's, volgens mij is het aanbod nog niet eerder zo beperkt geweest.
En dit bevreemd me, want waren de voorspellingen niet dat er een flinke hoeveel e46 M3's op de markt zouden komen na de introductie van de e92 M3 ?
Oke die worden nu dan mondjesmaat uitgeleverd, maar dit vertaald zich niet in ingeruilde e46 M3's ?
Is dit te verklaren ?
M3 A 40.113 16/06/2003 Carbonschwarz € 44.900,- AMSTELVEEN Details
M3 H 50.000 24/04/2003 Carbonschwarz € 46.950,- WAARDENBURG Details
M3 H 70.000 05/01/2005 Carbonschwarz € 57.950,- S HERTOGENBOSCH Details
En dit bevreemd me, want waren de voorspellingen niet dat er een flinke hoeveel e46 M3's op de markt zouden komen na de introductie van de e92 M3 ?
Oke die worden nu dan mondjesmaat uitgeleverd, maar dit vertaald zich niet in ingeruilde e46 M3's ?
Is dit te verklaren ?
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Huisselectie is max 5 jaar oud: nu dus 10-2002.
In 2003, 2004 en 2005 zijn veel minder M3's verkocht dan in 2001 en 2002.
En de E92 is nog niet echt goed leverbaar, meeste kopers kiezen toch nu al voor Jan. 2008 afleveren.
Daarbij willen veel mensen ook nog eerst proefrijden.
Voorjaar 2008 zullen er wel meer te koop komen, ben echt benieuwd wat de prijzen dan gaan doen.
In 2003, 2004 en 2005 zijn veel minder M3's verkocht dan in 2001 en 2002.
En de E92 is nog niet echt goed leverbaar, meeste kopers kiezen toch nu al voor Jan. 2008 afleveren.
Daarbij willen veel mensen ook nog eerst proefrijden.
Voorjaar 2008 zullen er wel meer te koop komen, ben echt benieuwd wat de prijzen dan gaan doen.
- Joop
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Oke dan zou in theorie een groot aanbod moeten komen in 2008. Ik weet niet hoeveel M3's er in 2003 zijn verkocht, maar 2004 waren het 69 en 2005 slechts 11. in 2006 maar 1.
Maar in 2003 zijn zeker meer dan 100 M3's verkocht.
als we 2001 en 2002 vergeten omdat die niet meer in aanmerking komen, zijn er in theorie een kleine 200 M3's die in aanmerking komen als huisselectie auto, MITS ze bij BMW worden ingeruild natuurlijk, want alleen de BMW dealer kan huisselectie auto's afleveren.
De gemiddelde M3 rijder rijd zeker niet langer dan 4 jaar. Daarom blijf ik het vreemd vinden dat er momenteel zo'n gering aanbod is als huisselectie.
Laten we niet vergeten dat e46 M3 rijders niet allemaal hun auto willen/kunnen inruilen op een e92 M3. En BMW heeft een goed alternatief in de vorm van een 335i coupe/sedan/touring of eventueel een 5 serie.. En toch zie je niet dat op die auto's M3's worden ingeruild, want anders stonden ze wel te koop als huisselectie.
Ben erg benieuwd hoe het begin 2008 zal zijn.
Maar in 2003 zijn zeker meer dan 100 M3's verkocht.
als we 2001 en 2002 vergeten omdat die niet meer in aanmerking komen, zijn er in theorie een kleine 200 M3's die in aanmerking komen als huisselectie auto, MITS ze bij BMW worden ingeruild natuurlijk, want alleen de BMW dealer kan huisselectie auto's afleveren.
De gemiddelde M3 rijder rijd zeker niet langer dan 4 jaar. Daarom blijf ik het vreemd vinden dat er momenteel zo'n gering aanbod is als huisselectie.
Laten we niet vergeten dat e46 M3 rijders niet allemaal hun auto willen/kunnen inruilen op een e92 M3. En BMW heeft een goed alternatief in de vorm van een 335i coupe/sedan/touring of eventueel een 5 serie.. En toch zie je niet dat op die auto's M3's worden ingeruild, want anders stonden ze wel te koop als huisselectie.
Ben erg benieuwd hoe het begin 2008 zal zijn.
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
E46 M3's net als haar voorganger de E36 zijn voor dealer moeilijk verkoopbare auto's, vooral wanneer de markt overspoeld wordt. Een mooie nette auto wil een dealer nog wel eens zelf zien te verkopen, maar het gross gaat naar de handel. Vanaf dat moment is de geschiedenis niet meer eenvoudig na te trekken en gaat de prijs verder naar beneden.
Een voorbeeld. Een jaar of twee terug had mijn dealer een hele mooie E36 M3 uit Januari 1995 (van eerste eigenaar met ong. 100k km) staan voor een in mijn ogen acceptabele prijs. De enigste respondenten waren de Achmed's en Ali's die en de prijs te hoog vonden en dachten dat het een uitvoering met S50B32 was. De auto klopte, de prijs met een stukje garantie (geen huisselectie) ook, maar het koperspubliek beperkte zich tot diegene die de auto toch niet kon kopen.
De enigste E46 die zijn waarde nog enigsinds zal behouden is de CSL en de Alpina B3 3.3S
Een voorbeeld. Een jaar of twee terug had mijn dealer een hele mooie E36 M3 uit Januari 1995 (van eerste eigenaar met ong. 100k km) staan voor een in mijn ogen acceptabele prijs. De enigste respondenten waren de Achmed's en Ali's die en de prijs te hoog vonden en dachten dat het een uitvoering met S50B32 was. De auto klopte, de prijs met een stukje garantie (geen huisselectie) ook, maar het koperspubliek beperkte zich tot diegene die de auto toch niet kon kopen.
De enigste E46 die zijn waarde nog enigsinds zal behouden is de CSL en de Alpina B3 3.3S
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Vandaag M3 even naar Ekris Veenendaal gebracht.
(De einde garantie keuring die ik bij mn favoriete garage / monteur heb uit laten voeren gaf buiten het oordeel "keurige auto" een zwetende stuurbekrachtiging. Die gaan ze dus nog even onder garantie repareren )
Stond een erg mooie carbonzwarte M3. 2001, 110kkm, full-opties, carbonzwarte (was gespoten) lijsten, full (zwart) leer.
Mark.
(De einde garantie keuring die ik bij mn favoriete garage / monteur heb uit laten voeren gaf buiten het oordeel "keurige auto" een zwetende stuurbekrachtiging. Die gaan ze dus nog even onder garantie repareren )
Stond een erg mooie carbonzwarte M3. 2001, 110kkm, full-opties, carbonzwarte (was gespoten) lijsten, full (zwart) leer.
Mark.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Jawel hoor Knot, ikzelf ga mischien ook wel tot die groep behoren, en dat is voor mij best uitzonderlijk.
Maar de kracht van een e46 M3 is zijn veelzijdigheid en daarmee de dagelijkse bruikbaarheid. Maar dagelijkse bruikbaarheid betekend ook kilometers maken. En veel M3's worden nu eenmaal op kilometers gezet, je ziet nu al vrij veel M3's met 125000 Plus kilometers op de teller.
Meestal ruilt iemand die 60000 tot 80000 kilometer wegzet in 3 a 4 jaar zijn auto weer in voor een frisse. Mede omdat het overgrote deel van de M3's zakelijk worden gekocht en zakelijk langer doorrijden is vaak onvoordelig (fiscaal afschrijvingtechnisch)
En vanuit dat oogpunt blijf ik het opmerkelijk vinden dat er momenteel zo weinig huisselectie aanbod is op BMW.NL.
Maar de kracht van een e46 M3 is zijn veelzijdigheid en daarmee de dagelijkse bruikbaarheid. Maar dagelijkse bruikbaarheid betekend ook kilometers maken. En veel M3's worden nu eenmaal op kilometers gezet, je ziet nu al vrij veel M3's met 125000 Plus kilometers op de teller.
Meestal ruilt iemand die 60000 tot 80000 kilometer wegzet in 3 a 4 jaar zijn auto weer in voor een frisse. Mede omdat het overgrote deel van de M3's zakelijk worden gekocht en zakelijk langer doorrijden is vaak onvoordelig (fiscaal afschrijvingtechnisch)
En vanuit dat oogpunt blijf ik het opmerkelijk vinden dat er momenteel zo weinig huisselectie aanbod is op BMW.NL.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat is een keuze die je maakt, een lage kilomterstand zorgt ook langer voor een frisse auto. En als ik mijn M3 lang wil houden dan wil ik ook lang een frisse auto.
Ik heb er nu 33000 kilometer op staan, en kies bewust voor het pakken/rijden van de M3, voor alle loze ritjes pak ik hem zeker niet, behalve woon werk dan, maar ik moet wel vervoer hebben natuurlijk.
Daarnaast vind ik het af en toe laten staan van de M3 elke keer weer een leuk gevoel geven als ik een rit maak. Anders word het ook allemaal maar zo gewoon.
Ik heb er nu 33000 kilometer op staan, en kies bewust voor het pakken/rijden van de M3, voor alle loze ritjes pak ik hem zeker niet, behalve woon werk dan, maar ik moet wel vervoer hebben natuurlijk.
Daarnaast vind ik het af en toe laten staan van de M3 elke keer weer een leuk gevoel geven als ik een rit maak. Anders word het ook allemaal maar zo gewoon.
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Kijk Rico begint het te begrijpen.
Jezelf een beetje dicipline opleggen, reguliere kms in iets 'minders' maken en dan is het elke keer een feest als je mag M'en (of Boxster'en, of EVO'en
Veelzijdigheid van M3 is inderdaad wel een probleem in relatie tot die dicipline. Die auto is zooooo fijn om voor elke km te pakken. Ook voor woon-werk/dagelijkse ritjes/vakanties in het buitenland, etc. En dan staat er binnen no-time veel kms op...
Mark.
Jezelf een beetje dicipline opleggen, reguliere kms in iets 'minders' maken en dan is het elke keer een feest als je mag M'en (of Boxster'en, of EVO'en
Veelzijdigheid van M3 is inderdaad wel een probleem in relatie tot die dicipline. Die auto is zooooo fijn om voor elke km te pakken. Ook voor woon-werk/dagelijkse ritjes/vakanties in het buitenland, etc. En dan staat er binnen no-time veel kms op...
Mark.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
ik snap die ophef over "hoge km-standen" niet. Ik heb veel liever een auto die 100000 km heeft in 4 jaar dan eentje met 20k in 4 jaar. Die met 100k heeft waarschijnlijk veel autostrade gelopen en is altijd en regelmatig op bedrijfstemperatuur geweest.
Als we het over "Fun" auto's hebben kunnen we ook altijd stellen dat die 20k km erg harde km's zijn geweest.
Bij de aankoop van mijn M3 (die wss in jullie ogen een torenhoge km stand heeft) heb ik het nog genoeg meegemaakt. Bij mij is ALTIJD onderhoudshistorie, staat van de wagen en vorige eigenaar belangrijker dan die km-stand. 't is niet meer dan een indicatie.
Heb er genoeg zien staan met 60k km en de 2de set remschijven...
Geef mij dan maar de mijne met 120k km waarbij de eerste set er nog onder zit...
Overlaatst nog een gozer met een 2004 SMG M3 falikant naar huis gereden. Ketel had minder dan de helft van mijn km's maar was zo gaar als wat...
daar sta je dan met je lage km-stand
Als we het over "Fun" auto's hebben kunnen we ook altijd stellen dat die 20k km erg harde km's zijn geweest.
Bij de aankoop van mijn M3 (die wss in jullie ogen een torenhoge km stand heeft) heb ik het nog genoeg meegemaakt. Bij mij is ALTIJD onderhoudshistorie, staat van de wagen en vorige eigenaar belangrijker dan die km-stand. 't is niet meer dan een indicatie.
Heb er genoeg zien staan met 60k km en de 2de set remschijven...
Geef mij dan maar de mijne met 120k km waarbij de eerste set er nog onder zit...
Overlaatst nog een gozer met een 2004 SMG M3 falikant naar huis gereden. Ketel had minder dan de helft van mijn km's maar was zo gaar als wat...
daar sta je dan met je lage km-stand
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Uitzonderingen heb je altijd.
Mijn benzinevoertuig heeft in 4 jaar 185kkm gedraaid.
Toch denk ik dat ik zelf ook liever een exemplaar met 60kkm zou zoeken.
Ook al ken ik m'n eigen auto
Daar is nog nooit wat mee geweest.
Dus alle slijtage onderdelen komen nog aan de beurt.
En die komen vast eerder dan bij die van 60kkm.
En dan mag je merk en type naar believen invullen.
Mijn benzinevoertuig heeft in 4 jaar 185kkm gedraaid.
Toch denk ik dat ik zelf ook liever een exemplaar met 60kkm zou zoeken.
Ook al ken ik m'n eigen auto
Daar is nog nooit wat mee geweest.
Dus alle slijtage onderdelen komen nog aan de beurt.
En die komen vast eerder dan bij die van 60kkm.
En dan mag je merk en type naar believen invullen.
- Joop
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Zo denk ik er ook over... Aangezien ik geen nieuwe wil kopen (enerzijds ontbreken de laatste knaken en anderzijds vind ik het zonde van het geld omdat ik hem niet zakelijk kan/wil rijden), zoek ik ook altijd een auto die een kilometerstand heeft die past bij mijn kilometrage per jaar (liever iets hoger); dan kan ik er ongeveer van uit gaan dat de auto op ongeveer dezelfde wijze gebruikt is als dat ik hem ga gebruiken.Dennis Schroyen schreef:ik snap die ophef over "hoge km-standen" niet. Ik heb veel liever een auto die 100000 km heeft in 4 jaar dan eentje met 20k in 4 jaar. Die met 100k heeft waarschijnlijk veel autostrade gelopen en is altijd en regelmatig op bedrijfstemperatuur geweest.
Als we het over "Fun" auto's hebben kunnen we ook altijd stellen dat die 20k km erg harde km's zijn geweest.
Bij de aankoop van mijn M3 (die wss in jullie ogen een torenhoge km stand heeft) heb ik het nog genoeg meegemaakt. Bij mij is ALTIJD onderhoudshistorie, staat van de wagen en vorige eigenaar belangrijker dan die km-stand. 't is niet meer dan een indicatie.
Heb er genoeg zien staan met 60k km en de 2de set remschijven...
Geef mij dan maar de mijne met 120k km waarbij de eerste set er nog onder zit...
Overlaatst nog een gozer met een 2004 SMG M3 falikant naar huis gereden. Ketel had minder dan de helft van mijn km's maar was zo gaar als wat...
daar sta je dan met je lage km-stand
Een M3 moet daarnaast zeker verplicht een onderhoudsboekje hebben, om de kilometerstand te kunnen checken en om te zien of ie z'n regulier onderhoud heeft gehad. Blijft toch iets gevoeligere techniek dan een normale zes-cilinder.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 218 gasten