Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Martijn_bmw
- Berichten: 26717
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Super gaaf zo’n CSL
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja prachtig! Een carbon airbox op de S54 is toch wel een natte droom hoor.
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja dan moet je ook naar Alpha-N ja. Maar lijkt me gewoon heel vet om te hebben
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat idee heb ik ook Joop! Ze zullen wel nooit weer 50k worden, maar de 120k-hype is er wel af lijkt het.Joop schreef: ↑08 nov 2020, 21:04 Wel gaaf hoor die M3 CSL’s...
...maar zijn ze qua prijzen al weer op hun retour? Deze zaten toch eerder boven de 100k (vraagprijs ofcourse). Zeker als ik deze bij PC zie:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... aign=share
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik heb nog wel eens gekeken naar onderdelen voor de P50B32, maar die zijn of onbetaalbaar, of niet meer leverbaar.
Het BMW Works team deed 420pk met de S50B32 in racetrim en het PTG team zelfs 450pk.
Die leveren nog (deels) onderdelen, al dan niet kopiëren van de BMW Motorsport parts, zoals o.a. de carbon airboxen
http://www.scottsdalemotorsport.com/carbon-fiber.html
Het BMW Works team deed 420pk met de S50B32 in racetrim en het PTG team zelfs 450pk.
Die leveren nog (deels) onderdelen, al dan niet kopiëren van de BMW Motorsport parts, zoals o.a. de carbon airboxen
http://www.scottsdalemotorsport.com/carbon-fiber.html
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Absoluut! Is in mijn geval de typische centenkwestie. Karbonius met alles erop en eraan en Alpha N tune loopt al snel richting de 4K volgens mij, dat wordt me echt te dol. Je maakt met zo'n upgrade de wereld echt een stukje mooier, geluid is tamelijk geniaalMark 320iS schreef: ↑09 nov 2020, 10:55Ja dan moet je ook naar Alpha-N ja. Maar lijkt me gewoon heel vet om te hebben
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Als je wilt dat ik de wereld mooier maak moet je me dan even laten weten, stuur ik je wel een TikkieBram schreef: ↑09 nov 2020, 12:19Absoluut! Is in mijn geval de typische centenkwestie. Karbonius met alles erop en eraan en Alpha N tune loopt al snel richting de 4K volgens mij, dat wordt me echt te dol. Je maakt met zo'n upgrade de wereld echt een stukje mooier, geluid is tamelijk geniaalMark 320iS schreef: ↑09 nov 2020, 10:55Ja dan moet je ook naar Alpha-N ja. Maar lijkt me gewoon heel vet om te hebben
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Volgens mij heb ik ooit begrepen dat een E46 M3 na/vanaf 2004 een andere (lees grotere) DME ? Heeft waar de software van de CSL op past. Dat schijnt beter te rijden dan Alpha N en aanmerkelijk prettiger geprijst te zijn. Met aangepaste SMG software lijkt het me serieus lekker klinken zo’n Airbox.Bram schreef: ↑09 nov 2020, 12:19Absoluut! Is in mijn geval de typische centenkwestie. Karbonius met alles erop en eraan en Alpha N tune loopt al snel richting de 4K volgens mij, dat wordt me echt te dol. Je maakt met zo'n upgrade de wereld echt een stukje mooier, geluid is tamelijk geniaalMark 320iS schreef: ↑09 nov 2020, 10:55Ja dan moet je ook naar Alpha-N ja. Maar lijkt me gewoon heel vet om te hebben
Gr Ron
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Je moet helemaal niet naar alpha N, je kan gewoon op originele CSL software rijden als je een HP DME hebt (is ook veiliger voor je APK) en anders is de oudere DME om te bouwen, tevens als je de originele “flap” module gebruikt moet je 2 Half Bridges monteren/solderen om die aan te kunnen sturen....enige wat verandert moet worden aan de software is de mapping aangezien de nokkenassen nog origineel zijn en niet de CSL cams zijn.....tuurlijk kost het wat geld en verwacht niet teveel vermogenswinst maar dat geluid.....en zeker als je het op een cabrio hebt zittenBram schreef: ↑09 nov 2020, 12:19Absoluut! Is in mijn geval de typische centenkwestie. Karbonius met alles erop en eraan en Alpha N tune loopt al snel richting de 4K volgens mij, dat wordt me echt te dol. Je maakt met zo'n upgrade de wereld echt een stukje mooier, geluid is tamelijk geniaalMark 320iS schreef: ↑09 nov 2020, 10:55Ja dan moet je ook naar Alpha-N ja. Maar lijkt me gewoon heel vet om te hebben
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Aha, wist ik niet, al weet ik wel vrij zeker dat ik niet een HP DME heb Al twijfel ik nu weer, want Ron zegt dat de vanaf de 2004 modellen dit wel het geval was? Heb een augustus 2004 exemplaar.
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Volgens mij zijn alle na 2003 een HP en kunnen sommige eerdere jaren sporadisch een HP dme hebben. 1 manier om te checken is in de motorruimte de DME te checken op artikelnummer, als het er 1 is staan de letters HP er bij....Eerst zie je de naam siemens en daaronder MSS54 en als het een HP is staat daar MSS54HP
https://www.dentmparts.com/en/product/2 ... me-mss54hp
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja D&T verkoopt veel, daar zie ik ze ook wel eens voorbij komen, net als de eerder door mij genoemde Karbonius een tijdje terug
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Maar heb je die Eisenmann gekocht die hier laatst stond?
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die van mij is dan 2001 en heeft dus niet de HP dme. Is het dan een kwestie van nieuwe die erin of de oude aanpassen en dan 'standaard' csl software erop? Bijv:
https://burkhart-engineering.com/shop/b ... on-airbox/
https://burkhart-engineering.com/shop/b ... on-airbox/
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
De oude (non HP) kan aangepast worden maar das een hoop werk aangezien de HP met een andere processor werkt, door de andere set-up voor de berekening van de inspuit hoeveelheid met een intake pressure sensor (MAP) & intake air temperatuur (IAT) is er meer reken capaciteit nodig. Ik heb zelf een HP dme genomen om veilig te gaan.....bovendien kan ik weer helemaal terug naar origineel als dat nodig mocht zijn.Mark 320iS schreef: ↑11 nov 2020, 21:11 Die van mij is dan 2001 en heeft dus niet de HP dme. Is het dan een kwestie van nieuwe die erin of de oude aanpassen en dan 'standaard' csl software erop? Bijv:
https://burkhart-engineering.com/shop/b ... on-airbox/
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Cabrioot schreef: ↑11 nov 2020, 22:55De oude (non HP) kan aangepast worden maar das een hoop werk aangezien de HP met een andere processor werkt, door de andere set-up voor de berekening van de inspuit hoeveelheid met een intake pressure sensor (MAP) & intake air temperatuur (IAT) is er meer reken capaciteit nodig. Ik heb zelf een HP dme genomen om veilig te gaan.....bovendien kan ik weer helemaal terug naar origineel als dat nodig mocht zijn.Mark 320iS schreef: ↑11 nov 2020, 21:11 Die van mij is dan 2001 en heeft dus niet de HP dme. Is het dan een kwestie van nieuwe die erin of de oude aanpassen en dan 'standaard' csl software erop? Bijv:
https://burkhart-engineering.com/shop/b ... on-airbox/
Sowiezo moet ook de verdere bedrading aangepast worden aan de nieuwe sensoren
Voor een duidelijke uitleg zie M3cutters forum
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja heb ik gisteren gelezen idd. Maar als je een HP dme plaatst hoef je geen verdere bedrading meer aan te passen (solderen etc)? Als ik het goed begrijp zou je met het plaatsen van de door mij gelinkte DME klaar zijn?Cabrioot schreef: ↑11 nov 2020, 22:57Cabrioot schreef: ↑11 nov 2020, 22:55De oude (non HP) kan aangepast worden maar das een hoop werk aangezien de HP met een andere processor werkt, door de andere set-up voor de berekening van de inspuit hoeveelheid met een intake pressure sensor (MAP) & intake air temperatuur (IAT) is er meer reken capaciteit nodig. Ik heb zelf een HP dme genomen om veilig te gaan.....bovendien kan ik weer helemaal terug naar origineel als dat nodig mocht zijn.Mark 320iS schreef: ↑11 nov 2020, 21:11 Die van mij is dan 2001 en heeft dus niet de HP dme. Is het dan een kwestie van die nieuwe erin of de oude aanpassen en dan 'standaard' csl software erop? Bijv:
https://burkhart-engineering.com/shop/b ... on-airbox/
Sowiezo moet ook de verdere bedrading aangepast worden aan de nieuwe sensoren
Voor een duidelijke uitleg zie M3cutters forum
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Nee want je moet de bedrading nieuw aanleggen voor een MAP sensor en een IAT sensor en als je gebruik maakt van een “flap” module zoals deze ook gebruikt is op de CSL dan komen er nog 2 connectors bij voor de actuator en de positie sensor van die “flap”.Mark 320iS schreef: ↑12 nov 2020, 09:00Ja heb ik gisteren gelezen idd. Maar als je een HP dme plaatst hoef je geen verdere bedrading meer aan te passen (solderen etc)? Als ik het goed begrijp zou je met het plaatsen van de door mij gelinkte DME klaar zijn?Cabrioot schreef: ↑11 nov 2020, 22:57Cabrioot schreef: ↑11 nov 2020, 22:55
De oude (non HP) kan aangepast worden maar das een hoop werk aangezien de HP met een andere processor werkt, door de andere set-up voor de berekening van de inspuit hoeveelheid met een intake pressure sensor (MAP) & intake air temperatuur (IAT) is er meer reken capaciteit nodig. Ik heb zelf een HP dme genomen om veilig te gaan.....bovendien kan ik weer helemaal terug naar origineel als dat nodig mocht zijn.
Sowiezo moet ook de verdere bedrading aangepast worden aan de nieuwe sensoren
Voor een duidelijke uitleg zie M3cutters forum
Het is geen moeilijke aanpassing maar moet wel gedaan worden en als het even kan niet solderen, soldeerverbindingen kunnen door trillingen/resonanties afbreken
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
zit ook nog weleens stiekem te kijken voor dit projectje op mijn s54. die van mij is van 2004 (DME) maar het is geen HP versie gek genoeg. @Cabrioot jij geeft aan dat je voor de zekerheid voor een OEM HP ecu bent gegaan i.p.v. het ombouwen van een non-hp ecu voor de zekerheid? Zit er een onzekerheid in de aanpassing indien je dat netjes uit laat voeren? zou toch wel de voorkeur hebben lijkt mij om de OEM ecu in de auto te houden i.p.v. andere ecu inleren?
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat was ook mijn gedachte maar uiteindelijk heeft bedrijf waar ik de afstelling heb laten doen gekozen voor een andere HP dme ipv de non HP om te bouwen....als je de non HP laat ombouwen moet je wel een bedrijf hebben die weten wat ze doen, is een specialistisch klusje (volgens mij moeten er een aantal IC’s geplaatst/gesoldeerd worden en nog wat andere componenten.....en uiteindelijk wil je ook betrouwbaarheid en ik heb dan toch meer vertrouwen in een HP dan een omgebouwden non HP naar een HP. De IC’s zijn voor de rekencapaciteit voor samenstelling mengsel dus wil wel een betrouwbaar geheel hebben dan. Een andere dme matchen met de rest van de auto is een klein klusje Mijn HP ecu is ook een OEM dme, is gewoon een originele BMW S54 dme waar dus niet aan “gemodificeerd” is.e30touring1990 schreef: ↑14 nov 2020, 10:10 zit ook nog weleens stiekem te kijken voor dit projectje op mijn s54. die van mij is van 2004 (DME) maar het is geen HP versie gek genoeg. @Cabrioot jij geeft aan dat je voor de zekerheid voor een OEM HP ecu bent gegaan i.p.v. het ombouwen van een non-hp ecu voor de zekerheid? Zit er een onzekerheid in de aanpassing indien je dat netjes uit laat voeren? zou toch wel de voorkeur hebben lijkt mij om de OEM ecu in de auto te houden i.p.v. andere ecu inleren?
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
goed om te weten idd, thanks voor de tip
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
- Contacteer:
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zijn ze er nog, iemand een linkje, want kan ze niet vinden...?Mark 320iS schreef: ↑12 okt 2020, 21:02 De CSL wielen zijn ook in de aanbieding overigens. De 8j wielen zijn EUR318 per stuk, de 9,5j achterwielen EUR 349 en de CSL voorwielen in 8,5j EUR 435. Als je dan dus die smalle 8j voorvelgen pakt zou je voor EUR 1.335 een setje NIEUWE CS(L) wielen hebben... tempting...
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zie:hagen111 schreef: ↑16 nov 2020, 10:22Zijn ze er nog, iemand een linkje, want kan ze niet vinden...?Mark 320iS schreef: ↑12 okt 2020, 21:02 De CSL wielen zijn ook in de aanbieding overigens. De 8j wielen zijn EUR318 per stuk, de 9,5j achterwielen EUR 349 en de CSL voorwielen in 8,5j EUR 435. Als je dan dus die smalle 8j voorvelgen pakt zou je voor EUR 1.335 een setje NIEUWE CS(L) wielen hebben... tempting...
https://www.leebmann24.de/bmw-alufelge- ... m-e46.html