Dat is het mooie van de Capri die ik post, daar zit dus een plaatje in van dat 'ie in Keulen gebouwd is.Snipe schreef:De eerdere Cologne Capri's (de blauw-witte die hier ook een paar keer staan) hadden een zescilinder, maar die werden niet door Zakspeed gebouwd.
Ford Capri 1 - Zakspeed
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
- Luco
- Berichten: 27871
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
Paar jaar geleden reed er een fabriekscapri mee met de youngtimers op zolder.
Ding draaide gewoon gt4 tijden, ontzettend gaaf geluid ook
Ding draaide gewoon gt4 tijden, ontzettend gaaf geluid ook
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
Vorig jaar was ik met Luuk en Ton bij een Porsche-bouwer die privé ook aan een Zakspeed Capri replica sleutelt ("ik had nog wat onderdelen liggen"). Aangezien de auto nog niet afgebouwd was kon hij mooi laten zien wat er nog aan onderdelen van de straatauto op zaten. De raamstijlen voor, een stukje dak(stijl) en nog wat dingen, maar dan had je het wel gehad. De rest was buizenframe. Het 1.7 turboblok ligt ver achter de vooras, maar wel op de plek waar in de straatauto ook het blok lag ivm Groep 5 reglementen.
Engine:
Ford Cosworth BDA inline four-cylinder, 4 valves per cylinder, DOHC, alloy head. Equipped with KKK/K27 turbocharger (twin K26s tested also) boosting to 1.5 bar. 'Kent 1300cc' iron block, extra oil and water cooling. Capacity 1745cc (87.4mm bore x 72.75mm stroke) = 2445cc after x1.4 turbo multiplication. Bosch-Kugelfischer mechanical injection. 16 litre dry sump. Garrett twin intercoolers at front
Output:
1.5 max bar boost giving 560 bhp @ 9000 rpm
Fuel System:
Bosch injection, transistorised
Transmission:
Getrag 265/5-speed. Sachs twin plate clutch. ZF 90% torque differential.
Chassis & Body:
Space frame chassis from welded alloy piping. Quick lift jacks. Kevlar 49 reinforced plastic coachwork with skeletal Capri steel cockpit area. MacPherson/live axle suspension, alloy hubs. Side rads and coolers. Deep front spoiler with splitter and separate rear wing. As of summer 1980, incorporating central venturi 'ground affect' tunnel & side skirts (fixed).
Wheels & Tyres:
BBS, 11.5" rim x 16" tyre (front). 14" rim x 19" tyre (rear). Dunlop 280/600 (front) 330/700 (rear)
Brakes:
Ate 4-piston, 12.87" vented disc (front). Girling 4-piston, 11.86" vented disc (rear). Cockpit adjustable.
Dimensions and Weight:
Wheelbase 2560mm, length 5060mm, width 1980mm, height 1150mm and weight 790kg.
Performance: up to 186 mph
--------------
Engine:
Ford Cosworth BDA inline four-cylinder, 4 valves per cylinder, DOHC, alloy head. Equipped with KKK/K27 turbocharger (twin K26s tested also) boosting to 1.5 bar. 'Kent 1300cc' iron block, extra oil and water cooling. Capacity 1745cc (87.4mm bore x 72.75mm stroke) = 2445cc after x1.4 turbo multiplication. Bosch-Kugelfischer mechanical injection. 16 litre dry sump. Garrett twin intercoolers at front
Output:
1.5 max bar boost giving 560 bhp @ 9000 rpm
Fuel System:
Bosch injection, transistorised
Transmission:
Getrag 265/5-speed. Sachs twin plate clutch. ZF 90% torque differential.
Chassis & Body:
Space frame chassis from welded alloy piping. Quick lift jacks. Kevlar 49 reinforced plastic coachwork with skeletal Capri steel cockpit area. MacPherson/live axle suspension, alloy hubs. Side rads and coolers. Deep front spoiler with splitter and separate rear wing. As of summer 1980, incorporating central venturi 'ground affect' tunnel & side skirts (fixed).
Wheels & Tyres:
BBS, 11.5" rim x 16" tyre (front). 14" rim x 19" tyre (rear). Dunlop 280/600 (front) 330/700 (rear)
Brakes:
Ate 4-piston, 12.87" vented disc (front). Girling 4-piston, 11.86" vented disc (rear). Cockpit adjustable.
Dimensions and Weight:
Wheelbase 2560mm, length 5060mm, width 1980mm, height 1150mm and weight 790kg.
Performance: up to 186 mph
--------------
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
Een 1.7? Ik dacht dat het voor Groep 5 max een 1.5 mocht zijn, of gold dat alleen voor de eerste Zakspeeds? Daarom gebruikten ze toen een gedownsized BDA-blok.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
Group 5 was 1.5, en positie van blok in de auto lag vast. Daarmee werd de auto ontwikkeld, maar later werd in andere kampioenschappen de motorinhoud vergroot naar 1745cc. Die vent die deze Zakspeed bouwt legt er dus een 1.7 in. Haalt volgens hem met gemak 700 pk. En dat bij <800 kilo. Hoppa!
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
Geweldig!
-
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
- Contacteer:
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
Heb nog één plaatje van dat dikke ding zo bij de hand dus ach...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
oke, geen zakspeed oid, maar gewoon een super stoere Ford Capri me thinks.
-
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
- Contacteer:
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
Ach Rene dan doe ik er ook weer eentje mee
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ford Capri 1 - Zakspeed
wat vervelend nou
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Dimitri, Erik dB, k33z, Mark 320iS, WillemBoer en 168 gasten