ITB's 318is

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10211
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

ITB's 318is

Bericht door Joy » 10 feb 2006, 18:13

Ik volg een project http://www.e36coupe.co.uk/forum/viewtop ... 5&start=45 op een Brits E36-forum waar de eigenaar van een 318is bezig is met een eigengemaakte individual throttle body (respect). Nu heeft hij een redelijk reguliere setup, behalve de injectoren.
Als ik de foto's bekijk lijkt mij de injectorrail de luchtstroom behoorlijk te hinderen.

[img:640:480]http://i34.photobucket.com/albums/d117/ ... CT0004.jpg[/img]

Normaal gesproken zitten de injectoren achter de kelken ingebouwd.

[img:800:800]http://www.jenvey.co.uk/Imgs/Prods/TBonMV03_m.jpg[/img]

Wat is het voordeel om het op de bovenste manier te doen ?

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Edwin van der Velden » 10 feb 2006, 19:21

Volgens mij zitten de orignele injectoren er in dat bovenste plaatje ook nog in :?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10211
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 10 feb 2006, 19:29

Dat zou wel eens kunnen. Is een proefopstelling. Dus zal nog veel afgewerkt moeten worden.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27432
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Bericht door Knot » 10 feb 2006, 19:47

Nice, niet zo makkelijk om zelf even in mekaar te knutselen..

Doet me denken aan dit filmpje:

http://sjaro.speed.planet.nl/auto/s2000 ... dified.wmv

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 10 feb 2006, 23:21

Edwin van der Velden schreef:Volgens mij zitten de orignele injectoren er in dat bovenste plaatje ook nog in :?
Die 4 groene dingen links bovenop zijn de originele injectoren inderdaad, zo ook rechts. Ik weet het dus wel zeker, denk ik ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32196
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 feb 2006, 10:52

Wat is het nut er van ? meer vermogen ?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10211
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 11 feb 2006, 14:13

Hmm, hij gaat dus gewoon 8 injectoren gebruiken mbv een dual-stage controller.

"well i hope so, i guna get it running first just on the 4 injectors by the head, then when i got abit more money i will get the megasquirt ecu to control all 8, and i will have the normal 4 on up to 3000rpm, then the 2nd bank will phase in and by 4000rpm the ones at the head will be off completly, so that from 4000 to 8000 it will just be the ones in the air box, for much much better atomization"

Interessant.

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 11 feb 2006, 15:55

http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng/index.htm


1453 euro en plug en play, het is wel leuk om het zelf te maken voor je eigen ego.

maar dit is een veel verstandiger manier en nog goedkoper denk ik ook.

maarja dan gaan we weer 1453 kost het weer, dus waarom koop je dan geen 325i

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2110
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 11 feb 2006, 17:52

Het Dbilas spul is erg mooi. Joy was met ons mee bij DBilas, ter plaatse nog een rondleiding gekregen door de fabricagehal. Kijkje in de keuken van DBilas.
En ja, er staat een auto met ITB's van DBilas hier. Minder plug and play dan het lijkt, als je het zelf gaat doen schijnt het nogal plug and pray te zijn.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 2436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 28 feb 2006, 23:51

DBilas heeft ook een throttle body kit voor de M20B25.... Waarom komen mensen toch altijd met dit soort links aanzetten? Weer een luxe probleem erbij....

:o

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 01 mar 2006, 00:17

kijk maar eens bij een f1 motor.De injectoren zitten daat ook voor de kelken.De injectoren hinderen de luchtstroom niet.Wel word de benzine precies in het midden van de luchtstroom ingespoten.Lijkt mij ook beter en bij de f1 zullen ze het wel weten denk ik.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 9187
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 01 mar 2006, 09:31

Tis alleen een beetje sneu dan dat het staal waar de injectors in bevestigd zitten als een afdekplaat over die kelken heen liggen :shock:

En dat hij voor een opstelling van 8 injectoren wil kiezen maar door de centrale positie van de 4 die er al zijn geen ruimte meer heeft :P

Een gevalletje "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt" als je het mij vraagt :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Beut67, BMWDennis, BobTheFish, Erik-Jan, Fabian, Google [Bot], Google Adsense [Bot], Jussi, Kasteel, Kocheler, Leen, m3e30_chris, Martijn_bmw, Paul76, Robin Hartog, S-RS, SvB, tuurgtt en 33 gasten