Het grote 996 (occasion) draadje
- HansD
- Berichten: 2372
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
996'en worden idd interessant qua prijsstelling. Zit al een tijdje aan een Boxster te denken maar een 996 is ook een optie (geen 4wielaandrijving en de MKII koplampen). Het blijft toch een 911 .
Misschien mijn account bij porscheforum maar weer eens afstoffen.
Misschien mijn account bij porscheforum maar weer eens afstoffen.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk , dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Toch zou ik ook wel ooit eens een 911 willen bezitten
Toch zou ik ook wel ooit eens een 911 willen bezitten
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Vind de 996 MKII ook een prachtig ding. Vooral in donkergrijs zoals eerder is gezegd hier en met de originele velgen erbij die zijn vooral in de 4S uitvoering prachtig. Vanwege die rode streep is de achterkant ook veel minder lelijk.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Onderhoud - zeker als je het goed wil doen - kost inderdaad genoeg (of duur zoals we het hier zeggen).
Mijn GT3 valt onder de Porsche garantie. Daar zit de jaarlijkse inspectie en een 2 jaarlijkse grote beurt aan vast. Ik heb eigenlijk de tijd niet om naar alternatieven te kijken maar ik zit eraan te denken voor de remmen toch een ander adres te zoeken. Dat is bij Porsche namelijk echt kassa.
Ik heb mijn GT3 niet voor de looks gekocht. Wel voor het rijden. Want dat is gewoon verslavend. Ook al rij ik er op dit moment nauwlijks mee; elke keer krijg ik een giga-smile op mijn gezicht. Driften gaat goed, alleen niet een al te grote drifthoek (max 30 graden). Let ook met het driften erop dat hij tijdens het driften veel snelheid maakt.
Mijn GT3 valt onder de Porsche garantie. Daar zit de jaarlijkse inspectie en een 2 jaarlijkse grote beurt aan vast. Ik heb eigenlijk de tijd niet om naar alternatieven te kijken maar ik zit eraan te denken voor de remmen toch een ander adres te zoeken. Dat is bij Porsche namelijk echt kassa.
Ik heb mijn GT3 niet voor de looks gekocht. Wel voor het rijden. Want dat is gewoon verslavend. Ook al rij ik er op dit moment nauwlijks mee; elke keer krijg ik een giga-smile op mijn gezicht. Driften gaat goed, alleen niet een al te grote drifthoek (max 30 graden). Let ook met het driften erop dat hij tijdens het driften veel snelheid maakt.
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk , dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Toch zou ik ook wel ooit eens een 911 willen bezitten
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Die rode bies achter (bij Carrera 4) vind ik wel een must.
Maar dan heb je ook prachtexemplaren in Duitsland met weinig kilometers
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... age=100000
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... age=100000
Maar dan heb je ook prachtexemplaren in Duitsland met weinig kilometers
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... age=100000
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... age=100000
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
CRZ schreef:Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk , dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Toch zou ik ook wel ooit eens een 911 willen bezitten
*Stelt Porsche droom nog eventjes uit*
Dit niks Knot? RWD? Check. Leuk kleurtje? Check. Weinig KM? Check.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... eage=90000
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
@CRZ: Dat bedoel ik. De meesten zijn toch gewend aan bedragen, nog ver, onder de helft... Het mag best wat meer kosten maar nu noem je niet eens zo heel veel geks op. Besteed je 30-40k en kieper je er elk jaar weer voor een paar k aan onderhoud in. Das niet leuk. Zeker als je er maar een paar kkm mee maakt. Maar ja, das een keuze. Centenkwestie "zeg maar"
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Op een gegeven moment ga je toch naar een specialist. Onderdelen zullen nog wel wat meer kosten dan gemiddeld maar goed dat moet je incalculeren. Ik begin er niet aan voorlopig. Ik zou graag een Z4 of MX5 erbij willen hebben maar even andere prio's.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Ik ook niet Maar blijft trekken. Misschien is een Boxster of Cayman een beter alternatief voor mij. Ooit
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Ik denk dat een Boxster ook beter bij me past. Cabrio is het!
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Hmm, dat geld stop ik nu ook aan preventief onderhoud (€1800,-) + paintjob (Zal ook wel zoiets zijn) in de BMW cabrio....... Toch maar wat anders zoeken dan? Ik zou best een Porsche willen rijden met 2K per jaar aan onderhoud..........CRZ schreef:Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk , dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Toch zou ik ook wel ooit eens een 911 willen bezitten
Valt mij eerlijk gezegt wel mee, ik dacht echt (serieus) dat een beetje porsche onderhouden toch wel aan +/- 5K per jaar kwam met 15000 km.... Dat is dus niet zo?!
-
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Die 2k is natuurlijk alleen standaard spul, als er iets kapot gaat loopt het hard op..
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
grote beurt is het jaar er op natuurlijk alweer een stukje meer
maar als je een goed onderhouden exemplaar hebt en zo'n 10K km per jaar rijdt moet het onderhoud met zo'n 2-3K per jaar wel lukken (bij een goede porsche specialist)
maar als je een goed onderhouden exemplaar hebt en zo'n 10K km per jaar rijdt moet het onderhoud met zo'n 2-3K per jaar wel lukken (bij een goede porsche specialist)
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Nouja, een kleine beurt, banden vloeistoffen en een APK'tje noem ik geen preventief onderhoud eigenlijk. Dat is wel het minste wat zo'n auto verdiend per jaar. Dan vind ik 2000eu toch best wat geld.ErikS schreef:Hmm, dat geld stop ik nu ook aan preventief onderhoud (€1800,-) + paintjob (Zal ook wel zoiets zijn) in de BMW cabrio....... Toch maar wat anders zoeken dan? Ik zou best een Porsche willen rijden met 2K per jaar aan onderhoud..........CRZ schreef:Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk , dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Toch zou ik ook wel ooit eens een 911 willen bezitten
Valt mij eerlijk gezegt wel mee, ik dacht echt (serieus) dat een beetje porsche onderhouden toch wel aan +/- 5K per jaar kwam met 15000 km.... Dat is dus niet zo?!
Om dan een oude BMW cabrio te vergelijken vind ik dan ook niet helemaal op gaan
- HansD
- Berichten: 2372
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Onderhoud is idd nog wel even een 'klein' maar niet onbelangrijk puntje. Ach op dit moment zit de aanschaf er nog niet eens in dus tijd genoeg om na te denken (dromen).
@ErikS 2K per jaar valt opzich nog wel mee. Alles staat of valt natuurlijk wel bij het gebruik. Als ik een Porsche koop is het waarschijnlijk niet voor 15K per jaar maar met wat funritjes en een paar trackdays per jaar vraag ik me af of ik er met 2K per jaar vanaf kom. Zoals hierboven al gezegd dat is voor een kleine beurt en verder niets speciaals. Ik zal het onderhoud wel door een specialist uit laten voeren.
@Sjoerd staan er ondanks de garantie bedragen op de onderhoudsfacturen en zo ja hoe hoog zijn die?
@ErikS 2K per jaar valt opzich nog wel mee. Alles staat of valt natuurlijk wel bij het gebruik. Als ik een Porsche koop is het waarschijnlijk niet voor 15K per jaar maar met wat funritjes en een paar trackdays per jaar vraag ik me af of ik er met 2K per jaar vanaf kom. Zoals hierboven al gezegd dat is voor een kleine beurt en verder niets speciaals. Ik zal het onderhoud wel door een specialist uit laten voeren.
@Sjoerd staan er ondanks de garantie bedragen op de onderhoudsfacturen en zo ja hoe hoog zijn die?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Dit lijkt me nou een nette 996:
http://link.marktplaats.nl/587727600
28.950 euro, dealer onderhouden, 132.000km, helemaal origineel, net nieuwe versnellingsbak, grote beurt en 4 nieuwe banden. Helaas wel automaat, maar toch.
http://link.marktplaats.nl/587727600
28.950 euro, dealer onderhouden, 132.000km, helemaal origineel, net nieuwe versnellingsbak, grote beurt en 4 nieuwe banden. Helaas wel automaat, maar toch.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Zou zeggen ... rij er eens mee ... vond het zwaar teleurstellend en heb de auto binnen het jaar weer verkocht.
Zitpositie van de 996 is verschrikkelijk (uitgezonderd de GT3 stoelen) , erg gedateerd van binnen, om over de mogelijke motorproblemen maar te zwijgen. Vond er niets premium aan.
Zitpositie van de 996 is verschrikkelijk (uitgezonderd de GT3 stoelen) , erg gedateerd van binnen, om over de mogelijke motorproblemen maar te zwijgen. Vond er niets premium aan.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
+1Shakes schreef:Ik denk dat een Boxster ook beter bij me past. Cabrio is het!
Cabrio is een groot deel van de beleving....................
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Maar 29k voor een 996? Dan komt een 997 toch ook wel in de buurt?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Zo waar. Ik denk dat ik in de nabije toekomst ook zeker weer een MX5 ga kopen.Mathieu schreef:+1Shakes schreef:Ik denk dat een Boxster ook beter bij me past. Cabrio is het!
Cabrio is een groot deel van de beleving....................
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Mja, als hij 15k per jaar zou rijden wel. Maar dat red hij bij lange na niet. Volgens mij heeft hij in 3 jaar 20k gereden. Dit is een enkele kleine beurt waarbij helemaal niets geks aan de hand was.ErikS schreef:Hmm, dat geld stop ik nu ook aan preventief onderhoud (€1800,-) + paintjob (Zal ook wel zoiets zijn) in de BMW cabrio....... Toch maar wat anders zoeken dan? Ik zou best een Porsche willen rijden met 2K per jaar aan onderhoud..........CRZ schreef:Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk , dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Toch zou ik ook wel ooit eens een 911 willen bezitten
Valt mij eerlijk gezegt wel mee, ik dacht echt (serieus) dat een beetje porsche onderhouden toch wel aan +/- 5K per jaar kwam met 15000 km.... Dat is dus niet zo?!
De laatste grote beurt was een stuk duurder.
Ik denk dat je er met 3k per jaar gemiddeld wel bent. Ervan uitgaande dat er niets geks gebeurt.
De plastic wielkap aan de binnenkant bijvoorbeeld kosten 263 euro, de plastic splitter aan de voorkant vragen ze ook 190 euro voor. Zeker de splitter aan de voorkant kan je nog wel is raken.
@ Arthur, bij hem is het niet eens echt de centenkwestie, hij rijd er gewoon niet meer in. Hij rijd eigenlijk altijd in zijn Audi. Deze stond de laatste paar maanden alleen maar in de garage. Voorheen reed hij de Audi zakelijk en de Porsche in het weekend. Nu door zijn pensioen kijkt ie er niet eens meer naar, altijd rustig cruisen in de Audi.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Nouja, een kleine beurt, banden vloeistoffen en een APK'tje noem ik geen preventief onderhoud eigenlijk. Dat is wel het minste wat zo'n auto verdiend per jaar. Dan vind ik 2000eu toch best wat geld.
Om dan een oude BMW cabrio te vergelijken vind ik dan ook niet helemaal op gaan [/quote]
Best wat geld??? ik vind het schandalig veel geld!
wat houd een kleine beurt nou in? zoveel dingen zijn dat toch niet? een apk kost ook het geld niet en banden? tja die koop ik al helemaal niet bij een dealer, want die rekenen er gewoon nog ff minimaal 25% van de prijs van de bandenboer bij op.
Vind het belachelijk veel geld!
Wat is het uurloon daar?
Om dan een oude BMW cabrio te vergelijken vind ik dan ook niet helemaal op gaan [/quote]
Best wat geld??? ik vind het schandalig veel geld!
wat houd een kleine beurt nou in? zoveel dingen zijn dat toch niet? een apk kost ook het geld niet en banden? tja die koop ik al helemaal niet bij een dealer, want die rekenen er gewoon nog ff minimaal 25% van de prijs van de bandenboer bij op.
Vind het belachelijk veel geld!
Wat is het uurloon daar?
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Mits je een goed onderhouden 996 koopt en niet gek veel rijdt dan denk ik dat de kosten mee kunnen vallen. Ik zal het eens vragen aan "mijn" monteur. Een Boxster is geen aanrader qua onderhoud betreft omdat je nergens gemakkelijk bij kunt komen. Daar gaan altijd uren in zitten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
dat zat ik me ook wel eens af te vragen, die motor zit bijna verstopt daar...waarschijnlijk zal er wel een luikje oid zitten? en de rest vanaf onder ofzo?
lekker knooin
zal trouwens bij een Artega GT ook wel zo zijn, al heeft die wel een reparatie luik dacht ik wat de verkoper destijds tegen mij vertelde toen ik daar eens was.
lekker knooin
zal trouwens bij een Artega GT ook wel zo zijn, al heeft die wel een reparatie luik dacht ik wat de verkoper destijds tegen mij vertelde toen ik daar eens was.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 371 gasten