VW Golf VII (facelift p.20)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door PD power » 05 sep 2012, 08:21

Wat een gemekker weer, tis geen BMW........, maar met een oprecht DF hart, zou je toch enthousiast worden, als je weet dat met name de sportieve uitvoeringen duidelijk minder gewicht met zich mee hoeven te zeulen, nou hadden de VAG auto's op dat gebied al een flinke voorsprong op BMW..........tja.

Ben trouwens echt geen golf fan, maar vanaf de golf VI vind ik het weer een fraaie auto, al blijft smaak subjektief, maar als je hier roept:" wat is nieuw?" Hielke, dan zegt dat meer over je desinteresse in echte techniek, dan dat je iets zinnigs roept, maar idd daar is dan iid niets nieuws aan....... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Hans R » 05 sep 2012, 08:30

Mooi ding! En 100 kilo lichter, top! :thumbup:
Ik ben benieuwd naar de GTI en de R :cool:

Mark N
Berichten: 959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Mark N » 05 sep 2012, 08:32

Ziet er toch weer super uit imho. Niets wereldschokkends uiteraard maar dat is logisch. Zeker van de zijkant richting de kont zit er dat mooie profiel van de golf 4 weer in vind ik. Beetje lang gerekt met dikke kont.

Ben benieuwd naar de GTI en bijbehorend sper. Vind zo'n XDS diff eigenlijk helemaal niks.. Terwijl veel mensen daar toch erg enthousiast over waren.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door RVV » 05 sep 2012, 08:41

Een Up heeft karakter, een Sciroco heeft karakter, Passat Coupe een beetje karakter.. En nee al deze drie modellen vind ik niet bijzonder mooi. De Golf heeft echt 0,0 procent karakter. Laat ik het zo zeggen. Welke vorm van begeerte zit in deze auto? Er zit toch helemaal niets in waar een gezond auto hart maar ook een beetje van gaat kloppen? De nieuwe Seat lag laatst onder vuur, maar voor mij is de keuze echt en no brainer. De nieuwe Leon die wel karakter heeft vele malen liever. Maar goed ik heb die liefdeloze veklaringen aan de Golf nooit begrepen. Een leeg conservenblikje zit nog meer sex in.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Snipe » 05 sep 2012, 08:49

RVV schreef:Een Up heeft karakter, een Sciroco heeft karakter, Passat Coupe een beetje karakter.. En nee al deze drie modellen vind ik niet bijzonder mooi. De Golf heeft echt 0,0 procent karakter. Laat ik het zo zeggen. Welke vorm van begeerte zit in deze auto? Er zit toch helemaal niets in waar een gezond auto hart maar ook een beetje van gaat kloppen? De nieuwe Seat lag laatst onder vuur, maar voor mij is de keuze echt en no brainer. De nieuwe Leon die wel karakter heeft vele malen liever. Maar goed ik heb die liefdeloze veklaringen aan de Golf nooit begrepen. Een leeg conservenblikje zit nog meer sex in.
Ja, maar nu haal je begeerte en karakter door elkaar. Ik stel alleen dat een Golf karakter heeft omdat je hem van een straatlengte afstand herkent.

Ik zie trouwens wel wat in een Golf. Duitse degelijkheid, en nu ook lichter, zuiniger, bij de tijd en met standaard elektronisch sperdifferentieel. En als ik een leasebak zou rijden, zou ik een miljard keer liever een Golf BlueMotion hebben dan een Prius.

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Apolo2 » 05 sep 2012, 09:53

Ben het met Perry eens, de Golf heeft zeker karakter, het is en blijft een Golf en neemt niet telkens een duidelijk afwijkende vorm aan zoals bv een Astra. Maar voordat we het weten hebben we dadelijk een definitie discussie. Het lijnenspel is zeker niet spannend te noemen maar daardoor is het imho wel altijd een tijdloos ontwerp dat zich overal kan laten zien.

Mooier nog is de vooruitgang in techniek. 100kg minder is natuurlijk super al kennen we dat al van de A3. Ook de Bluemotion heeft met een theoretische 3,2 liter een erg mooi verbruik.

De hoera's aangaande het verval van de distributieketting...hoe vreemd is het leven en kunnen dingen veranderen, toen jaren terug de ketting werd vervangen door de riem wilden juist velen een ketting. De problemen van de ketting kunnen zich net zo goed voordoen bij de riem als op de verkeerde plekken wordt bespaard of tolleranties niet worden bewaakt.

Maar goed, ik met de nieuwe nog even op me laten inwerken, de 2 en 4 zijn wat mij betreft de mest geslaagde ontwerpen gevolgd door de 6, ik weet nog niet waar ik deze ga plaatsen.

Tom
Berichten: 21730
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Tom » 05 sep 2012, 10:44

De liefde voor een Golf snap ik ook niet. Staat bij mij onder 'saai' in het woordenboek. Zoals Rico zegt echt compleet sexloos, het straalt niks uit. Als een degelijke vrouw die goed kan koken en perfect je huis kan schoonmaken maar meer niet. Snap verder dat ze populair zijn want het is een prima vervoersmiddel en de meeste mensen boeit het niet wat voor auto ze rijden, maar dat autoliefhebbers erop vallen begrijp ik ook niet.. ik knap al af voor er een meter mee gereden te hebben als ik die lichte koppeling intrap.

Alleen een GTI kan ik wel waarderen (muv Golf 3 en 4).. dat ding is een icoon, heeft wat coole kenmerken zoals die bekleding en is qua rijden een fijne mix tussen comfort/sportief.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39741
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Arthur » 05 sep 2012, 10:54

Toch begrijp ik dat saaie niet. Wat is er nu saai aan het uiterlijk? Ik zie het niet... Of beter, wat is niet saai in autoland als het om "gewone" auto's gaat voor de "normale" mens?

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Tristan » 05 sep 2012, 11:04

Het saaie is juist misschien wel weer het goede. Mensen willen geen sexy Golf. Ze willen een Golf. Dat betekend een goed gebouwde auto met premium gevoel. Golf is jarenlang 1 van de best verkopende auto. Waarom zou je deze formule willen veranderen? Mensen die een iets spannende VW willen, gaan wel voor een Scirocco.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door allen » 05 sep 2012, 11:50

Smaken verschillen. Volkswagen (en Audi) heeft het kwa vorm altijd al goed gedaan bij mij. Ik houd niet van al die onrustige lijnen,raar gevormde flanken, adhd dashboards (zoals de de eerste Ford Ka bijv. had) etc.
De nieuwe Golf vind ik zelf prachtig om te zien. Net als de A3. Heerlijk simpel. Lekker rustig voor het oog. Saaie vormgeving? Zal best, maar dan liever dat dan een overvloed aan golfende lijnen in een auto in combinatie met de naden van het koetswerk, zodat het geheel zo rommelig word dat je er duizelig van wordt (de modernere BMW's).
Tenzij we terug gaan naar de dashboards en koetswerken uit de jaren 60 kies ik voor eenvoud in het ontwerp. Zowel binnen als buiten.

Tom
Berichten: 21730
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Tom » 05 sep 2012, 12:14

Arthur: Ik vond de Alfa 147 bijv. wel die 'flair' hebben en tegenwoordig doet Citroen met de DS lijn leuke dingen... MINI ook een merk met karakter.. allemaal auto's voor de normale mens.

Allen: Eenvoud staat volledig los van wel/niet saai.
Een Alfa 8C is ook eenvoudig, maar prachtig om te zien en absoluut niet saai.

Tristan: Natuurlijk moet VW er niets aan doen. Golf is verkooptopper en de doelgroep wil geen spannende auto. Is inderdaad de kracht ervan.
Maar begrijp nooit zo goed wat je als autoliefhebber erin ziet :)

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Wouter81 » 05 sep 2012, 12:16

Neem nou zo'n Peugeot 208.... al die lijntjes, kronkels, vormen....die grille...die achterlichten... ik wordt er al onrustig van als ik het zie. Ik noem dat over-ontwerpen. Lijntjes toevoegen om het toevoegen. Veel te geforceerd en over een half jaar al niet meer hip.

Ik hou ook meer van de eenvoud, tijdloosheid en de geweldige afwerking van de Golf. Een standaard Golf 1.4 is inderdaad vrij 'sexloos' om het zomaar te noemen maar da's bij elk instapmodel zo. Een Focus 1.6 op wieldoppen is ook niks. En als ik dan in een Focus die apenrots zie die ze dashboard noemen, dan ben ik toch wel erg blij met mijn Golf 6 interieur. Strak, simpel, tijdloos en van een topkwaliteit.

Maar goed, ik kies ook niet voor een Golf 1.4.... vanaf een GTI vind ik het echt interessant worden (voor mij dan).

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Macboy » 05 sep 2012, 12:21

Prachtige auto. Voorkant is geweldig de grille is geweldig en de achterkant is geweldig en het interieur is geweldig. De auto is 100kg lichter geworden. Dat is een fenomenale prestatie. Daarnaast is de auto ook nog eens goedkoper geworden en in alle opzichten beter geworden.

Als iemand begrijpt hoe het werkt dan is het Volkswagen. Er worden per maand 22.000 stuks van verkocht in Duitsland. Nummer 2 verkoopt 7000 auto's per maand. De statistieken spreken voor zich.

Dus saai of niet de auto is gewoon een topper en VAG heeft de auto gemaakt zoals zij dat weten om er zeker van te zijn om geen klanten te verliezen. Daar kunnen heel veel merken heel veel van leren. Zoals hierboven staat vermeld moet je een auto strak houden om hem niet na een paar maanden te verliezen. Hoe meer onzin lijntjes hoe sneller de auto verveelt.

Hulde aan VAG ik kan niet anders zeggen.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Robin » 05 sep 2012, 12:29

Goed verhaal Ilija.

Ik ben begonnen met 'n Golf 1 als eerste auto, toen 'n 2,3, 4 heb er 6 gehad van 1989 tot 1998.

Heb er wel wat mee.

Ik vind de 'nieuwe' Polo buiten kijf de leukste/strakste kleinere auto van 't moment. Lekker dat minimalistische Duitse.

Deze Golf idem. Dat interieur!!!Daar hoef ik geen A3 voor. Seat Leon v Golf? Golf.

De Golf (1) was 't begin van de familiehatchback op die manier, mid 70s. Het origineel.

Geen karakter? Saai? Misschien tov die flitsende nieuwe Koreaanse verschijningen. Maar dit is 'n Golf. Das Original. Daarom. Je weet wat je koopt en rijdt.

Liever any Golf dan any F20 1Serie(behalve de M135i :df: )

Weet je wat VW goed doet? De KLASSENLOOSHEID van 'n Golf door de decennia. Vandaar dat 'iedereen' 'm koopt. Je douwt 'm niet in 'n hokje, want dan moet je 'm in elk van die hokjes douwen. Hij past in elk hokje. Je hebt geen discussie want Golf.

Het is natuurlijk niet meteen de eerste de beste DF keus, 'n standaard Golf. Maar wel Das Original.

Wil je sjiek de friemel premium: A3
Wil je rijkarakter op nat? 1 serie
Wil je stijlvol en elegant : Giulietta(mijn keus, buiten 'n M135i)
Wil je niet teveel betalen voor 'n Golf? Leon

Wil je geen gezeik:Golf 7
Laatst gewijzigd door Robin op 05 sep 2012, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Eric H » 05 sep 2012, 12:32

Eigenlijk moet ik niet reageren, maar ik doe het lekker toch........leve de fora !

Ten eerste koop ik een auto vor mezelf.
Als ik het mooi / sexy / spannend / leuk / verstandig / karaktervol vind dan zal de rest me jeuken.
( zeker wat anderen daar van vinden )

Tis wel weer duidelijk dat hier geen volkse types zitten, want de best verkopende auto van Nederland wordt hier afgefakkeld alsof het de reincarnatie van Trabant is, dus een echte afspiegeling van auto rijdend Nederland is hier niet te vinden.

Tja, je kunt een Golf saai noemen, maar naar mijn mening is een standaard drie serie ook saai.
Het wordt pas leuk met een pakketje hier en een pakketje daar, LM-velgjes eronder, Xenon en nog meer van die goodies. ( dat gaat net zo op voor de Golf als voor de drie-serie )

Ik rijd sinds enige tijd in een Golf V Gti en ik ben er zeer tevreden mee, maar ik ben waarschijnlijk snel tevreden en houd dus van karakterloze auto's. Lekker boeiend.

Ik voorspel voor deze Golf gewoon weer een verkooptopper in Nederland, die eigenlijk geen echte concurrent heeft als het aankomt op kwaliteit, duurzaamheid, betaalbaarheid en restwaarde !

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Robin » 05 sep 2012, 12:35

En wil je dizain? Koop dan 'n fakking Koreaan:)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Robertdj » 05 sep 2012, 12:47

Het is jammer dat de besturing zo gevoelloos als een...vul maar in... is. Uiterlijk boeit me niet zoveel, maar de Golf is zo'n irritante allemansvriend die het ALTIJD met je eens is.

Tom
Berichten: 21730
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Tom » 05 sep 2012, 13:14

Lijntjes toevoegen om het toevoegen.
Hoe meer onzin lijntjes hoe sneller de auto verveelt.
Lekker dat minimalistische Duitse.
Eenvoud of een complexer ontwerp staat los van wel of niet mooi. Een sluit het ander niet uit.

Ik ben over het algemeen ook voorstander van eenvoud, maar kan ontwerpen waar iets meer mee gedaan is ook waarderen. Zoals het dak overloopt bij de 599 vind ik een prachtig detail... voegt echt iets aan de auto toe. De ontwerpen van Chris Bangle zijn ook wat complexer... bevatten iets meer lijnen en details die niet direct opvallen. Wel meer in de categorie 'hate it or love it'.
Peugeot 208 en Ford Focus is weer kermishok qua lijnen, vind ik lelijk.

Een Alfa 8C blinkt uit in eenvoud/minimalisme (en toch prachtig is om te zien).
Golf ook eenvoud maar uitstraling van niks. Ik zie daar geen mooie elementen in terug.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Snipe » 05 sep 2012, 13:20

Robin schreef:De Golf (1) was 't begin van de familiehatchback op die manier, mid 70s. Het origineel.
De Golf was wel succesvoller dan eerdere familiehatchbacks, maar het origineel? Ik zou het eerder een succesvolle trendvolger noemen.

De eerste Golf verscheen in 1974 en was getekend door Giugiaro, die eerder al familiehatchbacks ontworpen had. De Alfasud bijvoorbeeld, en voor Volkswagen in 1973 de Passat (die er toen als 3- en 5-deurs fastback was). Verder zou je de Renault 4 een hatchback kunnen noemen, maar de Renault 16 zeker. Andere vroege hatchbacks: Simca 1100, Autobianchi Primula en de Austin Maxi. Honda had er ook nog een geloof ik, maar ik kan even niet op de naam komen. En was de Fiat 128 er ook niet als hatchback?
De techniek van de eerste Golf was ook niet revolutionair, want de NSU K70 was een prettig startpunt om met de ontwikkeling te beginnen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat VW het met de Golf heel goed gedaan heeft, maar zó origineel was 'ie nou ook weer niet.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Robin » 05 sep 2012, 13:22

@ Tom. Ik snap jou. Maar beauty is in the eye of the beholder. Ik vind 'n 8C adembenemend, maar niet bepaald minimalistisch, eerder retro.
-------------------------------------------------------------


En in 't algemeen geldt: Ergens 'n mening over hebben is vaak iets anders dan ergens verstand van hebben.

(Aldus 'n voetbalzzaakwaarnemer in 't AD gisteren, ik vond 't een mooie quote)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Steven N. » 05 sep 2012, 13:31

Tristan schreef:Het saaie is juist misschien wel weer het goede. Mensen willen geen sexy Golf. Ze willen een Golf. Dat betekend een goed gebouwde auto met premium gevoel. Golf is jarenlang 1 van de best verkopende auto. Waarom zou je deze formule willen veranderen? Mensen die een iets spannende VW willen, gaan wel voor een Scirocco.

Macboy schreef:Prachtige auto. Voorkant is geweldig de grille is geweldig en de achterkant is geweldig en het interieur is geweldig. De auto is 100kg lichter geworden. Dat is een fenomenale prestatie. Daarnaast is de auto ook nog eens goedkoper geworden en in alle opzichten beter geworden.

Als iemand begrijpt hoe het werkt dan is het Volkswagen. Er worden per maand 22.000 stuks van verkocht in Duitsland. Nummer 2 verkoopt 7000 auto's per maand. De statistieken spreken voor zich.

Sluit me bij Tristan en Ilija aan. Voor veel (zakelijke) rijders is het simpelweg de benchmark.

Het is ook een simpele rekensom natuurlijk. Bijtelling voor een bluemotion TDI 20% is nu €200-210. Dat is met 14% zo'n €140-150. Ben benieuwd welke concurrent de Golf gaat bijhouden in voordelen zowel technisch, financieel als in premium gevoel.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Robin » 05 sep 2012, 13:37

@Perry. De Golf was 't begin van ''n tijdperk, net als de T Ford of de Kever, de Elfer in al z'n hoedanigheden. etc. De auto's die jij noemt, niet. Voornamelijk qua populariteit, verkoopaantallen. Die karren van jou hebben geen trend gezet. Dus hoe kan 'Golf 'n trendvolger zijn..,...

(Buiten 't geinig modelletje en 't sportieve, nou ja fwd, hoe kun je 'n Alfasud en 'n R4 dan met 'n Golf 1 vergelijken, beide rotzooi van de ergste soort. Troep, bagger, shit. Bende, meuk. :kotsen: :kikker: )



Net als dat 'n Panerai en 'n Blancpain 's werelds eerste echte duikers waren, en de Submariner niet, maar de Submariner wat jaartjes later DE duiker is. En nog steeds, Het begin van 'n tijdperk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door RVV » 05 sep 2012, 13:43

Ik snap best waarom je als non autoliefhebber een degelijke voorkomende auto als een Golf kiest, bench dit en dat prima. Een GTI raakt het auto hart ergens nog wel OMDAT het een GTI is. Maar buitendat snap ik geen reet van de liefdesverklaringen hiero aan de zoveelste copypast VW in de vorm van de nieuwe/vernieuwde/opgelapte Golf. Om die 100 kilo lichter ineens? Alsof dat een ruk boeit bij een 1.2 instappertje. Maargoed het zal ook wel. Zaaddodende pasta voor autoliefhebbers is het.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Robin » 05 sep 2012, 13:49

We zitten hier op DF. Wat maak ik mee?

-De ene drukt zo z'n mening door dat ANY Porsche het grootste godsgeschenk is.
-Vorig jaar 1M(prima kar overigens) , welles-nietes herhaling....
-Dit jaar de GT86/BRZ opgehemeld tot SintJuttemis.Maar niemand koopt 'm.
-Iets met banden voor 'n trackday.
-In vroeger tijden RWD vs FWD....
-Diesel vs Benzine....
-Turbo vs atmo....
-En 'n RS3 die minder geschikt is voor bochtige weggetjes dan 'n ouwe 323i ofzo.LOL

Het kan nóg gekker.

Dit draadje van de Golf 7 begint er al op te lijken. Wat 'n frustratie om zo'n ding. :D

:coffee:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: De VW Golf VII..........is officieel !!....p3

Bericht door Snipe » 05 sep 2012, 14:30

Robin schreef:@Perry. De Golf was 't begin van ''n tijdperk, net als de T Ford of de Kever, de Elfer in al z'n hoedanigheden. etc. De auto's die jij noemt, niet. Voornamelijk qua populariteit, verkoopaantallen. Die karren van jou hebben geen trend gezet. Dus hoe kan 'Golf 'n trendvolger zijn..,...

(Buiten 't geinig modelletje en 't sportieve, nou ja fwd, hoe kun je 'n Alfasud en 'n R4 dan met 'n Golf 1 vergelijken, beide rotzooi van de ergste soort. Troep, bagger, shit. Bende, meuk. :kotsen: :kikker: )



Net als dat 'n Panerai en 'n Blancpain 's werelds eerste echte duikers waren, en de Submariner niet, maar de Submariner wat jaartjes later DE duiker is. En nog steeds, Het begin van 'n tijdperk.
Ik snap wat je bedoelt en ben het ook wel enigszins met je eens - over die horloges zeker.
En verder vraag ik me af of een Golf geschikter is voor een leuk binnendoorweggetje dan een RS3 ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 437 gasten