De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 25649
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Arthur » 14 dec 2017, 14:29

Mike R32 schreef:
14 dec 2017, 14:19
Stoelen in de Up wat zijn die slecht zeg.
Definieer slecht? Wij hebben hier een Mii staan. Ik ben redelijk formaat en zit prima in die stoelen. Rugleuning lang genoeg, zitting ook. Nee, geen comfortstoel van een BMW of een Recaro uit een Golf. Ik vind ze, zeker voor de prijsklasse vd auto, gewoon prima eigenlijk.

Online
Gebruikersavatar
Gijzert
Berichten: 816
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Gijzert » 14 dec 2017, 14:34

Meer dan prima als je vergelijkt met de concurrentie.

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4616
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Noorden waar anders.

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Mike R32 » 14 dec 2017, 16:00

Arthur schreef:
14 dec 2017, 14:29
Mike R32 schreef:
14 dec 2017, 14:19
Stoelen in de Up wat zijn die slecht zeg.
Definieer slecht? Wij hebben hier een Mii staan. Ik ben redelijk formaat en zit prima in die stoelen. Rugleuning lang genoeg, zitting ook. Nee, geen comfortstoel van een BMW of een Recaro uit een Golf. Ik vind ze, zeker voor de prijsklasse vd auto, gewoon prima eigenlijk.
Die van de Up zijn nog vlakker dan die van een flatbed. Net als de buitenkant en motor, gti onwaardig.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 7365
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door WJ » 14 dec 2017, 16:12

Mike is aan een kruistocht bezig tegen de UP!

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4616
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Noorden waar anders.

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Mike R32 » 14 dec 2017, 17:21

WJ schreef:
14 dec 2017, 16:12
Mike is aan een kruistocht bezig tegen de UP!
Helemaal niet. Probeer DF te redden van de ondergang :mrgreen: . Vroeger hadden we het hier over dikke auto’s met zes, acht, tien of twaalf cilinders. Nu hebben we het alleen maar over downsizing, 3 of 4 cilinders, hybride of elektrische aandrijving. Verder blijf ik de Up een lelijk ding vinden om te zien dat wel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 25649
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Arthur » 14 dec 2017, 19:29

Je bedoelt de Up GTi stoelen, als slecht in een GTI?
Verder vind ik 4 cilinders niet downsizen, de meeste mensen rijden al decennia in 4 cilinders. De motorinhoud van veel van die 4 cilinders vermindert wel.

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4616
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Noorden waar anders.

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Mike R32 » 14 dec 2017, 19:33

Ok de UP gti is carporno.

indobesar
Berichten: 9224
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: 323ti, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door indobesar » 14 dec 2017, 19:56

Mike R32 schreef:
14 dec 2017, 17:21
WJ schreef:
14 dec 2017, 16:12
Mike is aan een kruistocht bezig tegen de UP!
Helemaal niet. Probeer DF te redden van de ondergang :mrgreen: . Vroeger hadden we het hier over dikke auto’s met zes, acht, tien of twaalf cilinders. Nu hebben we het alleen maar over downsizing, 3 of 4 cilinders, hybride of elektrische aandrijving. Verder blijf ik de Up een lelijk ding vinden om te zien dat wel.
Amen!
Sommige hebben een klap van wen molenwiek nodig om wakker te worden! :)

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 17569
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Tom » 14 dec 2017, 20:11

Ik vind zo'n Up er prima uit zien als vervoersmiddel/stadsautotje.
Een Up GTI is misschien leuk als je nog nooit een leuke/snelle auto hebt gehad (voor mensen die doorgroeien vanuit een normale Up ofzo). Sportieve velgjes en ruitjesbekleding e.d. zijn dan geinig en net iets meer vermogen dan normaal.

Wat de DFer met zo'n ding moet snap ik ook niet.
Mij maak je er niet blij mee...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 31328
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Robin » 14 dec 2017, 20:32

indobesar schreef:
14 dec 2017, 19:56
Mike R32 schreef:
14 dec 2017, 17:21
WJ schreef:
14 dec 2017, 16:12
Mike is aan een kruistocht bezig tegen de UP!
Helemaal niet. Probeer DF te redden van de ondergang :mrgreen: . Vroeger hadden we het hier over dikke auto’s met zes, acht, tien of twaalf cilinders. Nu hebben we het alleen maar over downsizing, 3 of 4 cilinders, hybride of elektrische aandrijving. Verder blijf ik de Up een lelijk ding vinden om te zien dat wel.
Amen!
Sommige hebben een klap van wen molenwiek nodig om wakker te worden! :)
:P

Wat voor molenwiek, een windmolenwiek of een watermolenwiek, waarom geen hengst tegen de harses met een zonnepaneel of accu?:)

Moderne tijden Ion Lee, moderne tijden! :wink:

ErikS
Berichten: 14717
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: BMW 530i TOURDING

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door ErikS » 14 dec 2017, 21:48

Ion heeft tijden in 'n Lupo gereden.
Die kan je ook niet meer serieus nemen....

Fernando
Berichten: 4456
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Fernando » 14 dec 2017, 21:49

Robin schreef:
14 dec 2017, 20:32
indobesar schreef:
14 dec 2017, 19:56
Mike R32 schreef:
14 dec 2017, 17:21

Helemaal niet. Probeer DF te redden van de ondergang :mrgreen: . Vroeger hadden we het hier over dikke auto’s met zes, acht, tien of twaalf cilinders. Nu hebben we het alleen maar over downsizing, 3 of 4 cilinders, hybride of elektrische aandrijving. Verder blijf ik de Up een lelijk ding vinden om te zien dat wel.
Amen!
Sommige hebben een klap van wen molenwiek nodig om wakker te worden! :)
:P

Wat voor molenwiek, een windmolenwiek of een watermolenwiek, waarom geen hengst tegen de harses met een zonnepaneel of accu?:)

Moderne tijden Ion Lee, moderne tijden! :wink:
Of gechoked worden met een Porsche hoes...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 31328
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Robin » 14 dec 2017, 22:17

Wat je maar 'n kick geeft he. Ik zou stikken van ellende van alle facturen om het ding 'naar wens' te krijgen:)

Fernando
Berichten: 4456
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Fernando » 15 dec 2017, 00:08

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4616
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Noorden waar anders.

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Mike R32 » 15 dec 2017, 04:03

ErikS schreef:
14 dec 2017, 21:48
Ion heeft tijden in 'n Lupo gereden.
Die kan je ook niet meer serieus nemen....
Zet voor de gein eens een Lupo GTI naast een Up GTI. Hot hatch vs Mini MPV met logo’s.

ErikS
Berichten: 14717
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: BMW 530i TOURDING

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door ErikS » 15 dec 2017, 07:46

Mike R32 schreef:
15 dec 2017, 04:03
ErikS schreef:
14 dec 2017, 21:48
Ion heeft tijden in 'n Lupo gereden.
Die kan je ook niet meer serieus nemen....
Zet voor de gein eens een Lupo GTI naast een Up GTI. Hot hatch vs Mini MPV met logo’s.
Als het een gti was geweest wel ja...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 25649
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Arthur » 15 dec 2017, 08:16

Ik heb ook niet veel met een Up GTi, voor mij is een Up een boodschappenkarretje die gerust een 1.0 mag hebben. Verder vind ik het alleen stoere praat over 6+ cilinders en amen.
'Vroeger' reden de mensen XR3i, RS2000, GTi, 16V, GTT, WRX. Allemaal 4 cilinders. Zelfs de E30M3 en MB 190E-16V hadden 4 cilinders. Een keer een verdwaalde VR6 en 328i die meer cilinders hadden, maar de 4 cilinders voerden vooral de boventoon (behalve mss de grote sedans). Dat de 'mannen' nu toevallig een 6 cilinder hebben...

indobesar
Berichten: 9224
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: 323ti, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door indobesar » 15 dec 2017, 08:27

Als ex-Lupo rijder, was ik een soort early Up! adapter... Nou, je moet wel erg Europees-/VW-geil zijn om zo'n ding te kopen. Je auto/DF hart is direct dood....

@Arthur, het gaat niet eens om 4cil. vs >4cil. Het autolandschap is dermate anders dat het gehalte 'saaie' auto's groter is geworden. De flinke vermogenstoename is ook noodzakelijk omdat auto's ontzettend veel zwaarder zijn geworden. En dat moet ook gecompenseerd worden met allerlei 'milieu' oplossingen. Leuke complexe uitdaging voor een autobouwer, echter minder voor ons als consument.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 25649
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Arthur » 15 dec 2017, 08:32

Nou, daar heeft Mike het anders wel over, over die 4 cilinders. Verder snap ik je uitleg wel, behalve dan dat je auto/DF hart dood moet zijn om zo'n ding te kopen. Maar d'r moet ook wat tegengas gegeven worden ;)

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 7365
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door WJ » 15 dec 2017, 09:22

950kg, chippen en 140pk.. Ik denk dat het leuker rijd dan menig 14~1600kg hok dat hier voorbij komt. :P
Ik zou me er iig best mee kunnen vermaken.

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 17569
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Tom » 15 dec 2017, 09:36

Ik snap Mike wel.. gewoon de saaiere eco achtige hokken.
Een Impreza WRX met z'n 2 liter 4 cilindertje is niks eco aan... is gewoon een gaaf rally-achtig hok. Een E30 M3 heeft ook een 4 cilinder, maar ook erg vet. Etc.
Voor mezelf trek ik daarom ook geen harde lijn (rijd nu natuurlijk ook een fucking 4 cilinder), maar over het algemeen vind ik alles wat meer verbruikt en meer cilinders heeft ook gaver :)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 5313
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door tomgtr » 15 dec 2017, 09:39

Tom schreef:
15 dec 2017, 09:36
Ik snap Mike wel.. gewoon de saaiere eco achtige hokken.
Een Impreza WRX met z'n 2 liter 4 cilindertje is niks eco aan... is gewoon een gaaf rally-achtig hok. Een E30 M3 heeft ook een 4 cilinder, maar ook erg vet. Etc.
Voor mezelf trek ik daarom ook geen harde lijn (rijd nu natuurlijk ook een fucking 4 cilinder), maar over het algemeen vind ik alles wat meer verbruikt en meer cilinders heeft ook gaver :)
Zo is het en niet anders!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 6949
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door ///Joost » 15 dec 2017, 09:42

1.6L 125 PK A.K.A. "Het DF-bommetje"
975 kg
0-100 km/h in 8,5 s.
205 km/h top
EUR 22.995,-

Afbeelding
Afbeelding

********************************

1.0L TSI 115 PK A.K.A. "De truttenschudder-mini-SUV-lupogtiwannabe"
997 kg
0-100 km/h in 8,8 s.
196 km/h top
EUR 19.840,-

Afbeelding
Afbeelding


Nuff said. :coffee: :df:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door RutgerK » 15 dec 2017, 10:42


Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4616
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Noorden waar anders.

Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Bericht door Mike R32 » 15 dec 2017, 14:15

Arthur schreef:
15 dec 2017, 08:32
Nou, daar heeft Mike het anders wel over, over die 4 cilinders. Verder snap ik je uitleg wel, behalve dan dat je auto/DF hart dood moet zijn om zo'n ding te kopen. Maar d'r moet ook wat tegengas gegeven worden ;)
Sorry mijn fout. Natuurlijk zijn er genoeg lekkere vier cilinders gemaakt zoals eerder genoemd. Dacht laat ik de boel eens wakker maken hier.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gijzert, Knot, L5S1, mark323ti, sdlauto en 41 gasten