De Volkswagen Up! -- GTI p.47
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Volkswagen Up!
Mja, 20k schurkt wel weer erg tegen een ( kale ) Polo GTI aan.
Voor het mooie moet ie eigenlijk 17.5/18k max kosten. Anders kannibaliseert hij de Polo.
Punt is Knot, dat dit zakelijk , voor mij, weer erg interessant is.
Toch een nieuwe auto, leuk scheurijzertje , en goedkoop te rijden.
Voor 20k valt er genoeg leuks te halen uit de 2ehands premium categorie. Maar daar wil je de bijtelling weer niet van..
Voor het mooie moet ie eigenlijk 17.5/18k max kosten. Anders kannibaliseert hij de Polo.
Punt is Knot, dat dit zakelijk , voor mij, weer erg interessant is.
Toch een nieuwe auto, leuk scheurijzertje , en goedkoop te rijden.
Voor 20k valt er genoeg leuks te halen uit de 2ehands premium categorie. Maar daar wil je de bijtelling weer niet van..
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De Volkswagen Up!
Ja, wat valt er in redelijk dezelfde klasse als de Up! GT 110pk ?dvh schreef:Mja, 20k schurkt wel weer erg tegen een ( kale ) Polo GTI aan.
Voor het mooie moet ie eigenlijk 17.5/18k max kosten. Anders kannibaliseert hij de Polo.
Punt is Knot, dat dit zakelijk , voor mij, weer erg interessant is.
Toch een nieuwe auto, leuk scheurijzertje , en goedkoop te rijden.
Voor 20k valt er genoeg leuks te halen uit de 2ehands premium categorie. Maar daar wil je de bijtelling weer niet van..
Fiat 500 1.4 100pk €18195
Fiat 500 Abarth 135pk €22425
MINI Cooper 122pk € 20995
...en dan vind ik de MINI eigenlijk al een stap hoger.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Volkswagen Up!
Best veel te krijgen eigenlijk voor dat geld.....
Moeilijk !
Moeilijk !
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De Volkswagen Up!
Met dank aan Petrolhead Tom !!;
Het eerste Up! forum van Nederland; http://vwupforum.nl/.
Nu nog voor de info en lol, binnen enkele maanden commercieel. We verwachten meetings, rijtrainingen en natuurlijk Trackdays.
Up! yours !!!
Het eerste Up! forum van Nederland; http://vwupforum.nl/.
Nu nog voor de info en lol, binnen enkele maanden commercieel. We verwachten meetings, rijtrainingen en natuurlijk Trackdays.
Up! yours !!!
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: De Volkswagen Up!
Zo'n High Up! is toch wel een cool wagentjes denk ik. Heb hem even kort bekeken hier bij de dealer. Oogt solide, wat denk ik ook de usp is in deze klasse. Ben benieuwd hoe het rijdt!
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up!
Ik dacht dat de Twingo RS is ook wel een concurent was, maar die is tegenwoordig net geen 20k euro, 133pk.
Dat ding wel een stuk duurder geworden, volgensmij was die 2 jaar terug zo'n 17,5k euro. Nu met cup chasis en 17" velgen ga je over 21k heen.
Dat ding wel een stuk duurder geworden, volgensmij was die 2 jaar terug zo'n 17,5k euro. Nu met cup chasis en 17" velgen ga je over 21k heen.
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: De Volkswagen Up!
hahaha dit topic wordt steeds leuker! LOL
ps zit dat stuur niet ook in een porsche? :bro:
ps zit dat stuur niet ook in een porsche? :bro:
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De Volkswagen Up!
Concurrentie is moordend in dit segment. Niet zo veel nieuws onder de zon, behalve weer zo'n type auto in dit segment. Dus zal wel. Je moet van goede huize komen wil je 4drs. Fiat Panda in dit segment kunnen verslaan: prijs/produkt/kwaliteit/opties/betrouwbaarheid etc.. Voor net onder de 10k heb je een toeti lampioni 4drs. Panda: airco, el. Ramen, centr. deurv., met. lak, city stearing, cd/radio, dakdragers, etc. etc...
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: De Volkswagen Up!
Net zo lightweight als de bestuurder (max. payload 30 kg)JP schreef:
110pk bij 960kg...zei er iemand lightweight ?
Zag dat ze bij de Up! ca. 350kg aan laadvermogen specificeren, dat is best veel voor zo'n klein autootje. Sommige bovenklasseauto's redden dat niet eens.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De Volkswagen Up!
Inderdaad binnen een jaar verwacht ik ieder kwartaal een nieuwe up te kunnen kopen van de opbrengsten.JP schreef:Met dank aan Petrolhead Tom !!;
Het eerste Up! forum van Nederland; http://vwupforum.nl/.
Nu nog voor de info en lol, binnen enkele maanden commercieel. We verwachten meetings, rijtrainingen en natuurlijk Trackdays.
Up! yours !!!
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De Volkswagen Up!
Dat gaat helemaal goed komen Tom.... Heb je al een datum met de Up!-club voor de trackday op de Nordschleife?
Lijkt me gaaf...volgas met de Up! up slicks, rechtdoor op Döttinger Höhe (stoer!)....
Lijkt me gaaf...volgas met de Up! up slicks, rechtdoor op Döttinger Höhe (stoer!)....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De Volkswagen Up!
Goed idee! Wanneer weet ik nog niet.JP schreef:Dat gaat helemaal goed komen Tom.... Heb je al een datum met de Up!-club voor de trackday op de Nordschleife?
Lijkt me gaaf...volgas met de Up! up slicks, rechtdoor op Döttinger Höhe (stoer!)....
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De Volkswagen Up!
Een 1.0 60pk; 829kg, toelaatbaar totaalgewicht; 1290kg (zit je op 461kg! laadvermogen)wjn schreef: Zag dat ze bij de Up! ca. 350kg aan laadvermogen specificeren, dat is best veel voor zo'n klein autootje. Sommige bovenklasseauto's redden dat niet eens.
Een 1.0 75pk; 829kg, toelaatbaar totaalgewicht; 1290kg (zit je op 461kg! laadvermogen)
Een 1.0 60pk Bluemotion; 940kg, toelaatbaar totaalgewicht; 1290kg (zit je op 350kg laadvermogen)
Een 1.0 75pk Bluemotion; 940kg, toelaatbaar totaalgewicht; 1290kg (zit je op 350kg laadvermogen)
Dan valt die 960pk voor de GT nog wel mee, maar 20kg meer dan een Up! Bluemotion
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De Volkswagen Up!
960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.
20k kan natuurlijk niet. Voor 5k meer haal je een 200 pk Clio Cup RS op.
20k kan natuurlijk niet. Voor 5k meer haal je een 200 pk Clio Cup RS op.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: De Volkswagen Up!
CAR en Evo zijn ook enthousiast over de GT Up: "It’s not a mini Golf GTI, but it’s way more exciting than the Polo GTI. It’s simple, uncomplicated and great fun, all ensconced in the already very appealing Up package."
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... AR-review/
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... up_gt.html
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... AR-review/
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... up_gt.html
-
Online
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: De Volkswagen Up!
5k meer is wel even 25% van de prijs van de Up extra..Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.
20k kan natuurlijk niet. Voor 5k meer haal je een 200 pk Clio Cup RS op.
Denk sowieso dat zo'n up! veel beter uit komt in een leasecontract, dan een Clio RS..
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De Volkswagen Up!
En hoe vaak moet het nog gezegd worden: mensen die een nieuwe auto willen kopen zullen totaal niet geïnteresseerd zijn in wat voor tweedehands clio RS dan ook. Die is voor hetzelfde geld namelijk niet nieuw.KoenM schreef:5k meer is wel even 25% van de prijs van de Up extra..Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.
20k kan natuurlijk niet. Voor 5k meer haal je een 200 pk Clio Cup RS op.
Denk sowieso dat zo'n up! veel beter uit komt in een leasecontract, dan een Clio RS..
Waarom heb jij eigenlijk geen tweedehands RS gekocht Hielke? Zoveel scheelt dat toch niet met een nieuwe Punto Evo?
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De Volkswagen Up!
Heb je het eerdere filmpje gezien van de 60pk versie? Dat pruttelt toch lang zien zoveel dan een Punto schraap-schraap.Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.
Daarbij zijn we vanuit het UpForum nu al in onderhandeling met Akrapovic voor de ontwikkeling van een totaal titanium-uitlaatsysteem voor onder de GT. Dan gaat het gewicht ook weer wat omlaag. Petrolhead Tom gaat binnenkort naar Slovenië om de patenten en de designs bij Akrapovic te overleggen
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De Volkswagen Up!
JP schreef:Heb je het eerdere filmpje gezien van de 60pk versie? Dat pruttelt toch lang zien zoveel dan een Punto schraap-schraap.Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.
Daarbij zijn we vanuit het UpForum nu al in onderhandeling met Akrapovic voor de ontwikkeling van een totaal titanium-uitlaatsysteem voor onder de GT. Dan gaat het gewicht ook weer wat omlaag. Petrolhead Tom gaat binnenkort naar Slovenië om de patenten en de designs bij Akrapovic te overleggen
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De Volkswagen Up!
+1Petrolhead Tom schreef:JP schreef:Heb je het eerdere filmpje gezien van de 60pk versie? Dat pruttelt toch lang zien zoveel dan een Punto schraap-schraap.Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.
Daarbij zijn we vanuit het UpForum nu al in onderhandeling met Akrapovic voor de ontwikkeling van een totaal titanium-uitlaatsysteem voor onder de GT. Dan gaat het gewicht ook weer wat omlaag. Petrolhead Tom gaat binnenkort naar Slovenië om de patenten en de designs bij Akrapovic te overleggen
Keramische remmerij, vergeten?
Met Hielke eens voor wat betreft de samenvatting.
Kan best leuk zijn zo'n kleine VW, waarom niet? Maar deze doelgroep - moeders, oma's, schoonmoeders, jonge meisjes, boodschappenmeisjes, mannen die niet in hun Porsche willen rijden - wordt volgestort met dit soort otootjes. Deze 7up is - zo even uit de losse pols - te duur en je krijgt er te weinig voor. Maar 't kan ook wel wat zijn, ik ken de auto gewoon nog niet. Maar goed, zo op papier bieden ze niets nieuws, alleen minder voor meer geld.
Als je aan deze kopersgroep een makro-popovitjs auspoef weet te slijten, ben je van grote klasse. Ik ken maar 1 verkoper die dat kan, Victor Müller. Ik heb me laten vertellen dat hij in-between-jobs is.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De Volkswagen Up!
Keramische remmen? Nee, niet in de aftermarket. Btw; remmen is voor mensen die geen bocht durven te nemen.
Wel wordt er gekeken naar een beter onderstel. Eigenlijk is een Up! een kleine 1M. Die zijn leuk om te zien, maar om serieus lol mee te hebben, moet je ze wat tweaken. Setje Recaro's, Akrapovicje en nog een JRZ-onderstelletje. Kleinigheidjes, zeg maar.
Je weet dat Akra ook uitlaten maakt voor de Fiat 500? (en net wat groter, de MINI? en nog wat groter; mijn GTi))
Wel wordt er gekeken naar een beter onderstel. Eigenlijk is een Up! een kleine 1M. Die zijn leuk om te zien, maar om serieus lol mee te hebben, moet je ze wat tweaken. Setje Recaro's, Akrapovicje en nog een JRZ-onderstelletje. Kleinigheidjes, zeg maar.
Je weet dat Akra ook uitlaten maakt voor de Fiat 500? (en net wat groter, de MINI? en nog wat groter; mijn GTi))
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up!
Een High UP met zo'n Black pakket & Drive pakket is 13,5k euro. Enige wat je dan volgensmij nog aan kan klikken is kunstleder. Ik kom iig niet aan die 15k. Ik zelf denk dat die UP GT zo'n 17,5 zal gaan kosten.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: De Volkswagen Up!
Leuke auto die Up. Als je zoiets ook ziet, dan rij je erg goedkoop: http://www.priveleasevannoordlease.nl/p ... urs__.html
Nu hou ik niet van privéleningen, BKR noteringen ed. privé maar opzich geen rare actie lijkt me. Ben je wel overal vanaf en je rijdt een nieuwe auto.
Nu hou ik niet van privéleningen, BKR noteringen ed. privé maar opzich geen rare actie lijkt me. Ben je wel overal vanaf en je rijdt een nieuwe auto.
-
Online
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: De Volkswagen Up!
Dat is wel een scherpe prijs zeg..
Kun je weinig andere(tweede hands?)auto's voor rijden denk ik?
Ook maar 36 maanden een contract
Kun je weinig andere(tweede hands?)auto's voor rijden denk ik?
Ook maar 36 maanden een contract
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual en 444 gasten