De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door dvh » 29 jan 2012, 22:55

Mja, 20k schurkt wel weer erg tegen een ( kale ) Polo GTI aan.
Voor het mooie moet ie eigenlijk 17.5/18k max kosten. Anders kannibaliseert hij de Polo.

Punt is Knot, dat dit zakelijk , voor mij, weer erg interessant is.
Toch een nieuwe auto, leuk scheurijzertje , en goedkoop te rijden.

Voor 20k valt er genoeg leuks te halen uit de 2ehands premium categorie. Maar daar wil je de bijtelling weer niet van..

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 23:21

dvh schreef:Mja, 20k schurkt wel weer erg tegen een ( kale ) Polo GTI aan.
Voor het mooie moet ie eigenlijk 17.5/18k max kosten. Anders kannibaliseert hij de Polo.

Punt is Knot, dat dit zakelijk , voor mij, weer erg interessant is.
Toch een nieuwe auto, leuk scheurijzertje , en goedkoop te rijden.

Voor 20k valt er genoeg leuks te halen uit de 2ehands premium categorie. Maar daar wil je de bijtelling weer niet van..
Ja, wat valt er in redelijk dezelfde klasse als de Up! GT 110pk ?

Fiat 500 1.4 100pk €18195
Fiat 500 Abarth 135pk €22425
MINI Cooper 122pk € 20995

...en dan vind ik de MINI eigenlijk al een stap hoger.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door dvh » 29 jan 2012, 23:24

Best veel te krijgen eigenlijk voor dat geld.....
Moeilijk !

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 23:36

Met dank aan Petrolhead Tom !!;

Het eerste Up! forum van Nederland; http://vwupforum.nl/.

Nu nog voor de info en lol, binnen enkele maanden commercieel. We verwachten meetings, rijtrainingen en natuurlijk Trackdays.

Up! yours !!!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door dvh » 29 jan 2012, 23:39

" up yours " :mrgreen:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Steven N. » 29 jan 2012, 23:47

Zo'n High Up! is toch wel een cool wagentjes denk ik. Heb hem even kort bekeken hier bij de dealer. Oogt solide, wat denk ik ook de usp is in deze klasse. Ben benieuwd hoe het rijdt!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door WJ » 30 jan 2012, 00:50

Ik dacht dat de Twingo RS is ook wel een concurent was, maar die is tegenwoordig net geen 20k euro, 133pk.
Dat ding wel een stuk duurder geworden, volgensmij was die 2 jaar terug zo'n 17,5k euro. Nu met cup chasis en 17" velgen ga je over 21k heen. :shock:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Metchu » 30 jan 2012, 01:00

hahaha dit topic wordt steeds leuker! LOL

ps zit dat stuur niet ook in een porsche? :bro:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Sperdy » 30 jan 2012, 07:59

Concurrentie is moordend in dit segment. Niet zo veel nieuws onder de zon, behalve weer zo'n type auto in dit segment. Dus zal wel. Je moet van goede huize komen wil je 4drs. Fiat Panda in dit segment kunnen verslaan: prijs/produkt/kwaliteit/opties/betrouwbaarheid etc.. Voor net onder de 10k heb je een toeti lampioni 4drs. Panda: airco, el. Ramen, centr. deurv., met. lak, city stearing, cd/radio, dakdragers, etc. etc...

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door wjn » 30 jan 2012, 08:33

JP schreef:Afbeelding

110pk bij 960kg...zei er iemand lightweight ? :ongeveer als:
Net zo lightweight als de bestuurder (max. payload 30 kg) :D

Zag dat ze bij de Up! ca. 350kg aan laadvermogen specificeren, dat is best veel voor zo'n klein autootje. Sommige bovenklasseauto's redden dat niet eens.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 jan 2012, 10:04

JP schreef:Met dank aan Petrolhead Tom !!;

Het eerste Up! forum van Nederland; http://vwupforum.nl/.

Nu nog voor de info en lol, binnen enkele maanden commercieel. We verwachten meetings, rijtrainingen en natuurlijk Trackdays.

Up! yours !!!
Inderdaad binnen een jaar verwacht ik ieder kwartaal een nieuwe up te kunnen kopen van de opbrengsten.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 30 jan 2012, 10:49

Dat gaat helemaal goed komen Tom.... :thumbup: Heb je al een datum met de Up!-club voor de trackday op de Nordschleife?

Lijkt me gaaf...volgas met de Up! up slicks, rechtdoor op Döttinger Höhe (stoer!).... :df:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 jan 2012, 10:53

JP schreef:Dat gaat helemaal goed komen Tom.... :thumbup: Heb je al een datum met de Up!-club voor de trackday op de Nordschleife?

Lijkt me gaaf...volgas met de Up! up slicks, rechtdoor op Döttinger Höhe (stoer!).... :df:
Goed idee! Wanneer weet ik nog niet. :df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 30 jan 2012, 12:55

wjn schreef: Zag dat ze bij de Up! ca. 350kg aan laadvermogen specificeren, dat is best veel voor zo'n klein autootje. Sommige bovenklasseauto's redden dat niet eens.
Een 1.0 60pk; 829kg, toelaatbaar totaalgewicht; 1290kg (zit je op 461kg! laadvermogen)
Een 1.0 75pk; 829kg, toelaatbaar totaalgewicht; 1290kg (zit je op 461kg! laadvermogen)

Een 1.0 60pk Bluemotion; 940kg, toelaatbaar totaalgewicht; 1290kg (zit je op 350kg laadvermogen)
Een 1.0 75pk Bluemotion; 940kg, toelaatbaar totaalgewicht; 1290kg (zit je op 350kg laadvermogen)

Dan valt die 960pk voor de GT nog wel mee, maar 20kg meer dan een Up! Bluemotion

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Hielke » 30 jan 2012, 13:14

960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.

20k kan natuurlijk niet. Voor 5k meer haal je een 200 pk Clio Cup RS op.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Snipe » 30 jan 2012, 13:22

CAR en Evo zijn ook enthousiast over de GT Up: "It’s not a mini Golf GTI, but it’s way more exciting than the Polo GTI. It’s simple, uncomplicated and great fun, all ensconced in the already very appealing Up package."

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... AR-review/
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... up_gt.html

Online
KoenM
Berichten: 1767
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door KoenM » 30 jan 2012, 13:24

Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.

20k kan natuurlijk niet. Voor 5k meer haal je een 200 pk Clio Cup RS op.
5k meer is wel even 25% van de prijs van de Up extra..
Denk sowieso dat zo'n up! veel beter uit komt in een leasecontract, dan een Clio RS..

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 jan 2012, 13:27

KoenM schreef:
Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.

20k kan natuurlijk niet. Voor 5k meer haal je een 200 pk Clio Cup RS op.
5k meer is wel even 25% van de prijs van de Up extra..
Denk sowieso dat zo'n up! veel beter uit komt in een leasecontract, dan een Clio RS..
En hoe vaak moet het nog gezegd worden: mensen die een nieuwe auto willen kopen zullen totaal niet geïnteresseerd zijn in wat voor tweedehands clio RS dan ook. Die is voor hetzelfde geld namelijk niet nieuw.

Waarom heb jij eigenlijk geen tweedehands RS gekocht Hielke? Zoveel scheelt dat toch niet met een nieuwe Punto Evo?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 30 jan 2012, 13:29

Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.
Heb je het eerdere filmpje gezien van de 60pk versie? Dat pruttelt toch lang zien zoveel dan een Punto schraap-schraap.

Daarbij zijn we vanuit het UpForum nu al in onderhandeling met Akrapovic voor de ontwikkeling van een totaal titanium-uitlaatsysteem voor onder de GT. Dan gaat het gewicht ook weer wat omlaag. Petrolhead Tom gaat binnenkort naar Slovenië om de patenten en de designs bij Akrapovic te overleggen

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 jan 2012, 13:30

JP schreef:
Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.
Heb je het eerdere filmpje gezien van de 60pk versie? Dat pruttelt toch lang zien zoveel dan een Punto schraap-schraap.

Daarbij zijn we vanuit het UpForum nu al in onderhandeling met Akrapovic voor de ontwikkeling van een totaal titanium-uitlaatsysteem voor onder de GT. Dan gaat het gewicht ook weer wat omlaag. Petrolhead Tom gaat binnenkort naar Slovenië om de patenten en de designs bij Akrapovic te overleggen

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Sperdy » 30 jan 2012, 14:46

Petrolhead Tom schreef:
JP schreef:
Hielke schreef:960 kg. Niet echt lightweight. En dan een driecylinder pruttel in het vooronder. Mmmm.
Heb je het eerdere filmpje gezien van de 60pk versie? Dat pruttelt toch lang zien zoveel dan een Punto schraap-schraap.

Daarbij zijn we vanuit het UpForum nu al in onderhandeling met Akrapovic voor de ontwikkeling van een totaal titanium-uitlaatsysteem voor onder de GT. Dan gaat het gewicht ook weer wat omlaag. Petrolhead Tom gaat binnenkort naar Slovenië om de patenten en de designs bij Akrapovic te overleggen

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
+1
Keramische remmerij, vergeten?
:lollerdelol: :lollerdelol:

Met Hielke eens voor wat betreft de samenvatting.
Kan best leuk zijn zo'n kleine VW, waarom niet? Maar deze doelgroep - moeders, oma's, schoonmoeders, jonge meisjes, boodschappenmeisjes, mannen die niet in hun Porsche willen rijden - wordt volgestort met dit soort otootjes. Deze 7up is - zo even uit de losse pols - te duur en je krijgt er te weinig voor. Maar 't kan ook wel wat zijn, ik ken de auto gewoon nog niet. Maar goed, zo op papier bieden ze niets nieuws, alleen minder voor meer geld.

Als je aan deze kopersgroep een makro-popovitjs auspoef weet te slijten, ben je van grote klasse. Ik ken maar 1 verkoper die dat kan, Victor Müller. Ik heb me laten vertellen dat hij in-between-jobs is.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 30 jan 2012, 14:58

Keramische remmen? Nee, niet in de aftermarket. Btw; remmen is voor mensen die geen bocht durven te nemen.

Wel wordt er gekeken naar een beter onderstel. Eigenlijk is een Up! een kleine 1M. Die zijn leuk om te zien, maar om serieus lol mee te hebben, moet je ze wat tweaken. Setje Recaro's, Akrapovicje en nog een JRZ-onderstelletje. Kleinigheidjes, zeg maar.

Je weet dat Akra ook uitlaten maakt voor de Fiat 500? (en net wat groter, de MINI? en nog wat groter; mijn GTi))

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door WJ » 30 jan 2012, 15:04

Een High UP met zo'n Black pakket & Drive pakket is 13,5k euro. Enige wat je dan volgensmij nog aan kan klikken is kunstleder. Ik kom iig niet aan die 15k. Ik zelf denk dat die UP GT zo'n 17,5 zal gaan kosten.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Wouter81 » 30 jan 2012, 15:05

Leuke auto die Up. Als je zoiets ook ziet, dan rij je erg goedkoop: http://www.priveleasevannoordlease.nl/p ... urs__.html

Nu hou ik niet van privéleningen, BKR noteringen ed. privé maar opzich geen rare actie lijkt me. Ben je wel overal vanaf en je rijdt een nieuwe auto.

Online
KoenM
Berichten: 1767
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door KoenM » 30 jan 2012, 15:09

Dat is wel een scherpe prijs zeg..
Kun je weinig andere(tweede hands?)auto's voor rijden denk ik?

Ook maar 36 maanden een contract :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual en 444 gasten