De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1357
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Rivanov » 29 jan 2012, 13:05

Bij een vriend van me hebben ze een Up!. (z'n moeder)
Leuk ding, rijdt aardig maar puur voor een boodschappenwagentje. :coffee:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door dvh » 29 jan 2012, 13:09

Tom schreef:Dan heb ik niks gezegd. m'n zusje heeft een C1 maar dacht dat de radio standaard was.
No way, kaal is echt kaal.
De reclames die ze ziet gelden dus voor een kale uitvoering.
Mijn C1 ging destijds ook over de 10k en ik had nog geen eens airco.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 13:18

Dank je Metin, maar ik ben bloed serieus.... :hot: ..... Ik had 'm net eerder gepost, maar blijkbaar kijkt men over dit pareltje heen.




60pk, doortrekken Up! to 6500tpm, haalt de 100 in de 2e versnelling. Daar hoeft echt geen 4-6 of 8cylinder in het vooronder. Dat maakt de auto alleen maar te zwaar.

Ik wil er 1.... :duck:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door dvh » 29 jan 2012, 13:23

Ik ook ( serieus )
Ga deze zomer ook serieus shoppen voor een UP.

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Apolo2 » 29 jan 2012, 13:30

JP schreef:
3 klokken 1 grote in het midden en een roffeltje....'t is net een halve Boxster/Cayman!

Over de prijzen in dit segment, het ligt allemaal dicht bij elkaar en de Up zal wel 1k duurder zijn dan het middenveld. Gebruikelijke strategie van VAG dus.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door dvh » 29 jan 2012, 13:33

Zijn de prijzen al bekend v/d GT ? En eventueel de basis aankleding daarvan.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 13:44

@ DvH;


Autocar heeft er al mee gereden;


AutoCar First Drive:

What is it?

Volkswagen was never going to wait long before coming up with a sporty version of its new A-segment entry, the Volkswagen Up, launched recently. Though the production version is at least six months away from the showrooms, even in Germany, the major spec of the Volkswagen Up GT seems quite confirmed and includes all the enhancements you'd expect: more power and torque courtesy of a turbocharger, a six-speed gearbox, bigger wheels and tyres, sportier suspension settings, more supportive front seats, some extra interior brightwork — and more aggressive nose styling to advertise it all.

The Wolfsburgers insist the exact package isn't entirely fixed yet, but our drive in the personal car of technical chief Ulrich Hackenberg's showed a high degree of maturity.

What’s it like?

In a word, it’s brilliant. The 1.0-litre turbocharged three-cylinder engine, now with 109bhp and an especially impressive 120lb ft of torque to pass through the gearbox (which has one more forward speed than standard manual gearbox cars) begins to sound like a baby Porsche 911 as soon as you use it with a bit of commitment, which its light but accurate controls instantly encourage you to do.
The turbo triple feels strong where you'd expect — towards its 6500 rpm redline — but it also pulls keenly from below 2000 revs and has remarkably little turbo lag for such a small engine. Not just that, it also glides smoothly and discreetly around the city on light throttle openings. The fact that it’ll do 0-62mph in a brisk 8.5 seconds, and about 118 mph flat out is only a fraction of the story. The whole thing simply reeks of painstaking VW development.

The Volkswagen Up GT rides a little more firmly than the standard car, but remains well-damped and supple. It's ultra-stable in corners and has lots of grip, but will reluctantly understeer when you get to the limit. Driving it hard is easy, but very rewarding. And thanks to the tall sixth gear (I think I saw around 3500 rpm at an indicated 90-odd mph) you feel you could drive this car comfortably and quietly across Europe. It's that good.

Should I buy one?

You can’t for a while. When it becomes available, you’ll have to battle a lot of other eager takers, we predict, if they make the showroom cars as good as Hackenberg’s prototype. The RenaultSport Clio is bigger and goes much harder, but it's pricier, too and scarcely roomier. VW won't talk pricing - in the UK they have a year to decide - but a fair estimate would be around £13,500. For that, you’ll be getting one of the best-driving cars on the road.

Steve Cropley
Autocar.co.uk

Meer is nog onbekend
Een redelijke High Up! is al €15000, zal een GT rond de €18k liggen.... :?: (speculeren)

Al schrok ik net om te zien dat de Lupo GTi (bj. '02, 125pk) destijds nieuw €22995 kostte?!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Martijn_bmw » 29 jan 2012, 14:02

dvh schreef:
Tom schreef:Dan heb ik niks gezegd. m'n zusje heeft een C1 maar dacht dat de radio standaard was.
No way, kaal is echt kaal.
De reclames die ze ziet gelden dus voor een kale uitvoering.
Mijn C1 ging destijds ook over de 10k en ik had nog geen eens airco.
klopt er zit standaard echt helemaal niks op...

Bij de Aygo zelfde verhaal, beetje aankleden met Airco, CV met afstandsbediening, radiootje, elec. raampjes ging richting de 12K nieuw... 2de hands met 40K km er op voor de helft van het geld is dan een makkelijke keuze :tong:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Mark Nauta » 29 jan 2012, 14:10

dvh schreef:
Tom schreef:Dan heb ik niks gezegd. m'n zusje heeft een C1 maar dacht dat de radio standaard was.
No way, kaal is echt kaal.
De reclames die ze ziet gelden dus voor een kale uitvoering.
Mijn C1 ging destijds ook over de 10k en ik had nog geen eens airco.
Mijn vriendin rijdt sinds de zomer in een nieuwe Ka, die wordt vaak vergeten in de lijstjes met goedkope wagentjes terwijl die wel een van de betere is qua sturen. ZIj heeft een hele leuk Titanium X met veel opties (o.a. dus wel airco, radio 15" lichtmetaal, dakspoiler etc.) voor net 10k. Als je die vergelijkt met een C1 of 107, dan is de Ka echt wel meer auto.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door WJ » 29 jan 2012, 14:46

Komt er nog een echte GTI uitvoering of blijft het bij de GT?

130pk ofzo. (en dan met chip naar 150ish :mrgreen: )


Dat Autocar stukje is wel heel erg lovend. :shock:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Knot » 29 jan 2012, 15:22

Die 110pk TSI is toch ook al te chippen, turbo is een turbo.. misschien zelfs wel te vervangen door een dikkere Gerrit.

De aygo hebben we ook 12k voor betaald, reclame is voor 8k maar dan krijg je niks, aangekleed heb je nog wat, lichtmetaal, aircon, carkit, radio/cd, cv, alles electrisch.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Bram » 29 jan 2012, 15:32

Ik als trouwe Polo rijder was enorm benieuwd naar dit karretje tijdens de laatste IAA.

Heb in meerdere uitvoeringen gezeten en ik was echt aangenaam verrast. Je krijgt vanwege de ruimte en gebruikte materialen echt niet het gevoel in een 'budget' auto te zitten. Het ziet er allemaal goed uit, het voelt prettig en 't klinkt (sluiten deuren) degelijk. Daarbij is de ruimte voor de bestuurder echt ruim voldoende, al blijft het natuurlijk een vrij minimaal autootje.

Jammer dat de prijs hard oploopt als je het ding wat aan gaat kleden, maar goed, 't blijft natuurlijk een VW :mrgreen: t'Is dat ik het geld niet heb liggen, maar ik zou me absoluut niet schamen om me hier dagelijks in te moeten verplaatsen :headbang:

En idd, kudo's voor de TS van JP, ziet er top uit :wave:

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door WJ » 29 jan 2012, 16:41

Knot schreef:Die 110pk TSI is toch ook al te chippen
Dit is een nieuwe motor volgensmij, kleinste is op het moment een 1.2 4cilinder TSI, deze in de UP is een 3 cilinder. Ben benieuwd hoeveel meer die nog kan leveren.

(1.2 4cilinder heeft 105pk, chipped naar 140pk bij JD en 225nm)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jan 2012, 16:44

Up is zeker leuk maar gaat wel serieus hinder ondervinden van de nieuwe panda.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door allen » 29 jan 2012, 16:50

Petrolhead Tom schreef:Up is zeker leuk maar gaat wel serieus hinder ondervinden van de nieuwe panda.
Grapjas. Ik heb de nieuwste Panda nog niet in het echt gezien, maar als die net zo in elkaar steekt als de huidige is het huilen geblazen. Als ik daarin zit voel ik me gewoon droevig.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door dvh » 29 jan 2012, 20:17

JP schreef:@ DvH;


Autocar heeft er al mee gereden;


AutoCar First Drive:

What is it?

Volkswagen was never going to wait long before coming up with a sporty version of its new A-segment entry, the Volkswagen Up, launched recently. Though the production version is at least six months away from the showrooms, even in Germany, the major spec of the Volkswagen Up GT seems quite confirmed and includes all the enhancements you'd expect: more power and torque courtesy of a turbocharger, a six-speed gearbox, bigger wheels and tyres, sportier suspension settings, more supportive front seats, some extra interior brightwork — and more aggressive nose styling to advertise it all.

The Wolfsburgers insist the exact package isn't entirely fixed yet, but our drive in the personal car of technical chief Ulrich Hackenberg's showed a high degree of maturity.

What’s it like?

In a word, it’s brilliant. The 1.0-litre turbocharged three-cylinder engine, now with 109bhp and an especially impressive 120lb ft of torque to pass through the gearbox (which has one more forward speed than standard manual gearbox cars) begins to sound like a baby Porsche 911 as soon as you use it with a bit of commitment, which its light but accurate controls instantly encourage you to do.
The turbo triple feels strong where you'd expect — towards its 6500 rpm redline — but it also pulls keenly from below 2000 revs and has remarkably little turbo lag for such a small engine. Not just that, it also glides smoothly and discreetly around the city on light throttle openings. The fact that it’ll do 0-62mph in a brisk 8.5 seconds, and about 118 mph flat out is only a fraction of the story. The whole thing simply reeks of painstaking VW development.

The Volkswagen Up GT rides a little more firmly than the standard car, but remains well-damped and supple. It's ultra-stable in corners and has lots of grip, but will reluctantly understeer when you get to the limit. Driving it hard is easy, but very rewarding. And thanks to the tall sixth gear (I think I saw around 3500 rpm at an indicated 90-odd mph) you feel you could drive this car comfortably and quietly across Europe. It's that good.

Should I buy one?

You can’t for a while. When it becomes available, you’ll have to battle a lot of other eager takers, we predict, if they make the showroom cars as good as Hackenberg’s prototype. The RenaultSport Clio is bigger and goes much harder, but it's pricier, too and scarcely roomier. VW won't talk pricing - in the UK they have a year to decide - but a fair estimate would be around £13,500. For that, you’ll be getting one of the best-driving cars on the road.

Steve Cropley
Autocar.co.uk

Meer is nog onbekend
Een redelijke High Up! is al €15000, zal een GT rond de €18k liggen.... :?: (speculeren)

Al schrok ik net om te zien dat de Lupo GTi (bj. '02, 125pk) destijds nieuw €22995 kostte?!
Zou mooi zijn als ie onder de 20k zou blijven.
Ik ben benieuwd... over een paar maanden de dealer eens bezoeken voor wat meer (prijs)info.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 21:23

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 21:23

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 21:24

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 21:24

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 21:25

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door JP » 29 jan 2012, 21:26

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding[/img]

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door dvh » 29 jan 2012, 21:32

Zo'n high up in het zwart vind ik nog het leukst.
Als deze 15k kost en alles zit erop en eraan vind ik het zeker niet verkeerd.

Alleen zo'n GT klinkt dan weer erg lekker.. Ben vooral benieuwd wat de uitrusting zal zijn bij de 'basis' GT, en de daarbij horende prijs.

Wil gewoon graag weer een klein zuinig autotje voor mijn dagelijkse ritjes. De C1 beviel best. Enig minpunt was dat het interieur gewoon niet zo luxe was. Dat lijkt bij deze Up juist dik in orde en is daarom ook gelijk een groot voordeel.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Knot » 29 jan 2012, 22:35

Prachtig natuurlijk die 1.0 TSI maar dat moet geen 18k oid gaan kosten, dan schiet je je doel voorbij.

Wat wordt de volgende stunt, de Track Up met brembo kit, 125pk uit de 1 liter en bilstein onderstel voor 23k?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jan 2012, 22:49

Knot schreef:Prachtig natuurlijk die 1.0 TSI maar dat moet geen 18k oid gaan kosten, dan schiet je je doel voorbij.

Wat wordt de volgende stunt, de Track Up met brembo kit, 125pk uit de 1 liter en bilstein onderstel voor 23k?
Voor 20k lijkt me dat toch wel een potentiele verkooptopper.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 390 gasten