Ja! Zonder nieren leeft 'n mens door toch?:)Downforce Hans schreef: ↑28 apr 2017, 10:49 Een vriend van me heeft nog een nieuwe staan met 0 km er op dus als je interesse hebt Robin dan kan ik je in contact brengen.
Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Niet meer in productie inderdaad, maar er komt (vast ) wel een 991.2 GT3 RS.
Waar is hier?
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
In Putten. Of bedoel je die rode GTS, waar die straks te koop komt?
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ah! Is het jouw GT3 en heb je nu een GTS?
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Wat Indo zegt!
Edit; Morgen sturen in een DBS cabrio. Ik heb leuke (en een boel autogekke) klanten!
Edit; Morgen sturen in een DBS cabrio. Ik heb leuke (en een boel autogekke) klanten!
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Jethro doet het even voor:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Lastig PDK of handbak bij dit soort monsters. Hangt er vanaf veel circuit of vooral fun op de weg.
Misschien leuke poll in aantocht ?
Misschien leuke poll in aantocht ?
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Beide:)
Ding is wel een meesterstuk, deze (vaak) saaie pastoor doet wat aardige slides en wordt wat enthousiaster naarmate het filmpje vordert.
Hij zegt ook dat eerst de PDKs uitgeleverd worden en daarna de handbakken. Dan maar PDK want wachten kunnen we altijd nog:)
Verder vanaf ongeveer 5:00 begint hij over verbeteringen/veranderingen, dat zeiden hij van AV en Jethro ook al, maar dat het de motor van de 4.0 Cupcar is(met daarin natuurlijk steviger/beter/lichtere etc onderdelen) en niet de GT3RS4.0 of R 4.0 is mooie info:
Ding is wel een meesterstuk, deze (vaak) saaie pastoor doet wat aardige slides en wordt wat enthousiaster naarmate het filmpje vordert.
Hij zegt ook dat eerst de PDKs uitgeleverd worden en daarna de handbakken. Dan maar PDK want wachten kunnen we altijd nog:)
Verder vanaf ongeveer 5:00 begint hij over verbeteringen/veranderingen, dat zeiden hij van AV en Jethro ook al, maar dat het de motor van de 4.0 Cupcar is(met daarin natuurlijk steviger/beter/lichtere etc onderdelen) en niet de GT3RS4.0 of R 4.0 is mooie info:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- VDM
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 jan 2013, 10:32
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Tof filmpje! En dat van Autoweek.
Bizar om te bedenken dat Porsche nog zoiets kan maken. Atmosferische motor + handbak wordt langzamerhand toch wel heel speciaal. Alleen daarom zou je 'm al moeten kopen eigenlijk.
En dat motorgeluid
Bizar om te bedenken dat Porsche nog zoiets kan maken. Atmosferische motor + handbak wordt langzamerhand toch wel heel speciaal. Alleen daarom zou je 'm al moeten kopen eigenlijk.
En dat motorgeluid
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ik vind dat "Kreid" toch niet echt wat, en dat terwijl ik wel van die speciale kleurtjes houd. Doe maar Sapphire Blue Metallic:
Maar dat geluid...
Maar dat geluid...
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
-Dat Kreid is niet mijn kleur
-Die vier kerstverlichtingslampjes in de koplampen, begonnen met de 918(?) , moest dat nou?
-Handbak in 3,9 naar de 100, maar dan moet wel alles meezitten, valt mij wat tegen qua layout/tractie.
Verder geweldig.
Edit nu deze even kijken:
-Die vier kerstverlichtingslampjes in de koplampen, begonnen met de 918(?) , moest dat nou?
-Handbak in 3,9 naar de 100, maar dan moet wel alles meezitten, valt mij wat tegen qua layout/tractie.
Verder geweldig.
Edit nu deze even kijken:
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Niks moet, gewoon geen PDLS bestellen dan.Robin schreef: ↑04 mei 2017, 10:50 -Dat Kreid is niet mijn kleur
-Die vier kerstverlichtingslampjes in de koplampen, begonnen met de 918(?) , moest dat nou?
-Handbak in 3,9 naar de 100, maar dan moet wel alles meezitten, valt mij wat tegen qua layout/tractie.
Verder geweldig.
Edit nu deze even kijken:
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ok, dank naamgenoot:)
Vraagje aan de kenners, wat voor type sperdiff gebruikt Porsche voor deze GT3?
Vraagje aan de kenners, wat voor type sperdiff gebruikt Porsche voor deze GT3?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Handbak gebruikt een mechanisch LSD, PDK gebruikt een E-diff.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
OK, prima, maar volgens mij is het wat anders dan een good oldskool diff en men suggereert hier dat het mech diff zelfs helpt met bijremmen en torque vectoring??Robin Hartog schreef: ↑04 mei 2017, 10:59 Handbak gebruikt een mechanisch LSD, PDK gebruikt een E-diff.
https://rennlist.com/forums/991-gt3-gt3 ... 2-gt3.html
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Juist andersom. Bij het E-diff is het allemaal computergestuurd, dus daar zal bijremmen en torque vectoring beter geregeld zijn dan bij mechanisch diff. Daar wordt ook gezegd dat je bij de handbak sneller toe bent aan het vervangen van de remmen omdat de remmen meer moeten compenseren dan met het E-diff, da's wel interessant. Ben benieuwd of dat in de praktijk ook daadwerkelijk zo is.Robin schreef: ↑04 mei 2017, 11:13OK, prima, maar volgens mij is het wat anders dan een good oldskool diff en men suggereert hier dat het mech diff zelfs helpt met bijremmen en torque vectoring??Robin Hartog schreef: ↑04 mei 2017, 10:59 Handbak gebruikt een mechanisch LSD, PDK gebruikt een E-diff.
https://rennlist.com/forums/991-gt3-gt3 ... 2-gt3.html
With PDK, the e-diff and torque vectoring, all system work together for optimal track performance, i.e. Computer managed.
With manual and mechanical diff, torque vectoring is limiting and not as good.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ik las dit:
Maar elk van de twee diffs heeft torque vectoring blijkbaar? Dat hoorde ik eerder van André, vind ik(als dat waar is) niet zo puur/puristsch eigenlijk voor een merk als Porsche....
?
Which system use more often the brakes for little corrections?
-------
Likely the non-electronic one, because brakes will have to compensate for what the diff cannot do as well. Also, current GT3 does not use rear brakes much, so ediff is doing its job well.
Maar elk van de twee diffs heeft torque vectoring blijkbaar? Dat hoorde ik eerder van André, vind ik(als dat waar is) niet zo puur/puristsch eigenlijk voor een merk als Porsche....
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Kortom ik begrijp dit: Een straat GT3/4 remt het binnenste achterwiel bij, altijd.
Een fat piggy M2 met alles uit geeft het buitenste wiel meer aandrijving naar gelang en remt niks bij.
Weer een droom in duigen:)
Een fat piggy M2 met alles uit geeft het buitenste wiel meer aandrijving naar gelang en remt niks bij.
Weer een droom in duigen:)
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Toch best fijn, privileges.
De PTS 991.2 GT3 van Ferdinand Piech met nog wat andere leuke zeer speciale opties (alcantara cognac kleurig interieur, remklauwen in exterieurkleur).
Zou heel graag interieurfoto's zien van deze auto.
De PTS 991.2 GT3 van Ferdinand Piech met nog wat andere leuke zeer speciale opties (alcantara cognac kleurig interieur, remklauwen in exterieurkleur).
Zou heel graag interieurfoto's zien van deze auto.
- Bijlagen
-
- IMG_4838.JPG (94.02 KiB) 1870 keer bekeken
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Prachtkar/kleur daar niet van!
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Mooi voorbeeld inderdaad van wat 99,9% van de GT3 kopers nooit mogen bestellen. CXX opties zoals remklauwen gespoten in exterieur kleur Riviera Blue en full alcantara interieur in Agatha Cognac. Ben benieuwd of we hier nog meer foto's van terug gaan vinden. Ben bang van niet.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Inderdaad de gt3 en gt4 remmen binnenste wiel bij voor torquevectoring ondanks sper.
Bmw m sper geeft meer aandrijving buitenste wiel. Remt niks af. Bij veel wielspin lock tot 100 procent.
Bmw m sper geeft meer aandrijving buitenste wiel. Remt niks af. Bij veel wielspin lock tot 100 procent.
- ASW
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ik lees dit topic met veel interesse maar begrijp niet goed wat jullie zeggen over de sper vergelijking tussen BMW en Porsche. Als je de auto's op de limiet rijdt, zoals ik André dat wel eens heb zien doen, is het dan juist fijn of niet fijn als het binnenste wiel wordt afgeremd door het sper?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten