Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 28 apr 2017, 11:06

Downforce Hans schreef: 28 apr 2017, 10:49 Een vriend van me heeft nog een nieuwe staan met 0 km er op dus als je interesse hebt Robin dan kan ik je in contact brengen. ;-)
Ja! Zonder nieren leeft 'n mens door toch?:)

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door flieger » 28 apr 2017, 13:22

Robin schreef: 28 apr 2017, 08:33 Verder een vraag, de GT3RS 991 is die dus nu uitverkocht/niet meer in productie?
Niet meer in productie inderdaad, maar er komt (vast :whistle: ) wel een 991.2 GT3 RS.

ErikS schreef: 28 apr 2017, 10:19 In juli de eerste nieuwe GT3 hier. Binnenkort een prachtige rode GTS ergens te koop dus. :-)
Waar is hier?

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door ErikS » 28 apr 2017, 13:43

In Putten. Of bedoel je die rode GTS, waar die straks te koop komt?

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door flieger » 28 apr 2017, 13:55

Ah! Is het jouw GT3 en heb je nu een GTS?

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door indobesar » 28 apr 2017, 16:22

flieger schreef: 28 apr 2017, 13:55 Ah! Is het jouw GT3 en heb je nu een GTS?
Waarschijnlijk iemand die graag kaas eet!

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door ErikS » 28 apr 2017, 16:26

Wat Indo zegt! :-)

Edit; Morgen sturen in een DBS cabrio. Ik heb leuke (en een boel autogekke) klanten! :tooth: :blink:

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 28 apr 2017, 17:15

Jethro doet het even voor:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Macboy » 28 apr 2017, 18:49

Lastig PDK of handbak bij dit soort monsters. Hangt er vanaf veel circuit of vooral fun op de weg.

Misschien leuke poll in aantocht ?

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 29 apr 2017, 09:53

Beide:)


Ding is wel een meesterstuk, deze (vaak) saaie pastoor doet wat aardige slides en wordt wat enthousiaster naarmate het filmpje vordert.
Hij zegt ook dat eerst de PDKs uitgeleverd worden en daarna de handbakken. Dan maar PDK want wachten kunnen we altijd nog:)

Verder vanaf ongeveer 5:00 begint hij over verbeteringen/veranderingen, dat zeiden hij van AV en Jethro ook al, maar dat het de motor van de 4.0 Cupcar is(met daarin natuurlijk steviger/beter/lichtere etc onderdelen) en niet de GT3RS4.0 of R 4.0 is mooie info:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Macboy » 04 mei 2017, 08:49




Afbeelding

Gebruikersavatar
VDM
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 jan 2013, 10:32
Contacteer:

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door VDM » 04 mei 2017, 10:04

Tof filmpje! En dat van Autoweek.

Bizar om te bedenken dat Porsche nog zoiets kan maken. Atmosferische motor + handbak wordt langzamerhand toch wel heel speciaal. Alleen daarom zou je 'm al moeten kopen eigenlijk.

En dat motorgeluid :hot: :hot:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2017, 10:16

Ik vind dat "Kreid" toch niet echt wat, en dat terwijl ik wel van die speciale kleurtjes houd. Doe maar Sapphire Blue Metallic:

Afbeelding

Maar dat geluid... :heart:

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 04 mei 2017, 10:50

-Dat Kreid is niet mijn kleur
-Die vier kerstverlichtingslampjes in de koplampen, begonnen met de 918(?) , moest dat nou?
-Handbak in 3,9 naar de 100, maar dan moet wel alles meezitten, valt mij wat tegen qua layout/tractie.

Verder geweldig.

Edit nu deze even kijken:


Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2017, 10:53

Robin schreef: 04 mei 2017, 10:50 -Dat Kreid is niet mijn kleur
-Die vier kerstverlichtingslampjes in de koplampen, begonnen met de 918(?) , moest dat nou?
-Handbak in 3,9 naar de 100, maar dan moet wel alles meezitten, valt mij wat tegen qua layout/tractie.

Verder geweldig.

Edit nu deze even kijken:

Niks moet, gewoon geen PDLS bestellen dan. :tooth:

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 04 mei 2017, 10:54

Ok, dank naamgenoot:)

Vraagje aan de kenners, wat voor type sperdiff gebruikt Porsche voor deze GT3?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2017, 10:59

Handbak gebruikt een mechanisch LSD, PDK gebruikt een E-diff.

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 04 mei 2017, 11:13

Robin Hartog schreef: 04 mei 2017, 10:59 Handbak gebruikt een mechanisch LSD, PDK gebruikt een E-diff.
OK, prima, maar volgens mij is het wat anders dan een good oldskool diff en men suggereert hier dat het mech diff zelfs helpt met bijremmen en torque vectoring??
https://rennlist.com/forums/991-gt3-gt3 ... 2-gt3.html

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2017, 11:22

Robin schreef: 04 mei 2017, 11:13
Robin Hartog schreef: 04 mei 2017, 10:59 Handbak gebruikt een mechanisch LSD, PDK gebruikt een E-diff.
OK, prima, maar volgens mij is het wat anders dan een good oldskool diff en men suggereert hier dat het mech diff zelfs helpt met bijremmen en torque vectoring??
https://rennlist.com/forums/991-gt3-gt3 ... 2-gt3.html
Juist andersom. Bij het E-diff is het allemaal computergestuurd, dus daar zal bijremmen en torque vectoring beter geregeld zijn dan bij mechanisch diff. Daar wordt ook gezegd dat je bij de handbak sneller toe bent aan het vervangen van de remmen omdat de remmen meer moeten compenseren dan met het E-diff, da's wel interessant. Ben benieuwd of dat in de praktijk ook daadwerkelijk zo is.
With PDK, the e-diff and torque vectoring, all system work together for optimal track performance, i.e. Computer managed.

With manual and mechanical diff, torque vectoring is limiting and not as good.

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 04 mei 2017, 11:30

Ik las dit:

Which system use more often the brakes for little corrections?

------- ​​​​​​​

Likely the non-electronic one, because brakes will have to compensate for what the diff cannot do as well. Also, current GT3 does not use rear brakes much, so ediff is doing its job well.
?

Maar elk van de twee diffs heeft torque vectoring blijkbaar? Dat hoorde ik eerder van André, vind ik(als dat waar is) niet zo puur/puristsch eigenlijk voor een merk als Porsche....

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 04 mei 2017, 11:55

Kortom ik begrijp dit: Een straat GT3/4 remt het binnenste achterwiel bij, altijd.

Een fat piggy M2 met alles uit geeft het buitenste wiel meer aandrijving naar gelang en remt niks bij.

Weer een droom in duigen:)

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Joost » 04 mei 2017, 11:59

Toch best fijn, privileges.

De PTS 991.2 GT3 van Ferdinand Piech met nog wat andere leuke zeer speciale opties (alcantara cognac kleurig interieur, remklauwen in exterieurkleur).

Zou heel graag interieurfoto's zien van deze auto.
Bijlagen
IMG_4838.JPG
IMG_4838.JPG (94.02 KiB) 1870 keer bekeken

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 04 mei 2017, 12:02

Prachtkar/kleur daar niet van!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2017, 12:03

Mooi voorbeeld inderdaad van wat 99,9% van de GT3 kopers nooit mogen bestellen. CXX opties zoals remklauwen gespoten in exterieur kleur Riviera Blue en full alcantara interieur in Agatha Cognac. Ben benieuwd of we hier nog meer foto's van terug gaan vinden. Ben bang van niet.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Andre » 04 mei 2017, 12:07

Inderdaad de gt3 en gt4 remmen binnenste wiel bij voor torquevectoring ondanks sper.

Bmw m sper geeft meer aandrijving buitenste wiel. Remt niks af. Bij veel wielspin lock tot 100 procent.

Gebruikersavatar
ASW
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door ASW » 04 mei 2017, 12:17

Ik lees dit topic met veel interesse maar begrijp niet goed wat jullie zeggen over de sper vergelijking tussen BMW en Porsche. Als je de auto's op de limiet rijdt, zoals ik André dat wel eens heb zien doen, is het dan juist fijn of niet fijn als het binnenste wiel wordt afgeremd door het sper?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten