Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
IK doe het voor jullie Het verschil in spoorbreedte;
Nu zijn deze Turbo velgen wel een 1/2 inch breder als ik het goed heb gelezen, maar toch.........dit is wat je/ik wil, dan maar deze wielen..........(als dat verschil zo groot is dan)
Nu zijn deze Turbo velgen wel een 1/2 inch breder als ik het goed heb gelezen, maar toch.........dit is wat je/ik wil, dan maar deze wielen..........(als dat verschil zo groot is dan)
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Even nagezocht hoe het zit;
20" Carrera S / Carrera Classic velgen;
Voor; 8J*20 ET57 235/35-20
Achter; 10J*20 ET45 265/35-20
20" Turbo / Sport velgen;
Voor; 8,5J*20 ET57 235/35-20
Achter; 10,5J*20 ET47 265/35-20
Nu zit ik niet zo in de ET materie, maar betekent bovenstaande dat idd de Turbo en Sportvelg meer naar buiten staan?
20" Carrera S / Carrera Classic velgen;
Voor; 8J*20 ET57 235/35-20
Achter; 10J*20 ET45 265/35-20
20" Turbo / Sport velgen;
Voor; 8,5J*20 ET57 235/35-20
Achter; 10,5J*20 ET47 265/35-20
Nu zit ik niet zo in de ET materie, maar betekent bovenstaande dat idd de Turbo en Sportvelg meer naar buiten staan?
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
ET waardes ben ik ook niet zo sterk in maar achter is sowieso met 10,5J vs 10J, 0,5 inch breder.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
kan je met deze tool mooi zien en berekenen.
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
voor komt die dan 6 mm verder naar buiten
en achter
3 mm verder naar buiten zo te zien.
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
voor komt die dan 6 mm verder naar buiten
en achter
3 mm verder naar buiten zo te zien.
- Joop
- Berichten: 8889
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Die beelen van de site zijn gephotoshopt tot en met...
...wil je dat beeld bereiken dan zul je er een spacer tussen moeten zetten. Een half inch breder met dezelfde ET-waarde zal er voor zorgen dat de velg maar een kwart inch naar buiten komt (ca. 6mm). Dat is minder dan het verschil te zien tussen de werkelijkheid en de promotieplaatjes.
...wil je dat beeld bereiken dan zul je er een spacer tussen moeten zetten. Een half inch breder met dezelfde ET-waarde zal er voor zorgen dat de velg maar een kwart inch naar buiten komt (ca. 6mm). Dat is minder dan het verschil te zien tussen de werkelijkheid en de promotieplaatjes.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Kleine moeite om dit aan te passen. Hoewel ik snap dat Romo verwacht dat zoiets gewoon standaard goed moet zijn bij Porsche.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
auw...ook pijnlijk voor de klanten die 1 daarvan hadden besteld en bv al een tijd hebben moeten wachten.
zonde van de mooie GT4's
zonde van de mooie GT4's
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Met spacers of hoe dan?Macboy schreef:Kleine moeite om dit aan te passen. Hoewel ik snap dat Romo verwacht dat zoiets gewoon standaard goed moet zijn bij Porsche.
Betr dat ongeluk hierboven. Zeer sneu.
Die NL vrachtwagenchauffeur die bovenop die trailer met Porsches klapte is betaald door Porsche en zat in 't complot, vanwege superlimited GT4 modellen, dit las ik op niburu.nl
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
@ Robin
Wel zonde.
Wel zonde.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Denk dat het merendeel voor aflevering hersteld wordt en gewoon als nieuw verkocht zal worden.
Echt geen uitzondering dat je een "nieuwe"auto koopt waar reeds een (kleine) plaatschade aan hersteld is.
Echt geen uitzondering dat je een "nieuwe"auto koopt waar reeds een (kleine) plaatschade aan hersteld is.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
idd, ben je dan mooi klaar mee als je van niks weet en hem jaren later wilt verkopen en de koper of keurder valt het op...
ik zag destijds in 2001 of 2002 bij een zogenaamde nog splinternwe subaru impreza turbo met alleen zogenaamde aflever/afrol km op de teller (zonder kenteken nog), kreeg die garage in Almelo net binnen ala spik splinternieuw...
Er zaten compleet versleten (diep ingesleten) remschijven onder
nah, dan kan je er wel vanuit gaan dat er ergens iets niet klopt lijkt me en de teller weer op nul gezet oid.
ik zag destijds in 2001 of 2002 bij een zogenaamde nog splinternwe subaru impreza turbo met alleen zogenaamde aflever/afrol km op de teller (zonder kenteken nog), kreeg die garage in Almelo net binnen ala spik splinternieuw...
Er zaten compleet versleten (diep ingesleten) remschijven onder
nah, dan kan je er wel vanuit gaan dat er ergens iets niet klopt lijkt me en de teller weer op nul gezet oid.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Chis Harris denkt het zijne er van;
http://www.topgear.com/car-news/big-rea ... 18-boxster" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.topgear.com/car-news/big-rea ... 18-boxster" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Romo je haalt echt álle draadjes door elkaar he ?
Die vrachtwagen ouch
Die vrachtwagen ouch
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
schijnt dus best goed mee te rijden zijn, zelfs op UK roads, wel zegt deze rijder wat over die 918 stoelen...
dus Romo wel ff proef zitten
http://www.cnet.com/roadshow/videos/is- ... n-the-911/" onclick="window.open(this.href);return false;
zag net ook dat ze bezig zijn met kitjes maken om de GT4 sneller te maken met wat 991 S goodies e.d.
doel 450pk
ah hier kan je zo'n soortgelijke kit kopen
dus Romo wel ff proef zitten
http://www.cnet.com/roadshow/videos/is- ... n-the-911/" onclick="window.open(this.href);return false;
zag net ook dat ze bezig zijn met kitjes maken om de GT4 sneller te maken met wat 991 S goodies e.d.
doel 450pk
The world's first GT4 with a 991 Power Kit X51 engine is born!!! Mods Include: K&N 981 Filters, 82mm Throttle Body, 991 X51 Power Kit Cylinder Heads, 991 Power Kit X51 Intake Cams, 991 Power Kit X51 Intake Manifold, Cargraphic GT4 Stainless Steel Longtube Headers, a lightweight flywheel half the weight of the stock dual mass flywheel and engine tuning!! Now for some road testing and dyno work!!!
ah hier kan je zo'n soortgelijke kit kopen
http://www.autoevolution.com/news/450-h ... 05555.html#" onclick="window.open(this.href);return false;Dubbed GT450, the kit allows the boxer unit at the middle of the Cayman GT4 to deliver over 400 horses at the rear wheels, which means we can talk about approximately 450 hp at the crank. To put that into perspective, we'll mention this places the tuned Cayman GT4 in between the 911 Carrera GTS and the 911 GT3.
The aftermarket developer brags about the kit delivering over 53 whp at the top end and above 65 lb-ft of low-end torque (this means the increase sits below the top of the curve). At the same time, the package puts the mid-engined track special on a slight diet, saving 15 lbs.
The last benefit comes thanks to the titanium exhaust included in the kit, which features a valve-system that replicates the two-mode soundtrack of the factory hardware. However, as you'll be able to notice in the video below, the soundtrack is considerably meaner.
The kit also includes a performance intake plenum and a custom throttle body, while a Cobb AccesPort toy will let you go through the various ECU settings.
Fabspeed Motorsport's Porsche Cayman GT450 package can be yours for $8,295
Read more: http://www.autoevolution.com/news/450-h ... z4DRiDEXK1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Zolang er elektronische niet uitschakelbare PTV opzit zijn de plaatjes mooi maar ik hoef het niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
die zekering eruit halen die het regelt? of uit programmeren? weet niet of dat kan, maar in theorie zou je dat programma eruit kunnen halen lijkt me?Andre schreef:Zolang er elektronische niet uitschakelbare PTV opzit zijn de plaatjes mooi maar ik hoef het niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
In DLD in elk geval het meest gunstig, helemaal met de kuipstoelen en extra's Porsche Cayman GT4 Clubsport+Schalen+Leder
bv deze van 118k van 06-2015 en dus een jaar oud, zit nog zo'n 22k aan bpm op, dus voor zeg 140k
wellicht is zo'n clubsport uitvoering ook gunstiger bij verkoop later.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
witte, voor op straat zou ik de normale gordels gebruiken en die rode er uit halen.
of een grijze voor 106k uit 2015 dan ben je voor rond de 128k klaar
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
bv deze van 118k van 06-2015 en dus een jaar oud, zit nog zo'n 22k aan bpm op, dus voor zeg 140k
wellicht is zo'n clubsport uitvoering ook gunstiger bij verkoop later.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
witte, voor op straat zou ik de normale gordels gebruiken en die rode er uit halen.
of een grijze voor 106k uit 2015 dan ben je voor rond de 128k klaar
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Ja, dat wordt 'm .
In geen 128 jaar:)
René man het zijn geen 128.000 Pesetas man
In geen 128 jaar:)
René man het zijn geen 128.000 Pesetas man
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
een echte Rothschild draait z'n hand er niet voor om
goedkoop zijn ze nog niet, weet ook niet of ze dat worden, ja wellicht een periode over 3 jaar oid dat je ze rond de 80k kan kopen, daarna gaan ze waarschijnlijk weer omhoog in waarde.
in NL vragen ze er zo 150k voor met NL kenteken en de extra's, ja die foto's zijn niet echt bijzonder voor zo'n auto, maar dat hoeft niet veel te zeggen...
goedkoop zijn ze nog niet, weet ook niet of ze dat worden, ja wellicht een periode over 3 jaar oid dat je ze rond de 80k kan kopen, daarna gaan ze waarschijnlijk weer omhoog in waarde.
in NL vragen ze er zo 150k voor met NL kenteken en de extra's, ja die foto's zijn niet echt bijzonder voor zo'n auto, maar dat hoeft niet veel te zeggen...
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Kleine update. Inmiddels 2400 km's Nurburgring met de GT4 gereden. Porsche heeft de uitlijning en onderstel zo goed voor elkaar dat ik pas na 90 rondjes de voorbanden moest vervangen. En niet eens omdat het profiel helemaal weg was (midden en binnen zat nog wel wat rubber), maar omdat ik ze zelf gewoon te heet gestookt had wat zorgde voor irritant onderstuur. De achterbanden kunnen zeker nog wel 25 rondjes mee.
Schijnbaar rijd ik nog niet hard genoeg met de auto hahah.
Op de 60 liter tank (helemaal leegrijden, wat wel af en toe spannend is in het laatste rondje) haal ik 180km's op de NS, dus 8 a 9 rondjes achter elkaar. Wat dat betreft ook vwb de carbon remmen niets dan lof. Blijven vertragen rondje na rondje. Al met al zeeeer blij met de auto en kwaliteit er van tot nu toe.
Schijnbaar rijd ik nog niet hard genoeg met de auto hahah.
Op de 60 liter tank (helemaal leegrijden, wat wel af en toe spannend is in het laatste rondje) haal ik 180km's op de NS, dus 8 a 9 rondjes achter elkaar. Wat dat betreft ook vwb de carbon remmen niets dan lof. Blijven vertragen rondje na rondje. Al met al zeeeer blij met de auto en kwaliteit er van tot nu toe.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
mooie update, klinkt goed en je gebruikt hem nog goed ook
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Mooi verhaal Marius.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
owja, nu ik het nog eens lees, over die voorbanden die er eerder aangaan dan achter, opzich vreemd, mar als je heel veel pushed wel weer logisch, echter nu dacht ik laatst in een video met een GT4 te hebben gehoord, dat je een andere instelling kunt kiezen en hij dan nog beter/scherper reageert ook op de voorwielen, wellicht dus minder doordrukkend 'onderstuur' zeg maar, dan wellicht ook minder snel smeren/slijten?
of de auto een (damn naam vergeten) kuurtje geven om de puntjes nog meer op de i te zetten?
die man zit dacht ik niet ver van de Ring, euh...grrr, afijn jullie weten wellicht wie ik bedoel die Porsches nog scherper afstelt zeg maar. edit: Manthey
Of een iets andere sporing geven? maar wellicht kan dat ook al qua afstelling welke modus je rijd, niet dat ik daar verstand van heb, ik heb
http://www.manthey-motors.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.manthey-motors.de/nextshopcm ... =11&ssid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
of de auto een (damn naam vergeten) kuurtje geven om de puntjes nog meer op de i te zetten?
die man zit dacht ik niet ver van de Ring, euh...grrr, afijn jullie weten wellicht wie ik bedoel die Porsches nog scherper afstelt zeg maar. edit: Manthey
Of een iets andere sporing geven? maar wellicht kan dat ook al qua afstelling welke modus je rijd, niet dat ik daar verstand van heb, ik heb
http://www.manthey-motors.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.manthey-motors.de/nextshopcm ... =11&ssid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
Marius schreef:Kleine update. Inmiddels 2400 km's Nurburgring met de GT4 gereden. Porsche heeft de uitlijning en onderstel zo goed voor elkaar dat ik pas na 90 rondjes de voorbanden moest vervangen. En niet eens omdat het profiel helemaal weg was (midden en binnen zat nog wel wat rubber), maar omdat ik ze zelf gewoon te heet gestookt had wat zorgde voor irritant onderstuur. De achterbanden kunnen zeker nog wel 25 rondjes mee.
Schijnbaar rijd ik nog niet hard genoeg met de auto hahah.
Op de 60 liter tank (helemaal leegrijden, wat wel af en toe spannend is in het laatste rondje) haal ik 180km's op de NS, dus 8 a 9 rondjes achter elkaar. Wat dat betreft ook vwb de carbon remmen niets dan lof. Blijven vertragen rondje na rondje. Al met al zeeeer blij met de auto en kwaliteit er van tot nu toe.
Hier met Andre; check GVD die remblokken achter, want het PTV rookt de boel op voor je d`r erg in hebt Als die achterbanden niet roken, en nog zo lang meegaan, waar komt die rook dan vandaan denk je