Bezoekje Bmw-Welt

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Bezoekje Bmw-Welt

Bericht door Eric Z » 10 apr 2019, 22:33

Porsche en mercedes krijg je korting ook als je het kaartje van de andere kan laten zien als je het op dezelfde dag doet dacht ik.

Gebruikersavatar
Vanos
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
Auto: BMW 325i

Re: Bezoekje Bmw-Welt

Bericht door Vanos » 29 jun 2019, 22:19

BMW on demand is dus echt een aanrader. In April heb ik dit inderdaad gedaan. Een ochtend gereden met een M2, en dan 's middags nog een uurtje met de M6.

M2 Competition

Afbeelding

Heerlijke compacte auto die direct vertrouwen gaf. Ik had een mooie route, met bochtige rustige wegen, en de auto voelde zich er goed thuis. Het regende helaas wel wat die ochtend, en het speeltje was iets te duur en iets te onbekend om daar juist van te profiteren. Bij acceleraties in rechte lijn in 4e versnelling was hij nog steeds snel de grip kwijt. Ook bij het uitaccelereren van bepaalde haarspeldbochtjes kwam hij lichtjes de hoek omzetten, maar wel heel voorspelbaar.

Wat me wel tegenstond was de turbolag. Doe mij maar een NA motor. Bij de M2 vond ik het te duidelijk merkbaar dat er echt een vertraging zat waarin het koppel opgebouwd werd, wat ik misschien niet direct verwacht had bij dit kaliber auto. Dat deed voor mij wel af aan de beleving. De automaat helpt daarbij natuurlijk ook niet. Als je niet zelf aan het flipperen ben, en je geeft veel gas, dan is het de combinatie van turbo en een aantal verzetten terugschakelen die niet ideaal is. Buiten de schakelstrategie zelf, eerlijk is eerlijk, de dct bak is wel echt goed. Heerlijk om met veel gas op te schakelen en (ook al is het artificieel) de dipjes in koppel te voelen die je een lekker coureurs-gevoel geven.

M6

Afbeelding

Een beest van een auto natuurlijk. Ik wilde hier graag eens een uurtje in rijden, omdat ik nog nooit een V8 had gereden. Sinds de M6 ervaring kan ik daar ook al een SLS AMG aan toevoegen, dus het leven gaat me goed :). De conclusie van deze rit met de M6 was dan ook dat het bezitten van een auto met V8 ergens bovenaan mijn bucketlist staat. Het was redelijk druk, en 1 uur is natuurlijk zo voorbij, maar toch even de 235 kunnen aantikken toen er wat ruimte was, en man man, wat zit hij daar snel.

Conclusie
  • een V8 is cool, een van de auto's die mij al langer aanspreekt is de E34 540i handbak. Nooit in gereden, maar die staat nu toch ergens bovenaan mijn verlanglijstje voor later
  • ik ben oldschool. Doe mij maar een ongeblazen benzinemotor, en een handbak. Daar maak je mij toch het blijst mee.
  • beide auto's zijn veel te snel voor de openbare weg. Ik denk dan ook niet dat ik ooit in die categorie zou kopen. De ervaring is top natuurlijk, maar geef eventjes gas, en je zit al aan de 200. Houd je de snelheden beperkter, dan spreek je eigenlijk nooit het karakter van de auto aan, zolang de auto voornamelijk op de openbare weg gereden wordt, doe mij dan maar een leuke auto die langzamer is.
Maar BMW on-demand is een topper, voor dit geld had ik deze ervaring nergens anders kunnen doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GRzep, JessieJ en 145 gasten